Guest Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Henrie,je moest eens weten,wat de mens aan de gas water en electro doen Een staaltje wil ik wel vertellen,150 meter achter DSM had een bewoner zijn cv ketel met een radiatorkraan het gas mee aan gesloten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Henrie,je moest eens weten,wat de mens aan de gas water en electro doen Oh, dat hoef je mij niet te vertellen. Weet er alles van... Maar je kunt het als leek ook allemaal niet netjes volgens de regels doen. Nou ja, het kan wel, maar dan moet je wel alle regels kennen, en die ken ik ook niet allemaal, laat staan dat een leek ze allemaal kent... Ik heb ook wel wat illegaals gedaan, kwam ik laatst achter. Ik heb namelijk 2 stopcontacten in mijn woonkamer van randaarde voorzien, terwijl de rest geen randaarde heeft. En dat mag niet. Alle stopcontacten in 1 ruimte moeten OF allemaal wel randaarde hebben, OF allemaal geen randaarde. Een combinatie mag niet. Uitzondering daarop (er zijn altijd uitzonderingen) is een open keuken. Dat wordt dan als 2 ruimtes gezien, waarbij je in het woongedeelte geen randaarde hoeft te hebben, terwijl die in de keuken verplicht is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 juni 2011 Author Report Share Posted 18 juni 2011 Dan is het in m'n luisterhok dus ook fout. En ik denk in de meeste huiskamers waar een audiogroep is bijgemaakt. Vandaag heb ik de draaitafel toch maar van een directe aardedraad aan de arm voorzien. Aan de stekker die de verbindingmaakt tussen de arm en geleidebuis zat een middenpen. Dit zat verbonden met een pen van het element. Deze dus los geknipt en een nieuw draadje voor aarde getrokken. Nu is er dus geen brom meer waneer ik de aardedraad aansluit. Ik hoor nog wel schakelklikken wanneer ik b.v. een TL buis aanzet, maar dit ligt waarschijnlijk aan de lange in de lucht staande draden om vrijheid voor de beweging van de arm te creeren. Radio-ontvangst via de draaitafel, heb ik trouwens niet meer gehoord. Zelfs zonder ferrietkralen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 juni 2011 Report Share Posted 18 juni 2011 Goed bezig Hans. Schakel klikken komen het meest waarschijnlijk door het lichtnet en niet door de lucht. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 juni 2011 Author Report Share Posted 19 juni 2011 Goed bezig Hans. Schakel klikken komen het meest waarschijnlijk door het lichtnet en niet door de lucht. Groetjes George Dat die schakelklikken door de scheidingstrafo en langs het parallelfilter afkomen... tja niks lijk onmogelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 juni 2011 Report Share Posted 19 juni 2011 Met de trafo hebben de schakel klikken geen enkele moeite om door te komen. In je versterker zit immers ook een trafo en daar gaan ze fluitend plopend doorheen. Over het filter durf ik niets te zeggen maar ook dat zal mij niets verbazen. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 juni 2011 Author Report Share Posted 19 juni 2011 Met de trafo hebben de schakel klikken geen enkele moeite om door te komen. In je versterker zit immers ook een trafo en daar gaan ze fluitend plopend doorheen. Nou je 't zegt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts