WanFie Posted 17 juni 2011 Author Report Share Posted 17 juni 2011 Analitisch... ik zou zeggen een betere eigenschap is er niet voor audioapparatuur. Helaas hoor je dan ook alle afwijkingen aan de rest van je apparatuur en de opnamekwaliteit. Vandaar dat analitisch een slechte naam krijgt. Raar eigenlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 juni 2011 Report Share Posted 17 juni 2011 Transisssstors Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 17 juni 2011 Report Share Posted 17 juni 2011 Sam ,je makt van analitisch een scherp geluid van ,dat hoeft in de verte niet te zijn Ik haal alleen een quote aan, voor mij is 'analytisch' iets heel anders dan 'scherp'. Vandaar ook mijn opmerking Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 juni 2011 Author Report Share Posted 17 juni 2011 Transisssstors LINK Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Transisssstors Ja, die laten háár-onfijn horen wat er misssj isssj met condensatormicrofoonssssj en hun maar al te vaak overstuurde voorversssjterkertrappen! En hoe de klankbodems -regietafels, bureaus - waarop ze ongedempt staan opgesteld, als klankversterkers voor het borstregister van nieuwslezers en andere presentatoren fungeren. Er is en tijd geweest waarin "This is the BBC with the News" voldoende was om tuners, versterkers en speakers te beoordelen. Die tijd is voorbij. Dit is te wijten aan gebrekkige techniek enerzijds, en aan slordige articulatie anderzijds. Tegenwoordig mag elke onnozele onopgeleide zomaar achter de knoppen c.q. microfoon. Permissive society. Gelijke kansen voor Iedereen. Zo blijft er niets van waarde over... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Hans geen onzin vertellen Analitisch Er zijn 2 mogelijkheden ,de ruimte of de combinatie is niet op orde Het maakt geen ballen uit, of je nou transistor,mosfet of buis of hoe je het mag noemen, alles kan super klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Hans geen onzin vertellen Analitisch Er zijn 2 mogelijkheden ,de ruimte of de combinatie is niet op orde Het maakt geen ballen uit, of je nou transistor,mosfet of buis of hoe je het mag noemen, alles kan super klinken Ja maar een goede buizenversterker op de juiste luidsprekers zal altijd mooier zijn. dat is nou eenmaal gewoon zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Ja maar een goede buizenversterker op de juiste luidsprekers zal altijd mooier zijn zal meer mijn smaak zijn. dat is nou eenmaal gewoon zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Of een Futter de Futter op Magies klinkt ook niet slechte Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 juni 2011 Author Report Share Posted 18 juni 2011 Futter de Futter Wasda..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Hans,ene Futterman ene O.T.L.buizen ampli ,gelukkig zit er geen ugt---uitgangtrafo---- in :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Hans,ene Futterman ene O.T.L.buizen ampli ,gelukkig zit er geen ugt---uitgangtrafo---- in :) Of 300B op AN klinkt ook niet slecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Hans geen onzin vertellen Analitisch Er zijn 2 mogelijkheden ,de ruimte of de combinatie is niet op orde Het maakt geen ballen uit, of je nou transistor,mosfet of buis of hoe je het mag noemen, alles kan super klinken Ja maar een goede buizenversterker op de juiste luidsprekers zal altijd mooier zijn. dat is nou eenmaal gewoon zo. Inderdaad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Over 2 maanden ga ik ook die friete kistjes halen van AN voor wollie,s 2a3 ampli Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Over 2 maanden ga ik ook die friete kistjes halen van AN voor wollie,s 2a3 ampli Zeer verstandig Wielke nog een paar mooie 300B monoblokjes erbij en je bent klaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 De 2a3 is ook een hele mooie buis! als hem in een mooie schakeling toepast Hij doet echt niet onder voor een 300b en kan nog iets verfijnder klinken. welke ga je aanschaffen Wol? de J of de E en de 93 db versie of de hoger redement blauwe conussen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Tube 300,93 DB of hoger en rond begin september wil ik die in huis hebben maar welke weet ik nog niet Frenske ,ik blijf bij een 2A3, voor klassiek strijk is het voldoende het was wat anders geweest als ik naar avangarde muiziek luisterde maar daar heeft wollie de Manger voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 alles kan super klinken Dat gaat alleen bij (super) goede opnames op vind ik. Voor de rest is een buis superieur, aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 juni 2011 Author Report Share Posted 18 juni 2011 Hans geen onzin vertellen Analitisch Er zijn 2 mogelijkheden ,de ruimte of de combinatie is niet op orde Het maakt geen ballen uit, of je nou transistor,mosfet of buis of hoe je het mag noemen, alles kan super klinken Ja maar een goede buizenversterker op de juiste luidsprekers zal altijd mooier zijn. dat is nou eenmaal gewoon zo. Inderdaad. Hiag...? (Heb ik al gezucht...?). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Hans wat hier staat klopt gewoon, zuchten heeft geen zin. Van wat ik tot nu toe in mijn woonkamer heb gehoord.... Er gaat in mijn oren, niets maar dan ook niets.... v Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Hans wat hier staat klopt gewoon, zuchten heeft geen zin. Van wat ik tot nu toe in mijn woonkamer heb gehoord.... Er gaat in mijn oren, niets maar dan ook niets.... v Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 juni 2011 Author Report Share Posted 18 juni 2011 Hans wat hier staat klopt gewoon, zuchten heeft geen zin. Van wat ik tot nu toe in mijn woonkamer heb gehoord.... Er gaat in mijn oren, niets maar dan ook niets.... v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Jack,buizen is ook niet heilig, een half geleider hoef niet onder te doen voor een buis,als je grote werken draait dat wil ik wel eens horen met een buis, of bleus vol open met een buis zonder dat die vastloopt die moet ik nog tegen komen. Het enigste buis amplie wat bruikbaar is Single ended voor het totaal beeld op normaal niveau en OTL voor het midhoog ,de rest kun je mij schenken. Iemand die zweert bij de buis dat is net of je bij een sekte zit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Ik kan natuurlijk alleen, mijn eigen ervaring geven. Maar als je een luidsprekers gebruikt met beetje rendement zoals waar ik nu mee speel heb je helemaal niet zoveel vermogen nodig om doof te worden Uit een setje 6550 kun je PP 100watt halen in A/B uit een set KT-120 nog veel meer. Moet je eens voorstellen dat net als Kanzy Kaam PPP gaat spelen dus 4x KT120 per kanaal. Naast dat je fanmail krijgt van het energiebedrijf....... kan de thermostaat 's winters op 19 En Blues ...... waar spelen die mannen of vrouwen mee? Juist een dikke buizenamp. Ik ben het dus niet met je eens. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 OLT heeft de beperking dat het moeilijk (zo niet onmogelijk) is om alle buizen continu gelijk ingesteld te houden. De vaak gebruikte buis 6AS7 is heel lastig te matchen. SE loopt meestal vast in beperkingen in de trafo die een luchtspleet moet hebben. Beide vallen voor mij af, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts