Guest tubejack Posted 21 mei 2011 Report Share Posted 21 mei 2011 Wat jammer nou weer, zo'n onaardige reactie van jou... Zoiets zou nare antwoorden kunnen oproepen! Ik vind het ook grappig Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 21 mei 2011 Report Share Posted 21 mei 2011 ik geloof je bijna tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 21 mei 2011 Report Share Posted 21 mei 2011 struisvogels zijn met hun hoofd onder de grond niet alleen blind maar ook doof denk ik....... M44 heeft alles weer gezegd...de groeten.....ieder forum krijgt de forum trollen die ze verdiend. ik ga weer terug naar de muziek hoek Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 21 mei 2011 Report Share Posted 21 mei 2011 misschien een flesje trollensnot zenden .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 mei 2011 Report Share Posted 21 mei 2011 pfff... ik begin me weer te herinneren waarom ik dit forum zo lang links heb laten liggen... Omdat je helemaal niets met audioweergave hebt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 mei 2011 Report Share Posted 21 mei 2011 pfff... ik begin me weer te herinneren waarom ik dit forum zo lang links heb laten liggen... Omdat je helemaal niets met audioweergave hebt Oh ja, dat speelde ook mee inderdaad! Ik houd meer van muziekweergave... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 21 mei 2011 Report Share Posted 21 mei 2011 struisvogels zijn met hun hoofd onder de grond niet alleen blind maar ook doof denk ik....... M44 heeft alles weer gezegd...de groeten.....ieder forum krijgt de forum trollen die ze verdiend. ik ga weer terug naar de muziek hoek Niemand houdt je tegen hoor tot ziens! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 21 mei 2011 Report Share Posted 21 mei 2011 struisvogels zijn met hun hoofd onder de grond niet alleen blind maar ook doof denk ik....... M44 heeft alles weer gezegd...de groeten.....ieder forum krijgt de forum trollen die ze verdiend. ik ga weer terug naar de muziek hoek Niemand houdt je tegen hoor tot ziens! och och...dit soort opmerkingen houden mij wel tegen natuurlijk....waarom negeer je mij niet gewoon? ....net zoals ik klaas feenstra moet negeren? waarom met 2 maten meten hansko? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 21 mei 2011 Report Share Posted 21 mei 2011 pfff... ik begin me weer te herinneren waarom ik dit forum zo lang links heb laten liggen... Omdat je helemaal niets met audioweergave hebt briljant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 mei 2011 Report Share Posted 21 mei 2011 pfff... ik begin me weer te herinneren waarom ik dit forum zo lang links heb laten liggen... Omdat je helemaal niets met audioweergave hebt briljant Och briljant wil ik het niet noemen. Maar het is wel een juiste observatie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 21 mei 2011 Report Share Posted 21 mei 2011 och och...dit soort opmerkingen houden mij wel tegen natuurlijk... Ok, blijf aub! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 21 mei 2011 Report Share Posted 21 mei 2011 Wat jammer nou weer, zo'n onaardige reactie van jou... Zoiets zou nare antwoorden kunnen oproepen! Ik vind het ook grappig Achja, je moet de humor en maar van in zien. In het verleden kon Spiekerboertje nog wel eens echt grappig uit de hoek komen. Nu lijkt hij enkel nog een spiegel te zijn voor zijn eigen tekortkomingen. Over Henrie, onze hooggespannen forumtrol zal ik verder maar niets schrijven. Die is al jaren te triest om op te reageren. Van Spiekerboertje verwacht ik toch nog wel dat hij ooit eens het licht zal kunnen gaan zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 mei 2011 Report Share Posted 21 mei 2011 Wie weet Miracle Maar ik vrees dat een vos wel zijn...... Maar kom nou jongens, een b Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 21 mei 2011 Report Share Posted 21 mei 2011 Wat een mooie afspiegeling van de hollandse maatschappij dit forum , gezelligheid kent geen tijd . Het lijkt steeds meer op een kinderforum gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 mei 2011 Report Share Posted 21 mei 2011 Wat een mooie afspiegeling van de hollandse maatschappij dit forum , gezelligheid kent geen tijd . Het lijkt steeds meer op een kinderforum gr hj Tja, en dat allemaal om een paar smilies... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 mei 2011 Report Share Posted 22 mei 2011 (...) sowieso moet je dan het filter per kast aanpassen (...) Beste m44, Hoe kom je dáár nu weer bij? Een goede behuizing oefent geen enkele invloed uit op de samenstelling van het wisselfilter! Alleen bij slecht ontworpen kasten (m.n. bij te hoge capacitatieve belasting als gevolg van kastkrapte: voor de betreffende units tè kleine "wurgkasten") en bij slecht (gammel) gebouwde kasten (paneelresonanties die gedempt moeten worden m.b.v. "notch" filters) kàn het volgens bepaalde achterhaalde technologie (bijv. "Acoustic Butterworth") nutttig zijn in het filter correcties of compensaties aan te brengen. Zulke correcties en compensaties doen echter vaak meer kwaad (fasefouten! impulsvervorming!) dan goed (rechte frequentie/amplitude-karakteristiek)*, zoals al die overgecompenseerde & overgecorrigeerde, muffe, saaie, doffe, oervervelende KEFs en BBC-monitors uit de Jaren van Neergang aantoonden. (En die dat bij jou thuis, naar ik begrijp, nog steeds aantonen; aangestuurd door een anaal-steriool opgefokte, boemerige, blubberige, blufferige Bose-versterker.) * In dit verband wijs ik er op dat de frequentie/amplitude-karakteristiek standaard bij laag vermogen (1W/8Ω) wordt gemeten, wat weinig tot niets zegt over de dynamische en complexe werkelijkheid van muziekweergave op natuurgetrouw niveau. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 22 mei 2011 Report Share Posted 22 mei 2011 Ach, zolang ik 10-tallen speakers per jaar beter hoor klinken dan de spekstenen creaties van Klaas/Spido hier en deze zonder uitzondering NIET hetzelfde kastmateriaal gebruiken, moet ik nog glimlachen om de stellingen die Klaas/Spido hier deponeert. Verreweg de meeste speakers waren duurder dan die van klaas/spido, maar dat doet niet ter zaken. Zijn stelligheid wat betreft zijn paradepaardjes staan namelijk los van prijs, prijs is irrelevant als het om beoordeling van kwaliteit gaat, de eerste die dat zal beamen is Klaas/Spido zelf. Zover ik weet zijn er geen patenten op het gebruik van speksteen in het bezit van Klaas/Spido waardoor hij alleenrechten bezit, waarom wordt dit kastmateriaal dan zelden tot nooit gebruikt bij succesvolle speakerboeren? Voor de hand liggend antwoord zou zijn; moet je hen vragen en niet Klaas/Spido, maar zolang ik beter klinkende speakers vindt die niet van speksteen zijn gemaakt zal ik bij hen het antwoord niet vinden. Iedereen verschuilt zich achter hetzelfde argument, wij gebruiken het beste/meest geschikte materiaal voor een luidspreker. In de praktijk blijkt dit dus geen speksteen te zijn (even in het midden latend wat het dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 22 mei 2011 Report Share Posted 22 mei 2011 Ohja.... het meest flauwe antwoord is natuurlijk dat er iets aan mijn gehoor of referentie mankeert... zal best, maar doet niets af aan de essentie van mijn verhaal. Waarom zien we bij cost-no-object speakers geen spekstenen kasten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 mei 2011 Report Share Posted 22 mei 2011 Vanwege de lage WAF of Bling Bling? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 22 mei 2011 Report Share Posted 22 mei 2011 Ach, zolang ik 10-tallen speakers per jaar beter hoor klinken dan de spekstenen creaties van Klaas/Spido hier en deze zonder uitzondering NIET hetzelfde kastmateriaal gebruiken, moet ik nog glimlachen om de stellingen die Klaas/Spido hier deponeert. Verreweg de meeste speakers waren duurder dan die van klaas/spido, maar dat doet niet ter zaken. Zijn stelligheid wat betreft zijn paradepaardjes staan namelijk los van prijs, prijs is irrelevant als het om beoordeling van kwaliteit gaat, de eerste die dat zal beamen is Klaas/Spido zelf. Zover ik weet zijn er geen patenten op het gebruik van speksteen in het bezit van Klaas/Spido waardoor hij alleenrechten bezit, waarom wordt dit kastmateriaal dan zelden tot nooit gebruikt bij succesvolle speakerboeren? Voor de hand liggend antwoord zou zijn; moet je hen vragen en niet Klaas/Spido, maar zolang ik beter klinkende speakers vindt die niet van speksteen zijn gemaakt zal ik bij hen het antwoord niet vinden. Iedereen verschuilt zich achter hetzelfde argument, wij gebruiken het beste/meest geschikte materiaal voor een luidspreker. In de praktijk blijkt dit dus geen speksteen te zijn (even in het midden latend wat het dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 22 mei 2011 Report Share Posted 22 mei 2011 Ohja.... het meest flauwe antwoord is natuurlijk dat er iets aan mijn gehoor of referentie mankeert... zal best, maar doet niets af aan de essentie van mijn verhaal. Waarom zien we bij cost-no-object speakers geen spekstenen kasten? vrij simpel. Niet geschikt voor commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 22 mei 2011 Report Share Posted 22 mei 2011 Ohja.... het meest flauwe antwoord is natuurlijk dat er iets aan mijn gehoor of referentie mankeert... zal best, maar doet niets af aan de essentie van mijn verhaal. Waarom zien we bij cost-no-object speakers geen spekstenen kasten? vrij simpel. Niet geschikt voor commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 22 mei 2011 Report Share Posted 22 mei 2011 Goodtube,waarom zijn de dode ruimte,s niet van speksteen en dan praten we nog niet over consert gebouwen Goodtube niet eenrichtinsverkeer kijken maar kijk ook eens naar links en naar recht ,die mannen toch Speksteen is goed maar dat moet je alleen gebruiken waar het bruikbaar is Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 22 mei 2011 Report Share Posted 22 mei 2011 (...) sowieso moet je dan het filter per kast aanpassen (...) Beste m44, Hoe kom je d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 22 mei 2011 Report Share Posted 22 mei 2011 Ga niet in op de vraag of speksteen een goed materiaal is. Wel ga ik in op deze reactie. Wat een flauwekul redenering. Omdat een ander het niet gebruikt zal het wel niet goed zijn..... Het is flauwekul dat je mij hoort beweren dat speksteen niet goed is. Maar als het zo perfect is als hier door de bouwer wordt beweert, waarom gebruikt niemand anders dit materiaal? Wellicht omdat er perfectere materialen voor handen zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts