Jump to content

Waarom Klinken Zoveel Sets Scherp..?

WanFie
 Share

Recommended Posts

Jack,voor mij gaat het om de klank, het beste van een buis ampli is EEN buis,Single ended op normaal niveau.

Als je PP speelt zit je altijd met het verschil in buizen en die rotte ugt,s het vastloppen ervan,het enigste op pp die een beetje bruikbaar is de ugt MV ringkern :)

Jack ik gebruik pentode,s in de OTL en voor de Manger heb ik een mini OTL met een triode :)

Jack,buizen is ook niet heilig, een half geleider hoef niet onder te doen voor een buis,als je grote werken draait dat wil ik wel eens horen met een buis, of bleus vol open met een buis zonder dat die vastloopt die moet ik nog tegen komen. :)

Het enigste buis amplie wat bruikbaar is Single ended voor het totaal beeld op normaal niveau en OTL voor het midhoog ,de rest kun je mij schenken.

Iemand die zweert bij de buis dat is net of je bij een sekte zit :D

De enige buis die dat wel aankan is de 845B

Geen versterker beluisterd die een perfecte controle heeft in combi met optimale muzikaliteit

Hans,dat lukt je niet,mischien 4 in pp form en dan op horn van 105 DB :)

Hans ik heb van die idiote proefprojecten gehoord 40 KT 88 PP of Single Ended 80 of 100 watt triode--had veel weg van een expansievat, die buis :D --- waarvan beide de ugt met drie man moest tillen, dat ging wel goed met het geluid maar wie wil een bak van ongeveer 1m 50 bij 1m in de huiskamer heben :D

PS, van elk 2 stuks het waren mono blokken

Het beste geluid wat ik in Munchen hoorde was met een klasse D transistor versterker.

Buizen klinken vaak ook prima, alleen het laag... zelfs een 845 haalt het niet bij een goede transistor amp.

Maar nu zijn we weer bezig met de buizen-transistor oorlog.

Mijn stelling is... dat alle geloven (ook de audiofiele) afgeschaft moeten worden. Dat zijn we ook van de meeste oorlogen af.

Scherpte. Daar doet een transistore het niks beter dan een buizenversterker (en andersom).

Ik ben er ondertussen ook achter dat een groot deel van die scherp klinkende sets er vaak een scherp klinkende CD in het laadje hebben zitten. Met (oud) vinyl heb je dat toch minder.

:)

Hans Class D is allen bruikbaar in het laag als je top wilt spelen.

Het verhaal van jou over de 845 klopt als een bus.

Hans waar zitten de de audio geflipte audifielen op welke site,s :lol:

Met cd ben ik oneens :D zorg dat je een fatsoelijke cd speler in huis hebt :D

Hans met een Boston of Warfdale van 125 Euro,s per stuk kun je heel goed scoren ,maar dan wordt je niet erkend door de audiofiel dat is het probleem.

Bij de audiofiel moet het lekker duur zijn :):D:lol: om aandacht te krijgen

Guest tubejack

Hans wat hier staat klopt gewoon, zuchten heeft geen zin.

Van wat ik tot nu toe in mijn woonkamer heb gehoord....

Er gaat in mijn oren, niets maar dan ook niets.... v

Mijn stelling is... dat alle geloven (ook de audiofiele) afgeschaft moeten worden. Dat zijn we ook van de meeste oorlogen af.

....ja die mening heb ik ook altijd gehad. Tegenwoordig meen ik dat alle ellende veroorzaakt wordt door olie.

Jack, met die grote Single Ended bankerntrafo's, dat is nou een duidelijk voorbeeld, hifi bestaat uit compromissen

of het gaat in de lengte of in de breedte een perfecte versterker krijgen we niet <_<

en dat geldt voor alles op audio gebied :)

Jack, met die grote Single Ended bankerntrafo's, dat is nou een duidelijk voorbeeld, hifi bestaat uit compromissen

of het gaat in de lengte of in de breedte een perfecte versterker krijgen we niet <_<

Wol kom eens mijn 300b se versterker luisteren de uitgangen zijn blokken van 15 x 15 cm (zonder behuizing) en er zijn geen compromissen en er is geen voorkeur voor muziek.

Wol kom eens mijn 300b se versterker luisteren de uitgangen zijn blokken van 15 x 15 cm (zonder behuizing) en er zijn geen compromissen en er is geen voorkeur voor muziek.

moeten die blokken ook op temperatuur komen ? lijkt mij wel ...

moeten die blokken ook op temperatuur komen ? lijkt mij wel ...

het klinkt direct goed en na 5 min super

....ja die mening heb ik ook altijd gehad. (...)

Mijne Heren,

Geloven jullie dat werkelijk?

Hitler en Stalin waren beiden athe

Spido,ik luister sinds 1980 met verschillende class d amplie,s,

het klinkt aardig maar niet top ,vooral het mid hoog moet het ontgelden,bij somige speakers is het wenselijk met class D te spelen

tegenwoordig koop je zoiets voor 10 tot 15 euro,s maar dat is wel een aanrader voor het geld maar als je top wilt spelen vergeet het maar,allleen bruikbaar in het laag en anders nergens voor <_<

Tube 300 ,ik zal een paar cd,s meenemen en luisteren of het bij jou wel lukt.

Bij Audioplan ging het totaal mis ook met die ampli van 125.000 euro,s <_<

Guest tubejack

Ergens in geloven lijkt me niet verkeerd, fanatisme en geen ruimte over houden voor anderen, vind ik verkeerd.

Afschaffen vind ik zelfs slecht, discussies mogen best scherp.

Maar om even on-topic te zijn. Ik heb ook nog een Array set, die vind ik neutraal.

Het minste of de geringste scherpte uit b.v. een cd-speler is direct hoorbaar.

Juist in dat gevoelige gebied zo rond de 3Khz is een beroerde opname gewoon vervelend.

Ook cd's die plat zijn gecomprimeerd of waar de verhouding stem / muziek niet deugd

Ik vind het knap irritant, want mijn weergevers geven dat ook gewoon door en kleuren vrijwel niets.

Een audiokennis van mij heeft dezelfde Array voor/eind en hij heeft het niet. Echter zijn speakers kleuren iets, wat

de combinatie weer precies goed maakt.

Zoiets heb ik met buizen, Buizen kun je ver oversturen zonder dat het vervelend gaat klinken en daarmee juist de rottigheid uit opnames. als het ware filteren. Kleuren zij het geluid ook.

Maar om nu het ene heel goed te noemen en andere heel slecht .... nee

Transistor liefhebbers hebben het altijd over termen zoals "controle" "precisie" en b.v. "vervorming"

Buizen liefhebbers over "warmte" "muziekaliteit" "emotie" etc.

Al die eigenschappen in één apparaat lijkt me praktisch onmogelijk, daarom lijkt me het "matchen"

van de verschillende componenten dus cd-speler, versterker, boxen etc zo belangrijk.

Ik weet zeker als ik mijn cd-speler ombouw met een buizenuitgang of zoiets koop dat

dan weer deze speler samen met mijn Array en huidige weergevers de sterren uit de hemel speelt.

Dat heeft niets met "geloof" te maken..... maar gezond verstand.

Vriendelijke groet,

Jack

Guest tubejack

Ook even mijn MCML05 buizen pre aangesloten op mijn Array S1 transistoren eindversterker.

De meeste "hardheid, compressie en andere shit" van b.v. Adele 21 is weg. Het laag is strak

het hoog fraai. Toch is deze combi minder spannend, dynamisch dan met de buizen eindtrap.

Technisch, is het geen goede combi, de Array eindtrap is nu gevoelig geworden voor het in en uitschakelen

laat een tik horen als ik de cd-speler uitzet (terwijl die een relaismuting heeft) De beveiliging

gaat helemaal in de stress en laat een knal in de boxen horen als ik de buizen preamp aan of uitzet terwijl

ook die de nodige inschakelvertraging heeft.

Ik heb ook het idee, dat de Array voor/eind samen meer dynamisch zijn .....

Niet zo simpel dus dat combineren.....

Jack

Guest tubejack

Jack,is deze vidi ongeschikt voor draaitafel liefhebbers :D

Menno in zijn jongere jaren?

Leuk zo'n testje, heb ik een paar jaar terug bij hem ook meegemaakt.

Zelfde opname met een beetje ruis klinkt v

Buizen klinken vaak ook prima, alleen het laag... zelfs een 845 haalt het niet bij een goede transistor amp.

Niet mee eens. De controle ook in het laag is uitstekend en dat in combinatie met een muzikale weergave.

Transistor liefhebbers hebben het altijd over termen zoals "controle" "precisie" en b.v. "vervorming"

Buizen liefhebbers over "warmte" "muziekaliteit" "emotie" etc.

Tis pas goed wanneer het resultaat het oorspronkelijk geluid benadert.

Warmte, emotie en muziekaliteit ik vind dat indedaad veel op kleuring lijken. Iets wat niet op de opname staat moet ook niet in de weergave terecht komen.

:)

Tube 300 ,ik zal een paar cd,s meenemen en luisteren of het bij jou wel lukt.

Bij Audioplan ging het totaal mis ook met die ampli van 125.000 euro,s <_<

Ik weet zeker dat het lukt Wielke. :D

Ik ken de set van Tube 300

Alleen zijn nieuwe mono blokken moet ik nog eens gaan keuren.

Maar ik weet zeker dat het geen teleurstelling zal zijn.