Jump to content

High End

Audiopaul
 Share

Recommended Posts

Podzus,dat hebben we al dertig jaar geleden al gehoort,Spido.s tijden herleven :D

Beste Wol,

En ze maken weer dezelfde fouten!

(Dit móet wel weer een gevalletje à la de eerste Leak "Sandwich" en de KEF "Concord" zijn!

Een hardschuim woofer die prima pistoneert in het laag, maar die ook het midden en midden-hoog moet weergeven, en dan akelig gaat opbreken. Juist in het gebied waarin het gehoor het meest gevoelig is voor vervorming!)

In dit deel vindt je heel veel draaitafels.

:)

zo onder elkaar wordt het een ode aan de wanstaltigheid met de Bergmann als broodnodig rustpunt.

Ja inderdaad. Die is mooi strak en simpel. Die anderen glimmen allemaal veel te veel...

't maakt ,ij niet uit hoe 't er uit ziet. Het moet goed klinken en dat is het.

Bergmann heeft er alleen voor het oog, ook weer een nutteloze kast omheen zitten.

:huh:

Dus als Array alleen in felroze verkrijgbaar zou zijn, zou je ook Arrays hebben? :rolleyes:

Bergmann heeft er alleen voor het oog, ook weer een nutteloze kast omheen zitten.

De kast is niet bepaald nutteloos te noemen bij een bergman.

Tis toch de hele tafel die bepaald hoe iets klinkt en werkt ook de kast maakt daar deel van uit

Bij bergman doen ze dat toevallig net ffe anders maar naar mijn mening wel erg goed.

De kast is niet bepaald nutteloos te noemen bij een bergman.

Tis toch de hele tafel die bepaald hoe iets klinkt en werkt ook de kast maakt daar deel van uit

Bij bergman doen ze dat toevallig net ffe anders maar naar mijn mening wel erg goed.

Precies... de hele tafel bepaald dat, maar ik wil juist dat de draaitafel de klank zo weinig mogelijk bepaald.

Weg dus met alle overbodige "zooi" aan draaitafels (kappen, ingebouwde motoren, subchassis enz.).

Dus als Array alleen in felroze verkrijgbaar zou zijn, zou je ook Arrays hebben? :rolleyes:

Bij Array (en andere fabrikanten) zijn ze niet idioot natuurlijk, maar met de rode Consonances b.v. zou ik geen probleem hebben.

Guest tubejack

Precies... de hele tafel bepaald dat, maar ik wil juist dat de draaitafel de klank zo weinig mogelijk bepaald.

Weg dus met alle overbodige "zooi" aan draaitafels (kappen, ingebouwde motoren, subchassis enz.).

Dus als ik het goed begrijp, alleen het element..... lijkt me een niet juiste voorstelling van zaken.

De massa van een draaitafel heeft toch in dit geval zelfs véél invloed op het geluid :confused:

Eigenlijk zou je moeten weten, voor en op welke draaitafel je element ontworpen / getest is.

Stel je nu eens voor, dat Benz uitgaat van een subchassis..... dat zit je met een Fat Bob met een mismatch :o

Komt nog bij, dat ik die "boortorens" walgelijk lelijk vind, net als het meeste "high-end"

Jack

Bij Array (en andere fabrikanten) zijn ze niet idioot natuurlijk, maar met de rode Consonances b.v. zou ik geen probleem hebben.

Ja, maar rood is geen felroze he... :rolleyes: Jij zei alleen dat het je niet uitmaakt hoe het er uit ziet, als het maar goed klinkt. Dat zal best tot op zekere hoogte zo zijn, maar als het er echt wanstaltig uit ziet (of dat nou felroze is, of juist alles verchroomd, of juist in matpaars, of weet ik het, dat doet er niet toe), wil je het dan nog steeds? Enkel omdat het goed klinkt? Ik geloof dat nooit zo eigenlijk... Maar wellicht ben jij een uitzondering... ;)

En ik wil (dus) geen roze.

Dat roze is voor mij bij deze speler geen probleem, het ding is voor een zeer kleine en specifieke markt bedoeld, hoewel ik ook voor die doelgroep niet in eerste instantie aan roze denk. Wat me dan weer wel stoort is dat er een hoogglans chromen motorblok gebruikt wordt terwijl de poten mat chroom of aluminium zijn.