buizenbart Posted 21 maart 2011 Report Share Posted 21 maart 2011 Misschien is er iets mis met Miracle's wasmachine? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 21 maart 2011 Report Share Posted 21 maart 2011 Misschien is er iets mis met Miracle's wasmachine? Ik vermoed dat hij zijn broeken nr de droogkuis doet Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 21 maart 2011 Report Share Posted 21 maart 2011 Ja iedere fabrieksbouwer is als zelfbouwer begonnen. Ik bedoel niet te zeggen dat zelfbouwen een fluitje van een cent is. Het vereist veel interesse, om het allemaal op te kunnen brengen. En daarbij ook technische kennis, vanwege het wisselfilter. En akoestische kennis. En dan is het ook handig dat je wat weet van hoe muziek hoort te klinken. Ik ben een HTS-er elektrotechniek en heb ook de kopstudie akoestiek in Antwerpen afgerond. Daarnaast bouw ik al speakers vanaf m'n jeugd, echter met wisselend succes en wisselende interesse. Ik wil niet zeggen dat mijn creatie goed is of beter dan dat van een ander. Alleen: mij maak je niet zomaar meer iets wijs. Mijn luidspreker in ontwikkeling vind ik zelf maar een raar ding, omdat ik er een extreme eis aan heb gesteld: net zo goed als mijn oude Tannoy LRM12, maar dan een rechtere karakteristiek, een dieper laag, en meer detail. Ik wou een " best of both worlds" bouwen van m'n Yamaha NS1000 en de Tannoy: tot ca. 45Hz strak laag, gelijkmatig en breed afstraalgedrag, kleine kast, en toch ruim 91 dB rendement. En ik wou geen verspilling van rendement, dus geen weerstanden voor de mids en tweeters. Voor de techneuten: de box bestaat uit een PHL 20cm. woofer, de Visaton DSM50ffl (welbekend) en tegenwoordig een goedkope Mivoc tweeter. Filter is " GRP5" voor het laag, en bij benadering symmetrische filterhellingen met over-gedempte 2de orde LR-filters. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 21 maart 2011 Report Share Posted 21 maart 2011 Misschien is er iets mis met Miracle's wasmachine? Ik vermoed dat hij zijn broeken nr de droogkuis* doet Ja inderdaad. *: stomerij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 21 maart 2011 Report Share Posted 21 maart 2011 Leuke uitdaging om te lezen, Threshold! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 maart 2011 Report Share Posted 21 maart 2011 In sommige modellen worden volgens mij nog steeds ScanSpeauk units gebruikt. Bij de nieuwere modellen wordt inderdaad een ander merk gebruikt. Accuton tweeter en een Eton mid/woofer, de laatste weet ik niet helemaal zeker. Kharma heb ik 1 keer gehoord bij Rhapsody. Ik vond het tegenvallen. De kleine modellen vond toen beter als de grote modellen. Ik zie echter dat ze de gehele range hebben vernieuwd sinds dien dus misschien moet ik mijn mening aanpassen. Als ik het mij goed herinner neigen ze wat naar het hetzelfde geluid als Magico. Thiel en Eton ja, geen slechte combi. Wel beide wat lastig te filteren. http://www.etongmbh.de/produkte/home-hifi/mitteltoener-tiefmitteltoener/7-372-32-hex/1/pid/95/ Kan ook de 8"zijn Money no object (Kharma, Magico), doe mij dan maar TAD http://tad-labs.com/en/consumer/cr1/ Dat ik dat nog eens over pioneer zou schrijven Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 22 maart 2011 Report Share Posted 22 maart 2011 Leuke uitdaging om te lezen, Threshold! Dank je Soms moet je je ergens in vast bijten om verder te komen en bij te leren. Ik zit al aan m'n vierde tweeter. Gelukkig niet m'n vierde woofer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 22 maart 2011 Report Share Posted 22 maart 2011 Je hebt geen website zie ik aan je profiel! Zou wel leuk zijn om van je verrichtingen te lezen! Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts