Jump to content

Langst Leverbare Audioproduct...?

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ik las in de Music Emotion een interview met Ivor Tiefenbrun, je weet wel de eigenaar van Linn...

Daarin staat dat de LP 12 sinds 1972 leverbaar is en daarmee het langst op de markt zijnde audioproduct.

Ik meen me toch te herrineren dat de Klipschhorns al sinds 1945 op de markt zijn.

Wie weet er nog meer oudere audioproducten die nog steeds verkocht worden..??

:)

Ik las in de Music Emotion een interview met Ivor Tiefenbrun, je weet wel de eigenaar van Linn...

Daarin staat dat de LP 12 sinds 1972 leverbaar is en daarmee het langst op de markt zijnde audioproduct.

Ik meen me toch te herrineren dat de Klipschhorns al sinds 1945 op de markt zijn.

:)

PHILIPS!

:D mvg RastaPhil

Opes, bij nader inzien vroeg je een nog steeds leverbaar product, geen merk, vergeef me mijn enthousiasme.

de LSx/y monitoren voor de BBC

met de Technics 1200 schijnt men echt gestopt de zijn

verder zijn er nog wel heel erg lang in productie zijnde speaker drivers te vinden, denk aan bepaalde Altec's die nog steeds door GPA geproduceerd worden.

@ Seed7

wordt die LS nog steeds gemaakt dan..??

b.v. LS3/5a

probleem is natuurlijk dat er door de jaren heen meerder producenten van deze speakers waren, maar er worden er nog steeds conform de originele specs geproduceerd. Het zou me niet verbazen als Harbeth en Spendor ook nog iets in collectie hebben,

Leuk topic Hans. Het gaat natuurlijk wel om het originele product.

De Canon XLR-3 audio connector, daterend uit de jaren '60, wordt nog steeds gemaakt door ITT Cannon in de originele oervorm met rubberen inserts en steeds losrakende schroefjes voor de trekontlasting. Er zijn inmiddels veel betere/steviger in de handel maar Canon maakt ze nog steeds in de originele uitvoering.

Ik denk dat de Denon DL103, in productie vanaf 1962, moeilijk te overtreffen is.

;)

Ortofon’s SPU cartridges continue the tradition of the first ever Moving Coil cartridges as originally engineered by Mr. Robert Gudmandsen and produced by Ortofon in the late 1950s.

Praised for their refined linearity and full body, the SPU phono cartridges have remained a favorite throughout the years, both for modern and vintage high-end applications. (...)

SPU_All02.jpg

http://www.ortofon.com/index.php?option=com_content&view=article&id=110&Itemid=102

Wat de Klipschorn betreft: die toetert al meer dan zestig jaar op deze wereld. Klipsch is tegenwoordig eigendom van Audiovox, en de Klipschorn heeft sinds 1946 een aantal belangrijke wijzigingen ondergaan. Toch denk ik dat de Klipschorn het meest aanspraak kan maken op de titel. Tenzij het uitsluitend high fidelity producten betreft: dan wint de Ortofon SPU, natuurlijk. En Ortofon is nog steeds eigendom van... Ortofon.

SPU_All02.jpg

Daar dacht ook in eerste instantie aan. Maar volgens mij is deze opnieuw in productie genomen omdat er een markt is ontstaan van nieuwerwetse vintage liefhebbers en is dat element jaren weg geweest. Klipsch maakt hoornspeakers, dat klopt. Maar maken zij nog steeds het model uit 1945? Hoornspeakers is op zich wel erg generiek, dan mag Quad ook meedoen met ESL's

Het ging er ook een beetje om dat Linn claimt de LP12 sinds 1972 in productie te hebben. Nog afgezien van het feit dat Linn zelf weer uit andere bedrijfjes is voortgekomen, dat is nogal warrig.

;)

aan het begin van de keten hebben we natuurlijk nog de Shure Super 55 Vocal Microphone, al meer dan 70 jaar in productie

Shure-Super-55.jpg

en nu we toch bij Shure zijn:

166150.jpg

de M35x is er ook al sinds de jaren 60, zeg maar de MM equivalent van de DL-103, alleen veeeel minder beroemd :(

Klipsch maakt hoornspeakers, dat klopt. Maar maken zij nog steeds het model uit 1945?

Het lijkt er wel op, volgens de website is de Klipschhorn in 1945 gepatenteerd en in 1946 op de markt gebracht. link

In 2005 is het model licht gemodificeerd.

Ik kan me wel voorstellen dat er in die tijd wel het een en ander is veranderd aan drive-units en filtercomponenten. Misschien vergelijkbaar met de Porsche 911. Sinds 1963 op de markt, aan het model van tegenwoordig is best het een en ander gewijzigd sinds de introductie 47 jaar geleden.