Guest tubejack Posted 20 februari 2011 Report Share Posted 20 februari 2011 Audio Note heeft i.d.d. mooie spullen. Gelukkig komen er steeds meer betaalbare mooie spullen. Geen Nood dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 februari 2011 Report Share Posted 20 februari 2011 inflatiecijfers zijn 'geschoond' in Nederland, vooral dingen waar de overheid aan verdient zijn eruit gehaald. zoals energie e.d. zo kan de overheid een greep in je geld doen zonder dat het opvalt in de inflatie. verder lijkt het mij gewoon vraag & aanbod: ze hebben ook tegen de huidige prijzen kopers. groet Klopt wel ja Zo worden ziektekosten verzekeringen ook niet meegenomen in de berekeningen van het CBS en laat dat nu precies het geen zijn waar we de afgelopen jaren juist veel meer voor zijn gaan betalen. Het excuus van het cbs is dat deze later zijn ingevoerd en dus een vertekend beeld zouden geven van de inflatie maar er wordt gewoon aan voorbij gegaan dat wij als Nederlandse burgers deze prijs stijgingen toch echt moeten betalen en dat dit dus zeker met het besteedbare inkomen te maken heeft. Kortom Hogenvorst heeft het er niet beter op gemaakt. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 20 februari 2011 Report Share Posted 20 februari 2011 Kortom Hogenvorst heeft het er niet beter op gemaakt. Het is Hoogervorst (VVD) en het kabinet bestond toen uit CDA, VVD en D66. Die laatste partij trok er destijds de stekker uit. De reden daarvoor stond overigens los van de ziektekostenbesluiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 februari 2011 Report Share Posted 21 februari 2011 Kortom Hogenvorst heeft het er niet beter op gemaakt. Het is Hoogervorst (VVD) en het kabinet bestond toen uit CDA, VVD en D66. Die laatste partij trok er destijds de stekker uit. De reden daarvoor stond overigens los van de ziektekostenbesluiten. Zal best maar die vervelende meneer heeft er voor gezorgd dat mensen die een gewone ziekenfonds verzekering hadden ineens serieus veel meer kwijt waren en de mensen die toch al voldoende inkomen hebben minder zijn gaan betalen niet echt sociaal als je het mij vraagt. Maar daar ging het hier niet over het ging in mijn post over het fijt dat niet alles wordt mee genomen in de inflatie cijfers van het CBS en hetgeen Miracle zegt nog wel eens aardig zou kunnen kloppen als ook echt dergelijke kosten worden mee genomen in de berekening van de cijfers. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 februari 2011 Report Share Posted 21 februari 2011 het wordt nu wel een erg politiek topic hiero. Ik heb niks met die rechtse tak van de samenleving. De huidige club van rechts, extreem rechts en centrum rechts mag van mij de bietenbak in, want zij komen alleen met "privatisering" hier en "marktwerking" daar. Ze geloven allemaal in het beloofde land, de VS. Alsof daar alles perfect geregeld. is. Juist niet. Het is het rijkste derde wereld land van deze aardkloot en zij bepalen wat iedereen moet doen. Privatisering en marktwerking zijn de voeding voor kartelvorming en prijsafspraken en iedereen kent de negatieve gevolgen van kartelvorming voor de consument. Alles wordt duurder en het is nergens op gefundeerd, of het zou de tevredenheid van de aandeelhouders moeten zijn. Kijk maar eens naar RTL-Z. Een kleine inflatie wordt nagegstreeft. Een grote inflatie is funest. Maar een lichte deflatie is helemaal uit de boze. Waarom? Laten we het eens tegengesteld laten verlopen. Prijzen omlaag en iets minder loon ipv prijzen omhoog en w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 21 februari 2011 Report Share Posted 21 februari 2011 Deflatie leidt tot relatief hogere schuldenlasten, want er is minder geld om nominaal vaststaande schulden terug te betalen. En in het algemeen gaat men, zo gauw er deflatie wordt vermoedt, de hand op de knip houden. Wat tot algemene krimp leidt. De economische wereld is panisch voor zowel deflatie als hyperinflatie. Daarom wordt een beetje inflatie als gezond gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 februari 2011 Report Share Posted 21 februari 2011 Audio Note heeft de naam afgeleid van Bank Note denk ik. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 februari 2011 Report Share Posted 21 februari 2011 Zoals het er in de VS aan toegaat moet het natuurlijk hier nooit worden. Ik denk ook niet dat je daar zo bang voor hoeft te zijn want de VVD zouden ze in de VS extreem links noemen. Aan de andere kant sta ik na 30 jaar overheidsdienst behoorlijk sceptisch ten opzichte van de overheid/overheidsdominantie. Het zeer grote aantal reorganisaties en beleidswijzigingen kosten veel en veel te veel geld en demotiveren goedwillende mensen voortdurend. En al die mammoetorganisaties (denk aan scholen en woningbouwverenigingen) met bestuursleden die abnormaal veel verdienen zonder risico te lopen. Mijn mening is daarom: stel als overheid randvoorwaarden op hoofdlijnen, houdt het overzichtelijk en privaat wat privaat kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 21 februari 2011 Report Share Posted 21 februari 2011 Wat een forumgeneuzel. Oei ik zit in het verkeerde topic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 21 februari 2011 Report Share Posted 21 februari 2011 Ongeacht het topic verval je in autistisch gezeur. Marc, hit and nail. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 februari 2011 Report Share Posted 21 februari 2011 Ik heb even gekeken naar de zilver prijzen. De prijs voor zilver is de laatste 10 jaar behoorlijk gestegen. Van ongeveer $5 per Ounce naar net iet minder dan $30 per ounce. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 21 februari 2011 Report Share Posted 21 februari 2011 Er is geen enkele relatie tussen de exorbitante prijsstijgingen van Audio Note en inflatie, de koers van het pond of prijsstijgingen van grondstoffen. De enig verklaring is denk ik dat Audio Note verwacht met een veel hogere prijs een beter resultaat te halen. De hogere prijs is onderdeel van de marketing strategie. Inspelen op "hoe hoger de prijs, hoe beter het product". Blijkbaar is er een doelgroep voor. Gelukkig zijn er alternatieven die kunnen wedijveren met de ongetwijfeld uitstekende kwaliteit van hun versterkers. Ik verwijs alleen maar naar Tube Elysium Voor hun luidsprekers zou ik geen goedkopere variant kunnen aanbevelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 februari 2011 Report Share Posted 21 februari 2011 Er is geen enkele relatie tussen de exorbitante prijsstijgingen van Audio Note en inflatie, de koers van het pond of prijsstijgingen van grondstoffen. De enig verklaring is denk ik dat Audio Note verwacht met een veel hogere prijs een beter resultaat te halen. De hogere prijs is onderdeel van de marketing strategie. Inspelen op "hoe hoger de prijs, hoe beter het product". Blijkbaar is er een doelgroep voor. Gelukkig zijn er alternatieven die kunnen wedijveren met de ongetwijfeld uitstekende kwaliteit van hun versterkers. Ik verwijs alleen maar naar Tube Elysium Voor hun luidsprekers zou ik geen goedkopere variant kunnen aanbevelen Onzin. Je kan best speculeren over de beweeg redenen van de prijsstijging. Maar uiteindelijk weet alleen de importeur of fabrikant wat de reden is. Heeft iemand gekeken wat Audio Note in het buitenland kost, of wat een Japanse Audio Note kost? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 21 februari 2011 Report Share Posted 21 februari 2011 Weet je wat, we halen zo'n AudioNote gewoon open! Dan blijkt er gewoon lucht in te zetten en lood! Ja, de prijzen zijn stevig. Hoe het klinkt weet ik niet, maar als mensen het bedrag over hebben voor de AudioNote-muziekweergave, so be it. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 21 februari 2011 Report Share Posted 21 februari 2011 Heeft iemand gekeken wat Audio Note in het buitenland kost, of wat een Japanse Audio Note kost? Op dit UK forum wordt voor de UK een antwoord gegeven (hoop ik). Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 21 februari 2011 Report Share Posted 21 februari 2011 Kortom Hogenvorst heeft het er niet beter op gemaakt. Het is Hoogervorst (VVD) en het kabinet bestond toen uit CDA, VVD en D66. Die laatste partij trok er destijds de stekker uit. De reden daarvoor stond overigens los van de ziektekostenbesluiten. Zal best maar die vervelende meneer heeft er voor gezorgd dat mensen die een gewone ziekenfonds verzekering hadden ineens serieus veel meer kwijt waren en de mensen die toch al voldoende inkomen hebben minder zijn gaan betalen niet echt sociaal als je het mij vraagt. Mijn reactie komt niet voort uit bewondering voor de mans besluit. Maar als je kritiek hebt op iemand en niet eens zijn naam goed hebt... Maar daar ging het hier niet over het ging in mijn post over het fijt dat niet alles wordt mee genomen in de inflatie cijfers van het CBS en hetgeen Miracle zegt nog wel eens aardig zou kunnen kloppen als ook echt dergelijke kosten worden mee genomen in de berekening van de cijfers. Of de de cijfers worden meegenomen of niet maakt niet uit. Het inflatiebeoordelingsverschil is er pas als ze de ene keer wel en de andere keer niet worden meegenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 februari 2011 Report Share Posted 21 februari 2011 Maar daar ging het hier niet over het ging in mijn post over het fijt dat niet alles wordt mee genomen in de inflatie cijfers van het CBS en hetgeen Miracle zegt nog wel eens aardig zou kunnen kloppen als ook echt dergelijke kosten worden mee genomen in de berekening van de cijfers. Of de de cijfers worden meegenomen of niet maakt niet uit. Het inflatiebeoordelingsverschil is er pas als ze de ene keer wel en de andere keer niet worden meegenomen. Door die cijfers consequent niet mee te nemen doe je de werkelijkheid dus geweld aan en ben je niet meer juist aan het meten. Als je een plank op meet dan kan je toch ook niet zeggen dat het laatste stukje niet mee doet om dat dit net even niet goed uit komt in de metingen? En dat ik de naam van hogendorst niet goed neerzet komt bij mij uit minachting van deze man voort, belangrijk is wel dat jullie wel weten over wie het gaat. Gezien jou reactie was dat wel duidelijk dus. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 21 februari 2011 Report Share Posted 21 februari 2011 Weet je wat, we halen zo'n AudioNote gewoon open! Dan blijkt er gewoon lucht in te zetten en lood! Ja, de prijzen zijn stevig. Hoe het klinkt weet ik niet, maar als mensen het bedrag over hebben voor de AudioNote-muziekweergave, so be it. Audio Note is hier heel open in. Bij de foto's van de apparatuur staan er alijd een paar met de kap open er zit helemaal niet veel in maar het is de kwaliteit en combinatie van de onderdelen dat voor een bepaalde Audio Note sound zorgt en waarvoor betaald wil worden. Of niet natuurlijk, dat mag iedereen zelf weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 21 februari 2011 Report Share Posted 21 februari 2011 Er is geen enkele relatie tussen de exorbitante prijsstijgingen van Audio Note en inflatie, de koers van het pond of prijsstijgingen van grondstoffen. De enig verklaring is denk ik dat Audio Note verwacht met een veel hogere prijs een beter resultaat te halen. De hogere prijs is onderdeel van de marketing strategie. Inspelen op "hoe hoger de prijs, hoe beter het product". Blijkbaar is er een doelgroep voor. Gelukkig zijn er alternatieven die kunnen wedijveren met de ongetwijfeld uitstekende kwaliteit van hun versterkers. Ik verwijs alleen maar naar Tube Elysium Voor hun luidsprekers zou ik geen goedkopere variant kunnen aanbevelen Onzin. Je kan best speculeren over de beweeg redenen van de prijsstijging. Maar uiteindelijk weet alleen de importeur of fabrikant wat de reden is. Heeft iemand gekeken wat Audio Note in het buitenland kost, of wat een Japanse Audio Note kost? Natuurlijk mag je speculeren, dat doe ik dan ook. Er is m.i. geen enkele verklaring voor een prijsstijging van 44.000 tot bijna 90.000 euro voor een versterker in een periode van 5 jaar, behalve dat men deze hogere prijs beter vindt verkopen. Dat is hun goed recht trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maarten1970 Posted 21 februari 2011 Author Report Share Posted 21 februari 2011 Laten we de discussie over welke inflatiecijfers moeten worden gebruikt even terzijde leggen. Ik ga uit van de zilverprijs. Deze was in 2006 ca. EUR 240/kg en in 2010 EUR 600/kg. Een stijging van 150% in 4 jaar, lijkt me meer dan welke huur, boterhammetjes of ziektekosten ook. Een Ongaku versterker weegt 27,5 kg. Stel dat 90% hiervan uit zilver bestaat, dan was de kostprijs zilver in de versterker in 2006 ca. EUR 6.000 en in 2010 EUR 15.000. Per saldo heeft het zilver dus 9.000 extra gekost, hetgeen uiteraard een prijsstijging rechtvaardigt, echter de stijging van de verkoopprijs bedraagt EUR 42.000. Ik kom dan toch niet tot een andere conclusie dan dat de prijsstijging puur prijsbeleid, dus marketingbeleid, behelst. Is op zich ook helemaal niet erg, t'is maar dat we het even weten. Ik ben ook wel benieuwd of in andere landen eenzelfde prijsstijging te zien is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 februari 2011 Report Share Posted 21 februari 2011 Maarten, waarom maak je zo druk over dergelijke prijsstijgingen? Kijk als ik het zelf zou willen hebben en er heel lang voor gespaard had... dan.. Kan me er iets bij voorstellen. Maar het was al nooit een voordelig merk, nu slechts voor de "happy few" Wat voor versterker of component zoek je eventueel? Met dergelijke prijzen, is er wellicht een beter en voordeliger alternatief. Er staat dan alleen geen AudioNiet op..... sowhat.... Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 februari 2011 Report Share Posted 21 februari 2011 Je moet niet vergeten dat diverse tussenschakels allemaal hun marge nemen over de af fabriek prijs. Elke euro die hij af fabriek duurder wordt scheelt ongeveer 4 euro in de winkel. Dus als we jouw hypothese even doorrekenen komen we op 9000*4=36.000 euro duurder uit vergeleken met 2006 en dan hebben we het nog alleen maar over de zilverprijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 21 februari 2011 Report Share Posted 21 februari 2011 Dat er nou niemand denkt aan het volgende : Als men zich zo opwindt .... waarom niet even contact gezocht met de importeur over deze prijsstijging. Er zijn wel meer merken en importeurs die dit jaar hun prijs flink omhoog hebben geschroefd. So be it !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 februari 2011 Report Share Posted 22 februari 2011 Een Ongaku versterker weegt 27,5 kg. Stel dat 90% hiervan uit zilver bestaat, dan was de kostprijs zilver in de versterker in 2006 ca. EUR 6.000 en in 2010 EUR 15.000. Per saldo heeft het zilver dus 9.000 extra gekost, hetgeen uiteraard een prijsstijging rechtvaardigt, echter de stijging van de verkoopprijs bedraagt EUR 42.000. Een versterker die voor 90% uit zilver bestaat...?? Ik denk voor 90% uit ijzer. En dan bedoel ik het ijzer in de trafo's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 februari 2011 Report Share Posted 24 februari 2011 De prijs van welk produkt dan ook wordt toch in de eerste plaats bepaald door de loonkosten lijkt me. Zou dat allemaal puur zilver zijn trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts