Members Arden Posted 19 januari 2013 Members Report Share Posted 19 januari 2013 Met dezelfde phonotrap? Misschien staat die niet optimaal ingesteld voor je Ruby... Buiten dat, ik heb het al vaker gezegd, jouw arm is top, probeer nou eens een keer een ander element in die arm, er zijn er echt wel die dat voor je kunnen organiseren. Ga naar Henk voor een Allaerts, ik wil je wel een keer een vd Hul lenen, Alex zal wat voor je kunnen betekenen (hij heeft die arm en een ongelooflijke batterij aan elementen -ook de hierboven genoemden- op voorraad), zo moeilijk is het allemaal niet. Met alleen maar rondvragen ga je er ook niet komen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 januari 2013 Author Report Share Posted 19 januari 2013 Als ik Arden hoor in het andere topic is een Allaerts misschien wel de beste optie.Ik denk dat die Lyra's te dun zijn. En als je een nieuw meisje kiest waarom dan geen andere.Dus liever niet opnieuw een Benz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 19 januari 2013 Members Report Share Posted 19 januari 2013 Die kans is zeker aanwezig Carl, maar ga wel het nodige beluisteren, voor jou kan het zo maar anders zijn. Bedenk ook alvast wat je uiteindelijk met je phonotrap wil, als dat niet strookt met een Allaerts wens schiet je nog niets op! Ga trouwens ook die Air-Tight nog een keer beluisteren, ik voorzie een aangename luistersessie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 januari 2013 Report Share Posted 19 januari 2013 Te "dun" ))))) wat een flauwekul..... het diepste laag en dan mooi laag niet dat opgepompte van menig digtaal ding De Delos speelt hier de sterren uit de hemel via mijn buizenpre . Daar heb je echt geen Jan Allearts voor nodig Moet je hier Pink Floyd " The Wall " komen luisteren. Wedden dat je, je oren niet gelooft Hou je nog geld over om mooie LP' s te kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 19 januari 2013 Report Share Posted 19 januari 2013 Jack,dan heb jij geen fatsoenlijke cd speler of streamer wol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 januari 2013 Report Share Posted 19 januari 2013 Jack,dan heb jij geen fatsoenlijke cd speler of streamer wol Ik denk het wel Wol, deels zelf gemaakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 19 januari 2013 Report Share Posted 19 januari 2013 Jack,een een straal klinkt totaal anders als een drie straal en dan praten we nog niet over dac,jes en analoge schakeling wat na de dac komt en dan ga jij vertellen van opgepompte van menig digtaal ding ,sorry jack ga jij maar eerst je huiswerk opnieuw maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcman Posted 19 januari 2013 Report Share Posted 19 januari 2013 Als vurig pleitbezorger van de Jan Allaerts: Mede op basis van de opmerking over de voorversterking van Arden. Ik zou in ieder geval niet gaan voor een element met een uitgangsspanning lager dan 0,4mV. Lager is zonder tussenkomst van een step-up trafo niet bevredigend te versterken. In theorie kan het wel, maar vroeg of laat frustreert een te hoog ruisniveau altijd. Met een step-up kun je het klankmatig geweldig treffen, maar het ultieme lage gebied wordt beslist minder strak t.o.v. een elektronische versterking. Ga dus niet voor de echte low-outputs, ook niet die van Allaerts (zijn nieuw ook zeer duur). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 19 januari 2013 Report Share Posted 19 januari 2013 Arcman ,ik denk eerder dat het element bij jou beter in de keten past Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 19 januari 2013 Report Share Posted 19 januari 2013 Als ik Arden hoor in het andere topic is een Allaerts misschien wel de beste optie.Ik denk dat die Lyra's te dun zijn. En als je een nieuw meisje kiest waarom dan geen andere.Dus liever niet opnieuw een Benz. @ Carl, Hoe kan je dat nou zo zeggen? Lyra dun? In Sneek kun je een Jan Allaerts en Lyra's vergelijken met elkaar. Dat heb ik ook gedaan en was overdonderd door de nieuwe Lyra's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 januari 2013 Author Report Share Posted 19 januari 2013 Ik heb op het Duitse analog forum ook wel eens de vraag gesteld of bijvoorbeeld een Kleos beter zou zijn in mijn situatie dan een Ruby. Bij de Graham arm kwamen ze met hetzelfde verhaal als Arden. Die Duitsers weten er wel wat van en besteden meer geld dan wij met wisselen. Overigens Jack is laag nog wat anders dan net een tikje warmer (denk ik). Maar als het mogelijk is ga ik vrijdag weer eens bij Henk en Aleida kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 19 januari 2013 Members Report Share Posted 19 januari 2013 Beste Arcaman, Ik ben het gedeeltelijk met je eens, een gezonde, potente uitgansspanning is zeker zinvol. Maar tegenwoordig kan een phonoversterker wel wat grotere hordes als een lage uitgansspanning nemen! @Onno, dat wil ik graag geloven, maar was dit beiden in een SME, of de Allaerts in een Graham en de Lyra in een SME? In het eerste geval zou de Lyra zo maar kunnen winnen, en het 2e geval de Allaerts. En voor dit als appels met peren vergelijken wordt afgedaan, dat is het vergelijk tussen deze 2 elementen in dat geval ook! Henk weet dit ook als geen ander, dus zal je dit in een ander perspectief moeten zien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 januari 2013 Report Share Posted 19 januari 2013 Overigens Jack is laag nog wat anders dan net een tikje warmer (denk ik). Het denk stadium ben ik allang voorbij, ik weet het zeker Carl. Als je me volgt op dit forum, dan weet je dat ik allergisch ben voor een warm buizengeluid. En heb dat reeds aangetoond met metingen. Ik heb het over laag van de LP als dat goed is, is er volgens mij geen mooier laag. Kun je ook gewoon horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 januari 2013 Author Report Share Posted 20 januari 2013 Ik heb het over net een andere balans Jack. We hebben het over subtiele verschillen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 januari 2013 Report Share Posted 20 januari 2013 We ? ik niet. 2 decennia geleden bij de bouw van mijn 1e phonotrap de Scratch van Triode Dick. werd ik er al door technische vrienden en kennissen op gewezen. Bij cd-spelers is deze deze tweak ook al 10 jaar oud http://www.dddac.de/at04.htm Zet eens een LP op waar laag in zit en draai datzelfde stuk eens via een CD... Bij standaard fabriek apparatuur is dat "een wereld van verschil" Oud nieuws..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 januari 2013 Author Report Share Posted 20 januari 2013 We ? ik niet. Ik spreek in de pluralis majustatis Jack. Ik ben waarschijnlijk van koninklijke komaf. Mijn grootvader was een bastaard en in tegenstelling tot de rest van zijn familie van jongsaf aan rijk. Maar ja die adel kon niet met geld opschieten en er is weinig van over. Wat dat betreft meer talent aan de andere kant van de familie. Mijn neefje zit bij de top 100 van quote bijvoorbeeld en dat in 35 jaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 januari 2013 Report Share Posted 20 januari 2013 Meer hoef ik niet uit te leggen. Maar wat koop je er voor? On-topic kom eens luisteren, of je daar iets mee opschiet, weet ik niet. In mijn snaar aangedreven en van sub- chassis voorziene Thorens TD-2001 klinkt de Delos mooi. Maar met een massa loopwerk en andere arm is een andere combi wellicht beter en mooier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 20 januari 2013 Report Share Posted 20 januari 2013 In mijn snaar aangedreven en van sub- chassis voorziene Thorens TD-2001 klinkt de Delos mooi. Maar met een massa loopwerk en andere arm is een andere combi wellicht beter en mooier. Precies Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 januari 2013 Author Report Share Posted 22 januari 2013 Ik heb die Delos een paar keer gehoord Jack en dat is een prima element. Maar precies zoals jezelf zegt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 23 januari 2013 Report Share Posted 23 januari 2013 Ik heb de Delos gehoord en het grote broer ,,ja de grote broer was wel iets voor mij, mooiste element op aarde voor piano en strijkkwartetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 januari 2013 Report Share Posted 26 januari 2013 (...) mooiste element op aarde voor piano en strijkkwartetten. In welke arm? Op welke draaitafel? Via welke voorversterking & aanpassing (afsluiting)? Aan welke muziekinstrumenten & opnamecondities refereer je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 26 januari 2013 Report Share Posted 26 januari 2013 Op een sme 20 draaitafel ,mc-md versterker was accu. Spido ik ben live freak, gisteren nog naar de nacht van Maastricht geweest ,mij boeit het hoe het klinkt in welke ruimte , de akoestiek speelt een heel belangrijke rol en uiteraard het strijkkwartet moet top zijn maar dat viel gisteren een beetje tegen maar ik heb niet alles gehoord. En het leukste is,elk jaar zie je de zelfde mensen die komen luisteren ook op een concours en daar krijg je de vele discussies wie de prijs in ontvangst had moeten nemen en dat bots nog wel eens met jury , En voor mij gaat hoe ze spelen de timing, de kracht, het gevoel,hoe leven ze zich in. Wil je genieten van het strijkkwartet en ruimte is toereikend moet je op een vierde zitten van de ruimte zitten --maar liefst geen mensen voor je want dat tast het zuiverheid van klank aan wil je de kwaliteit beoordelen van het kwartet moet je op drie vierde zitten van de ruimte, daarom zitten we achter de jury . We zij ook eens drie jaar niet achter de jury mogen zitten vanwege de vele kritiek Ik loop al ruim 30 jaar mee dan moet je het onder tussen wel weten,,je word op ten duur ook steeds kritischer , arroganter en veel eisender. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 januari 2013 Author Report Share Posted 26 januari 2013 Gisteren even langs Henk geweest. Ik heb daar een Accuphase element gehoord op een SME /Fat Bob combi en een Lyra Helikon op een Oracle/ SME combi. Weinig discussie dat de Helikon meer dan prima klonk. Mooie strakke en warme klank. maar goed wel op een Blue amp 42 en ongetwijfeld met prima bekabeling.Als ik daar aan toe ben zal ik eens proberen een Kleos te recenseren. Overigens hoorde ik zojuist dat een vriendje van mij een Ortofon Kadenza heeft gekocht. Van Ortofon hoor je eigenlijk zelden iets in Nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arcman Posted 26 januari 2013 Report Share Posted 26 januari 2013 Carl, Uit je verslag maak ik op dat je meent dat de elementen juist dankzij de exclusieve dure voorversterking en bekabeling in deze demo tot hun recht kwamen? Ondanks dat alle analoog schakels in grote diversiteit beschikbaar zijn, ontkom je er niet aan om de keten: draaitafel/arm/element/voorversterking/................bekabeling als een synergie (symbiose?) te beschouwen. Juist dit maakt analoog zo kostbaar. M.a.w. (in het algemeen, want de juiste draaitafel en arm bezit je m.i. al) met alleen de aanschaf van een top element ben je er nog niet. Maar eenmaal spelend ben je die uitgave zo weer vergeten. Ik wil overigens het bestaan van goede lower-budget componenten niet ontkennen, maar als je op zoek bent naar de limiet? Ortofon Cadenza's zijn er in vele varianten (prijsklasse). Mijn ervaring met de vorige generaties "top" Ortofon's is (ik dacht dat ik het nooit zou zeggen) dat deze toch iets te "bright" kunnen klinken. En dit gaat op de lange duur vervelen/tegenstaan. Het zijn wel zeer goede trackers, dit altijd in combinatie met een relatief hoge naalddruk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 januari 2013 Author Report Share Posted 26 januari 2013 Ik zeg zeker niet dat kabels duur moeten zijn om prima in een set te passen. Mijn ervaring is wel dat een top phonotrap geld kost en ik heb er inmiddels heel wat in huis gehad. Die klanksignatuur van de Ortofon lees je overigens wel op internet - niet wat ik zoek. Mijn shortlist bestaat nu uit een Benz Ruby Z of Lyra Kleos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts