Jump to content

120/180 Gram

carl
 Share

Recommended Posts

Bij m'n Eminent arm kan ik de VTA zelfs tijdens het spelen instellen. Ik kan je vertellen dat 1 mm hoger of lager echt niet te horen is.

:)

http://www.tnt-audio.com/sorgenti/vta_e.html

Ik kan me voorstellen wanneer je zo'n super fine line naald er in hebt zitten dat het wel wat uit zou kunnen maken.

Maar heb je je al eens gerealiseerd wat er gebeurt wanneer er een kleine hobbel in de plaat zit of de naaldkracht iets varieert (b.v. door een scheef staande draaitafel). Juist, dan gaat de naald soms op en neer t.o.v. het element. Dat rubbertje is n.l. een scharnierpunt. En dan is 0,1 mm erger dan je arm 6 mm hoger of lager.

Dit overigens een van de voordelen van de oude Glider 2 met de "slechtere" naald dan de laatste versie met S naald.

Ik denk dus, dat die 0,2 mm niks uitmaakt.

:)

Henrie neem aan dat het verhaal klopt wat jij zegt,en mijn verhaal niet klopt over looprichting in kabels.

Dan mag je ook concluderen, dat alle versterkers het zelfde klinken,want het wetenschappelijk bewijs ligt er door 1 khz sinustoon te meten door 20 versterkers en je ziet meet technisch geen verschil.

Dan gaan we dieper in de materie dan mag je concluderen ,dat Jack met zijn signaal condensaters ook het verhaal niet klopt over klankverschillen want als ik een 1 khz sinustoon doorheen laatgaan zie ik ook geen meet technische verschillen in condensators.

Over kabels op een andere topic vraag Marcel een goede interlink, dan zijn wij Marcels wat vooraan het liegen want meet technisch zie je ook geen verschil in 1 khz tonen tussen interlink kabels.

En dan hebben we nog niet over de materie trollensnot :):D

Mag je dan concluderen op dit Forum als het gaat over appendages dat het onwaar wat wij zitten de vertellen, is want ik heb het meet technisch bewijs, ik zie geen verschil in 1 khz toon :):D:lol:

,

Ja Wol, helemaal mee eens.

Maar als ik het goed begrijp kun jij verschil horen of een speakerkabel de ene kant op zit of de andere kant, en heb je daar geen verklaring voor.

Jammer.

Ik heb hier wel eens gelezen over dat fenomeen, maar dan i.v.m. interlinks. En de verklaring daarvoor is dan, dat die soms maar aan

Guest tubejack

Henrie neem aan dat het verhaal klopt wat jij zegt,en mijn verhaal niet klopt over looprichting in kabels.

Dan mag je ook concluderen, dat alle versterkers het zelfde klinken,want het wetenschappelijk bewijs ligt er door 1 khz sinustoon te meten door 20 versterkers en je ziet meet technisch geen verschil.

Dan gaan we dieper in de materie dan mag je concluderen ,dat Jack met zijn signaal condensaters ook het verhaal niet klopt over klankverschillen want als ik een 1 khz sinustoon doorheen laatgaan zie ik ook geen meet technische verschillen in condensators.

Over kabels op een andere topic vraag Marcel een goede interlink, dan zijn wij Marcels wat vooraan het liegen want meet technisch zie je ook geen verschil in 1 khz tonen tussen interlink kabels.

En dan hebben we nog niet over de materie trollensnot :):D

Mag je dan concluderen op dit Forum als het gaat over appendages dat het onwaar wat wij zitten de vertellen, is want ik heb het meet technisch bewijs, ik zie geen verschil in 1 khz toon :):D:lol:

Wol het verhaal klopt niet, dat jij of ik geen verschil ziet, wil niet zeggen dat het er niet is.

Ik stel voor dat jij hier een apart topic voor opent, dan krijg je van mij en anderen feedback.

Laten we niet een bestaand topic vervuilen.

Jack :)

Jack,het was gewoon ter informatie voor Henrie :)

Ik kan t.z.t een topic van maken vb .in de herfst :)

Marc,het is een verhaal over de luidsprekerkabel kan je op dit momment niet zicht baar maken dus ,op dit moment is het ongeloofwaardig.

Ik geef een voorbeeld,wat was 500 jaar geleden zichtbaar met het sterrestelsel en wat is anno 2011 zichtbaar <_<

Dan mag je ook concluderen, dat (...)

Nee Wol, dat mag je niet concluderen uit 'mijn verhaal over de looprichting van kabels'. Ik snap niet hoe je tot deze conclusie komt, maar laat verder maar zitten. Dit topic gaat daar niet over, en ik ben niet in veronderstelling dat je nog serieus aannemelijk kunt maken dat kabels een looprichting hebben, dus dan wordt het een vrij zinloze discussie...