Jump to content

Van Loopwerk /Dac Naar Geintregeerde Cd Speler

rienberends
 Share

Recommended Posts

Na vele jaren plezier gehad te hebben van mijn Rotel loopwerk/PS Audio DAC, wil ik terug naar een geintregeerde

CD speler, dus met ingeb. DAC. Met name het loopwerk gaat achteruit en wil gewoon iets nieuws.

Ik denk aan Cambridge. Wil niet teveel aan geluidskwaliteit inleveren ,maar heb geen zin meer om zoveel geld te investeren in nieuwe app. van merken zoals PS Audio. Wie heeft advies?

Guest tubejack

zet je kaarten maar op streaming.

Daar vraagt de TS toch helemaal niet om :confused:

Als ik aan een nieuwe cd-speler toe was stond deze

op mijn lijstje http://www.arcam.co.uk/products,fmj,cd-players,CD37.htm#

Bij een goede zaak mag je A/B vergelijken met je oude speler...

Mocht je weinig verschil horen, dan loont het denk ik de moeite

om een nieuw CMD9 loopwerk in je Rotel RDD-980 te zetten.

Vriendelijke groet,

Jack

Toch wel, hij wil iets nieuws. :D

Maar moest het een cd-speler blijven, koekeloer dan eens naar de Audio Aero Capitole MKII. Tenminste, dat zou ik doen.

M :ph34r: rc

Edited by mumsoft

Heb op het ogenblik een ordinaire jaren 90 Marantz aangesloten (niet via de DAC, wat deze Mar. heeft geen digitale uitgang)en ben verrast over het geluid. Waar de Rotel met de dig.kabel Harmonic Techn. icm de PS Audio dig link Dac heel analytisch is (soms op het onaangename af), klinkt die simpele Marantz heel ,hoe moet ik het zeggen muzikaal.

Bij de Rotel/PS Audio lijkt het of iedereen apart zit te spelen en dat ze bij de Marantz samen zitten te spelen.

Eigenlijk zoals ik het horen wil.Ik kan ook op een hoger volume spelen bij de Mar. En nogmaals ,dat ,,kale,, geluid is weg. Ga bijna twijfelen of die Rotel/PS Audio wel zo,n goeie match is (geweest).

Heb op het ogenblik een ordinaire jaren 90 Marantz aangesloten (niet via de DAC, wat deze Mar. heeft geen digitale uitgang)en ben verrast over het geluid. Waar de Rotel met de dig.kabel Harmonic Techn. icm de PS Audio dig link Dac heel analytisch is (soms op het onaangename af), klinkt die simpele Marantz heel ,hoe moet ik het zeggen muzikaal.

Bij de Rotel/PS Audio lijkt het of iedereen apart zit te spelen en dat ze bij de Marantz samen zitten te spelen.

Eigenlijk zoals ik het horen wil.Ik kan ook op een hoger volume spelen bij de Mar. En nogmaals ,dat ,,kale,, geluid is weg. Ga bijna twijfelen of die Rotel/PS Audio wel zo,n goeie match is (geweest).

Vermoedelijk hoor je dat goed en is de conclusie juist. Is het dan geen optie om die simpele Marantz te blijven gebruiken? Of verdoezelt die misschien te veel?

M :ph34r: rc

Zou ik kunnen doen, maar die vertoont ook al kuren met de lade.

Denk erover om eem een simpele 500 euro CD-speler te kopen met de techniek van nu.

Misschien laat ik in de Rotel nog een nwe unit zetten ,maar weet je :het ia en blijft 16 jaar oud spul. Die Rotel en Dac zijn ook nog eens een keer gemodificeerd en het lijkt wel of daardoor het ,,hart,, eruit gehaald is. Ik hoef ook niet elk detail meer te horen .

Als het maar relaxed klinkt.

Guest tubejack

Zou ik kunnen doen, maar die vertoont ook al kuren met de lade.

Denk erover om eem een simpele 500 euro CD-speler te kopen met de techniek van nu.

Misschien laat ik in de Rotel nog een nwe unit zetten ,maar weet je :het ia en blijft 16 jaar oud spul. Die Rotel en Dac zijn ook nog eens een keer gemodificeerd en het lijkt wel of daardoor het ,,hart,, eruit gehaald is. Ik hoef ook niet elk detail meer te horen .

Als het maar relaxed klinkt.

Tja modificeren is niet altijd een verbetering, is mijn ervaring. Soms is iets al goed.

Dat met die lade is een bekent probleem, er moet een nieuw tandwiel in.

Zelf speel ik met een licht gemodificeerde Rotel RCD-975 uit 1996 en die speelt zo goed,

dat ik niet gauw meer wat anders wil. Hoeft ook niet CD bliijft CD... niet ?

Het lijkt wel LP, zo mooi af en toe :)

Wat me ook een leuke speler lijkt, is het goedkopere Arcam zusje.

Succes,

Jack

Ik heb op de audiovereniging AVMN vorige maand naar deze CD speler geluisterd.

Bij deze speler viel met name de ruimte en precisie op van de instrumenten.

Gewoon een hele mooie plaatsing van de instrumenten

CD2-Black1.jpg

De hele set was zeker de moeite waard om naar te luisteren.

Degelijke opbouw en technisch een goed verhaal erbij.

Groetjes George

Guest tubejack

[....] hoorbare ,, verschillen en dat is na verloop van tijd zeeer vermoeiend en niet lonend.

Als ik je voetnoot lees had het virus je flink te pakken Rien :rolleyes:

Nee joh geintje ik ben geen haar beter, maar voor 649

Heb nu 2 dagen met de Marantz cd 85 zitten /liggen luisteren. Dat liggen komt omdat mijn been in het gips zit.

Die Marantz was een ordinaire BCC plank-cd. Echter ,wat een verrassing in vergelijking met de veronderstelde ,,top,,prestaties van een jaren 90 cd loopwerk/dac combi. Mijn conclusie : Ik ga/ben terug naar :1 cd-speler,

direct naar de vv/eindversterker,zonder eerst loopwerk ,dan digikabel ,dan Dac en dan pas vv/eind.

Voor die Marantz komt iets anders ,maar voor de rest .......

Als ik aan een nieuwe cd-speler toe was stond deze

op mijn lijstje http://www.arcam.co.uk/products,fmj,cd-players,CD37.htm#

Bij een goede zaak mag je A/B vergelijken met je oude speler...

Mocht je weinig verschil horen, dan loont het denk ik de moeite

om een nieuw CMD9 loopwerk in je Rotel RDD-980 te zetten.

Vriendelijke groet,

Jack

Sinds wanneer geven wij hear antwoorden op de vraag Jack...

Verder vooruit kijken is het motto ;)

(...) Verder vooruit kijken is het motto ;)

Wie alleen vooruit kijkt, ziet slechts zijn eigen gedachtenspinsels.

Zijn hoop, zijn verwachtingen, zijn illusies, zijn projecties.

Wie in het heden rondkijkt, maar zo nu en dan ook achteruit kijkt, ziet wat er werkelijk ìs.

Wat er is overgebleven aan goeds van gisteren, of zelfs eergisteren.

Vaak is juist wat er van gisteren of eergisteren is overgebleven, en dus ìs - dat wil zeggen: stoffelijk bestáát - beter dan wat er nu wordt gemaakt.

En waarschijnlijk beter dan wat er zal komen.

In ieder geval heeft het de Tand des Tijds doorstaan, en dat kan van het hedenlijke en het toekomstiglijke nog niet met recht en redenen worden beweerd.

Want hifi is op z'n retour, mensen.

Er is bijna geen vraag meer naar degelijke, duurzame kwaliteit.

Die wordt dan ook nauwelijks meer aangeboden.

<if quality goto history>

Ik ben nog steeds heel blij met mijn inmiddels antiek geworden, tweedehandse CD80 van Marantz.

Die klinkt, bij goede opnamen, ongeveer net zo vanzelfsprekend, natuurlijk, mals en glanzend als een heel mooie analoge bron.

Maar dan zonder aftastvervorming, rumble, zweving, ruis, of magnetische verzadiging.

Andere CD-spelers kunnen óók goed zijn.

Maar zo goed... zo muzikaal als mijn antieke CD80?

'k Dàcht 't niét!

• 2 weeks later...

Hahaha... een CD-80. Ach, een aardige speler in 1996, maar tegenwoordig compleet verouderd.

Mijn gouden tip is MHZS, niet voor niks een hele hype op dit moment.

A. Hahaha... een CD-80. Ach, een aardige speler in 1996, maar tegenwoordig compleet verouderd.

B. Mijn gouden tip is MHZS, niet voor niks een hele hype op dit moment.

Beste Midcall,

Ad A. Okay, je bewering is genoteerd. Nu graag je argumentatie en bewijsvoering. Want zomaar iets schreeuwen, dat kunnen we allemaal wel!

Ad B. "Hypes" hebben altijd het kenmerk van de Waan(zin) van de Dag.

Ze komen snel op, ze blinken, en ze verzinken.

Een klassieke figuur uit de stripverhalen ("Bommel") van Marten Toonder was de ruggengraatloze criminele meeprater / meeloper Hiep Hieper: door zelf-onderwerping was hij het sloofje van Bul Super. U weet wel, van de Super-zaken.

Veel audiofielen "hieperen" hear heftig voor handige haaifaai-handelaren, en denken dan ook nog dat ze slim zijn. En kritisch.

Hypes zijn echter niet kenmerkend voor high fidelity. En hieperen doet meer kwaad dan goed.

Bul Super en Hiep Hieper

Geboefte, vrije jongens. Gewetenloze, ruwe zakenlieden. Betitelen heer Bommel als 'Bolle'. Bul Super, sigarenroker, is de meestal grommende, driftige baas. Hieper, sigarettenroker, is de nerveuze, bangige knecht van Bul Super, die veelal wordt afgesnauwd. Kunstvervalsers, fraudeurs. Ongunstige schedels. Hieper was bij nader inzien liever eerlijk gebleven. ,,Had ik maar beter opgepast.'' Maar het is te laat. Er is geen oplichterij denkbaar waaraan Super en Hieper zich niet schuldig hebben gemaakt, onder het motto 'zaken zijn zaken'. Worden desondanks nooit langdurig tot het cachot veroordeeld.

superhyper.gif

Midcall geen lariekoek vertellen,heb jij wel eens zo,ding van binnen gezien en schema,s bestudeerd dan weer je ook dat alle cd spelers de informatie 16 bit afleest wat die er van maakt is een ander verhaal :)

Een Tip, het geluid kom uit de dac en daar zijn zoveel kleuren en smaken ,welke smaak past bij U !!!!!! :D