Hans van Liempd Posted 17 april 2011 Report Share Posted 17 april 2011 Haudio, Audiofreak, MJOK, Stefk, Arden, Glenn, Viceadmiraal61, Miracle en nog vele anderen trof ik vandaag in Rotterdam. Eigelijk had ik te weinig tijd (alweer ) om te luisteren. Ik vond de shows iets rustiger dan eerdere jaren. Het zal wel mede aan het mooie weer gelegen hebben. Toch heb ik een prachtige dag gehad, oa door de vele mensen die ik weer eens persoonlijk sprak. IK HEB IN DE MEESTE KAMERS VEEL TE KORT GELUISTERD OM ER IETS ZINNIGS VAN DE KUNNEN ZEGGEN, DAAROM WAT KRETEN. Allereerst was ik bij Engels. Een andere opzet van de show, de ruimte voorin en ook de kamers op de entresol waren eerdere jaren n.l. niet in gebruik. Of iedereen Piedpiper en Music4you en X-fi gevonden hebben betwijfel ik. Maar toch een mooie uitbreiding. In de grote ruimte centraal de set met de Kanzy versterker en Blumenhofer luidspreker. Deze kwam hier absoluut niet tot z'n recht. Ten eerste omdat de akoestiek daar absoluut niet meewerkt maar ook omdat er een soort van beursachtige omgeving was gecreeerd. Dan het rijtje af: Master, mooi hoog en midden, maar een rommelig laag. Kennelijk lag dit aan de gewijzigde akoestiek van de ruimte. Deze was n.l. gerenoveerd. Het stereobeeld was nu overigens prachtig. Magico, was de ster met dezelfde set in Antwerpen, hier bleef het een beetje achter. Hollandlink ed, hier heb ik alleen de set van Ayon met Viger gehoord. De Chinese luidsprekers deden het niet slecht. Hifi Matters, is me niet echt bijgebleven Audioexellence en Audioquest. De piano die er klonk toen ik binnen kwam klonk prachtig. X-fi. mooie set met AMR en JMR, mooie combinatie een van de betere. helaas moest ik vluchten toen er weer een of andere houseplaat snoeihard aan moest. Air audio. klonk een beetje terughoudend Sonority, ben ik maar heel kort binnen geweest, maar wat ik hoorde was zeker niet slecht. Clovis, niet gehoord, maar m.i. niet echt audiofiel, maar ik kan me vergissen. MC + Array. jammer dat het laag via de servoversterkers van MC ging, hierdoor een beetje subwooferachtig laag, maar boven de 100 Hz klonk het in mij oren prachtig. Music4you, Xindak met Usher, klonk verassend goed. Piedpiper, Gerbrant stond weer te lullen toen ik langskwam, niet gehoord dus. Daarna naar de Doelen. Beneden, in de centrale ruimte en op de eerste verdieping heb ik eigenlijk alleen maar display gezien. Voor mij niet interessant, maar kennelijk voor anderen ook niet, je kon er een kanon afschieten zonder een bezoeker te raken. Audiac, had groots uitgepakt. mooie demo door Peter McGrath van Wilson Audio met de Maxx luidsprekers. Mooi laag, maar soms een beetjes scherp in het mid hoog Guru, maar even binnen geweest, maar klonk redelijk. Steinway Lyngdorf, dezelfde set als in Antwerpen, nu echter geen dreunend laag, maar het prachtige stereobeeld mistte ik wel. Totem, voor mij niet de moeite D&D met de nieuwe Cristal Clear luidsprekertjes. klonk best wel in orde. More music, heb ik gemist..?? Terrason, zag er wel leuk uit. Exposure, Marten en New Transtec, hier was 't stil toen ik binnenliep. Erg leuk was, dat ik met enkele Euri meer thuis kwam, dan toen ik vanmorgen vertrok. Hoe dat komt...? waarschijnlijk heb ik ergens teveel wisselgeld terug gekregen. 'T parkeren was op loopafgstand zelfs gratis (op zondag)... Het zal dus gaan om Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 april 2011 Report Share Posted 17 april 2011 Ik ben alleen in Café Engels geweest. De Doelen ben ik vorig jaar ook even geweest, maar dat viel mij weer zo tegen dat ik besloten heb dit jaar daar niet heen te gaan. Ook Café Engels is voor mij de laatste keer geweest. De set van Rick Paap klonk weer heel behoorlijk, ondanks de kartonnen doos waarin het opgesteld stond, maar niet om over naar huis te schrijven. Ook dat heb ik, ook in die zaal, wel eens beter gehoord. De rest ga ik maar niets over schrijven. Het aangeboden vinyl was weer veel, maar naar mijn idee ook weer zwaar overpriced. Iig 30-50% duurder dan wat ik ervoor zou betalen als ik het in de gewone platenzaak koop. De (mu)ziek die ik gemiddel weer gehoord heb: Veilig. Zelfs op een budget receiver met midprice monitorspeakers zou dat nog goed klinken, dus op een goede installatie is dat niet anders. Waarom er zelden echte muziek gedraaid word is voor mij nog steeds een raadsel. Je kan mij niet wijs maken dat de gemiddelde mens die naar die shows komt altijd naar die tingeltangeltroep luistert. Het hoeft voor mij echt geen (hard)rock/metal te zijn, maar wat ik vandaag weer gehoord heb is toch echt te triest voor woorden. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 april 2011 Report Share Posted 17 april 2011 Voor mij sprong de demonstratie van de Pied Piper er beslist uit. Echt niet alleen 'veilige' muziek, maar juist van alles en nog wat, en een overtuigend geluid. Aardige kerel ook die de demonstratie deed. Voor het kleine kamertje waarin de speakers stonden kwam er toch een heel overtuigend geluid uit. Het zijn actieve speakers, dus meer dan een voorversterker heb je niet nodig, en het schijnt dat je er direct een digitale bron op kunt aansluiten. Mocht ik eens iets anders willen, dan zou ik de piedpipers zeker op mijn shortlist hebben staan. Verder was ik natuurlijk nieuwsgierig naar de nieuwe Arrays (ok), en die mooie Cabasse bollen (zeer ok), en die rare WAF-spekertjes van Leegh (als ik het wel heb), nee, Leedh. (met dank aan puresound!) Nou, dat is niemandsverdriet hoor. Natuurlijk mag je er geen afgrond diep laag uit verwachten, maar verhip, ze klonken erg goed. Maar die Cabasse's zouden mijn keuze wel eens kunnen zijn: Die hebben denk ik ook een hoge WAF-factor, vermoed ik. Schatjes. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 april 2011 Report Share Posted 17 april 2011 Voor mij sprong de demonstratie van de Pied Piper er beslist uit. Mocht ik eens iets anders willen, dan zou ik de piedpipers zeker op mijn shortlist hebben staan. Oeioei Marc, kijk uit wat je zegt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 18 april 2011 Report Share Posted 18 april 2011 Sets die mij opgevallen zijn bij cafe Engels: - YB audio met Robson Acoustics (luidsprekers) aangesloten op CODA apparatuur. De speakers van Robson had ik zo willen meenemen... Zelden een contrabas zo mooi kunnen horen. - De Cabasse bollen - Leedh + van Medevoort apparatuur. - Array + MC systems. Maar dan vooral het meubel waar de apparatuur op stond. De luisprekers die aangesloten waren werd ik niet ethousiast van. Deze klonken mij in het middengebied veel te agressief. Uiteraard viel Kanzy + Blumenhofer ook op, alleen... ik had hier iets anders van verwacht. Geen laag, geen hoog en een heel hard midden. Mogelijk lag het aan de ruimte, de muziek (Caro Emerald) of misschien wel het tijdstip (10.30 's ochtends). A.s. donderdag zullen we deze set nog eens gaan beluisteren bij Audioclub Oost Brabant. Hopelijk klinkt het hier iets beter. De Doelen: - De luidsprekers van Bach (de kleinste, die in de laatste ME besproken wordt). Ongelofelijk wat zo'n kleine speaker presteert! - Avantgarde Trio luidsprekers. Ietwat aan de grote kant, maar wat klinkt dit mooi. De demo begon op het moment dat ik met m'n hoofd tussen de platenbakken hing. Ik hoorde in de verte een band optreden. Wat bleek: het was de demo van Number 4 Audio. De muziek die opstond was een live cd van The Allman Brothers Band. Zelden heb ik een luidsprekersysteem gehoord wat zo ontzettend "live" klonk. Groeten, Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harbeth Posted 18 april 2011 Report Share Posted 18 april 2011 Veel herkenning! Ik vond een behoorlijk aantal kostbare spullen niet goed klinken, maar dat valt mij iedere show weer op. Veel standhouders/medewerkers waren meer geinteresseerd in hun collega's dan in potentiele kopers. Jammer dat het gisteren te rustig was; het gaat niet echt goed met de hobby Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 april 2011 Report Share Posted 18 april 2011 Voor mij sprong de demonstratie van de Pied Piper er beslist uit. Mocht ik eens iets anders willen, dan zou ik de piedpipers zeker op mijn shortlist hebben staan. Oeioei Marc, kijk uit wat je zegt.. Het kleine Pietje Pieper is eindelijk groot geworden? N.B. Zo te lezen heb ik ook deze keer weer niets gemist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 april 2011 Report Share Posted 19 april 2011 N.B. Zo te lezen heb ik ook deze keer weer niets gemist. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 20 april 2011 Report Share Posted 20 april 2011 't Was wat mij betreft een vreemde show. Van Engels kan ik me weinig goeds herinneren. Dat was in Utrecht echt veel beter. Ik kwam op zondag en het was mooi weer. Het was erg rustig. Dan zou je denken dat je juist goede demo's te horen zou krijgen. Helaas. Soms speelde er helemaal geen muziek, want men had er geen zin in. Of het was weer de gebruikelijke vrouw of man met gitaar. Of alleen maar gitaar. Muziek, dat op een simpel home-cimema setje ook zo goed had geklonken. Maar eigenlijk was het niet eerlijk. Ik was 's ochtends naar Wilson geweest. Wouw, wat een geluid. Die weten toch wel hoe het moet. De piano klonk veel groter dan in de realiteit, maar dat komt door de opstelling. Maar er was echt ruimte, en het was groots. Ik zat gelukkig precies op de goede plek. Daarna klinkt alles een stuk minder. Men probeert soms zoveel geluid uit kleine speakertjes te krijgen, dat je vervorming hoort. Dan heb ik meteen een afknapper. Een PA-zang-monitor klinkt dan beter. Ook de Master stond veel te hard voor wat de zuiltjes eigenlijk aan kunnen. Tja, het blijven 2 kleine Eton woofertjes met een tweeter. In tegenstelling tot anderen vond ik het laag niet het zwakste punt, maar het midden-hoog. De speakers zijn voor mij te " dof" afgesteld, echt zo'n BBC dip tussen 3 en 5 K, schat ik, dan klinkt het midden een beetje te hard. Wel een mooie diepte in het beeld, omdat ze erg ver van de achterwand stonden. Echter geen mooie L-R plaatsing. Ik denk dat ze op de goede weg zijn, maar nog wat moeten leren om internationaal mee te kunnen doen. Dan de Pied Piper. Het klonk wat klein, in zichzelf, kan door de kleine ruimte komen, maar het viel me eigenlijk reuze mee! Ook hier weer zeer hoge niveaus, maar deze speakers konden het wel aan. Het klonk best netjes en opgeruimd. Er was nog een demo die goed was, maar ik kan me het niet meer herinneren. De rest was toch erg matig. Weinig echt helder geluid, weinig " live" gevoel, behalve bij Wilson. Of het aan het weer lag? Of de muziek? Even later nog even naar de " toeters" geluisterd van een brass band. Live trombone, in your face. Ruud Jonker heeft toch gelijk. Veel speakers klinken niet helder en dynamisch genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 april 2011 Author Report Share Posted 20 april 2011 Audiopaul heeft op z'n nieuwe site (www.audioreview.nl) een verslag en wat mooie foto's van de Engels show staan, de doelen volgt nog. LINK Helaas lukt linken van foto's niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts