Guest tubejack Posted 10 juni 2011 Report Share Posted 10 juni 2011 Waarom niet "verplicht" zijn met e.e..a. software te moeten werken, hoort toch ook bij het verschil tussen cd versus streaming ..... Met een cd-speler heb je d Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 juni 2011 Report Share Posted 10 juni 2011 Zal ik mijzelf ook nog eens herhalen? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 juni 2011 Report Share Posted 10 juni 2011 Zal ik mijzelf ook nog eens herhalen? M rc Marc ik weet niet of je het weet, maar je doet niets anders. Iedereen van dit forum weet, dat het niet alleen woensdag gehakt dag is Even zonder dollen, Misschien zie ik het verkeerd...... Maar als software wezenlijk onderdeel uitmaakt van een bepaalde techniek om muziek af te spelen. Dan heeft dat toch ook voor en nadelen t.o.v. een cd. Mag ik je even helpen herinneren wat jij voor een gekloot heb gehad om een back-up van jouw Olive te maken... Kijk als je verliefd (op iets) bent ..... zie je alles door een roze bril. Gegroet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 juni 2011 Report Share Posted 10 juni 2011 Zal ik mijzelf ook nog eens herhalen? M rc Marc ik weet niet of je het weet, maar je doet niets anders. Nu dus niet. Even zonder dollen, Misschien zie ik het verkeerd...... Maar als software wezenlijk onderdeel uitmaakt van een bepaalde techniek om muziek af te spelen. Dan heeft dat toch ook voor en nadelen t.o.v. een cd. Mag ik je even helpen herinneren wat jij voor een gekloot heb gehad om een back-up van jouw Olive te maken... Kijk als je verliefd (op iets) bent ..... zie je alles door een roze bril. Gegroet, Jack Ah, ja, dat waren nog eens tijden! Die software heeft dus zijn voordelen, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinobe Posted 10 juni 2011 Report Share Posted 10 juni 2011 Waarom niet "verplicht" zijn met e.e..a. software te moeten werken, hoort toch ook bij het verschiltussen cd versus streaming ..... Met een cd-speler heb je dáár geen last van. Goh ja, het aantal handelingen om van een CD over te gaan op streaming is natuurlijk langer dan de cd rechtstreeks spelen. 1. CD doosje openen -> CD in CD-speler -> play 2. CD doosje openen -> CD in CD-Rom loopwerk -> rip naar flac -> tags controleren -> album art toevoegen -> play. Je kan een aantal stappen inkorten (dbPoweramp album art laten zoeken ipv manueel) of aantal stappen toevoegen (ik zet ook nog eens om van flac -> mp3 voor in de auto met foobar2000). Streaming is vooral duurder en een leuk speeltje. Niet mee eens: het heeft een aantal voordelen (volledige biblliotheek, zoeken, playlists, meerdere systemen in de living, keuken en slaapkamer kunnen dezelfde bron gebruiken, enz). Al kan ik mij voorstellen dat niet iedereen het leuk vindt om door 'files' te bladeren tot hij het juiste gevonden heeft en liever een cd uit de kast neemt... en duur hoeft het ook niet zijn: van heel eenvoudig: - pc als bron, squeezebox als speler aangesloten je versterker dat kan zelfs via Wifi als je geen kabels wil trekken tot heel duur - aparte 4-bay nas in raid 5, een backup systeem, squeezebox of een andere zoals Sonos via ethernet aangesloten, een aparte DAC, ... De software hoeft ook niets te kosten: - De pc heb je meestal al - EAC is gratis, SqueezeServer kan je gratis downloaden, mp3tag is gratis, enz of te betalen - dbPowerAmp - Tag&Rename Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 juni 2011 Report Share Posted 10 juni 2011 Ok streaming kan heel goedkoop maar valt dan m.i. in de categorie "muzak" Laten we als voorbeeld, een forumlid nemen. Voor het geld dat hij nu geïnvesteerd heeft in streaming kon hij ook een van zijn eerdere wensen betalen dus bereikbaar maken. In elkaar zetten, kan hij zeker, dus voor 2900€ Hij heeft m.i. nu wat leuke speeltjes..... en zijn vrouw is bij dat al die cd's de kamer uit zijn... Ikzelf investeer 50€ en wat tijd en weet nu al 99% zeker dat ik een beter geluid heb met 16bit 44,1khz. Streaming keep dreaming. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 juni 2011 Report Share Posted 10 juni 2011 (edited) En dan zoiets universeels als en PC. Een CD-speler heeft geen last van: Virussen Software updates Vage crash Ok net als een harde schijf kan de laser of aandrijving kapot gaan. Maar bij een CD hoef je, je geen zorgen te maken over backup's En zo kan ik met 25 jaar automatisering ervaring wel even doorgaan. Een PC vind ik in de huidige vorm echt niet geschikt als serieus audio medium. Speelgoed! waar veel tegenwoordig binnen 4 jaar kapot gaan... Jack Edited 10 juni 2011 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 juni 2011 Report Share Posted 10 juni 2011 En dan zoiets universeels als en PC. Een CD-speler heeft geen last van: Virussen Software updates Vage crash Ok net als een harde schijf kan de laser of aandrijving kapot gaan. Maar bij een CD hoef je, je geen zorgen te maken over backup's En zo kan ik met 25 jaar automatisering ervaring wel even doorgaan. Een PC vind ik in de huidige vorm echt niet geschikt als serieus audio medium. Speel goed! Jack Och, mijn Olive is ook al eens voor pc versleten. Die heeft geen last van: - virussen - vage crashes en die heeft profijt van: - software updates. Bij een cd moet je je juist zorgen maken om backups, want die kun je er niet van maken. Van LP's ook al niet. En ik heb al 31 jaar automatiseringservaring Wat ik heb is geen speelgoed. Wat ik heb speelt goed. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinobe Posted 10 juni 2011 Report Share Posted 10 juni 2011 Ok streaming kan heel goedkoop maar valt dan m.i. in de categorie "muzak" Waarop baseer je dit? Vanwaar deze uitspraak? Een PC vind ik in de huidige vorm echt niet geschikt als serieus audio medium. Speelgoed! waar veel tegenwoordig binnen 4 jaar kapot gaan... Dit argument begrijp ik niet goed, een gemiddelde pc wordt toch rond de 4/5 jaar vervangen, want dan is hij hopeloos verouderd. Je koopt een nieuwe pc en zet je muzieklibrary gewoon over.... De kans is natuurlijk bestaande dat je HD crasht of wat dan ook... Vanwaar de nood aan een apparaat dan 20 jaar moet gaan? Ja, de consumptie/wegwerp maatschappij is erg vantegenwoordig... Ikzelf investeer 50€ en wat tijd en weet nu al 99% zeker dat ik een beter geluid heb met 16bit 44,1khz. Uitleg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 juni 2011 Report Share Posted 10 juni 2011 Ik wacht heel even, totdat wat méér mensen gereageerd hebben. Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 juni 2011 Report Share Posted 10 juni 2011 Vanwaar de nood aan een apparaat dan 20 jaar moet gaan? Ja, de consumptie/wegwerp maatschappij is erg vantegenwoordig... Helaas kennen we door de goedkope import vanuit oosterse landen een wegwerpmaatschappij. Maar van al de materialen die in die apparaten gebruikt worden kan maar een heel beperkt deel gerecycled worden. Wanneer we alleen apparaten zouden kopen die 20 jaar mee zouden gaan, hebben onze achterkleinkinderen ook nog wat materialen over. Ik garandeer, dat de oude vuilstorten binnen niet al te lange tijd bronnen van materialen zullen zijn. Ik zit absoluut niet te wachten op een DVD speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 juni 2011 Author Report Share Posted 10 juni 2011 Echt mooi Goodube, neem wel die extra 3 jaar garantie, want de service van Apple is gewoon super slecht. Normale gebruik artikelen kennen door EU wetten een garantie van 2 jaar. Apple meent zich daar niets van aan te hoeven trekken... en geeft slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 juni 2011 Report Share Posted 10 juni 2011 Streaming... Afgelopen week was ik bij een goede audiokennis. Wat die aan apparatuur heeft wil je niet weten, maar daarbij dus ook een dure Linn streamer . Ik kan je garanderen dat de man muziekliefhebber is. Dagelijk twee uur repeteren op z'n klarinet of sax doe je niet wanneer je niet van muziek houd. En toch... ondanks de geweldige installatie, weet hij absoluut niet meer wat er allemaal op de Nas staat. Het grootste deel heeft hij zelfs nooit gehoord. En waarom..?? Van het jaar dat hij deze spullen heeft, is het minstens de helft van de tijd kapot geweest. Of werkte de software niet naar behoren of crashte z'n harde schijf zodat het rippen weer opnieuw kon beginnen. Een ander probleem is de zapcultuur. Voordat het nummer goed en wel gestart is, moet er al weer wat anders op. Je hebt die uitgebreide bibliotheek immers voor je neus staan. En ik zeg je... dit is geen op zich staand verhaal. Ik ben kennelijk een ouderwetse muziekliefhebber. Ik zet een plaat of CD op en draai deze meestal helemaal af. Ik houd dus ook helemaal niet van "zon- ,zee- en ik hou van jouw muziek". Die commerciele wegwerpzooi gaat echt aan mij voorbij. Eigenlijk had ik me niet moeten inlaten met CD, SACD en DVD, maar gewoon alleen bij vinyl moeten blijven. Dan was m'n verzameling vast nog 'n stuk uitgebreider geweest dan wat er nu staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 juni 2011 Author Report Share Posted 10 juni 2011 Ok streaming kan heel goedkoop maar valt dan m.i. in de categorie "muzak" Laten we als voorbeeld, een forumlid nemen. Voor het geld dat hij nu geïnvesteerd heeft in streaming kon hij ook een van zijn eerdere wensen betalen dus bereikbaar maken. In elkaar zetten, kan hij zeker, dus voor 2900€ Hij heeft m.i. nu wat leuke speeltjes..... en zijn vrouw is bij dat al die cd's de kamer uit zijn... Ikzelf investeer 50€ en wat tijd en weet nu al 99% zeker dat ik een beter geluid heb met 16bit 44,1khz. Streaming keep dreaming. Jack Jack die speler op het plaatje zie je op Marktplaats af en toe voorbij komen 1000-1250 euro. Ik hoef hem niet meer. Omdat ik wel de kwaliteit wilde, wilde ik minimaal de DAC van Tentlabs als die ooit kwam en die kwam. In 2010 is de b-DAC op de markt gezet. En die komt aardig in de buurt van de hoogwaardige DAC van de cd speler en is volgens sommigen zelfs beter dan die van de DIY speler. [roze bril op] Wat een mooi product zo'n iMAC Wat prachtig dat streaming. Ik zet nu muziek op die ik anders niet zou beluisteren. En dat vind ik pure winst! Flac's downloaden, jawel. Kan het ook niet helpen. Maar de Bum@ heeft voldoende aan mij verdiend hoor dus nou ben ik aan de beurt ! De muziekindustrie gaat het alleen maar zwaarder krijgen. Maar als de 24 bits bestanden tegen goede prijzen aangeboden worden -en dat gaat gebeuren want de cd is op niet al te lange termijn gewoon echt niet meer verkrijgbaar- dan zijn we met z'n allen echt beter af. Ook Bum@ [/roze bril af] Jack als de b-DAC binnen is zal ik er wel achter komen of het een verbetering is. Ik vind het eigenlijk nu al een verbetering, dat streamen. Gewoon veelbelovend. Je hoort van me! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinobe Posted 10 juni 2011 Report Share Posted 10 juni 2011 En toch... ondanks de geweldige installatie, weet hij absoluut niet meer wat er allemaal op de Nas staat. Het grootste deel heeft hij zelfs nooit gehoord. En waarom..?? Van het jaar dat hij deze spullen heeft, is het minstens de helft van de tijd kapot geweest. Of werkte de software niet naar behoren of crashte z'n harde schijf zodat het rippen weer opnieuw kon beginnen. Een ander probleem is de zapcultuur. Voordat het nummer goed en wel gestart is, moet er al weer wat anders op. Je hebt die uitgebreide bibliotheek immers voor je neus staan. Ja dit is wel heel herkenbaar, maar omdat je toegang hebt tot zoveel vervalt een beetje de appreciatie + het geduld om alles wat wat minder is te skippen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 juni 2011 Report Share Posted 10 juni 2011 Och, mijn Olive is ook al eens voor pc versleten. Die heeft geen last van: - virussen - vage crashes en die heeft profijt van: - software updates. Beste Marc, Wat jammer, dat ik je moet helpen herinneren, aan software updates van jouw Olive waar je beslist niet gelukkig mee was. of-topic Mijn computertijd startte in 1982 Van mijn laatste geld gekocht inclusief cursus. Ik had alleen de 16K versie 48K was v Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 juni 2011 Author Report Share Posted 10 juni 2011 Mijn computertijdperk startte ook rond 1982. Ik was toen dus 10 jaar. Mijn eerste was een Commodore Plus 4. Daarna Laser XT3 8086 en later met Vic20 processor. 3000 guldens voor betaald, ik weet het nog goed. Ja ikke niet, mijn ouders! Die stap heeft mijn loopbaan wel bepaald destijds! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 juni 2011 Report Share Posted 10 juni 2011 Ok streaming kan heel goedkoop maar valt dan m.i. in de categorie "muzak" Waarop baseer je dit? Vanwaar deze uitspraak? Een PC vind ik in de huidige vorm echt niet geschikt als serieus audio medium. Speelgoed! waar veel tegenwoordig binnen 4 jaar kapot gaan... Dit argument begrijp ik niet goed, een gemiddelde pc wordt toch rond de 4/5 jaar vervangen, want dan is hij hopeloos verouderd. Je koopt een nieuwe pc en zet je muzieklibrary gewoon over.... De kans is natuurlijk bestaande dat je HD crasht of wat dan ook... Vanwaar de nood aan een apparaat dan 20 jaar moet gaan? Ja, de consumptie/wegwerp maatschappij is erg vantegenwoordig... Ikzelf investeer 50 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinobe Posted 10 juni 2011 Report Share Posted 10 juni 2011 1) Simpel, er is verschil in kwaliteit. Ja, maar dat wil niet zeggen dat streaming a priori inferieur zou zijn. 2) Een cd-speler is na 4-5 jaar, niet hopeloos verouderd. Zonder dat je, je het wellicht beseft geef je nog eennadeel van streaming "levensduur" van hardware. Ja, dat is nog een van de nadelen van streaming. Dit kan zeker nog aan het lijstje worden toegevoegd. Maar dat neemt zeker niet weg dat er ook voordelen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 juni 2011 Author Report Share Posted 10 juni 2011 3) Ik moet sowieso nog eens langs GoodTube en wil dat doen met mijn laatste aanwinst een CD-speler van 50 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 juni 2011 Report Share Posted 10 juni 2011 3) Ik moet sowieso nog eens langs GoodTube en wil dat doen met mijn laatste aanwinst een CD-speler van 50 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 11 juni 2011 Report Share Posted 11 juni 2011 Hans,denkt is logisch na als je Raid 5 goed op bouwd kan er niks gebeuren en tegen woordig met cloud raak je niks meer kwijt. Je hebt wel volkomen gelijk dat plaat super is Hans Streaming is iets wat je gewoon erbij hebt, de verschillen kunnen groot zijn Goodtube ,maakt weer de grote fout zoals vele andere mensen ,kijk maar hoeveel mooie producten te koop zijn. Goodtube, je had beter 5 kg lef moeten kopen en ze hadden je de voeten moeten vastnagelen aan de grond --je boeren verstand gebruiken-- ,en op een bepaalde dag DAC-jes moeten lenen bij de dealers en met vrienden een luister avond kunnen organiseren en dan een beslissing kunnen en niet en niet een half jaar op een wolkje zitten om de B dac te krijgen, Freud zou zeggen ,junge du bist supergeil Veel plezier met je B- DAC ,ik hoop dat ik mij vergist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 11 juni 2011 Report Share Posted 11 juni 2011 Hans,denkt is logisch na als je Raid 5 goed op bouwd kan er niks gebeuren en tegen woordig met cloud raak je niks meer kwijt. Je hebt wel volkomen gelijk dat plaat super is Hans Streaming is iets wat je gewoon erbij hebt, de verschillen kunnen groot zijn Goodtube ,maakt weer de grote fout zoals vele andere mensen ,kijk maar hoeveel mooie producten te koop zijn. Goodtube, je had beter 5 kg lef moeten kopen en ze hadden je de voeten moeten vastnagelen aan de grond --je boeren verstand gebruiken-- ,en op een bepaalde dag DAC-jes moeten lenen bij de dealers en met vrienden een luister avond kunnen organiseren en dan een beslissing kunnen nemen en niet een half jaar op een wolkje zitten om de B dac te krijgen, Wat dacht je dat elke dac hetzelfde klinkt Freud zou zeggen ,junge du bist supergeil Veel plezier met je B- DAC ,ik hoop dat ik mij vergist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 juni 2011 Report Share Posted 11 juni 2011 Beste Marc, Het gaat niet om gelijk, maar om cd versus streaming. Daar worden m.i door enthousiaste gebruikers soms zulke "haleluja" verhalen aan gehangen. Dat enige objectiviteit, ver te zoeken is. Na LP, CD, SACD en DVD audio ga ik niet wéér in een nieuw afspeel medium investeren. Want voor mij, is het feitelijk niet meer dan eenzelfde soort data, in een nieuw jasje. Meer niet. Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 11 juni 2011 Author Report Share Posted 11 juni 2011 Veel plezier met je B- DAC ,ik hoop dat ik mij vergist Ja ga daar maar van uit. Ik heb de b-DAC wel beluisterd voor aanschaf, uiteraard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts