Audiopaul Posted 16 mei 2011 Report Share Posted 16 mei 2011 Nog een paar dagen en we vertrekken weer naar München. Dit jaar loop ik twee dagen over de show en zal uiteraard weer de nodige foto's, filmpjes en indrukken op de website en in mijn blog gaan plaatsen. Zodra ik wat te melden heb zal ik dat in dit topic plaatsen. Wie gaan er dit jaar ook naar München? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 mei 2011 Report Share Posted 16 mei 2011 Nog een paar dagen en we vertrekken weer naar M Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 16 mei 2011 Report Share Posted 16 mei 2011 wel...niet...wel...niet...wel...niet. Kortom, ik weet het nog steeds niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 16 mei 2011 Report Share Posted 16 mei 2011 Ik kan dit jaar helaas weer niet. Ik kijk dus weer uit naar jouw verslag Paul. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 mei 2011 Report Share Posted 18 mei 2011 Volgens mij ben ik er dit jaar wel. Ik meen me zelfs te herinneren net zo lang als Paul en zelfs in hetzelfde hotel. Toevallig, nietwaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 mei 2011 Report Share Posted 22 mei 2011 Net weer terug uit Munchen... Drie oerend gezellige dagen onder gelijkgestemden. Ook nog wat bekenden tegen gekomen (Henk, Aleida en MJ). Maar een korte indruk van de High End. Het gebouw lijkt niet zo groot, maar de beurs is toch echt veel te veel om een redelijk beeld te kunnen vormen in 1 dag. Ik had de merken die er vertegenwoordigd werden uit geprint... Dat bleken ca. 700 merken te zijn. Er zijn 125 luisterruimten en nog twee halle met statische display, maar ook met luistercabines. In de meeste luisterkamers zijn we even binnen geweest, de hallen hebben we maar heel kort gezien. Laten we 100 kamers bezocht hebben in 8 uur, dan hebben we 5 minuten per kamer... Nou waren er veel ruimten waar het binnenlopen de moeite niet was, bovendien waren er wat kamers alleen voor dealers ingericht. Ik begrijp niet waarom er in diverse luisterruimtes alleen statisch display wordt opgesteld. Deze ruimten waren dan ook meestal zonder bezoekers. Hoe anders in de ruimten waar wel wat te horen viel. Volle bak.. Gelukkig zijn de kamers mooi ruim (ca 65 m2) en kunnen er dus wel wat bezoekers binnen. Kwa geluid viel het me op dat er erg veel sets gewoon beroerd klonken: scherp, flubberbas, dun, plakkend enz. Zelfs de set met Ken Ishiwata met een nieuwe Boston luidspreker was gewoon hopeloos scherp. Volgens Ken lag dit aan de gedraaide muziek. Maar waarom dan twee nummers achter elkaar draaien met dezelfde scherpte..?? Een set (progressive audio) zat zo royaal in het hoog dat ik mezelf weer 20 j jonger voelde. Helaas kwam er ook geen greinte bas uit die kasten van ik schat 60ltr. Bijzonder was wel, dat dit sterk overdreven hoog helemaal NIET scherp was.. Verder waren er velen die veeeeeeel te hard draaiden. Ook gerenomeerde merken. Dan zijn er de exoten met hoorns, breedbanders, gigakasten enz. Meestal kwamen deze niet heel ver op de audiofiele ladder. Ook waren er wat nieuwe ontwikkelingen zoals de Blade van KEF die in mijn oren toch wel erg ruim boven modaal klonk. Western Electric had een oude metalen bioscoophoorn opgesteld. Dit klonk toch wel heel veel minder dan de morderne hoorns. Ik moet bij die oude hoornkast gelijk weer denken aan het polygoon journaal. De beste sound van de show was voor ons duidelijk de set van AudioNec met deze speakerset: Een bandtweeter voor het hoog, een soort van reuzen Lenaeum bandluidspreker en een open baffle met vier panelen. Hoe het allemaal precies werkte, kon ik niet zien, wel horen hoe het klonk... ONGELOOFELIJK realistisch. Helaas kost het speakersetje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 22 mei 2011 Report Share Posted 22 mei 2011 Hans ,leuk bericht geschreven,Audionek-je is gewoon een lineum speaker, zie je hoe je de boel kan flessen, 88 met drie nullen, mensen willen toch iets apparts hebben-wollie heeft er veel foto,s van het bouwpakket En waarschijnlijk wohnen die Deutscher ganz nehe die grens,daar moet je gewoon doorheen kijken daar moet ik 45 jaar mee omgaan. Hans ,alle producten kunnen goed klinken maar hebben die ballen verstand van audio Ik denk alleen van centen ,want daar gaat het om deze show om Kijk eens op de site MY HIEND vele mooi foto,s over Munchen Hans nogmaals een mooi bericht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 22 mei 2011 Report Share Posted 22 mei 2011 Mooi verslagje , zien er apart uit zo op het eerste gezicht die speakers, op het net kan ik er weinig over vinden. Wol een spellingscursus zou je geen slecht doen , de goedkope kritiek die je hebt op dure producten komt dan al iets serieuzer over gr hj ps ik neem aan dat er nog fotos volgen van audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 22 mei 2011 Report Share Posted 22 mei 2011 Android.wollie ist halb deutsch en op het net is wel info over de lineum zelfbouwpakket ,Android gewoon zoekkkkkkkeeeeeennnnn Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 22 mei 2011 Report Share Posted 22 mei 2011 Ach so , maar ik neem aan dat een fabrikant niet met een bouwpakket op de high end gaat staan. Misschien staat andro er ook wel volgend jaar met een nieuwe speaker , hoe klonk kharma eigenlijk met de nieuwe DB 7 met units uit eigen huis gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 22 mei 2011 Report Share Posted 22 mei 2011 Android,zoiets verkochten ze vroeger in de USA het mid hoog 12 cm voor 150 dollars en de opbouw van constructie is ongeveer het zelfde PS neem maar veel centjes mee, die drie dagen kost veel geld maar daar komt wel veel publiek langs en als je een beetje mee werkt krijg je veel aandacht Android ,een goede tip blijft voorlopig op het flatje denk klein en wordt groot Ik was vroeger bijna elk jaar in Frankfurt hele mooie produkten gezien en gehoord maar marketing waardeloos en dan helaas na 2 jaar failliet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 mei 2011 Report Share Posted 23 mei 2011 , hoe klonk kharma eigenlijk met de nieuwe DB 7 met units uit eigen huis gr hj Kharma viel mij wat tegen. Toch stonden deze in precies zo'n zelfde ruimte als AudioNec (LINK). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 mei 2011 Author Report Share Posted 23 mei 2011 De AudioNec speakers stonden er vorig jaar ook al en zijn toen op dit forum en in het verslag, nog op de oude site, besproken. Verder heb ik, in tegenstelling tot Hans zijn ervaringen, wel degelijk een aantal zeer goed klinkende sets gehoord. De Kharma dB9 was nog niet goed ingespeeld en dat was inderdaad te horen o.a. doordat stemmen te veel aan de kast bleef plakken en niet goed in het midden stonden. Verder is de dB9 een erg goede speaker waar ik best mee zou kunnen leven. Overigens heb ik onlangs op uitnodiging de Kharma fabriek bezocht voor een recensie van de iets kleinere dB7. Hiervan zal binnenkort een review verschijnen op Audioreview.nl en wordt ook de dB9 besproken omdat er toch wel een behoorlijk karakterverschil tussen beide speakers zit. Mijn eerste indrukken van de High end heb ik nog op mijn hotelkamer in München in het blog geschreven. Inmiddels ben ik weer thuis, het verslag met een selectie uit zo'n 400 foto's zal de komende tijd op Audioreview.nl verschijnen. Eerst even uitrusten nu en wat andere dingen doen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 23 mei 2011 Report Share Posted 23 mei 2011 De AudioNec speakers stonden er vorig jaar ook al en zijn toen op dit forum en in het verslag, nog op de oude site, besproken. Verder heb ik, in tegenstelling tot Hans zijn ervaringen, wel degelijk een aantal zeer goed klinkende sets gehoord. De Kharma dB9 was nog niet goed ingespeeld en dat was inderdaad te horen o.a. doordat stemmen te veel aan de kast bleef plakken en niet goed in het midden stonden. Verder is de dB9 een erg goede speaker waar ik best mee zou kunnen leven. Overigens heb ik onlangs op uitnodiging de Kharma fabriek bezocht voor een recensie van de iets kleinere dB7. Hiervan zal binnenkort een review verschijnen op Audioreview.nl en wordt ook de dB9 besproken omdat er toch wel een behoorlijk karakterverschil tussen beide speakers zit. Mijn eerste indrukken van de High end heb ik nog op mijn hotelkamer in M Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 23 mei 2011 Report Share Posted 23 mei 2011 Uiteindelijk ben ik 2 dagen geweest en kwam 1 dag tekort. Veel gezien en geluisterd en vele Nederlanders gezien en gesproken. Zelfs enkele bekende Belgen kwam ik tegen. Mij viel het niet tegen en ik heb mij dan ook uitstekend vermaakt. Hieronder enkele foto's ervan. De rest van de foto's en het verslag ervan kan men later terugvinden op Puresound. Atohm speakers : Dit vond ik erg goed klinken. Octave met Isophon : Vond ik ook goed klinken. Het hoog was niet vrij van scherpte, maar het maakte wel muziek. 2 bekenden forumgenoten. ASR versterking met YG Acoustics "Carmel" (kleine) en "Anat Reference" (grote) speakers. Dit vond ik tot 1 van de betere sets. Vooral de kleine Carmel klonken erg goed en gaven een groot 3D geluidsbeeld. Solution set : Hier heb ik heel lang gezeten. Vond het dit jaar bijzonder goed. Twee jaar geleden vond ik het een stuk minder. Nieuwe Project draaitafel, de Project Signature. Erg fraai, helaas de prijs ook ( ruim 8000,- euro). Clearaudio Innovation Wood draaitafel met TT2 en TT3 toonarm. Vinyl is in Duitsland ook nog 'hot' !! De stands van Da Capo als van Sieveking werden druk bezocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 23 mei 2011 Report Share Posted 23 mei 2011 Zozo, Pro-ject timmert aan de weg. Met van andere merken bekende features.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 23 mei 2011 Report Share Posted 23 mei 2011 Alle respect voor kharma hoor , maar dat "ze zijn nog niet goed ingespeeld " is altijd zon vaag excuus vind ik. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 mei 2011 Report Share Posted 24 mei 2011 Deze deden het ook erg goed (Kaiser). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 mei 2011 Report Share Posted 24 mei 2011 ASR versterking met YG Acoustics "Carmel" (kleine) en "Anat Reference" (grote) speakers. Dit vond ik tot 1 van de betere sets. Vooral de kleine Carmel klonken erg goed en gaven een groot 3D geluidsbeeld. Hier ben ik het helemaal mee eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 mei 2011 Author Report Share Posted 25 mei 2011 Inmiddels staat Dag 1 van het showverslag van de High End 2011 in München online op Audioreview.nl. Dit eerste deel geeft een samengevat beeld, vooral in foto's, van de twee hallen en de beide Atriums. In het tweede, nog te verschijnen, deel (Dag 2) worden de luisterkamers afgelopen op de tweede etage van Atrium 4 en worden ook luisterervaringen beschreven. Nu dan eerst ruim 100 foto's van Dag 1, vanavond wordt de begeleidende tekst nog extra nagelopen op foutjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 25 mei 2011 Report Share Posted 25 mei 2011 Faut le faire om zooooveeel foto's te maken zonder storende bezoekers op de voor- of achtergrond!! Hartelijk dank Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 25 mei 2011 Report Share Posted 25 mei 2011 Inmiddels staat Dag 1 Wederom dank hiervoor Paul. Bron & c Audiopaul dit doet me denken, Zellaton luidsprekers gezien, gehoord? Bevindingen? Die jongens zijn al een tijdje bezig met een breedbander op Dr. Podzus-Goerlich's zellaton hardschuim. Was wel benieuwd of het ding het lab al uit is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 25 mei 2011 Report Share Posted 25 mei 2011 Podzus,dat hebben we al dertig jaar geleden al gehoort,Spido.s tijden herleven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 mei 2011 Report Share Posted 25 mei 2011 Prachtige foto's, veel komen me bekend voor. De sets waar een waardering bij is geschreven komen meestal overeen met mijn bevindingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 25 mei 2011 Report Share Posted 25 mei 2011 Podzus,dat hebben we al dertig jaar geleden al gehoort 60 jaar zul je bedoelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts