mumsoft Posted 29 mei 2011 Report Share Posted 29 mei 2011 Later bij een vergelijking tussen een kopie en een orgineel kon hij niet aangeven welke de mooiste was, m.a.w. hij hoorde het verschil niet. Tja, dan vraag ik mij af... weet zo iemand wel hoe die moet luisteren en wat een referentie zou moeten zijn om te luisteren. Je hoort ook geen verschil daar had hij gelijk in. Laat ik daar nu toevallig ook geweest zijn, voor mij en mij niet alleen, was het verschil duidelijke Om het met 2 contrasten te verwoorden ... plat en steriel versus vol en ruimtelijk Juist ja, en de een hoort het niet, en de ander wel. Ik ken dat verschijnsel. Met scherp of niet scherp heeft het niet per definitie te maken. Ik weet ook nog een oud topic hier over, en daar buitelden de forumleden over elkaar om het maar technisch te verklaren. Evenwel, voor mij zit het hem in het materiaal, dat bij een CD-R nu eenmaal anders is dan bij een CD. dan heb je daar nog veel smaken in, dus de ene CD-R klinkt beter dan de andere. Doe er beide wat trollensnot op, en weg is het verschil. (Ah ja, daar heb je hem weer, zal de TS denken) M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 mei 2011 Author Report Share Posted 29 mei 2011 Doe er beide wat trollensnot op, en weg is het verschil. (Ah ja, daar heb je hem weer, zal de TS denken) M rc Precies... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 29 mei 2011 Report Share Posted 29 mei 2011 Hebben jullie wel een fatsoenlijke cd speler die dat kan weergeven Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 mei 2011 Report Share Posted 29 mei 2011 Hebben jullie wel een fatsoenlijke cd speler die dat kan weergeven Wol, niet alleen een fatsoenlijke cd-speler. Ik was nog vergeten te vermelden dat dit beter hoorbaar is naarmate de set beter is. Bij mijn vorige set bv hoorde ik ook geen verschil. Dat zal bij die Mirror Image voorversterker en cd speler, Mimetism eindversterker en Master CC met Hovland, Sign Audio en Nirvana bekabeling wel anders zijn, vermoed ik. Nog een vermoeden: de TS heeft nooit ts geprobeerd, of zelfs maar van dichtbij gezien. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 mei 2011 Author Report Share Posted 30 mei 2011 Nog een vermoeden: de TS heeft nooit ts geprobeerd, of zelfs maar van dichtbij gezien. M rc Precies... Ik zie helemaal geen technische verklaring en kan die ook niet zelf bedenken. Dan is het voor mij erg moeilijk om er ook een geluidsverbetering aan te hangen. Het valt voor mij in dezelfde sector als Harmonix, Peter Belt, Michael Green enz. Misschien wat goedkoper, maar daarmee niet minder vaag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 30 mei 2011 Report Share Posted 30 mei 2011 Nog een vermoeden: de TS heeft nooit ts geprobeerd, of zelfs maar van dichtbij gezien. M rc Precies... Ik zie helemaal geen technische verklaring en kan die ook niet zelf bedenken. Dan is het voor mij erg moeilijk om er ook een geluidsverbetering aan te hangen. Het valt voor mij in dezelfde sector als Harmonix, Peter Belt, Michael Green enz. Misschien wat goedkoper, maar daarmee niet minder vaag. Technische verklaring is niet altijd noodzakelijk. Het is toch een gemiste kans Hans. Heb je het ooit eens geprobeerd?(Harmonix--Peter Belt--Acoustic Revive) Bij deze nog wat leesvoer www.allquests.com/question/1802750/Super-Tweak.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 mei 2011 Report Share Posted 30 mei 2011 Ik ben niet meer gelovig. Maar als ik denk aan de houding die op Hear toch algemeen opgeld doet, denk ik toch vaak aan een citaatje uit de bijbel: "[...] het is gemakkelijker, dat een kameel gaat door het oog van een naald dan dat een rijke het Koninkrijk Gods binnengaat" M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 30 mei 2011 Report Share Posted 30 mei 2011 Ik ben niet meer gelovig. Maar als ik denk aan de houding die op Hear toch algemeen opgeld doet, denk ik toch vaak aan een citaatje uit de bijbel: "[...] het is gemakkelijker, dat een kameel gaat door het oog van een naald dan dat een rijke het Koninkrijk Gods binnengaat" M rc Wat bedoel je hier mee een Audio Kameel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 30 mei 2011 Report Share Posted 30 mei 2011 Ik ben niet meer gelovig. Maar als ik denk aan de houding die op Hear toch algemeen opgeld doet, denk ik toch vaak aan een citaatje uit de bijbel: "[...] het is gemakkelijker, dat een kameel gaat door het oog van een naald dan dat een rijke het Koninkrijk Gods binnengaat" M rc Er zullen met mij nog wel een aantal lezers zijn die nog steeds niet begrijpen waar je het met (onnozele) termen als 'gehakt' en 'trollensnot' over hebt, mede omdat je nooit de moeite hebt genomen om het uit te leggen, en dat weer ondanks dat je daar van meerdere kanten om bent gevraagd. Het herhalen van verwijten en suffe citaten om je zweverige overtuiging kracht bij te zetten gaan daar niet bij helpen . Geloof is individueel, niet afdwingbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 mei 2011 Report Share Posted 30 mei 2011 Dat is al duizendmaal gedaan, maar jou is het ontgaan. De aanpassingen komen van B.Gehakt van AF, en worden in de wandelgangen daarom gehakt genoemd. Trollensnot is ook een naam die iemand van AF bedacht. Het is een mengsel van Terpentijnolie en gemodificeerd koolstof. oorspronkelijk bedoeld om op de cd aante brengen, maar later zijn er veel meer toepassingen voor gebleken. Nog wat linkjes voor de onduidelijkheid: - Gesprek met Berret http://www.audiofreaks.nl/index.php?page=articledetail&articleid=207 - Artikel van B.gehakt: http://www.audiofreaks.nl/index.php?page=articledetail&articleid=206 En voor trollensnot en ervaringen met gehakt kun je zelf wel zoeken op AF. Hiermee is de kous voor mij ook af. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 30 mei 2011 Report Share Posted 30 mei 2011 Merci, ga me er eens in verdiepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 mei 2011 Author Report Share Posted 30 mei 2011 Nog een vermoeden: de TS heeft nooit ts geprobeerd, of zelfs maar van dichtbij gezien. M rc Precies... Ik zie helemaal geen technische verklaring en kan die ook niet zelf bedenken. Dan is het voor mij erg moeilijk om er ook een geluidsverbetering aan te hangen. Het valt voor mij in dezelfde sector als Harmonix, Peter Belt, Michael Green enz. Misschien wat goedkoper, maar daarmee niet minder vaag. Technische verklaring is niet altijd noodzakelijk. Het is toch een gemiste kans Hans. Heb je het ooit eens geprobeerd?(Harmonix--Peter Belt--Acoustic Revive) Bij deze nog wat leesvoer www.allquests.com/question/1802750/Super-Tweak.html Ik heb verschillende demo's met klankschaaltjes, houten onderzettertjes, Micheal Green spul, CD filtsers enz. meegemaakt. Het valt me bij al ding demo's op de de demogever zelf moet vertellen waar de veranderingen te horen zijn en dat dan ook minstens 20 keer doet. Ik heb altijd met een open mind (maar wel kritisch) naar dergelijke verhalen geluisterd en daarna de verschillen beluistert. En eigenlijk hoorde ik nooit verschil. Behalve dat hetzelfde muziekstuk de tweede keer altijd beter klinkt. Maar dat komt natuurlijk omdat mijn oren te oud zijn mijn mindsetting verkeerd is en ik abosoluut niet de belachelijke prijzen voor die spullen ga betalen. Bij Mumsoft klinkt het zonder meer goed, maar of dat aan de goochelarij ligt..?? E.e.a. is ook door Sander gemodificeerd, daar heb ik dus meer vertrouwen in. Een gemistte kans...? dachutnie... Maar jullie zijn natuurlijk vrij om je te laten belazeren. Dat er vroeg of laat dit soort middelen in dit topic ter sprake zouden komen had ik bij het starten al verwacht. Maar ik had toch wat meer onderbouwde techniek verwacht. De beste sets die ik ooit hoorden klonken n.l. prachtig zonder vage middelen. Zonder moet het dus ook kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 mei 2011 Report Share Posted 30 mei 2011 het effect van een viertal prutseltjes aan een CD hebben reeds velen al dan niet met open mond zitten aanhoren bij mij thuis, uitroepend 'precies dat verschil zoek ik' enzovoorts. om vervolgens met een handleiding en bestellijst naar huis te gaan. ik beloof tegenwoordig een fles champagne aan degenen die komen luisteren en het verschil dan echt niet horen. gelukkig zijn de luisteraars eerlijk, heeft me nog geen fles gekost. oh ja .... helpt tegen scherpte dus. oh ja .... kost geen drol. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 30 mei 2011 Report Share Posted 30 mei 2011 Maar jullie zijn natuurlijk vrij om je te laten belazeren. Beetje denigrerend naar de gebruikers toe...nergens voor nodig Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 mei 2011 Author Report Share Posted 30 mei 2011 Maar jullie zijn natuurlijk vrij om je te laten belazeren. Beetje denigrerend naar de gebruikers toe...nergens voor nodig Hans Ruud luister, wanneer ik als voorbeeld, 250 euro moet betalen voor een stukje MDF van 2 x 3 cm met een blikken klankschaaltje van 8 mm diameter er op, vind ik dat de boel belazeren. Ook zo met de plankjes van Michael Green, de houten onderzettertjes van Harmonix enz. Of het werkt laat ik in het midden (voor mij in ieder geval niet), maar om mensen op deze manier geld uit de zak te kloppen grenst aan kwakzalverij en oplichterij. Wat gebruikers doen moeten ze zelf weten. En daarom mijn opmerking. Niet als denigrerend bedoelt. Voor zalfje tegen brandwonden, kussentjes tegen magnetische velden en spullen om de effecten van wateraders te niet te doen vallen voor mij in dezelfde cattegorie. Wanneer je er baat bij hebt, zeker kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 mei 2011 Report Share Posted 30 mei 2011 het effect van een viertal prutseltjes aan een CD hebben reeds velen al dan niet met open mond zitten aanhoren bij mij thuis, uitroepend 'precies dat verschil zoek ik' enzovoorts. om vervolgens met een handleiding en bestellijst naar huis te gaan. ik beloof tegenwoordig een fles champagne aan degenen die komen luisteren en het verschil dan echt niet horen. gelukkig zijn de luisteraars eerlijk, heeft me nog geen fles gekost. oh ja .... helpt tegen scherpte dus. oh ja .... kost geen drol. groet Als Hans komt luisteren gaat het je een fles kosten, wedden? Om een flesje witte biologische wijn? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 30 mei 2011 Report Share Posted 30 mei 2011 Ten eerste is het "Ruud lees" En ten tweede dwaal je af. Marc heeft het over TS en n Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 mei 2011 Report Share Posted 30 mei 2011 neu die komt niet. maar volgende keer breng ik toch een flesje mee groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 mei 2011 Report Share Posted 30 mei 2011 M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 30 mei 2011 Report Share Posted 30 mei 2011 Nog een vermoeden: de TS heeft nooit ts geprobeerd, of zelfs maar van dichtbij gezien. M rc Precies... Ik zie helemaal geen technische verklaring en kan die ook niet zelf bedenken. Dan is het voor mij erg moeilijk om er ook een geluidsverbetering aan te hangen. Het valt voor mij in dezelfde sector als Harmonix, Peter Belt, Michael Green enz. Misschien wat goedkoper, maar daarmee niet minder vaag. Technische verklaring is niet altijd noodzakelijk. Het is toch een gemiste kans Hans. Heb je het ooit eens geprobeerd?(Harmonix--Peter Belt--Acoustic Revive) Bij deze nog wat leesvoer www.allquests.com/question/1802750/Super-Tweak.html Ik heb verschillende demo's met klankschaaltjes, houten onderzettertjes, Micheal Green spul, CD filtsers enz. meegemaakt. Het valt me bij al ding demo's op de de demogever zelf moet vertellen waar de veranderingen te horen zijn en dat dan ook minstens 20 keer doet. Ik heb altijd met een open mind (maar wel kritisch) naar dergelijke verhalen geluisterd en daarna de verschillen beluistert. En eigenlijk hoorde ik nooit verschil. Behalve dat hetzelfde muziekstuk de tweede keer altijd beter klinkt. Maar dat komt natuurlijk omdat mijn oren te oud zijn mijn mindsetting verkeerd is en ik abosoluut niet de belachelijke prijzen voor die spullen ga betalen. Bij Mumsoft klinkt het zonder meer goed, maar of dat aan de goochelarij ligt..?? E.e.a. is ook door Sander gemodificeerd, daar heb ik dus meer vertrouwen in. Een gemistte kans...? dachutnie... Maar jullie zijn natuurlijk vrij om je te laten belazeren. Dat er vroeg of laat dit soort middelen in dit topic ter sprake zouden komen had ik bij het starten al verwacht. Maar ik had toch wat meer onderbouwde techniek verwacht. De beste sets die ik ooit hoorden klonken n.l. prachtig zonder vage middelen. Zonder moet het dus ook kunnen. Hans ik loop al een hele poos mee in de audio wereld. Je mag van mij aannemen dat er enige ervaring is. Maar je moet ook open staan voor dingen die je misschien niet begrijpt of niet wil begrijpen. En niet gelijk roepen kwakzalverij en oplichterij belazeren enz. Heb je de link al eens doorgelezen kost bijna niets en werkt super. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 mei 2011 Report Share Posted 31 mei 2011 Hans .je hebt gelijkt, dit is pure onzin dit is voodoo ,Green is de lachende derde, Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 mei 2011 Author Report Share Posted 31 mei 2011 Hans ik loop al een hele poos mee in de audio wereld. Je mag van mij aannemen dat er enige ervaring is. Maar je moet ook open staan voor dingen die je misschien niet begrijpt of niet wil begrijpen. En niet gelijk roepen kwakzalverij en oplichterij belazeren enz. Heb je de link al eens doorgelezen kost bijna niets en werkt super. Ik heb de verhalen over "gehakt" en wat daaraan vooraf ging gelezen. Ik heb ook de koolstofkabels die volgens het principe van Van der Heijden gemaakt zijn, vergeleken met mijn kabels. Ik vond het ronduit saai klinken. Ik wil alles begrijpen, maar kennelijk begrijpen jullie niet dat er alleen tussen jullie oren wat verandert. Fysiek verandert er gewoon niks. Ik heb ook enkele CD's met groene randen en folie. Ik hoor daar ook geen verschil mee. Maar kennelijk ligt het allemaal aan mijn slechte oren.. Ik nodig iedereen uit die de laag bult van ca. 10 dB in mijn set, met bovengenoemde middelen kan weghalen (alles mag meedoen). Dat is, waar ik behoefte aan heb. Maar ik denk dat een basstrap beter werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 31 mei 2011 Report Share Posted 31 mei 2011 Hans .je hebt gelijkt, dit is pure onzin dit is voodoo ,Green is de lachende derde, Je hebt niet goed gelezen Wollie ik heb het niet over Green. Toch een beetje vreemd Wollie? Ik gebruik ook pure onzin in mijn set,je was wel aardig onder de indruk van het geluid . Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 mei 2011 Report Share Posted 31 mei 2011 Ik heb ook de koolstofkabels die volgens het principe van Van der Heijden gemaakt zijn, vergeleken met mijn kabels. Ik vond het ronduit saai klinken. Ik wil alles begrijpen, maar kennelijk begrijpen jullie niet dat er alleen tussen jullie oren wat verandert. Fysiek verandert er gewoon niks. Dus tussen jouw oren verandert er toch ook wat. Saai is stap 1 op weg naar de werkelijkheidsweergave, een 'opwindend' klinkende kabel kan toch niet goed zijn. Een standaard ongehakt koolstofkabeltje klinkt in mijn oren niet. Indien gehakt klinkt het nog minder. Die bult in het laag zou ik inderdaad maar gaan oplossen met een bass-trap, is wel zo veilig. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 mei 2011 Report Share Posted 31 mei 2011 Hans, had het toch over die antributen, schaaltjes en harmonix en dat soort onzin. Frenske ik vond buis opbouw mooi, en die kabels vond ik intressant,ik ga het uitprobren met kien dopjes Hans gewoon het onderste gedeelte van de basbox afzagen Volgens mij had je niet de juiste kleur groen, Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts