Jump to content

Ons Aller Kt

Arden
 Share

Recommended Posts

DanQ vrienden! ;)

Ik zal me weer wat regelmatiger vertonen hier als ik weer wat ben opgeknapt, nu nog te moe om intens mee te schrijven.

Eerst eens goed bijkomen en uitrusten.

DanQ vrienden! ;)

Ik zal me weer wat regelmatiger vertonen hier als ik weer wat ben opgeknapt, nu nog te moe om intens mee te schrijven.

Eerst eens goed bijkomen en uitrusten.

Neem gerust de tijd KT, met deze temperaturen moet je sowieso rustig aan doen.

geniet samen je vrouw van wat rust en luister lekker een stukkie muziek, altijd heilzaam.   :)

En als je dan na zo'n tijd thuiskomt stik je gelijk weer van de post die afgehandeld moet worden e.d. Ik hoop dat je er snel weer bij bent Sander.

• 1 year later...

Omdat sommigen het al weten en anderen het misschien willen weten, zet ik het toch maar even hier neer:

Met Wilma gaat het bijzonder slecht.
Eten en drinken blijft er niet meer in en ze zakt voortdurend weg in een soort halfslaap.
Dat hebben we al eens eerder voorgehad, ca. 2.5 jaar geleden toen ze in een coma raakte.
Nu is ze er echter nog veel slechter aan toe, weegt nog maar iets van 42 kilo en alles wat we proberen erin te krijgen komt er net zo hard weer uit, tot en met water aan toe.
De ziekte(n) die ze heeft zijn te vergelijken met , maar dan langzamer.
Nadat er al wat vitale organen waren verwijderd zijn nu maag, lever en darmen aan de beurt (aangetast en bloedingen).
Nu is het eindstadium echt wel bereikt en geeft ze zelf ook aan dat ze dit niet lang meer volhoudt.

Periodieke korte ziekenhuisopnames waarin ze weer wat wordt opgelapt met infusen helpen maar kort, zodra ze weer thuis is zakt het alweer af.
Operaties van welke aard dan ook zijn niet meer aan de orde, daar is ze te zwak voor en er is geen arts die zijn handen aan haar wil branden. Trouwens: wat kunnen ze doen? Eigenlijk niets.
Medicatie is er ook niet, het enige wat nog overblijft is pijnmedicatie en gelukkig krijgt ze die nu zonder problemen in de hoeveelheden die ze zelf bepaalt.

We kiezen ervoor om het einde rustig thuis af te wachten en niet (meer) in een verzorgingstehuis; ze is jarenlang enorm dapper en wilskrachtig geweest maar ze vindt het nu zelf ook genoeg geweest.
Uiteraard hebben we daar al lang en breed over gesproken en we hebben er beiden vrede mee als ze zou gaan.

Hoe lang deze situatie nog kan duren hangt geheel van haarzelf af; ik respecteer haar wensen hierin (en haar dochter gelukkig ook).
We zijn beiden spiritueel ingesteld, ik weet dat ze straks naar een plek gaat waar ze graag naartoe wil maar ik weet ook dat ze altijd bij me zal zijn.

Ikzelf heb nog genoeg zaken om voor te blijven leven dus ik gooi zeker het koppie er niet bij neer hoor.
Ik hoop alleen dat het telefoontje dat er een donorhart voor me klaar ligt, nog even uitblijft totdat Wilma in rust en vrede daarnaartoe is waar het mooi is.

Hoi Sander, je gaf het een aantal weken geleden al aan en heb toen nog leuk met Wilma gesproken.

Iets dat nog steeds diepe indruk op me heeft gemaakt.

Het is een bijzondere vrouw. Koester de momenten die jullie samen nog mogen hebben en ik hoop van harte dat zij geen pijn hoeft te lijden.

Ik wens jullie beiden nog heel veel sterkte in deze rottige periode.

George.

Hallo Sander,

In dit soort situaties weet ik nooit de juiste woorden te vinden.

Ik toon mijn medeleven nu dan ook door verder niets méér te zeggen dan "sterkte".

Groet,

Leobus

Pffffff, heftig allemaal...... En dan de moed op kunnen brengen om "gewoon" voor een review op pad te gaan. Het speelt allemaal al langer natuurlijk, maar toch.

Sander, sterkte de komende tijd met hopelijk nog genoeg mooie momenten samen!

Het gaat nu snel.

Morgen komt de familie afscheid nemen, ik denk dat ze daarna de schakelaar zelf omzet.
Het gevecht heeft lang genoeg geduurd, ze verlangt naar rust en de mooie wereld die op haar wacht.

Beste Sander,

Ik wil je bij deze heel veel sterkte toewensen.

Tijdens de gezamenlijke autorit naar Roermond (een paar weken terug) vertelde je er al wat over en je hebt op mij een bijzonder diepe indruk gemaakt. Vooral hoe positief (en vooral relativerend) jij in het leven staat. Ik moet je bekennen dat ik daar op de één of andere manier bijna dagelijks aan denk.

Ik ben er stil van en hoop dat jullie laatste momenten ook hele mooie momenten zullen zijn. 

Nogmaals sterkte met alles .....

Groeten,

Gerald

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...