Guest Posted 27 mei 2011 Report Share Posted 27 mei 2011 Geachte moderator 2, wie is niet off topic,dan moet u maar eerst goed het regelement lezen. Het zijn ook Spido en Jack die onzin uitkramen en reclame maken op dit form met PP en MV en de laatste tijd met Array daar wordt niet tegen opgetreden ,zijn het soms vriendjes van U !!! MVG Wiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 mei 2011 Report Share Posted 27 mei 2011 Wol voor goede dingen, hoef je geen reclame te maken. Moderator 2 dank voor de opruimactie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 27 mei 2011 Report Share Posted 27 mei 2011 Slijmbal ga zo door :lol: :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 27 mei 2011 Report Share Posted 27 mei 2011 Jack, Spido zit jou te verkondigen dat je kabel niet moet twisten en jij doet het toch,snap jij dat niet Bij een Array moet je nooit getwiste kabel gebruiken Jack. En als je het niet weet zou ik toch eens goed over nadenken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 mei 2011 Report Share Posted 27 mei 2011 Met twisten van kabels is niets mis Wol. Ook de PTT telefoon kabel naar de wijkcentrale is getwist en daar gaan toch middels ADSL2 spectrums van ruim 1 megahertz over. En die kabel is toch zeker een paar kilometer lang Dan een speaker snoertje van 3...... 5 meter? ziet een lage impedantie van 4 of 8ohm en misschien een 1000.....2000pF extra capaciteit? De invloed op het audiospectrum is m.i. te verwaarlozen. Maar laat die capaciteit nu wèl werken in het hoogfrequent gebied. Dus als je de kabels goed twist zodat de aders in tegen fase zijn. Dooft eventuele hoogfrequent troep vanzelf uit. Als ex zendamateur weet ik dat hoogfrequent wel degelijke invloed heeft op het audiosignaal. Wat een ander vind, vind een ander.... Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 mei 2011 Report Share Posted 27 mei 2011 *Wollige modus* Jack twisten doet de ptt omdat het postbodes zijn kijk maar naar hun elastiekjes Nooit doen bij Array google maar want ik roep van alles maar geef er verder nooit uitleg over want ik snap het zelf geeneens ik lees wel eens wat en dan gooi ik dat op het forum. *einde wollige modus* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 mei 2011 Report Share Posted 27 mei 2011 [humor mode] Weet je wel hoe slecht die brede elastieken twisten, die de Post gebruikt, om te bundelen [/humor mode] Natuurlijk kan ik me mond houden, maar dan kan ik dàt net zo goed voor altijd doen en stoppen. Beter is m.i. een zo duidelijk mogelijke visie te ventileren. En e.e.a. met argumenten te proberen te weerleggen. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 27 mei 2011 Report Share Posted 27 mei 2011 Jack,argumenten probeer je te weerleggen, dat zeg je,.en van te voren dat Spido zegt niet twisten,vertel je-- Wat een ander vind, vind een ander....-- dat is toch niet de rijmen of wel soms BB tje,je had mij toch op het negeerlijstje gezet,en nog kom je achter het gordijntje uit vergeet nou eens niet het gordijntje dicht te maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 mei 2011 Author Report Share Posted 27 mei 2011 Jack, Spido zit jou te verkondigen dat je kabel niet moet twisten en jij doet het toch,snap jij dat niet Bij een Array moet je nooit getwiste kabel gebruiken Jack. En als je het niet weet zou ik toch eens goed over nadenken Ik heb er goed over nagedacht en met de ontwerper van Array overlegt. Daarom zijn m'n interlinks nu 5,5 m lang en getwist. Wel met heel dunne draadjes, daar blijft de capaciteit mooi laag van. Dus Array niet met getwiste snoeren... onzin. Misschien moet je toch eens komen luisteren. Maar terug naar het scherpte "probleem". Ik zie dat alle stokpaardjes weer te voorschijn zijn gehaald (zucht), maar er weinig zinnigs is ingebracht. De buizenstokpaardruiters geven de schuld aan de transistoren, de gehaktstokpaardruiter aan het feit dat anderen dit niet doen en de analoogstokpaardruiter geeft de CD de schuld. Nou heb ik transistoren, geen gehakt en ook een CD speler. En geen scherpte... Ik ben er van overtuigd dat dit met storingen op het lichtnet en in de lucht te maken heeft. Met overstuurde CD's lijkt de scherpte nog erger. Met slechte versterkers ook. Maar ik zou graag een prof aan het woord zien die uitlegt waar het probleem structureel mee is op te lossen. We hoeven met z'n allen dan geen jaren met schade en schande te zoeken naar een oplossing. Ik ben benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 mei 2011 Report Share Posted 27 mei 2011 Hans hartelijk dank voor deze "bemoedigende woorden" not..... Natuurlijk hebben sommige Hear hun stokpaardjes en ik waarschijnlijk ook. Maar ik kan het laten horen Hoef ik alleen maar van versterker te wisselen ........ Maar het feit dat jij géén scherpte (meer) hebt, komt denk ik door: 1) De 6H30 buisjes in je speler. 2) De upgrade van je eindversterkers @Wol je zit vast in je eigen kluwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 27 mei 2011 Report Share Posted 27 mei 2011 Profs wat versta je onder profs, commerciele winkeliers zeker ? Ik ben weinig profs tegengekomen in de audiowereld, vergeleken met mijn echte werk dan . Zelden zon onbetrouwbaar zelfingenomen onwetenschappelijk /vaag wereldje meegemaakt als het audiowereldje afgezien van een aantal goede fabrikanten dan gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 27 mei 2011 Report Share Posted 27 mei 2011 Dat ga ik aan jou niet uitleggen.Kluwende wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 27 mei 2011 Report Share Posted 27 mei 2011 Profs wat versta je onder profs, commerciele winkeliers zeker ? Ik ben weinig profs tegengekomen in de audiowereld, vergeleken met mijn echte werk dan . Zelden zon onbetrouwbaar zelfingenomen onwetenschappelijk /vaag wereldje meegemaakt als het audiowereldje afgezien van een aantal goede fabrikanten dan gr hj Komkom HJ, niet zo negatief. Ga eens naar StudioAlkmaar(Oterleek) of Overgaauw(Leiden), om zo maar eens 2 winkels te noemen waar wel mensen lopen die professioneel werken, een goed gehoor hebben, en de klant verstaan. Ook onder de importeurs weet ik echt nog wel een aantal professionals te vinden hoor. Je moet alleen wel goed zoeken, maar dat is in iedere branche zo. In de autobranche lopen ook voldoende (de meeste zelfs) mensen rond die het verschil tussen een stuur en cilinder nog niet kennen (11 jaar wekzaam in die branche). Zelfs in de bloemen (10 jaar voor de veilingen en flowerboard Israël/noord Afrika gewerkt) weet meer dan de helft nog niet het verschil tussen een goede en slechte bloem. Sommigen moet je zelfs nog uitleggen wat de onder en wat de bovenkant is (en dan heb ik het echt niet over het lagere personeel). In iedere branche zitten prutsers. Dus ook in de audio branche. Echte professionals zijn maar al te vaak moeilijk te vinden. Kijk alleen al eens naar het gepruts van de gemiddelde politicus en/of rechter, en dan bedoel ik echt niet alleen die in Nederland. Nogmaals: In iedere branche zitten prutsers en professionals. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 mei 2011 Report Share Posted 27 mei 2011 Nou heb ik transistoren, geen gehakt en ook een CD speler. En geen scherpte... Jij hebt getwiste kabels, een aparte stroomgroep, allerlei akoustiek-aanpassingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 mei 2011 Author Report Share Posted 27 mei 2011 Nou heb ik transistoren, geen gehakt en ook een CD speler. En geen scherpte... Jij hebt getwiste kabels, een aparte stroomgroep, allerlei akoustiek-aanpassingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 mei 2011 Report Share Posted 27 mei 2011 Nou heb ik transistoren, geen gehakt en ook een CD speler. En geen scherpte... Jij hebt getwiste kabels, een aparte stroomgroep, allerlei akoustiek-aanpassingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 mei 2011 Author Report Share Posted 28 mei 2011 Nou heb ik transistoren, geen gehakt en ook een CD speler. En geen scherpte... Jij hebt getwiste kabels, een aparte stroomgroep, allerlei akoustiek-aanpassingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 28 mei 2011 Report Share Posted 28 mei 2011 Ik DENK dat het opgelost is met de stroomvoorziening. Ik DENK dat het een samenspel van alle variabelen in de set is Hans. Versterkers, kabels, stroomvoorziening, bronnen en akoestiek. Een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 28 mei 2011 Report Share Posted 28 mei 2011 Ik vond vroeger vliegveld Heatrow de beste shows, niks scherp daar was vroeger Frankfurt niks tegen Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 28 mei 2011 Report Share Posted 28 mei 2011 Jaaaaaaa, vroeger... Vroeger was alles beter. De wereld ook en waarschijnlijk ook die van Wol. Gisteren is ook vroeger en was ook vast beter. Mensen die in vroeger leven die leven niet. Die zijn blijven hangen. On-topic : Gisteren een meeting bijgewoond van onze zuiderburenforum Puresound (pureforum). Er was een set opgebouwd rond Mirror Image voorversterker en cd speler, Mimetism eindversterker en Master CC met Hovland, Sign Audio en Nirvana bekabeling. Er was een forumlid bij die het scherp vond. Ik vond dat juist van niet. Wat ik ermee wil zeggen is wat voor de ene scherp is hoeft voor een ander niet zo te zijn. Er was ook een forumlid bij die een eigen CDR als referentie gebruikte en wat op de set plat klonk (in zijn oren). Bij hem thuis omhulde het geluid op zijn luisterpositie. Daarom vond dit forumlid dat de set niet deugde. Ik vond dat een te snelle conclusie a.d.h.v. 1 referentie. Overigens was de gehele luisterruimte omhuld met geluid en ik zat achter deze persoon en voelde me gewoon betrokken in de muziek en in het geluid. Het geluid bereikte mij dan ook. Dus hoezo geen omhulling bij hem. Hij luisterde naar zijn eigen referentie en dat was een CDR die was gebrand op een PC.Daarbij wie gebruikt nou een CDR ( =Kopie) als referentie. Gebruik dan de originele cd. Later bij een vergelijking tussen een kopie en een orgineel kon hij niet aangeven welke de mooiste was, m.a.w. hij hoorde het verschil niet. Tja, dan vraag ik mij af... weet zo iemand wel hoe die moet luisteren en wat een referentie zou moeten zijn om te luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 29 mei 2011 Report Share Posted 29 mei 2011 Later bij een vergelijking tussen een kopie en een orgineel kon hij niet aangeven welke de mooiste was, m.a.w. hij hoorde het verschil niet. Tja, dan vraag ik mij af... weet zo iemand wel hoe die moet luisteren en wat een referentie zou moeten zijn om te luisteren. Je hoort ook geen verschil daar had hij gelijk in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 mei 2011 Report Share Posted 29 mei 2011 Later bij een vergelijking tussen een kopie en een orgineel kon hij niet aangeven welke de mooiste was, m.a.w. hij hoorde het verschil niet. Tja, dan vraag ik mij af... weet zo iemand wel hoe die moet luisteren en wat een referentie zou moeten zijn om te luisteren. Je hoort ook geen verschil daar had hij gelijk in. O, was jij dat. De een hoort het, de ander niet. Ik misschien ook wel niet, en ik denk het gros van de hearders ook niet. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 mei 2011 Author Report Share Posted 29 mei 2011 Toevallig gisteravond een CD van Eva Casidy (kopie) beluisterd... en inderdaad... scherp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 29 mei 2011 Report Share Posted 29 mei 2011 Toevallig gisteravond een CD van Eva Casidy (kopie) beluisterd... en inderdaad... scherp. Dan ligt het toch aan de opname Hans. Ik heb het zo vaak uit geprobeerd. Iemand die wel verschil hoort dan zeg ik dat het tussen de oren zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 29 mei 2011 Report Share Posted 29 mei 2011 Later bij een vergelijking tussen een kopie en een orgineel kon hij niet aangeven welke de mooiste was, m.a.w. hij hoorde het verschil niet. Tja, dan vraag ik mij af... weet zo iemand wel hoe die moet luisteren en wat een referentie zou moeten zijn om te luisteren. Je hoort ook geen verschil daar had hij gelijk in. Laat ik daar nu toevallig ook geweest zijn, voor mij en mij niet alleen, was het verschil duidelijke Om het met 2 contrasten te verwoorden ... plat en steriel versus vol en ruimtelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts