Jump to content

Audiovideo2Day

WanFie
 Share

Recommended Posts

En bij welk clubbke sitze dan :D

Ik bezoek gewoon de show, maar zal waarschijnlijk wat langer in kamer 102 zijn.

Daar demonstreert Frans Heikamp van de Stemvork zijn nieuwe Yara Design luidsprekerserie op de nieuwe Array S-10 stereo eindversterker en voorversterker.

:)

Array klonk kurkdroog en zeer strak

Heb je zeker trek in een biertje nu

Niet echt Hans :)

Ze hielden de big luidsprekers van Yara enorm in bedwang en de sound kwam mooi los van de luidsprekers vond ik, niet gemakkelijk in zo'n kleine ruimte

minpuntje, ik hou echt niet van zo'n bling bling front ... matzwart front met de letterjes blinkend zwart bvb

Array klonk kurkdroog en zeer strak

Heb je zeker trek in een biertje nu

Niet echt Hans :)

Ze hielden de big luidsprekers van Yara enorm in bedwang en de sound kwam mooi los van de luidsprekers vond ik, niet gemakkelijk in zo'n kleine ruimte

minpuntje, ik hou echt niet van zo'n bling bling front ... matzwart front met de letterjes blinkend zwart bvb

Wanneer je zwarte wil is dat geen enkele probleem... Ze worden n.l. pas na bestelling gemaakt. Mits je de demomodellen wilt natuurlijk. Overigens zit er in de luidsprkers met schuine bovenkant vrijwel dezelfde bezetting als in jouw Master 3's. De tweeter is alleen een beriliumtype (dacht ik).

Ik heb gisteren een prachtige dag gehad en niet alleen door het machtig mooie weer.

In het kort wat hoogtepunten.

De Steinway Lyngdorfset had een prachtig realistisch streobeeld. Helaas klopte van het laag helemaal niks. Dit ging veel te hard en leek daarom ongcontroleerd. Buiten op het terras klonk dit veel beter... ;)

De Solosounds deden het prachtig. Vooral bij de grote jongens was het genieten. Zelfs de aansluiting met de subwoofers klopte prima.

De 47 lab's spullen van Audiolife. Complimenten. Klonk prachtig. Die kleine luidsprekers lieten zelfs een heel behoorlijk laag horen. Al was dit laatste niet echt strak

De retrospullen.. klonk op zich niet verkeerd, maar waarom een moderne Ayon versterker er op..??

Yara Design... voor een versterker met 0 uren op de teller klonk het 's morgens wat scherp. Ik ben er (natuurlijk) verschillende keren binnen gelopen en het viel mij op, dat naarmate de dag vorderde het geluid veel beter en de ruimte voller werd. De Legends lieten een erg dynamisch en open geluid horen. De andere luidsprekers (Trivia) iets ingetogener.

De Masters bij Gydotron

Ook hier een prachtig geluid. Gydo weet het ook altijd met een enorme dosis humor te relativeren.

De Nagra Magico set

Erg mooi, al kwam het geluid niet echt los van de speakers. Dit kan natuurlijk ook aan de muziek gelegen hebben.

Wat minder was...

De set met al die subwoofers kon mij niet echt bekoren. Veel geblaas en veel te hard. De videosets.. tja.. niet aan mij besteed. En New Transtec had de kamer niet echt mee. Een ronde muur achter de speakers is vragen om problemen. Dat krijg je zelfs met Quad elektrostaten en Mc Intoch niet goed. NAD.. hopeloos.

Het leuks was het terras waar we met verschillende audiomensen heerlijk in de zon zaten en konden genieten van de Steinway-Lygdorfset. Van Hear kwam ik alleen Audiofreak tegen.

Erg groot en druk was het er niet, maar misschien daarom een mooie gelegenheid om wat meer tijd bij de diverse demo's te luisteren.

Dus zoals ik begon... Een prachtige dag.

Terugkomende uit Frankrijk na de jaarlijkse wilgenknot ben ik de show toch maar even gaan bezoeken op zaterdag.

Steinway Lyngdorf set goed realistisch stereobeeld. Het laag was vol, maar ook soms ongecontroleerd. Het middengebied was dun bij nummers met veel laag (Roger Waters) en had de indruk dat het werd weggedrukt door het laag. Piano muziek vond ik echter zeer mooi en zeer realistisch. Op het terras was het genieten met deze set op de achtergrond en de zon op de knar.

47 Labs van X-Fi Audio viel mij niet tegen. Wat wellicht kwam doordat er op laag volume werd gedemonstreerd. Zodra het iets te hard stond vielen de luidsprekers door de mand in mijn oren. Dat had de man van X-Fi ook door en draaide dan het volume weer terug.

Solosound was gewoon goed. De subwoofer sloot goed aan, maar had naar mijn idee niet gehoeven in die kleine ruimte.

De Vintage kamer heb ik over geslagen.

Yara design met Array audio kon mij bekoren. De grote Yara luidsprekers (type weet ik niet meer) vond ik minder passen in de kleine ruimte dan de kleintjes. De kleintjes vond ik zeer verrassend en goed. De Array versterkers zagen er stevig gebouwd uit. Alleen het chroom vind ik weer minder, maar ja dat is een kwestie van smaak wellicht. Geborsteld vind ik dan ook mooier. Dat chroom deed mij denken aan de jaren 80 apparatuur die uit Duitsland kwam.

Nagra Magico set vond ik wat te braaf soms. Het geluid kwam ook niet geheel los van de speakers. Een bevrijding vond ik hier dat het gewoon licht was in de ruimte. In meerdere andere ruimtes was het donker en vond ik niet prettig.

Sonority audio was er met Adam speakers en zelfs een nieuwe Adam, een heel kleintje met een groot geluidsbeeld. Vond ik verrassend goed.

Master met ASR versterking vond ik heel erg goed. Drive is hier een sleutelwoord bij. Pakkend vond ik het.

Nutters Audio was er ook met vele lp's en cd's en daar heb ik even gesocialized bij, maar deze keer niets gekocht.

Ongetwijfeld ben ik een paar anderen kamers vergeten.

Ik vond er een relaxte en plesante sfeer hangen en wat mede kwam door de mooie zonnige en warme dag.

En ik ben alleen Hans van Liempd tegen gekomen van Hear.

Dat is een mooi speaker die past bij de laatst aanwint van Jack, de Reference 3A en dan de kast, die bestaat uit gebakken Klei oet Limburg :D

PS, Dan is Spido ook weer tevreden. :D

Hans en Onno,

Hebben jullie de Reference 3A met Manley gehoord?

Yara heb ik enkel de big ones kunnen beluisteren Hans

De Reference 3A...?? We zijn daar wel binnen geweest, maar 't kon ons niet echt boeien.

Hier stonden op dat moment de grote schuine kasten te spelen.

Yara design met Array audio kon mij bekoren. De grote Yara luidsprekers (type weet ik niet meer) vond ik minder passen in de kleine ruimte dan de kleintjes. De kleintjes vond ik zeer verrassend en goed. De Array versterkers zagen er stevig gebouwd uit. Alleen het chroom vind ik weer minder, maar ja dat is een kwestie van smaak wellicht. Geborsteld vind ik dan ook mooier. Dat chroom deed mij denken aan de jaren 80 apparatuur die uit Duitsland kwam.

De Array's zijn ook in het vertrouwde grijze aluminium verkrijgbaar.

De grote Yara luidsprekers hebben de naam "The Legend" gekregen. Ik ben net voor we naar huis gingen nog even bij Frans binnen gelopen. We hebben toen ook even ge Trivia's beluistert. Dit klonk op zich ook prima, maar minder krachtig dan de Legends. Vooral in het midden en diepe laag is het verschil behoorlijk groot.

Hebben jullie de Reference 3A met Manley gehoord?

waar stonden die dan?

Boven ongeveer in het midden, maar lastig te vinden omdat er een soort van portaaltje voor de ingang was.

Okee, Hans.

Oh, was achter dat poortje dus toch iets.

Jammer, want ik had die combi weleens willen horen.

Nou ja, volgende keer beter.

Boven naast Lyngdorf Onno

De plaatsing en diepte en dergelijke vond ik heel goed maar ik miste iets dat ik niet goed kon defini

Okee, Hans.

Oh, was achter dat poortje dus toch iets.

Jammer, want ik had die combi weleens willen horen.

Nou ja, volgende keer beter.

Boven naast Lyngdorf Onno

De plaatsing en diepte en dergelijke vond ik heel goed maar ik miste iets dat ik niet goed kon defini

en was dat interessant ik heb Rick zaterdag niet gezien

Voor mij wel!

Daar ik zelf Master Three luidsprekers heb, heb ik vooral over mijn eigen thuissituatie gepraat. Rick heeft een beetje akoestisch advies gegeven, ook verteld dat mn monitor net zo levendig en sprankel moet/kan klinken dan deze audition.