WanFie Posted 18 maart 2011 Author Report Share Posted 18 maart 2011 Maar waarom heb ik daar dan geen last van...??? Het subsonicfilter hoeft bij mij echt nooit aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 maart 2011 Report Share Posted 18 maart 2011 Array pre-pre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 maart 2011 Author Report Share Posted 18 maart 2011 Array pre-pre? Tuurlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 maart 2011 Report Share Posted 18 maart 2011 Maar waarom heb ik daar dan geen last van...??? Tja, je bent gewoon beregoed in het creëren van problemen die er niet zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 maart 2011 Author Report Share Posted 18 maart 2011 Maar waarom heb ik daar dan geen last van...??? Tja, je bent gewoon beregoed in het creëren van problemen die er niet zijn Volgens mij hebben we hier geen problemen.. op dit moment in Japan wel... En die kleine verbeterpuntjes... ach.. kwam wel goed. Maar wapperwoofers... geen last van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 18 maart 2011 Report Share Posted 18 maart 2011 Array pre-pre? Tuurlijk... Zo, hebben ze weer een nieuw artikel toegevoegd? Een pre-pre is namelijk een voorversterker om het signaal van een low-output MC geschikt te maken voor een MM-ingang van een phono-trap/versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 maart 2011 Report Share Posted 18 maart 2011 Maar waarom heb ik daar dan geen last van...??? Het subsonicfilter hoeft bij mij echt nooit aan. Volgens mij heeft een tangentiaale arm al wat minder last van rumble. Daarnaast is natuurlijk ook de conus oppervlakte van de woofer van belang. Bij jou pupies en eerder ook de Infinity speakers waren en zijn nog al gezegend met een behoorlijke oppervlakte en zullen minder lange slagen moeten maken om de zelfde energie op te wekken. Met een kleine conus zal je het dus gewoon eerder zien dat hij staat te flapperen en met een grote dus wat minder snel. Dit wil echter niet zeggen dat hij niet beweegt bij de rumble maar het valt gewoon iets minder op. Ik wist overigens niet dat die Array phono trap een pre pre nodig had. Is de MC stand zo slecht dan? Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 maart 2011 Report Share Posted 18 maart 2011 Dat maakt toch verder niet uit George? De bron van het gewapper zit in de draaitafel. Wat de speakers doen is alleen het zichtbare gevolg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 18 maart 2011 Report Share Posted 18 maart 2011 De bron van het gewapper zit in de draaitafel. Wat de speakers doen is alleen het zichtbare gevolg. Zou kunnen, maar waarom juist bij deze speakers zichtbaar en bij andere niet? En dan bedoel ik met soortgelijke draaitafel. Ik geloof daar niet zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 maart 2011 Author Report Share Posted 18 maart 2011 Array pre-pre? Tuurlijk... Zo, hebben ze weer een nieuw artikel toegevoegd? Een pre-pre is namelijk een voorversterker om het signaal van een low-output MC geschikt te maken voor een MM-ingang van een phono-trap/versterker. Ruud... veel mensen denken zoals jij. Anderen vinden een voorversterker een pre. het ding dus tussen de CD speler en de eindversterker. een pre pre is dan een phono voortrap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 maart 2011 Author Report Share Posted 18 maart 2011 Daarnaast is natuurlijk ook de conus oppervlakte van de woofer van belang. Bij jou pupies en eerder ook de Infinity speakers waren en zijn nog al gezegend met een behoorlijke oppervlakte en zullen minder lange slagen moeten maken om de zelfde energie op te wekken. Met een kleine conus zal je het dus gewoon eerder zien dat hij staat te flapperen en met een grote dus wat minder snel. Dit wil echter niet zeggen dat hij niet beweegt bij de rumble maar het valt gewoon iets minder op. Groetjes George Dit vind ik een redelijke verklaring, al zie ik ook veel kleine woofers zonder gewapper hun werk doen. Wanneer zo'n kleine woofer slap is opgehangen om een lage resonantiefrequentie te krijgen zou de demping van alles te samen wel eens te weinig kunnen worden. De vraag is n.l. of de woofer eindeloos staat te resoneren, of dat het wappersignaal er ook werkelijk op staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 18 maart 2011 Report Share Posted 18 maart 2011 Array pre-pre? Tuurlijk... Zo, hebben ze weer een nieuw artikel toegevoegd? Een pre-pre is namelijk een voorversterker om het signaal van een low-output MC geschikt te maken voor een MM-ingang van een phono-trap/versterker. Ruud... veel mensen denken zoals jij. Anderen vinden een voorversterker een pre. het ding dus tussen de CD speler en de eindversterker. een pre pre is dan een phono voortrap. Dan hebben die vele mensen het goed. Pre-pre amplifier = voor-voor versterker. En wat anderen vinden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 maart 2011 Report Share Posted 18 maart 2011 ......... Ik geloof daar niet zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 maart 2011 Report Share Posted 18 maart 2011 Array pre-pre? Tuurlijk... Ik kan me vaag een HVT test herinneren waar ze (naast dat ze zeer enthousiast waren over de kwaliteit) opmerkten dat hij bij het laag wat terug viel. Zal vast geen dramatisch effect hebben natuurlijk. Misschien wel bewust zo ontworpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 maart 2011 Author Report Share Posted 18 maart 2011 Laag afvallen...??? 'T ding is werkelijk kaarsrecht. Kom anders eens luisteren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 18 maart 2011 Report Share Posted 18 maart 2011 'T ding kan kaarsrecht zijn...maar wat krijgt hij aangeboden?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 maart 2011 Report Share Posted 18 maart 2011 Dat maakt toch verder niet uit George? De bron van het gewapper zit in de draaitafel. Wat de speakers doen is alleen het zichtbare gevolg. Dan zijn we het eens. Dat is toch ook precies wat ik aangaf alleen bij grotere speakers zie je dat dus minder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 19 maart 2011 Report Share Posted 19 maart 2011 Daarnaast is natuurlijk ook de conus oppervlakte van de woofer van belang. Bij jou pupies en eerder ook de Infinity speakers waren en zijn nog al gezegend met een behoorlijke oppervlakte en zullen minder lange slagen moeten maken om de zelfde energie op te wekken. Met een kleine conus zal je het dus gewoon eerder zien dat hij staat te flapperen en met een grote dus wat minder snel. Dit wil echter niet zeggen dat hij niet beweegt bij de rumble maar het valt gewoon iets minder op. Groetjes George Dit vind ik een redelijke verklaring, al zie ik ook veel kleine woofers zonder gewapper hun werk doen. Wanneer zo'n kleine woofer slap is opgehangen om een lage resonantiefrequentie te krijgen zou de demping van alles te samen wel eens te weinig kunnen worden. De vraag is n.l. of de woofer eindeloos staat te resoneren, of dat het wappersignaal er ook werkelijk op staat. Niet iedere woofer (uiteraard in de juiste kast (goed berekend en uitgevoerd dus)) is in staat die lage frequenties weer te geven. Wanneer de woofer daar wel toe in staat is zie je hem bewegen, wanneer de woofer daar niet toe in staat is staat deze stil. Ik heb hier 2 verschillende 15" woofers liggen. 1 die in een gepoorte kist van 200 liter het -3Db punt bij 38Hz heeft en 1 die dat pas bij 16Hz heeft. De eerste zie je niet bewegen bij LP's met een hobbel, de ander wel. De gebruikte woofers in mijn Dali's en zelfbouw Morel's hebben het -3Db punt rond de 28Hz liggen, maar hebben beide een heel geleidelijke afloop, tot zo'n -6Db op 15Hz. Sluit ik een set Tannoy S-6LCR speakers op mijn installatie aan, welke bij 42Hz al vrij stijl gaan afvallen, tot -6Db@36Hz en -12Db@32Hz, zie ik de woofers niet wapperen. Volgens mij is het dus zo dat woofers zichtbaar wapperen wanneer ze de rumble frequenties wel weer kunnen geven. Veel, neen, eigenlijk héél veel speakers komen niet veel verder dan 30Hz@-6Db met een heel steile afloop. In de meeste gevallen zelfs 3Db of meer per Hz. De Master speakers hebben ((mede)door hun bijzondere kastconstructie) een heel geleidelijke afval, waardoor ze heel diep door gaan, en je dus ook de rumble frequenties kunt zien. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 19 maart 2011 Report Share Posted 19 maart 2011 Het gaat hier om zichtbare trillingen vd woofer miracle , het - dB punt doet er dan niet toe het gaat niet om wat je hoort het gaat om wat je ziet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viceadmiraal61 Posted 19 maart 2011 Report Share Posted 19 maart 2011 er is geen enkele geluids installatie met een cd speler,waarvan de luidsprekers laag freg bewegen..... maar met platen spelers ,allemaal.het verpest de doorzicht van een opname,de luidpreker moet te veel werk doen waar geen hoorbare muziek zit.ik heb er zo,n hekel aan .vandaar geen platenspeler.rumble zit 1 al in elke plaat meegesneden 2 komt vrij bij het afspelen 3 de platenspeler en arm doet ook lekker mee.platen weg er mee zet maar bij die T ford in het museum...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 maart 2011 Report Share Posted 19 maart 2011 er is geen enkele geluids installatie met een cd speler,waarvan de luidsprekers laag freg bewegen..... maar met platen spelers ,allemaal.het verpest de doorzicht van een opname,de luidpreker moet te veel werk doen waar geen hoorbare muziek zit.ik heb er zo,n hekel aan .vandaar geen platenspeler.rumble zit 1 al in elke plaat meegesneden 2 komt vrij bij het afspelen 3 de platenspeler en arm doet ook lekker mee.platen weg er mee zet maar bij die T ford in het museum...... ik heb zo,n hekel aan posts die ik drie keer moet lezen .voordat ik het begrijp Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 maart 2011 Report Share Posted 20 maart 2011 er is geen enkele geluids installatie met een cd speler,waarvan de luidsprekers laag freg bewegen..... maar met platen spelers ,allemaal.het verpest de doorzicht van een opname,de luidpreker moet te veel werk doen waar geen hoorbare muziek zit.ik heb er zo,n hekel aan .vandaar geen platenspeler.rumble zit 1 al in elke plaat meegesneden 2 komt vrij bij het afspelen 3 de platenspeler en arm doet ook lekker mee.platen weg er mee zet maar bij die T ford in het museum...... Sommige bijdragen hebben hoge grumble-waarden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 maart 2011 Author Report Share Posted 20 maart 2011 er is geen enkele geluids installatie met een cd speler,waarvan de luidsprekers laag freg bewegen..... maar met platen spelers ,allemaal.het verpest de doorzicht van een opname,de luidpreker moet te veel werk doen waar geen hoorbare muziek zit.ik heb er zo,n hekel aan .vandaar geen platenspeler.rumble zit 1 al in elke plaat meegesneden 2 komt vrij bij het afspelen 3 de platenspeler en arm doet ook lekker mee.platen weg er mee zet maar bij die T ford in het museum...... Fritz... misschien moet je toch maar eens 'n keer komen luisteren.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
viceadmiraal61 Posted 21 maart 2011 Report Share Posted 21 maart 2011 oke...Voor de lager school aap noot mis, IK HOU NIET VAN GRAMMOFOONPLATEN...ik hoop dat dit te lezen is en ook te volgen...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 maart 2011 Author Report Share Posted 21 maart 2011 oke...Voor de lager school aap noot mis, IK HOU NIET VAN GRAMMAFOONPLATEN....ik hoop dat dit te lezen is en ook te volgen...... GRAMMOFOONPLATEN...?? En het zou zo'n mooi stuk van je kostwinning kunnen zijn..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts