audiovorden Posted 19 juli 2011 Report Share Posted 19 juli 2011 Zijn er nog wel mensen die verstand hebben van audio en het bovendien goed met je voor hebben?? . Wat vinden jullie daarvan...?? (P.S. dit slaat niet op mijn set, maar is meer algemeen bedoeld.) Ik weet er wel eentje die verstand van zaken heeft en ook bereid is zijn kennis te delen met anderen. Maar die kennen jullie natuurlijk ook wel. Dacht eerst nog dat hij alleen verstand van tuners had, maar nee hoor, hij weet ook veel van cd-spelers en van kabels. Toen ik hem gisteren benaderde met een vraag over de klank van mijn dac en loopwerk stelde hij voor om eerst maar eens een ander kabeltje tussen de DAC en voorversterker te proberen. Hij had daar goeie ervaringen mee. Inmiddels is het door Jack opgestuurde proefsnoertje aangesloten op mijn set en het is net alsof ik naar een andere CD-speler luister. Dank voor je advies Jack. Lourens Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 19 juli 2011 Report Share Posted 19 juli 2011 Volgens de forumjongens zijn de winkeliers alleen op winstbejag uit. Volgens de winkeliers en recensenten hebben audiofielen nergens verstand van. Volgens de muzikanten is het allemaal onzin. De studiojongens verpesten stuk voor stuk hun opnamen. De fabrikanten komen elke week met iets anders, dus het vorige zal wel niet deugen. De resencenten testen alles als zijnde prima, met een goede prijs/prestatieverhouding. Je gaat veels te kort door de bocht en het klopt gewoon niet . Want je scheert letterlijk alles over Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 19 juli 2011 Report Share Posted 19 juli 2011 Dat blijft moeilijk ja. Maar: Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede - 1 Tessalonicenzen 5:19-21 Maar wie bepaalt wat er juist is...?? Ik weet best wat van audio, maar soms twijfel ik toch ook... Twijfelen dat moet je niet doen Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 juli 2011 Report Share Posted 20 juli 2011 [(...) Twijvelen dat moet je niet doen Hans.(...) Beste fmjwillems, "Twijvelen?" Dat moet ongetwijfeld "twijfelen" zijn! Twijfelen is voor intelligente mensen helaas onvermijdelijk, beste fmjwillems. Als jij dat nooit doet, ben je wellicht te benijden. ("Zalig zijn de armen van geest.") Maar het ligt in de aard van intelligente mensen, om te twijfelen aan alles en iedereen om hen heen. En wijze mensen twijfelen zelfs aan zichz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 juli 2011 Report Share Posted 20 juli 2011 Ik denk dat je als winkelier het internet helemaal niet als bedreiging moet zien, maar juist als een welkome bron. Mensen die voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten hou je toch. Maar vaak kost dat hun méér geld omdat ze toch een verkeerde keus hebben gemaakt.... Ze snijden in hun eigen vingers.... maar zullen dàt niet graag toegeven..... dàt weer wél "Klanten" die eerst bij jouw spullen lenen en het vervolgens via het WWW kopen.... Hoe vaak zou dat gebeuren? Zo brutaal? Ik schat minimaal, Bovendien zulke "klanten" wil je niet eens. Hoewel ik hier ineens "een gat in de markt" voor de importeur zie.... Importeur stelt demo beschikbaar, klant kan het alleen via de winkel kopen... (goeie doen dat al.... bedenk ik me net...) Nee ik vind juist met de komst van het WWW dat je gewoon veel meer eerst op je gemak zelf kunt uitzoeken om vervolgens doelgericht naar te gaan luisteren. Een goede audiozaak heeft àltijd meerwaarde daar kan geen internet tegenop. Anders is het een waardeloze... zou dàt het zijn Kennis en mondigheid van de klant is juist toegenomen door het WWW.... Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 juli 2011 Author Report Share Posted 20 juli 2011 Het is eigenlijk heel simpel, Als jou iets niet bevalt van een fabrikant, dan koopp je het niet. Als jou iets niet bevalt van een winkelier, dan kom je er niet meer. Als jou een recensie niet bevalt, dan lees je geen recensie meer van die recensent. Als jou iets niet bevalt van een audioblad, lees en koop het dan niet meer. Wat ik mij afvraag is dat zit soort topics zoals deze in mijn optiek alleen maar op audiofora's voor komt. Op een auto forum of muzikanten forum of bakkersforum zie ik dit soort topics niet. My 2 cents. Taraaaa......... Misschien zijn wij iets meer met audio verbonden dan de mensen op de andere forum's. Wanneer mij iets niet bevalt, kan ik daar omheen lopen. Het punt is alleen dat er dan n Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 juli 2011 Report Share Posted 20 juli 2011 Misschien zijn wij iets meer met audio verbonden dan de mensen op de andere forum's. Nee, meer met meten. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 20 juli 2011 Report Share Posted 20 juli 2011 Volgens de forumjongens zijn de winkeliers alleen op winstbejag uit. Volgens de winkeliers en recensenten hebben audiofielen nergens verstand van. Volgens de muzikanten is het allemaal onzin. En volgens Hans? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 juli 2011 Author Report Share Posted 20 juli 2011 Volgens de forumjongens zijn de winkeliers alleen op winstbejag uit. Volgens de winkeliers en recensenten hebben audiofielen nergens verstand van. Volgens de muzikanten is het allemaal onzin. En volgens Hans? Is er een probleem aan het ontstaan... Hoe zat dat ook al weer met die eenoog in het land der blinden...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 20 juli 2011 Report Share Posted 20 juli 2011 Welke winkeliers vinden we goed en waarom? Dus geen verhalen over slechte ervaringen, maar noem de witte raven onder de winkeliers. Ik noem HanzeHifi in Zwolle, aardige lui, vakkundig en eerlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 20 juli 2011 Report Share Posted 20 juli 2011 Welke winkeliers vinden we goed en waarom? Dus geen verhalen over slechte ervaringen, maar noem de witte raven onder de winkeliers. Ik noem HanzeHifi in Zwolle, aardige lui, vakkundig en eerlijk. Dat ze bij Hanze Hifi weten wat ze doen, heb ik zelf mogen aanhoren op een beurs. Met een oude Thorens td124 en twee kleine speakertjes in een klein kamertje toch een heel erg mooi geluid neerzetten. Met liefde voor het vak, maar ook nuchterheid (vandaar de Thorens td124) en kennis. En dat met veel prezier overdragen aan anderen. Dit las ik ook in jouw link: In Friesland drijft Jan Rinsma al decennia lang zijn nering op dezelfde locatie midden tussen de boerderijen.( ...) Hij bleek overigens wel de enige die een “Well Tempered” draaitafel (met touwtjes en oliebadje) kon afregelen. Als je de freaks hierover hoort, dan bestaat er bijna geen andere draaitafel meer dan de Well Tempered Amadeus, omdat deze als enige alles verslaat in z'n prijsklasse. Nadeel is dat het ding een lage WAF heeft en erg priegelig overkomt door de totaal andere benadering en nogal lastig is om zelf op te stellen. Daar moet de verkoper dus ook wat voor doen! Is dat de reden dat men deze tafel liever niet verkoopt? Houden veel verkopers de klanten niet liever dom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 juli 2011 Author Report Share Posted 20 juli 2011 Bij b.v. Audioselectief, de Stemvork, WenW audio en Sense Off Music ben ik ook keurig geholpen en uiterst netjes behandelt. Maar er is daarvan maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 21 juli 2011 Report Share Posted 21 juli 2011 Hallo, Voor mijn laatste aanschaf, ben ik bij "East West Audio" in Wijchen terecht gekomen. Prima service: demo in de winkel, demo thuis en installatie thuis. Via mail en telefoon ook nog bereikbaar met vragen. (en ik kreeg de juiste antwoorden ) Verder heb ik ook goede ervaringen met "Triple M" in Rhenen. Technisch deskundig (doen ook modificaties), prettig in de omgang (geen gelikte praatjes) en een instelling die vooral op muziek maken gebaseerd lijkt. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 21 juli 2011 Report Share Posted 21 juli 2011 Vroeger hoorde Hobo hier ook bij, maar dat is toch sterk midfi en Denon winkel geworden. Ondanks dat (waar ik het maar gedeeltelijk met je eens ben) vind ik dat Hobo Den Bosch nog steeds een uitstekende winkel met een service waar menig andere hifi zaak nog van kan leren. In Eindhoven is alleen AudioHome overgebleven. En Remkes beeld en geluid dan? En Into Surround niet te vergeten, ze hebben samen met Heijmans Sound & Vision in oktober 2010 nog een prima demo bij Audioclub Oost Brabant gegeven. Met name op het gebied van streaming audio hebben ze tijdens deze demo bewezen goed bezig te zijn. Mijn Hifi in Nijmegen is Hobo geworden Als het geen Hobo was geworden, was er waarschijnlijk nou helemaal geen Hifi winkel meer... Lees dit artikel maar eens. Hans, tot vanavond bij de demo van MBL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 juli 2011 Report Share Posted 21 juli 2011 Mijn Hifi in Nijmegen is Hobo geworden Als het geen Hobo was geworden, was er waarschijnlijk nou helemaal geen Hifi winkel meer... Lees dit artikel maar eens. Hetzelfde geldt voor Hifi Studio City in Enschede. Die heeft zijn oude naam overigens behouden, omdat er al een andere winkel in Enschede is die Hobo Hifi heet, maar die niet tot de keten van Hobo-winkels hoort. Bij beide winkels kom ik overigens vrijwel nooit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 juli 2011 Report Share Posted 21 juli 2011 Ik kom eigenlijk (bijna) nooit in "audiozaken )))) ((((( Maar waar ik geweest ben, werd ik altijd netjes geholpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 juli 2011 Author Report Share Posted 22 juli 2011 Vroeger hoorde Hobo hier ook bij, maar dat is toch sterk midfi en Denon winkel geworden. Ondanks dat (waar ik het maar gedeeltelijk met je eens ben) vind ik dat Hobo Den Bosch nog steeds een uitstekende winkel met een service waar menig andere hifi zaak nog van kan leren. In Eindhoven is alleen AudioHome overgebleven. En Remkes beeld en geluid dan? En Into Surround niet te vergeten, ze hebben samen met Heijmans Sound & Vision in oktober 2010 nog een prima demo bij Audioclub Oost Brabant gegeven. Met name op het gebied van streaming audio hebben ze tijdens deze demo bewezen goed bezig te zijn. Mijn Hifi in Nijmegen is Hobo geworden Als het geen Hobo was geworden, was er waarschijnlijk nou helemaal geen Hifi winkel meer... Lees dit artikel maar eens. Hans, tot vanavond bij de demo van MBL Je hebt helemaal gelijk, maar wat ik min of meer bedoelde was de teloorgang in echte highendwinkels. Maar het ligt natuurlijk aan "ons" dat die winkels niet meer kunnen bestaan. Zonder klanten geen winkels... zo werkt dat nu eenmaal. Dat het nu wordt overgenomen door winkelketens en internetbedrijven is natuurlijk prima. En de bedrijven die je noemt staan zeker nog bekend om hun goede service. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 juli 2011 Report Share Posted 22 juli 2011 Ik kom eigenlijk bij twee winkels en dat zijn: Audioselectief in Sneek en de Hifiwinkel in Beek bij Nijmegen Beide zaken weten dat als je klanten wilt terugkrijgen je ze wel waar voor hun geld moet geven. Waar voor je geld is voor mij toch in de eerste plaats een produkt wat goed presteert in jouw setting. En een goede zaak helpt je uit de problemen als het onverhoopt toch tegenvalt. Daarvoor is vakkennis nodig. In deze branche betekent dat, dat je weet wat je produkt in verschillende omstandigheden ongeveer doet. Er zullen er vast meer in NL zijn en ik zal de adressen hierboven nog eens doorzoeken op internet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 26 juli 2011 Report Share Posted 26 juli 2011 Is het ook niet zo dat de importeurs van audio appendages het zelf verziekt hebben !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 26 juli 2011 Report Share Posted 26 juli 2011 Ik kom eigenlijk bij twee winkels en dat zijn: Audioselectief in Sneek en de Hifiwinkel in Beek bij Nijmegen Beide zaken weten dat als je klanten wilt terugkrijgen je ze wel waar voor hun geld moet geven. Waar voor je geld is voor mij toch in de eerste plaats een produkt wat goed presteert in jouw setting. En een goede zaak helpt je uit de problemen als het onverhoopt toch tegenvalt. Daarvoor is vakkennis nodig. In deze branche betekent dat, dat je weet wat je produkt in verschillende omstandigheden ongeveer doet. Er zullen er vast meer in NL zijn en ik zal de adressen hierboven nog eens doorzoeken op internet. Ik en anderen denken hier anders over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 juli 2011 Report Share Posted 26 juli 2011 Ik en anderen denken hier anders over. Vertel Frans, anders blijft zoiets maar zeuren. Als ik me niet vergis heb jij toch ook in de audio branche gewerkt? Hoe ging het daar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 26 juli 2011 Report Share Posted 26 juli 2011 Ik en anderen denken hier anders over. Vertel Frans, anders blijft zoiets maar zeuren. Als ik me niet vergis heb jij toch ook in de audio branche gewerkt? Hoe ging het daar? Ik heb 25 jaar een Audiozaak gehad Jack. Bij mij stond SERVICE heel hoog in het vaandel. Dat kan ik van Sneek niet zeggen meer wil ik hier niet over kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts