carl Posted 2 juli 2011 Report Share Posted 2 juli 2011 Ik was laatst in Zwolle. Van de gelegenheid gebruikt gemaakt om bij Hanze te kijken naar de Thorens modificaties. De omhuizing van de Thorens 160 was wel erg mooi. Wel duur, ik meen zelfs 340 euri. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 juli 2011 Report Share Posted 2 juli 2011 Maakt Blue Amp ook niet zoiets ? http://www.qualityhifi.nl/Augustus_2008.html Analoge workshop bij Audio Selectief in Sneek. Tijdens deze workshop gaan we ons verdiepen in een aantal analoge vragen. Met een Blueamp Surzur gaan we het verschil ontdekken tussen een afsluitimpedantie van 500 ohm en 47.000 ohm. Ook gaan we kijken of een externe voeding een verschil in geluid geeft voor dezelfde Surzur. Tijdens deze workshop staat het luisteren van muziek natuurlijk op de voorgrond. We maken voor de demonstraties gebruik van een Blue Amp Thorens en een Thorens 160 Spezial, beide met gebalanceerde aansluitingen Anders weet ik per PM nog wel een betrouwbaar Thorens adres voor je. Die eventueel de bestaande of wellicht een mooie nieuwe plint voor je kan en wil maken en desnoods je hele TD-160 opknapt. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 juli 2011 Author Report Share Posted 2 juli 2011 Ik ben bij deze zeer interessante sessie geweest Jack. De Thorens die daar werd gebruikt was standaard en gebalanceerd gemaakt door Henk en er zat een Lyra Dorian in meen ik. Rolf wilde de superioriteit van een gebalanceerde aansluiting aantonen. Het klonk in ieder geval prima en vandaar altijd mijn interesse om die van mij om te bouwen. Die Hanze modificatie tast het origineel wel erg aan met een Jelco arm en Origin voeding en dat is niets voor mij. Maar de ombouw was erg mooi en misschien koop ik die nog weleens. Leuk voor de slaap of studeerkamer. Overigens wat doet jouw man met zo'n Thorens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 juli 2011 Report Share Posted 3 juli 2011 Overigens wat doet jouw man met zo'n Thorens. Nou het is niet echt "mijn man" Het is een goede kennis, waarvan je (ik) zou willen dat hij tot je vrienden kring hoort. Voor zover ik weet alle denkbare updates, hij heeft dat al denk ik meer al 10 ....20? jaar als hobby. Echt een Thorens fan en een vakman. Ik ga er niet mee lopen leuren en geef alleen zijn email adres aan mensen met serieuze belangstelling. Met vriendelijke groet, Jack P.s. voor Thorens fans staat er ook genoeg op het WWW Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 3 juli 2011 Report Share Posted 3 juli 2011 Ik was laatst in Zwolle. Van de gelegenheid gebruikt gemaakt om bij Hanze te kijken naar de Thorens modificaties. De omhuizing van de Thorens 160 was wel erg mooi. Wel duur, ik meen zelfs 340 euri. Hoi Carl. Mocht je interesse hebben dan ben je van harte welkom om hier eens te komen luisteren tot hoe ver je met een Thorens TD160 MKII kan komen. Ik heb hier ook de plint vervangen en nog een paar andere modificaties doorgevoerd. Het geheel draait nu echt op een heel ander niveau en ik durf we te roepen dat dit het maximaal haalbare is uit een TD160. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 juli 2011 Report Share Posted 3 juli 2011 Als je een meubelmaker kent, of iemand die goed is in houtbewerking, dan is HIER de link naar de bouwtekening van een plint voor de TD160 serie. Wel een paar opmerkingen: - De achterzijde is gezien door de voorzijde. - Er is een IEC stekkerdeel getekend inde achterkant, maar je moet ff kijken of je die wel nodig hebt, ivm de 16V uitvoering vand e voeding bij sommige uitvoeringen - De breedte van de plint is variabel. Als je een dikkere plint wil, dan kan dat. De hoogte staat wel vast, althans, dit is de minimale hoogte Tot slot nog een plaatje van mijn Thorens TD-160B MK2 met kersen plint en Linn arm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 juli 2011 Author Report Share Posted 3 juli 2011 Bedankt Rogier. Ik heb een jaar liggen klussen en ken inderdaad een zeer goede meubelmaker.Overigens de omhulling van Hanze had nog een dwarsverbinding. Kwam me erg stevig over zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts