Henrie Posted 29 juni 2011 Report Share Posted 29 juni 2011 De titel van dit topic zegt wel genoeg denk ik. Eeuwig zonde. De enige zender (wat mij betreft) met nog enigszins fatsoenlijke popmuziek stopt er op 1 oktober dit jaar, na precies 16 jaar mee. Kan ik m'n tuner wel bij het vuil zetten denk ik... Bron: Kink FM Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 30 juni 2011 Report Share Posted 30 juni 2011 Dat is inderdaad treurig. Kink was al in de klauwen van de majors gevallen qua muziekkeuze, maar toch, het was by far de beste keuze voor pop / rock. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 28 juli 2011 Report Share Posted 28 juli 2011 De titel van dit topic zegt wel genoeg denk ik. Eeuwig zonde. De enige zender (wat mij betreft) met nog enigszins fatsoenlijke popmuziek stopt er op 1 oktober dit jaar, na precies 16 jaar mee. Kan ik m'n tuner wel bij het vuil zetten denk ik... Bron: Kink FM WAAAAATTTTT????????? Zit ik eindelijk weer eens een keertje op HEAR, moet ik DIT lezen.......... Het enige station dat hier (bijna) dag en nacht op staat. Bijna, want ook hier heeft zich een heerschap genesteld die het z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 juli 2011 Author Report Share Posted 28 juli 2011 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 29 juli 2011 Report Share Posted 29 juli 2011 Eeuwig zonde, maar ook KinkFM gleed de laatste tijd steeds meer af naar geouweneel zender met te veel populaire troep, in plaats van de alternatieve zender die het geweest is. Ik luisterde de laatste tijd ook steeds minder naar KinkFM, vooral doordat ik helaas steeds meer de troep die ook 3FM uitzend te horen kreeg, in plaats van de goede (alternatieve) muziek die ik van ze gewend was. Het meest zal ik de "Aardschok" afdeling van deze zender nog gaan missen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 juli 2011 Author Report Share Posted 29 juli 2011 Ze hebben wel eens 'alternatievere' muziek gedraaid inderdaad, en ik vind zeker ook niet alles wat ze (nu) draaien goed, maar het is nog altijd vele malen beter dan welke andere Nederlandse pop-zender dan ook. Zowel qua muziek, als qua irritatieniveau van de DJ's... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 3 augustus 2011 Report Share Posted 3 augustus 2011 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 augustus 2011 Author Report Share Posted 3 augustus 2011 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 4 augustus 2011 Report Share Posted 4 augustus 2011 Is / Was KINK FM een beetje onze Studio Brussel? StuBru is ook niet meer wat het geweest is maar toch nog "the best" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 augustus 2011 Author Report Share Posted 4 augustus 2011 Is / Was KINK FM een beetje onze Studio Brussel? StuBru is ook niet meer wat het geweest is maar toch nog "the best" Ik ken StuBru niet zo, maar wat ik er van gehoord heb, zou dat wel eens zo kunnen zijn. Eens zien of ik die zender hier ook kan ontvangen. Is vast beter dan de eenheidsworst van 3FM, 538, Q-music, enz. Veronica is qua muziek nog wel redelijk (al is het wel veel dezelfde ouwe meuk), maar ook daar zijn veel irritante DJ's... Dus ik denk dat ik StuBru t.z.t. maar eens ga proberen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 4 augustus 2011 Report Share Posted 4 augustus 2011 ... en vooral ook sinds Jan Douwe Kroeske alleen nog een avondprogramma heeft (ja, en op vrijdag ochtend na 9 uur). 'Vroeger' zat hij er tussen 7 en 9. Vond ik altijd heel relaxed wakker worden. Ingrid Perez is wel ok, maar toch wat minder dan JD... Benieuwd of en waar Kroeske nog eens te horen zal zijn. Toch wel droef dat er voor zo 'n expert geen ruimte kan zijn bij de publieke zenders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 augustus 2011 Report Share Posted 5 augustus 2011 Och of het een gemis is lijkt mij niet. Vroeger toen Rob Stenders daar nog bij betrokken was als hobby zender was het wel bijzonder nu luister ik al jaren niet meer. Wel heb ik de laatste dagen KINK Classics op staan. Een beetje soft maar wel prettig Geen DJ maar gewoon muziek. Lekker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 augustus 2011 Author Report Share Posted 5 augustus 2011 ... en vooral ook sinds Jan Douwe Kroeske alleen nog een avondprogramma heeft (ja, en op vrijdag ochtend na 9 uur). 'Vroeger' zat hij er tussen 7 en 9. Vond ik altijd heel relaxed wakker worden. Ingrid Perez is wel ok, maar toch wat minder dan JD... Benieuwd of en waar Kroeske nog eens te horen zal zijn. Toch wel droef dat er voor zo 'n expert geen ruimte kan zijn bij de publieke zenders. Ja, ik hoop dat ie wel weer ergens terecht komt. Misschien kan ie een keer 'popprofessor' Leo Blokhuis vervangen bij de Top 2000 a gogo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 7 augustus 2011 Report Share Posted 7 augustus 2011 Ja, ik hoop dat ie wel weer ergens terecht komt. Misschien kan ie een keer 'popprofessor' Leo Blokhuis vervangen bij de Top 2000 a gogo Of samen weer eens wat gaan doen, al dan niet in de geest van de 2 meter sessies. Maar het ligt niet aan hun wil of Ideeën, meer aan het feit dat de publieke omroepen (al heel lang) geen markt zien in het programmeren van meer serieuze popmuziek. Kroeske en anderen hebben dat vaak geprobeerd en vrijwel net zo vaak bot gevangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 7 augustus 2011 Report Share Posted 7 augustus 2011 Och of het een gemis is lijkt mij niet. Vroeger toen Rob Stenders daar nog bij betrokken was als hobby zender was het wel bijzonder nu luister ik al jaren niet meer. Wel heb ik de laatste dagen KINK Classics op staan. Een beetje soft maar wel prettig Geen DJ maar gewoon muziek. Lekker. Hoi George, Ik moet zeggen dat ik over het algemeen bij KinK toch vaak de muziek hoor die bij mijn smaak past. En omgekeerd ook, dat ze muziek draaien die ik ook op plaat heb. Een PJ Harvey bijvoorbeeld hoor je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 september 2011 Author Report Share Posted 28 september 2011 Nog 2 dagen en dan is het definitief voorbij. Na precies 16 jaar... :mad: Tot die tijd nog het einde van de Kink 1600 Gelukkig komt er een alternatief: Helaas alleen (nog?) via internet, maar toch, het is beter dan niks. Moet ik alleen nog wel een internetradiootje kopen (voor op m'n slaapkamer)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 september 2011 Author Report Share Posted 28 september 2011 Dus ik denk dat ik StuBru t.z.t. maar eens ga proberen... Nou, dat zit er dus helaas niet in, want StuBru zit hier niet op de kabel. Ja, wel op via digitaal, en natuurlijk op internet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 september 2011 Author Report Share Posted 29 september 2011 Update Pinguin Radio Vooral dit stukje... Dat Kink FM duidelijk een weg heeft ingezet richting een FM-frequentie, bleek wel uit de langzaam toegankelijker wordende speellijsten van het station. Pinguin gaat terug naar de wortels van Kink FM. "Wij willen breder gaan, meer richting het alternatieve. Het is een vervolg op de playlist van Kink." ...klinkt mij als muziek in de oren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 september 2011 Author Report Share Posted 30 september 2011 Goh, dat ik het nog eens mag meemaken dat er een steekhoudend stukje op Geenstijl staat: Nederlandse radio nu echt dood: KINK stopt De VARA is geen RTL. GeenStijl is geen Sargasso. PowNed is geen een soort van BNN. VK is geen NRC. Als al die media zo verschillend zijn, waarom is het aanbod aan muziekzenders in Nederland dan zo'n uitgesproken treurige & volkomen inwisselbare eenheidsworst? Het enige waar je het verschil tussen SkyRadio en 3FM nog aan hoort, is omdat op laatstgenoemde allerlei niet-grappige postpuberale muziekleken door de muziek wauwelen. Alle zenders van 538 tot Q Music spelen dezelfde liedjes uit hetzelfde lijstje op dezelfde volgorde. Dat lijstje heet 'top 40' en is al jaren irrelevant omdat niemand nog cd's koopt. Rob Stenders is in de afgelopen vier jaar driehonderdtwee Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 september 2011 Report Share Posted 30 september 2011 Goh, 't is wel droevig gesteld met de pop(ulaire) muziek. Dacht altijd dat klassiek het ondergeschoven kindje was, maar dat valt alleszins mee met o.a. Radio 4, BBC 3, en niet te vergeten de Concertzender. Die laatste heeft ook divers niet-klassiek trouwens. Ik ga eens kijken of die pinguin op de Olive te pakken is. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 september 2011 Author Report Share Posted 30 september 2011 Goh, 't is wel droevig gesteld met de pop(ulaire) muziek. Dacht altijd dat klassiek het ondergeschoven kindje was, maar dat valt alleszins mee met o.a. Radio 4, BBC 3, en niet te vergeten de Concertzender. Die laatste heeft ook divers niet-klassiek trouwens. Op de radio is (goede) popmuziek inderdaad schaars. Zeker na vandaag. Want of je nou 3FM, Q-Music, 538 of Veronica opzet, het is allemaal 1 pot nat... Ik ga eens kijken of die pinguin op de Olive te pakken is. Nu nog niet, want ze beginnen morgen om 6:00 's morgens. Ze gaan uitzenden op de stream die nu nog door Kink FM gebruikt wordt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 30 september 2011 Report Share Posted 30 september 2011 Sinds aanschaf van een Marantz ST-17 tuner in 2001 (zag gisteren toevallig de bon nog) stond hij onafgebroken op 98.5 afgestemd. Luisterde per week misschien een uur of anderhalf of zo, simpelweg omdat de set voornamelijk voor eigen muziek gebruikt wordt, maar het apparaat zal gaan staan verstoffen. Want ik heb voor de andere pop zenders net zo veel respect als zij voor mijn muzikale benul en behoefte. Helemaal niets dus. So long KinkFM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 september 2011 Author Report Share Posted 30 september 2011 Sinds aanschaf van een Marantz ST-17 tuner in 2001 (zag gisteren toevallig de bon nog) stond hij onafgebroken op 98.5 afgestemd. Luisterde per week misschien een uur of anderhalf of zo, simpelweg omdat de set voornamelijk voor eigen muziek gebruikt wordt, maar het apparaat zal gaan staan verstoffen. Want ik heb voor de andere pop zenders net zo veel respect als zij voor mijn muzikale benul en behoefte. Helemaal niets dus. So long KinkFM. Ja, ik heb 'm ook altijd op 87,8 staan. Maar daar is het nu stil. Ziggo had zelfs niet eens het fatsoen om het laatste nummer af te wachten en trok om 0:00 uur domweg de stekker eruit. Gelukkig werkte de live stream op internet wel goed. En Rob Stenders (1 van de oprichters) schijnt het laatste half uur live op 3FM te hebben uitgezonden... Maar bij de live stream was ook beeld van 4 webcams te zien. Dat voegt normaal bij radio niks toe, maar in dit geval des te meer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 1 oktober 2011 Report Share Posted 1 oktober 2011 Sinds aanschaf van een Marantz ST-17 tuner in 2001 (zag gisteren toevallig de bon nog) stond hij onafgebroken op 98.5 afgestemd. Luisterde per week misschien een uur of anderhalf of zo, simpelweg omdat de set voornamelijk voor eigen muziek gebruikt wordt, maar het apparaat zal gaan staan verstoffen. Want ik heb voor de andere pop zenders net zo veel respect als zij voor mijn muzikale benul en behoefte. Helemaal niets dus. So long KinkFM. Ja, ik heb 'm ook altijd op 87,8 staan. Maar daar is het nu stil. Ziggo had zelfs niet eens het fatsoen om het laatste nummer af te wachten en trok om 0:00 uur domweg de stekker eruit. Gelukkig werkte de live stream op internet wel goed. En Rob Stenders (1 van de oprichters) schijnt het laatste half uur live op 3FM te hebben uitgezonden... Maar bij de live stream was ook beeld van 4 webcams te zien. Dat voegt normaal bij radio niks toe, maar in dit geval des te meer... Ik heb het laatste uur ook naar internet gekeken, vond het wel weer gek, na eerst h Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 1 oktober 2011 Report Share Posted 1 oktober 2011 Toch maar eens gekeken wat KPN aanbiedt. Blijkt dat ik via de digitale ontvanger Studio Brussel ook ontvangen. Ga ik eens beluisteren (dank voor de tip Stefk) maar nu staat eerst XLnt Alternative Rock op. Maar dat "Rock" verontrust mij dan wel weer, dat zou betekenen dat er ook h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts