WanFie Posted 18 juli 2011 Report Share Posted 18 juli 2011 Volgens de forumjongens zijn de winkeliers alleen op winstbejag uit. Volgens de winkeliers en recensenten hebben audiofielen nergens verstand van. Volgens de muzikanten is het allemaal onzin. De studiojongens verpesten stuk voor stuk hun opnamen. De fabrikanten komen elke week met iets anders, dus het vorige zal wel niet deugen. De resencenten testen alles als zijnde prima, met een goede prijs/prestatieverhouding. Zijn er nog wel mensen die verstand hebben van audio en het bovendien goed met je voor hebben?? Of kunnen we beter gewoon onze spullen op internet bestellen en maar hopen dat het goed gaat. Je kunt het tenslotte altijd nog aanbieden op Marktplaats (6700 luidsprekers, 2300 CD spelers, 3400 kabels, 3000 stereosets enz. ) De audiozaken zijn langzamerhand op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 18 juli 2011 Report Share Posted 18 juli 2011 Want stel je voor... heb je een paar nieuwe Wilsons gekocht en blijken ze na een half jaar schuiven toch niet te bevallen...?? (P.S. dit slaat niet op mijn set, maar is meer algemeen bedoeld.) Natuurlijk niet Hans, de jouwe zijn toch tweedehands Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 juli 2011 Report Share Posted 18 juli 2011 Nou moe... De set die ik nu heb, heb ik puur gekocht door veel te lezen op... fora. Ja, zelfs d Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 juli 2011 Author Report Share Posted 18 juli 2011 Want stel je voor... heb je een paar nieuwe Wilsons gekocht en blijken ze na een half jaar schuiven toch niet te bevallen...?? (P.S. dit slaat niet op mijn set, maar is meer algemeen bedoeld.) Natuurlijk niet Hans, de jouwe zijn toch tweedehands Precies... Dabedoelik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 juli 2011 Author Report Share Posted 18 juli 2011 Nou moe... De set die ik nu heb, heb ik puur gekocht door veel te lezen op... fora. Ja, zelfs d Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 18 juli 2011 Report Share Posted 18 juli 2011 Nou moe... De set die ik nu heb, heb ik puur gekocht door veel te lezen op... fora. Ja, zelfs d Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 juli 2011 Report Share Posted 18 juli 2011 Nou moe... De set die ik nu heb, heb ik puur gekocht door veel te lezen op... fora. Ja, zelfs d Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 18 juli 2011 Report Share Posted 18 juli 2011 Volgens de forumjongens zijn de winkeliers alleen op winstbejag uit. Volgens de winkeliers en recensenten hebben audiofielen nergens verstand van. Volgens de muzikanten is het allemaal onzin. De studiojongens verpesten stuk voor stuk hun opnamen. De fabrikanten komen elke week met iets anders, dus het vorige zal wel niet deugen. De resencenten testen alles als zijnde prima, met een goede prijs/prestatieverhouding. Zijn er nog wel mensen die verstand hebben van audio en het bovendien goed met je voor hebben?? Of kunnen we beter gewoon onze spullen op internet bestellen en maar hopen dat het goed gaat. Je kunt het tenslotte altijd nog aanbieden op Marktplaats (6700 luidsprekers, 2300 CD spelers, 3400 kabels, 3000 stereosets enz. ) De audiozaken zijn langzamerhand op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 juli 2011 Report Share Posted 18 juli 2011 2e hands kun je ook gewoon met nieuw garantie kopen dus 2 jaar garantie Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 juli 2011 Report Share Posted 18 juli 2011 En dan heb je ook nog zo iets als 2e hans kopen via de dealer. Zo heb ik mijn speakers ook gekocht. Goede service en advies en wel iets beperktere garantie dan. Maar wel weer de zekerheid dat de speakers weer vers verlijmd waren en weer 10 jaar zonder problemen mee zouden moeten kunnen. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 19 juli 2011 Report Share Posted 19 juli 2011 Hans,60 procent van de dealers hebben geen ballen verstand van audio en dat hoeft ook niet want die moeten omzet draaien van de non freaks, want je hoort overal ongeveer het zelfde geluid--het was weer klote ---. Freaks kun je beter buiten de deur houden, want die willen korting en als ik zeg ,als je baas vanaf de volgende maand 30 procent minder loon geeft vindt je ook geweldig ,lopen ze ook nog boos weg Of kijk naar de VAD show, hoeveel procent klinkt er goed !! mvg wiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 juli 2011 Author Report Share Posted 19 juli 2011 Volgens de forumjongens zijn de winkeliers alleen op winstbejag uit. Volgens de winkeliers en recensenten hebben audiofielen nergens verstand van. Volgens de muzikanten is het allemaal onzin. De studiojongens verpesten stuk voor stuk hun opnamen. De fabrikanten komen elke week met iets anders, dus het vorige zal wel niet deugen. De resencenten testen alles als zijnde prima, met een goede prijs/prestatieverhouding. Je gaat veels te kort door de bocht en het klopt gewoon niet . Want je scheert letterlijk alles over één kam. Het is dus zes keer NIET waar. Ik verveel me absoluut niet, maar vond wel dat dit eens gezegd moest worden. Misschien heeft iemand er wat aan. Natuurlijk is niet alles zo zwart wit als ik het stel, maar als "onervarene" met de "handel" is het wel lastig. Voor je het weet koopt men een Bose of B&O set... Die bestaan al lang, en daar wordt flink voor geadverteerd, dus dat zal wel goed zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 juli 2011 Author Report Share Posted 19 juli 2011 2e hands kun je ook gewoon met nieuw garantie kopen dus 2 jaar garantie Ik kocht een nieuwe SACD 1000 die het na ruim een jaar begaf... niemand thuis hoor. Dus nieuw lost ook al niks meer op. Misschien is zit er op tweedehands vaak wel een betere garantieregeling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 19 juli 2011 Report Share Posted 19 juli 2011 Hans,dat ben jezelf schuld, je had zelf actie moeten ondernemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 19 juli 2011 Report Share Posted 19 juli 2011 Hans,60 procent 90 van de dealers hebben geen ballen verstand van audio en dat hoeft ook niet want die moeten omzet draaien van de non freaks, want je hoort overal ongeveer het zelfde geluid--het was weer klote ---. Freaks kun je beter buiten de deur houden, want die willen korting en als ik zeg ,als je baas vanaf de volgende maand 30 procent minder loon geeft vindt je ook geweldig ,lopen ze ook nog boos weg Of kijk naar de VAD show, hoeveel procent klinkt er goed !! mvg wiel Behalve ik dan Wollie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 juli 2011 Report Share Posted 19 juli 2011 2e hands kun je ook gewoon met nieuw garantie kopen dus 2 jaar garantie Ik kocht een nieuwe SACD 1000 die het na ruim een jaar begaf... niemand thuis hoor. Dus nieuw lost ook al niks meer op. Misschien is zit er op tweedehands vaak wel een betere garantieregeling. Daar noem je wel een drama SACD 1000. Zonde, want hij klonk erg goed. Ik heb hier meer mensen gehad met connecties bij Philips. Pas de laatste batch chips was goed.... Werkelijk een schande Ook hoe toen e.e.a. afgewimpeld werd op de kopers. Jammer dat je kennelijk of een hele grote mond moet hebben of juridisch onderlegd moet zijn, al dan niet met hulp van derden. Ik heb een hekel aan rommel, g Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 juli 2011 Report Share Posted 19 juli 2011 In een Olive zit een harde schijf. Die gaan stuk, geheid. Je verwacht het niet, maar soms gaan ze na een paar maanden al stuk. Heel fijn dat je dan met je Olive onder je arm naar de dealer mag teruggaan, die er dan een nieuwe schijf in zet, zodat je na een maand stilte eindelijk weer geluid hebt. Hopelijk heb je dan nog een niet-te-oude backup liggen. Dat is dus de service... Mij niet gezien! Gaat de schijf stuk, zet ik er zelf wel een ander in, ja! Die dingen koop je voor een paar tientjes bij de computerboer op de hoek. Binnen een dag heb ik weer muziek met een hoofdletter M. En dan te bedenken dat ik geen snars verstand heb van audio. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 juli 2011 Report Share Posted 19 juli 2011 En als er nu net als de SACD1000 een (custom) chip stuk gaat Marc.... wat dan? Is het dan " Leiden in last" Ok je hebt een reserve exemplaar. Slim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 juli 2011 Report Share Posted 19 juli 2011 Ik heb meer het idee, dat Hans de vooroordelen tegen het licht houdt, die leven tussen de groepen, die eigenlijk toch best blij met elkaar zijn: Importeurs, winkeliers, journalisten, audiofielen & consumenten. Het klopt we zijn allemaal stijfkoppen met een eigen mening. Uiteindelijk ligt de waarheid in het midden. De kennis is nu meer verspreid over alle partijen. Zoals onderstaande Hear-artikel laat zien heeft men het over witte raven tussen de importeurs, dus ook vroeger was het geluk hebben. Blog: De witte raven van de Nederlandse audiowereld Toch leuk dat de oude importeurs-pilaren in de audiowereld even in het zonnetje worden gezet. http://www.hear.nl/achtergrond/43/blog_de_witte_raven_van_de_nederlandse_audiowereld Waarbij we trots en zuinig moeten zijn op onze eigen witte raven: KT88, Spido, Hans, TubeJack etc. We hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar we leren wel van elkaars kennis. Kennis moet je willen delen en daarna schatten op waarde. Het is een investering. Zo lang deze dynamiek in de audio-wereld blijft maak ik me geen zorgen. Zo'n werkende Philips SACD 1000 kan die eens worden meegenomen naar een Hear-dag? De laatste der mohikanen onder de 'echte' Philips producten, begrijp ik. We kunnen eens ouderwets een streaming feestje geven. Met een streaming versus CD-speler eindmatch? Wie regelt de zaalbewaking mochten er audio-vandalen een relletje beginnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 juli 2011 Author Report Share Posted 19 juli 2011 En als er nu net als de SACD1000 een (custom) chip stuk gaat Marc.... wat dan? Is het dan " Leiden in last" Ok je hebt een reserve exemplaar. Slim Willem van de Brug van Array heeft een stuk of 5 van die SACD1000's gehad. Allemaal stuk. 'n Kennis van me gebruikt er nog een. Maar alleen op SACD, de CD kant is stuk. Maar dat heeft meer met (slechte) service dan met kennis van audio te maken. Zijn er nog dealers die je netjes adviseren en de spullen thuis op proef komen instaleren.?? Vroeger was dat helemaal niet zo vreemd. Je kon dan nog beslissen of je het nam of niet. Tegenwoordig zijn de klanten helaas in staat om het op deze manier uit te proberen, het weer op te laten halen en dezelfde spullen via internet te bestellen. Dus het gaat slecht met de audiozaken en wordt kundig personeel ontslagen. Maar waar haal je dan de kennis vandaan.?? Moet je de eerste de beste forummer op Audiofreaks geloven..?? Of kun je toch beter op zoek gaan binnen de kennissenkring met de kans op iemand die alleen zijn eigen set kan verkopen.?? De audiobladen... is er nog een blad wat objectief schrijft..?? De audiosites... gesponsord door de audio-industrie..?? Moeilijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 19 juli 2011 Report Share Posted 19 juli 2011 . Dus het gaat slecht met de audiozaken .Dat is al jaren zo. De audiobladen... is er nog een blad wat objectief schrijft..??Nee De audiosites... gesponsord door de audio-industrie..??Ook geen toegevoegde waarden. Moeilijk... Niet zo druk maken Hans jij hebt kennis genoeg om het zelf uit te zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 19 juli 2011 Report Share Posted 19 juli 2011 Zijn er nog dealers die je netjes adviseren en de spullen thuis op proef komen instaleren.?? Vroeger was dat helemaal niet zo vreemd. Je kon dan nog beslissen of je het nam of niet. Nee, ook al begrijp ik dat die winkelier La Scala in Tilburg op Hifi.nl het nog wel doet. Tegenwoordig zijn de klanten helaas in staat om het op deze manier uit te proberen, het weer op te laten halen en dezelfde spullen via internet te bestellen. Klopt, lokaal gaf er een audio-middenstander daar de brui door aan. Hij voelde zich in zijn woorden net een prostituee. Dus het gaat slecht met de audiozaken en wordt kundig personeel ontslagen. Heel spijtig, een kennis drain, zo ook de pensionada's. Maar waar haal je dan de kennis vandaan.?? Moet je de eerste de beste forummer op Audiofreaks geloven..?? Of kun je toch beter op zoek gaan binnen de kennissenkring met de kans op iemand die alleen zijn eigen set kan verkopen.?? Je voelsprieten uitzetten en al die meningen mee laten wegen in je eigen beleving cq. mening. De audiobladen... is er nog een blad wat objectief schrijft..?? De audiosites... gesponsord door de audio-industrie..?? Dat blijft moeilijk ja. Maar: Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede - 1 Tessalonicenzen 5:19-21 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 19 juli 2011 Report Share Posted 19 juli 2011 Ik heb ook een defecte Sacd 1000 maar daar is de motorstuuregeling ic van defect Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 19 juli 2011 Report Share Posted 19 juli 2011 Ik heb ook een defecte Sacd 1000 maar daar is de motorstuuregeling ic van defect Eigen schuld je had die prul ook niet moeten kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 juli 2011 Author Report Share Posted 19 juli 2011 Dat blijft moeilijk ja. Maar: Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede - 1 Tessalonicenzen 5:19-21 Maar wie bepaalt wat er juist is...?? Ik weet best wat van audio, maar soms twijfel ik toch ook... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts