Jump to content

Kast Of Ls Units

carl
 Share

Recommended Posts

Spido.luister jij vanaf 500Hz heb jij dan geen LM units in je speaker zitten! :D

Spido,een metaal dome breken allemaal op in het hoog ,ik ben nog nooit ene tegen gekomen die niet open brak.

Spido,ik heb nog van jou geen--kritische noot :D --- reactie,s ontvangen over de DAP van Klaas Fenstra dat er bij Jack 4 units inzitten, die niet de zelfde parameters hebben en dat hoort er wel bij een DAP, Spido :)

A. Spido.luister jij vanaf 500Hz heb jij dan geen LM units in je speaker zitten! :D

B. Spido,een metaal dome breken allemaal op in het hoog ,ik ben nog nooit ene tegen gekomen die niet open brak.

C. Spido,ik heb nog van jou geen--kritische noot :D --- reactie,s ontvangen over de DAP van Klaas Fenstra dat er bij Jack 4 units inzitten, die niet de zelfde parameters hebben en dat hoort er wel bij een DAP, Spido :)

Beste Wol,

Ad A. Nee, Wol: ik luister ook beneden 500 Hz en ik gebruik ook elektrodynamische lagetonenluidsprekers.

Hierdoor hoor ik ook bastonen en daar ben ik blij mee.

En doordat die elektrodynamische lagetonenluidsprekers in spekstenen behuizingen zitten, zijn de bastonen ook nog eens hardstikke goed!

Mensen met electrostatische luidsprekers zijn helaas niet zo gelukkig als ik.

Hoewel: sommigen van hen "zijn niet zo geïnteresseerd in lage tonen," zoals Peter Walker (Quad) (gedwongen) eerlijk toegaf.

Ad B. Het opbreken van titanium domes is, zoals bij elk lichaam, afhankelijk van frequentie en amplitude.

Indien zulke dome-units juist worden toegepast (over hun optimale frequentiebereik en binnen toelaatbare vermogensgrenzen), hoeft break-up geen probleem te zijn.

De point-source voordelen t.o.v. breedbeeld-electrostaten blijven echter evident!

P.S. Heb jij trouwens een idee over het opbreken van jouw eigen trommelvliezen?

Over jouw eigen gehoorgang/-stijgbeugel-/hamer-/aambeeld-binnenoor-eigenresonantie-frequenties, en hun samenhang, hun interferenties?

Over de oversturingstoleranties van je (gezien je postings: vermoedelijk in bedroevend aantal en in bedenkelijke kwaliteit overgebleven!) slakkenhuistrilhaartjes, je synapsen en je dendrieten? (Om van je grijze massa en botholtes nog maar te zwijgen! :lol: )

Ad C: Je hebt het over de SPH165/KEP bas/middentoners?

Die units zijn van de Monacor "Number One" serie (allemaal héél goed* en toch héél goedkoop!) en die hebben de geringste kwaliteitsspreiding óóit!

Bovendien verouderen ze vrijwel niet.

(Nou ja, het kevlar wordt wel wat donkerder van tint, mettertijd. Maar dat is dan ook alles.)

* Afgezien van hoog-middentoner SPH102/KEP: dat is een schreeuwerig kreng, alleen maar geschikt voor popmuziek. Voor goede muziek zijn de overige units van deze serie zeer geschikt.

Wat dat betreft is het jammer, dat bijna niemand meer van goede muziek houdt.

beetje verkapt "koop perfect performer" topic door gerardo.....korting gekregen?......hoe vaak ga je het woord soundstone nog opschrijven?

ik heb ze recentelijk gehoord bij een gozer in zwolle....schel in het mid hoog ( zoals ik altijd al riep) en doods........zit geen ziel in...ze klinken als een iphone met bas.

Maar wanneer de maker van iets "niet oke "is zijn zijn producten dat ook niet.

dat is een occulte wet.

omdat de omgeving waarin een spaarlamp gitig is reageren wij slecht op dat licht.

tube jack heeft inmiddels ook wel door dat de maker invloed heeft op het product...je stopt er iets in van jezelf...van de heide wist dat ook.

En meer mensen hier zullen dat in de loop der jaren gaan leren.

mark my words!!!

Mijn Watt Puppy's zijn van een kunststof composiet. Ook erg zwaar en stijf. Ik kan je zeggen... dit klinkt heel veel anders dan de Infinity's die ik vroeger had (stijve spaanplaat kast).

Ik hoor in ieder geval veel minder kleuring. En omdat er weinig energie door de kast wordt opgenomen/doorgegeven klinkt het nog een stuk dynamischer ook.

Ik kan Spido (op dit punt) wel volgen.

:)

Stijf en zwaar, daar zitten de oplossingen voor betere weergave. Zo simpel is het.

Speksteen heeft dan ook nog de eigenschap, dat het geluidsgolven absorbeert en niet terugkaatst zoals marmer of graniet wel zou doen.

Goodtube ,ik wil heel bescheiden zijn ,

1 Als speksteen wekelijk zo goed is waarom wordt het niet in dode ruimte,s gebruikt!

2 Celestion speakers vroeger een begrip ,vooral een research,die hoogtoner brak ook open,

B en W diamanten hoog toner breekt ook open en Spido doet met het een wassen neus af :(

3 Op mijn vraag of er bij Jack, 4 speakers zijn met de zelfde parameters , want dat moet bij DAP laat hij niks van zich horen terwijl hij altijd over de theorie praat.

Geen ene speaker is perfect ook mijn Manger en mijn Maggies niet, want we gaan toch niet geloven dat alleen de PP juiste speaker is,anderen doen voor honderd duizenden euro,s aan research en en hoeveel doet Spido !!!!

mvg wiel

Guest tubejack

tube jack heeft inmiddels ook wel door dat de maker invloed heeft op het product...

Dat weet ik al, jaren Robin.

Sinds mijn cursus van afgelopen weekeind, kan ik het gericht toepassen.

Kreeg ik ook mee....

Roep vandaag geen woede of boosheid op.

Mijn ervaring : kost soms enige moeite.... ;)

Jack

SPIDO,heeft Jack nou 4 speakers met dezelfde parameters wel of niet ,niet ontwijken deze vraag :D en geen ander dom geklets :(

Beste Wol,

Zie mijn antwoord van gisteren (#77), punt "Ad C".

Spido,een metaal dome breken allemaal op in het hoog ,ik ben nog nooit ene tegen gekomen die niet open brak.

Overigens: Ik ben nog nóóit een titanium dome tegengekomen die open brak.

beetje verkapt "koop perfect performer" topic door gerardo.....korting gekregen?......hoe vaak ga je het woord soundstone nog opschrijven?

ik heb ze recentelijk gehoord bij een gozer in zwolle....schel in het mid hoog ( zoals ik altijd al riep) en doods........zit geen ziel in...ze klinken als een iphone met bas.

dat is een occulte wet.

omdat de omgeving waarin een spaarlamp gitig is reageren wij slecht op dat licht.

tube jack heeft inmiddels ook wel door dat de maker invloed heeft op het product...je stopt er iets in van jezelf...van de heide wist dat ook.

mark my words!!!

Beste m44,

Gezellig, weer! In één posting denigreer en beledig je zowel forummer Gerardo als de ontwerper/maker van steengoede luidsprekers (die niet forumt).

Dat zoiets zomaar màg, op dit forum...

Ik heb het overigens even nagevraagd, maar er is tot dusverre géén eigenaar/gebruiker van The Perfect Performer "Soundstone 2x16.4" luidsprekers in Zwolle. Je luister-ervaring zal dus wel een occulte oorsprong hebben gehad.

dat is een occulte wet.

mark my words!!!

W A T E E N O N Z I N...

Gerardo is gewoon blij met z'n speakers net zoals jij met je Bose versterker.

Ik heb de 2x 16 niet gehoord, maar andere speksteen speakers wel. Daar is helemaal niks mis mee.

De maker van het spul is Klaas Feenstra die altijd nuchter was, wanneer ik hem sprek. Spido is een nachtelijk schrijvende dronken lor. Ik heb van beide overigens meer geleerd dan van sommige de schreeuwers hier. Dat de relatie speakers-maker dus met elkaar te maken hebben klopt dus wel, maar dan in positieve zin.

Een spaarlamp is niet meer dan een klein TL buisje.. ik werk al 46 jaar onder dat licht en daarvoor onder hetzelfde licht op school. Ik heb er nooit iets negatiefs aan gemerkt.

Laten we al dit soort onzin dus maar achterwege.

W A T E E N O N Z I N...

Ik heb de 2x 16 niet gehoord, maar andere speksteen speakers wel. Daar is helemaal niks mis mee.

De maker van het spul is Klaas Feenstra die altijd nuchter was, wanneer ik hem sprek. Spido is een nachtelijk schrijvende dronken lor. Ik heb van beide overigens meer geleerd dan van sommige de schreeuwers hier. Dat de relatie speakers-maker dus met elkaar te maken hebben klopt dus wel, maar dan in positieve zin.

Een spaarlamp is niet meer dan een klein TL buisje.. ik werk al 46 jaar onder dat licht en daarvoor onder hetzelfde licht op school. Ik heb er nooit iets negatiefs aan gemerkt.

de soundstone 2 x 16 waarvan er wel degelijk een paartje in zwolle staan........klinken schel in het mid hoog...punt...alleen oudere mannen/vrouwen vinden de PP goed klinken door gehoor achteruit gang in die specifieke spot van de freq band.

je kunt dus zeggen dat ze wel goed klinken maar daarmee bevestig je voor mij alleen maar dat je oren achteruit gaan.

schel in het mid hoog...period...en kil.....brrrr

dat is een occulte wet.

mark my words!!!

W A T E E N O N Z I N...

de soundstone 2 x 16 waarvan er wel degelijk een paartje in zwolle staan........klinken schel in het mid hoog...punt...alleen oudere mannen/vrouwen vinden de PP goed klinken door achteruit gang in die specifieke spot van de freq band.

je kunt dus zeggen dat ze wel goed klinken maar daarmee bevestig je voor mij alleen maar dat je oren achteruit gaan.

Misschien ben je zelf wel zo gewend geraakt aan het aflopende hoog van jouw speakers, dat je een recht klinkende speaker schel vindt. Een afwijking in de frequentiekarakeristiek kun je trouwens ook perfect meten.

Een ruimte (slagerij-huiskamer) kan trouwens ook veel te veel mid en hoog refekteren, waardoor rechte speakers plotseling gaan oplopen. Ik brand trouwens nooit iets af op een keer beluisteren. Een volgende keer in een andere situatie klinkt het n.l. totaal anders.

Dat mijn oren achteruit gaan is wel duidelijk. Boven de 8 kHz hoor ik niet veel meer. Gelukkig blijft er nog 80% van het frequentiebereik over. Ik merk dat overigens niet in het midhoog, maar in de brilliantie van b.v. bekkens en een triangel. Mijn gehoor in het hoog is overigens veel beter dan dat van m'n oudste zoon, die zijn gehoor met het discolawaai volledig verpest heeft.

Een beetje relativeren kan dus geen kwaad.

Guest tubejack

{.....]

de soundstone 2 x 16 waarvan er wel degelijk een paartje in zwolle staan........klinken schel in het mid hoog...punt...alleen oudere mannen/vrouwen vinden de PP goed klinken door achteruit gang in die specifieke spot van de freq band.

Ikzelf vind ze eerder analytisch, zéér dynamisch en ze laten feilloos horen wat er voor apparatuur op aangesloten is.

Met verschillende buizen versterkers, vfet, klasse a, vintage, super high-end.....

Het klinkt allemaal anders. Kan het zo laten horen. Dat kun je de boxen niet kwalijk nemen vind ik.

Dàt is tòch de bedoeling van high-end weergevers géén kleuring en versmering van het geluid....

Ik kan ze (voor een deel) laten klinken zoals ik wil. :)

weergeven van geluid?

muziek hebben we het hier over.....de draag golf van muziek bevat meer dan alleen geluid...en daar gaat het 90% van de haaifaai mis

maar als je daar niet gevoelig voor bent.....zoals ik....ik krijg hoofdpijn van spaarlampen , stress van mobieltjes en word duizelig als ik onder hoogspannings masten loop...ja ook in een blind test :lol:

Guest tubejack

Niet een idiee...

Als het in 90% van de installaties mis gaat M44.

Is het dan niet een idee, om daar wat positieve energie te stoppen.

Wie weet, kun je er ook nog een leuke boterham mee verdienen.

Niks mis mee, iedereen zijn of haar bammetje.

weergeven van geluid?

muziek hebben we het hier over.....de draag golf van muziek bevat meer dan alleen geluid...en daar gaat het 90% van de haaifaai mis

maar als je daar niet gevoelig voor bent.....zoals ik....ik krijg hoofdpijn van spaarlampen , stress van mobieltjes en word duizelig als ik onder hoogspannings masten loop...ja ook in een blind test :lol:

Oef...

Ik had je nog wel willen vragen hier eens te komen luisteren, maar het huis is vergeven van de spaarlampen, mijn mobieltje geeft mij veel vreugde, en ja, van die hoogspanningsmasten heb ik wel gehoord, maar nooit iets gemerkt.

Ik weet dat er mensen zijn die absoluut niet tegen enige straling kunnen, ziek worden als ze te dicht bij een mast wonen, of als het bed precies op een slechte plek staat. Ik heb daar veel respect voor, begrijp het niet, en heb zelf nooit enige invloed gemerkt. Maar ik zal niet zeggen dat die er dus niet is.

De SS van Tubejack heb ik ook gehoord, lang geleden inmiddels. Iets schels heb ik er niet aan ontdekt (maar ik was toen al 57), eerder vond ik ze wat mat, niet fris klinken, zoals mijn Phonars. Toen Jack mijn installatie had gehoord is hij wat gaan prutsen aan zijn versterker, dus nu weet ik nog niet hoe het daar nu klinkt. (En kennelijk moet ik nog een half jaar wachten voor er een kans op is!)

je kunt m.i. een onderdeel niet beoordelen zonder het geheel te beschouwen. Misschien was het die cd-speler wel die zo schel klonk. Of zat het in de kabels. je weet wat voor invloed die kunnen hebben.

M :ph34r: rc

Ze verlangen goede elektronica, en laten genadeloos horen of dat een beetje op niveau is of niet.

Spido,wil je wol met een kluit het riet in sturen :D

Wat in onzin uitspraak--- geringste kwaliteitsspreiding óóit!--- dat doen alleen maar gladde verkopers met die uitspraak :(

Ik ben nog nooit een partij units tegengekomen met geringste kwaliteitsspreiding en jij gaat vertellen dat jou het wel lukt :)

Het enigste wat een beetje bruikbaar is bij de DAP, is het speksteen :)

Goodtube,wat is goede elektronica :D de combinatie moet goed zijn anders niks.

En die speaker van jou is afgesteld op de installatie van Spido en op de oren van Spido.

Ik hoop niet dat die s,nacht tussen 24.00 en 6.00 s,morgens vroeg jou type speakers heeft beluisterd :D