Jump to content

Ps Audio Ppp

Theo
 Share

Recommended Posts

Hoe komt het toch dat er zoveel PS Audio Power Plant Premiers tweede hands te koop worden aangeboden?

Is de meerwaarde in de praktijk zo teleurstellend?

Zelf heb ik wel eens een demo apparaat van mijn dealer een week thuis op proef gehad. Het resultaat was teleurstellend. De belofte dat eindversterkers ook op de PPP zouden kunnen worden aangesloten werd niet waar gemaakt. Een duidelijke reductie van dynamiek was het gevolg. Strijkers, bijvoorbeeld in Mahler symfonie nr 2, raakten hun sprankeling kwijt.

Bij het aansluiten van slechts de front end (SACD-speler, voorversterker) vond ik het effect nagenoeg nihil, waarmee de investering in mijn ogen niet verantwoord was.

Ik heb de PPP aangesloten en beluisterd op een zeer verantwoorde installatie (kosten > 50 k) en had verwacht wel enig verschil casu quo verbetering te mogen horen.

Zou ook kunnen meespelen dat ik in een klein stadje woon (600 inwoners), zonder enige industrie, waarbij ik al relatief "schone stroom" heb?

Alle reviews van de PPP zijn overdreven positief. Worden die ervaringen nou gedeeld op dit forum?

Theo, als je geen antwoord krijgt van de usual suspects, dan zal dat wel komen omdat de bezitter van een ppp niet graag toegeeft of heeft gemerkt dat het ding maar zo-zo werkt.

Zoek maar eens op ppp, dan zie je wie hier het apparaat bezit of althans heeft bezeten.

Wat die vervuiling betreft, die is m.i. twee

@Marc: Ga eens een PPP (en/of " "verantwoorde" stekkerblokken, en speciale netsnoeren") in jouw installatie beluisteren voordat je conclusies trekt. ;)

@Theo: Ik deel jouw mening over de PPP tot op zekere hoogte.

Met standaard powercords hoorde ik wel degelijk verschillen met de PPP, echter niet beter dan met de door mij uitgezochte powercords die al achter de installatie's zaten.

In vergelijking met die powercords had de PPP zelfs verschillende nadelen: Duurder, minder dynamiek, een sta-in-de-weg in het rek, en zelf ook een storingsbron (door de display, elektronica enz :confused: (ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar kon hem wel horen over de speakers als hij aan stond (zelfs als hij niet aan de installatie aangesloten was, maar wel op de zelfde groep aan stond)), en een verlies aan details.

Ik heb hier 3 van die apparaten in huis gehad, om te testen of die storingen en nadelen die ik ondervond geen mankement was van één individueel geval, en heb ze alle 3 op 2 verschillende installaties uitgeprobeerd, met steeds de zelfde nadelen.

Een goede set powercords (die storingen van zowel buitenaf als uit het lichtnet filteren) doet meer dan een PPP, zonder de nadelen van een PPP.

Daarbij heeft de PPP het nadeel dat hij in de meeste gevallen de stroom die een goede installatie leverd niet echt kan leveren, waardoor de (eind)versterker meestal nog buiten die PPP om gevoed moet gaan worden, waardoor alle storingen die er uit het lichtnet gefilterd worden toch nog in de installatie terecht komen, en dan wel op het punt waar ze het meest uitvergroot worden.

Zelfs een grote scheidingstrafo geeft betere effecten, en zelfs die heb ik niet meer voor de set zitten.

De powercords nog wel.

Mijn idee is dat de meeste mensen met zo'n PPP er na verloop van tijd toch achter komen dat het zonder toch beter klinkt, en hem dan dus maar weer verkopen.

Mvg. Miracle.

@Marc: Ga eens een PPP (en/of " "verantwoorde" stekkerblokken, en speciale netsnoeren") in jouw installatie beluisteren voordat je conclusies trekt. ;)

Ik denk er niet over. Als jij zou kunnen horen wat ik hoor, zou je begrijpen dat het allemaal nergens voor nodig is. :blink: Niet in mijn set tenminste.

M :lol: rc

Ik denk er niet over. Als jij zou kunnen horen wat ik hoor, zou je begrijpen dat het allemaal nergens voor nodig is. :blink: Niet in mijn set tenminste.

Marc, je reageert nu een beetje als degene die niet in gehakt geloven en het ook niet willen proberen. Het kan altijd beter, zelfs gehakt :D , en daar kom je pas achter als je open staat, niet gelijk verwerpen maar als je de kans krijgt...uitproberen.

Marc, je reageert nu een beetje als degene die niet in gehakt geloven en het ook niet willen proberen. Het kan altijd beter, zelfs gehakt :D , en daar kom je pas achter als je open staat, niet gelijk verwerpen maar als je de kans krijgt...uitproberen.

Jamaar, jamaar, jamaar.....als je eenmaal gehakt hebt geproeft.....wil je niets anders meer.....tenzij je biefstuk kunt en/of wilt betalen. :P;)

Ik ga er zo wie zo vanuit dat je eerst fatsoenlijke powercords hebt voor je aan een PPP begint.

Misschien dat het effect bij mij inderdaad bijna nihil was omdat ik redelijk goede powercords heb.

Daarna heb ik wel eens een Hydra 8 geprobeerd, dat was al wat beter, minder dynamiekverlies, maar hij was ook de investering niet waar (minstens 2 keer de kosten van een PPP).

Goede powercords zelf vind ik wel een duidelijke verbtering opleveren. De Verastarr "Grand Illusion's" die ik nu heb lieten een duidelijk verschil horen t.o.v. van mijn Harmonic Technology AC11's.

Voorlopig ben ik wel uit-getuned op dit gebied denk ik.

Theo .je zal wel een vervuild licht net hebben,ik heb alleen slechte ervaringen mee,zelfs scheidingstraffo tot 6 kw,

vorige jaar heb ik nog ene gekocht voor een gemats prijsje :D ,ik denk dat de eigenaar van het apparaat het ook niet geweldig vond :lol: of hij was op dat moment een ras echte verkoper :lol: :lol:

Nou Marc... ik geloof in het beste van alle werelden.

En dat die werelden elkaar niet uitsluiten.

Ik ben zelf in het bezit van een PPP en heb die zowel met als zonder gehakt in de set kunnen beoordelen. Dat wat een ppp kan doen heeft niks te maken met gehakt. Een ppp kan nog steeds een voordeel en een verrijking zijn van het geluid.

Binnenkort gaat m'n eigen set weer opgebouwd worden. Als altijd zal ik basic beginnen. D.w.z. dat de ppp zolang in de doos blijft tot de opstelling klopt. Dan zal ik nog eens willen luisteren of de ppp evenveel toegevoegde waarde heeft als ie dat in de vorige setup had. In die vorige setup was verder geen verlies van dynamiek of detail waar te nemen. Integendeel eigenlijk... het ging er op dat punt juist op vooruit. Ook met de eindversterker eraan, want als je een beetje nadenkt weet je wel dat er geen set is die 1500 watt continu uit de muur trekt en evenmin 6000 watt piek... Nou ja, die sets zijn er wel, maar ik heb er gelukkig geen.

Ik geloof uiteraard ook in gehakt. Daarom gaat het zich ook in mijn set nestelen, althans, als ik daar de medewerking bij kan krijgen die ervoor nodig is. Maar gehakt sluit niet uit dat ik mijn spul optimaal moet opstellen, symmetrie moet zien te maximaliseren, schone stroom mag proberen te realiseren en andere tweaks moet uitproberen die wel of niet matchen.

Als je

Jamaar, jamaar, jamaar.....als je eenmaal gehakt hebt geproeft.....wil je niets anders meer.....tenzij je biefstuk kunt en/of wilt betalen. :P;)

Ik wil wel eens naar de biefstuk komen luisteren hoor. Het mooiste zou zijn als je gehakte biefstuk hebt, tartaar dus. Ik zou het ook op prijs stellen als je nog eens bij mij langskomt, immers sinds jouw bezoek is er w

Ruud (en dit is ook een reactie op de bijdrage van Thingman), je hebt natuurlijk gelijk. Het kan altijd beter. Inderdaad, z

• 2 weeks later...

Ik zou het thuis moeten uitproberen. Heb een PS Audio apparaat een keer gebruik zien worden en vond het toen positief, maar ik weet niet meer hoe er getest werd. Bij mij thuis kan de energie-voltage-kwaliteit nog wel eens verschillend zijn, dus het lijkt me wel eens een grap zo'n apparaat te gebruiken. Maar een echt dure powercord zit er voor mij niet in, mijn apparatuur is niet dusdanig upmarket, dat het met een aansluiting om te wisselen is uitgevoerd.

• 3 weeks later...

Ik heb indertijd een Tice filter geprobeerd. Blind geluisterd (mijn vrouw zette af en toe over) en er was sprake van een klein verschil. De vraag wat nu beter was met of zonder kon ik echter niet beantwoorden. Ik heb de Tice toen maar gelaten voor wat het was. Omdat ik toch een mooi stekkerblok wilde hebben ben ik me daar gaan informeren. HMS maakt een stekkerblok (Energia) waar de verschillende bronnen van je installatie van elkaar geisoleerd worden. In een Duits hifi blad hebben ze dat ook uitgeprobeerd door stoorsignalen in de ene stekker te brengen en de vervorming bij de andere stekker te meten. De ze test overtuigde me wel en het stekkerblok bevindt zich nog steeds in mijn systeem. Daarnaast gebruik ik de goedkoopste stroomkabels van Russ Anndrews. Het zijn in feite gevlochten LS kabels met een afscherming eromheen. In het principe van gevlochten kabels geloof ik wel (daarbij zien ze er mooi uit).Voor de rest heb ik geen behoefte aan verdere experimenten.