Geert Posted 1 oktober 2002 Report Share Posted 1 oktober 2002 wie o wie heeft een tip voor mij. Ik ben nog niet zo lang in het bezit van een Onkyo TX-DS777 reciever en zoek hier goeie speakers bij, momenteel heb ik de JBL TLX5000 vloer speakers en een MBQuart QL C304CTR center speaker. Het geluid is dus slecht tenminste het dolby digital en het 5 channal gebeuren(met een subwoofer van Klipsch al een stuk beter trouwens) en heb gekeken naar andere speakers zoals: Infinity, Magnat, Tannoy en Dali en heb ook een aantal mogen beluisteren. Maar ja niet overal kun je deze speakers horen aan een Onkyo TX DS777 reciever. Mijn voorkeur gaat uit naar de Magnat vintage 5 serie, voor 2x vintage 550, achter 2x vintage dipol 5 en 1x vintage center 5. Heb je tips laat het me a.u.b. weten ik ben (nog) niet zo ervaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 1 oktober 2002 Report Share Posted 1 oktober 2002 Hallo Geert, Als ik het begrijp heb je het over een surround-installatie. Past je onderwerp niet beter in de rubriek 'video', waar ook het onderwerp thuisbioscoop bij hoort? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geert Posted 2 oktober 2002 Author Report Share Posted 2 oktober 2002 Daar heb ook ook even aan gedacht maar...het stereo geluid vindt ik belangrijker dan het surround geluid maar wil wel graag dat het surround geluid goed klinkt. Ik luister graag naar muziek en hoop dat iemand mij kan vertellen uit ervaring welke speakers in combinatie met m'n onkyo goed klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 2 oktober 2002 Report Share Posted 2 oktober 2002 Mijn installatie bestaat ook uit Onkyo componenten en ik heb Mission 782 speakers. Dit is een andere luidspreker dan de huidige 782 (die van mij is ong 9 jaar oud). Ik ben echter over de hele installatie zeer tevreden. Daarbij moet ik wel aantekenen dat ik geen hardcore audiofiel ben maar wel een liefhebber van goede kwaliteit voor een "betaalbaar" budget hoewel daar heel verschillend over zal worden gedacht. De hele installatie biedt naar mijn mening een heel heldere klank zonder veel kleuring. Je moet ze zelf gaan beluisteren maar ik kan ze aanbevelen. conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts