Jump to content

Kast Of Ls Units

carl
 Share

Recommended Posts

:D

"Als men zich steeds onder mensen van verdienste weet,(...)"

Beste Buizenbart,

"Onder mensen van verdienste"?

Welnee: onder ezelsveulens, in 't algemeen.

Exact het punt wat ik wilde maken Spido, kom toch eens uit je spekstenen toren en open your mind. In de jaren '60 kon je dat nog, je spuit de kennis die je toen opgedaan hebt dagelijks op het forum. Maar da's niet voor niks zo lang geleden natuurlijk, de flexibiliteit is er een beetje uit hè? ;)

Zoals eerder gezegd: een goede behuizing oefent geen enkele invloed uit op de samenstelling van het wisselfilter!

Ik had de indruk dat m44 bedoelde bij een kast met andere afmetingen.

Beste Buizenbart,

In de jaren zestig waren mijn luidsprekers grote houten transmissielijnsystemen: vierweg, met derde orde filters en zobels en notches en L-pad spanningsdelers.

Nu zijn mijn luidsprekers aanmerkelijk kleinere spekstenen vierwegsystemen, met eerste orde filters en zonder enige aanpassing of correctie.

Nee, ik denk dat ik m

(..) Ik had de indruk dat m44 bedoelde bij een kast met andere afmetingen.

Beste Buizenbart,

Wat gaf jou die indruk?

De bijdragen van M44 gaven mij alleen maar de indruk dat hij geen flauw idee heeft of had van wat hij eigenlijk bedoelt of bedoelde... àls het maar afbreuk deed aan Spido's streven naar ongekleurde, onvervormde, onbeperkte werkelijkheidsweergave / high fidelity.

Spido ,je kunt beter aan naamsverandering doen voor je PP tje,Spido,s Surround Stone is dat niks :)

Beste Wol,

Ik heb 't de ontwerper/bouwer voorgelegd, maar hij vindt dat je een goede naam niet moet veranderen.

Jack ik vond ze ook mooi klinken toen ik bij je was , wat je zelf mooi vind daar gaat het om , laat die hetze van M 44 / Arjen de goeij toch voor wat het is gaat nergens over .

Als je iets aan de kast verandert hoeft er niet per se iets aan het filter te worden verandert .

gr hj

Wie voert er hier in dit forum nu een hetze? Er komt nagenoeg geen hond meer op dit forum, o.a. zat van het constante gezever van Spido/Klaas die 's nachts alle topics om zeep helpt met (in)direct geplug van zijn eigen waarheid en bijhorende zerken. Ook ik ben dat geneuzel een beetje zat en geef een beetje tegengas, zoals M44 dat ook doet. Zijn speakers klinken aardig, er zijn zelfs twee (!) liefhebbers hier op dit forum te vinden, maar iedereen weet, ook deze twee, dat er beter klinkende/presterende speakers te koop zijn. En deze zijn geen van allen van speksteen gebouwd. En door dit uit te spreken is dit plots een hetze? Whatever....

Guest tubejack

Kleine correctie Midcall..... minstens 3 liefhebbers.

Van mij mogen het er duizenden worden, maar ik lig er

niet wakker van, als dat niet zo zal zijn.

Smaken verschillen nu eenmaal.

Natuurlijk, zijn er betere speakers te koop.

Waar iets goed is, is àltijd "beter" te koop.

Maar niet in de prijsklasse die ik me kan permitteren.

Hoe en waarvan ze gemaakt zijn vind ik minder belangrijk.

Wat "geneuzel" betreft, Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten.

En ieders teksten, zijn de komende jaren te lezen.

Vrijheid van mening, heeft ook zo zijn nadelen.

Met vriendelijke groet,

Jack

Vrijheid van mening, heeft ook zo zijn nadelen.

Ja, want Midcall heeft gelijk.

Vanwege het feit dat een zatte Spido geen enkel topic onberoerd kan laten en overal zijn overbekende omnipotenie over oude koeien moet uitbraken is niet bevorderlijk voor de open sfeer. Ik herinner mij bijvoorbeeld nog prachtige gesprekken over dipoolspeakers met Jeroen KV, die echt wel iets te vertellen had over dat onderwerp. Die zien we hier niet meer, vooral vanwege het niet-aflatend Spido-gezever over het feit dat dipolen niet kunnen klinken om allerlei achterhaalde redenen.

't Is eigenlijk wel een beetje een kutforum geworden hier, maar om het verwoorden van dit soort ongenoegens in allerlei genunanceerde en ongenuanceerde bewoordingen (zoals de voorgaande term) nou gelijk een hetze te noemen tegen grafzerkspeakers gaat ook wel wat ver.

't Is eigenlijk wel een beetje een kutforum geworden hier, maar om het verwoorden van dit soort ongenoegens in allerlei genunanceerde en ongenuanceerde bewoordingen (zoals de voorgaande term) nou gelijk een hetze te noemen tegen grafzerkspeakers gaat ook wel wat ver.

Ach, Spido is een van de weinigen die goede teksten schrijft. Grammaticaal 100% foutloos, inhoudelijk nauwelijks iets tegen in te brengen. Je kunt er tegen of niet.

Wie er niet meer tegen kan is allang vertrokken en anderen zullen volgen. 't Is inderdaad een kutforum hear, maar nog wel een van de aantrekkelijkste NL fora op audiogebied.

Andere interessante zijn de Engelstalige fora.

PS besef dat de spekstenen luidsprekers -waar er op dit forum maar (wèl) 4 liefhebbers (bezitters) van zijn- over een aantal jaar niet meer gemaakt worden ... tenzij plagiaat :P

Ze worden op zeer beperkte schaal en op aanvraag gebouwd. Hiermee zijn deze luidsprekers potentiële collector items. Gelukkig zijn er maar weinig èchte liefhebbers.

Ach, Spido is een van de weinigen die goede teksten schrijft. Grammaticaal 100% foutloos, inhoudelijk nauwelijks iets tegen in te brengen. Je kunt er tegen of niet.

Wie er niet meer tegen kan is allang vertrokken en anderen zullen volgen. 't Is inderdaad een kutforum hear, maar nog wel een van de aantrekkelijkste NL fora op audiogebied.

Andere interessante zijn de Engelstalige fora.

PS besef dat de spekstenen luidsprekers -waar er op dit forum maar (wèl) 4 liefhebbers (bezitters) van zijn- over een aantal jaar niet meer gemaakt worden ... tenzij plagiaat :P

Ze worden op zeer beperkte schaal en op aanvraag gebouwd. Hiermee zijn deze luidsprekers potentiële collector items. Gelukkig zijn er maar weinig èchte liefhebbers.

Wanneer die dingen niet zo loeizwaar zouden zijn, hadden er hier misschien ook wel een paar gestaan. Wat ik van de PePe's gehoord heb was het geld meer dan waard. Maar mensen houden nu eenmaal meer van bekende merkspullen en laten zich liever oplichten door een fabrikant die een paar blikken luidsprekertjes m.b.v. een electrolietenfilter en waaibomenhouten kastjes levert.

Dat het uiteindelijk de Watt Puppy's zijn geworden heeft ook alles te maken met een stijve kast, eenvoudig opgebouwde filters en goede units. Gelukkig waren ze na 15 jaar voor mij betaalbaar.

Meeresonerende kasten kunnen n.l. NOOIT bijdragen aan een beter geluid. Een beter geluid is voor mij een geluid, wat dichter bij de realiteit ligt, ook al is die soms hard.

Het beste wat ik ooit hoorde (de AudioNec speakers op de High End in Munchen) hebben helemaal geen kast. Dat klonk pas echt natuurlijk met een snoeistrak en diep laag. Maar voor

Ongelovige Hans, :D

Hier een paar sites van de op bouw heel simpel ,het nadeel de frequentie moet je recht trekken met een Bheringer :)

http://www.tubebbs.com/viewthread.php?tid=141463&rpid=2602641&ordertype=0&page=1#pid2602641

http://www.audio-consulting.ch/?Products:Speaker:Rubanoide_Dvaijnoy

http://www.cinetson.org/phpBB3/panneaux-f1/janus50-une-sacree-evolution-audio-t27507-300.html

http://fdacoustic.fr/JANUS50_ecoute.htm

De zelfbouw is erbij veel plezier

mvg wiel

(...) Hier een paar sites van de op bouw heel simpel ,het nadeel de frequentie moet je recht trekken met een Bheringer :) (...)

Beste Wol,

Een luidspreker ontwerpen en maken die met een Behringer moet worden "recht getrokken"

is net zoiets als een auto ontwerpen die steeds naar rechts trekt

en dan ter compensatie de wielen naar links scheef zetten.

Spido,je hebt volkomen gelijkt maar als je niet de kennis hebt en de ervaring en het kost 88 met drie nulletjes en er ziet er mooi uit wat wil je dan,daar raakt je van opgewonden en dan heb je geen Viagre nodig :D

Ik heb ook shackman dipool, en ik wilde die ook nabouwen, maar welke site ik ook kwam, gebruikten ze een eqwaliser :D

Dat zijn voor mij 2 wagelenden eenden, de massa is veel te zwaar,maar wat doe je als verliefd ben en het hoofd slaat op hol :D

Dat is het zelfde met de versterker van Marc LFD,Jack Array en Spectral ze klinken in de zelfde richting maar in het prijs kaartje zit wel een verschil.

Zo ,wollie gaat naar Breda, Kappa onveilig maken :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

(...) Hier een paar sites van de op bouw heel simpel ,het nadeel de frequentie moet je recht trekken met een Bheringer :) (...)

Beste Wol,

Een luidspreker ontwerpen en maken die met een Behringer moet worden "recht getrokken"

is net zoiets als een auto ontwerpen die steeds naar rechts trekt

en dan ter compensatie de wielen naar links scheef zetten.

Je weet natuurlijk heel goed, dat de voorwielen van onze auto's helemaal niet recht staan.

Misschien is deze manier van luidsprekers bouwen dus wel de juiste..

Ik vond het in ieder geval het beste van wat ik op de show hoorde. En kan je wel zeggen.. daar waren veel duurdere luidsprekers bij.

Het gaat in dit geval natuurlijk wel om een komplete set, incl. digitale bron (32 bits 384khz).

audionec_240511.jpg

(die kermislichtjes kunnen gelukkig ook uit...)

:)

@ Wol,

rubanoide_300.jpg

Dit lijkt er inderdaad heel veel op. Kennelijk zit er geen patent op die Linaeum speakers.

Maar om dat nou "even" zelf te gaan maken..??

Zeker wanneer je weet dat je de frequentiekarakteristiek niet recht krijg zonder equaliser.

:)

Hans,beide wordt de freqwentie met dsp rechtgetroken ,beide bedrijven komen uit Frankrijk <_< vermoedelijk family.

Ps Kappa had met ziin draaitafel een perfecte presentatie gegeven, vandaag het was gewoon genieten, jammer dat die niet op de vorige meeting stond :(