Kunemund Posted 25 juli 2011 Report Share Posted 25 juli 2011 Ik heb recentelijk een phono voorversterker gekocht van Musical Fidelity. Ik ben nog op zoek naar een goede kabel die de voorversterker koppelt aan mijn marantz surround versterker. De merken die ik op het oog heb is: van den Hul of Audioquest. Ik ben op zoek naar een betaalbare kabel en niet naar exoten. Iemand ideeen. Mvrgr Marcel Kunemund Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 juli 2011 Report Share Posted 25 juli 2011 Met alle kabels kun je een verbinding maken, het hangt af van het te besteden bedrag en welke kant je uit wil. Bij de Stemvork in Uden ligt nog een setje mooie Kimber interlinks in de uitverkoop. Eenvoudiger en duurder hebben ze er zeker ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 juli 2011 Report Share Posted 25 juli 2011 Ik zou gewoon naar de Mediamarkt of BCC o.i.d. gaan en daar een degelijke Oehlbach halen. Zoiets als dit bijvoorbeeld: Die is er (letterlijk) in allerlei soorten en maten. Voor een paar tientjes ben je wel klaar, en heb je een prima kabel. Hier vind je de overige series, mocht je liever een andere willen hebben. De goedkoopste Oehlbach zou ik wel links laten liggen, want die heeft niet zo geweldige pluggen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kurt1970 Posted 25 juli 2011 Report Share Posted 25 juli 2011 Ik persoonlijk "zweer" bij Wireworld (http://www.wireworldcable.com) Die hebben goede kabels, in alle lengtes en id prijsklassen van "aanvaardbaar" tot "pokke" duur (voor mij toch). Indien je bij een goede verdeler gaat, zal hij je ook de mogelijkheid bieden om verschillende kabels in JOUW set uit te testen. Hier spreekt dan ook de gouden regel dat zolang je verschil hoort, je voor jezelf moeten uitmaken of de prijs vd kabel past in jouw budget. Richtprijzen (in Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 juli 2011 Report Share Posted 25 juli 2011 Ik heb recentelijk een phono voorversterker gekocht van Musical Fidelity. Ik ben nog op zoek naar een goede kabel die de voorversterker koppelt aan mijn marantz surround versterker. De merken die ik op het oog heb is: van den Hul of Audioquest. Ik ben op zoek naar een betaalbare kabel en niet naar exoten. Iemand ideeen. Mvrgr Marcel Kunemund Hallo Marcel, Hoe klinkt het met een standaard kabeltje? Helder? dof? weinig details ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kunemund Posted 25 juli 2011 Author Report Share Posted 25 juli 2011 Ik heb recentelijk een phono voorversterker gekocht van Musical Fidelity. Ik ben nog op zoek naar een goede kabel die de voorversterker koppelt aan mijn marantz surround versterker. De merken die ik op het oog heb is: van den Hul of Audioquest. Ik ben op zoek naar een betaalbare kabel en niet naar exoten. Iemand ideeen. Mvrgr Marcel Kunemund Hallo Marcel, Hoe klinkt het met een standaard kabeltje? Helder? dof? weinig details ..... Tubejack, Platenspeler (Rega RP1, met performance pack) pas vorige week binnengekregen, veel draaiuren hebben ze nog niet gemaakt. Tot nu toe is het genieten. , voldoende helder/details. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 25 juli 2011 Report Share Posted 25 juli 2011 Eventjes naar de dealer en een paar kabeltjes een week lenen. De beste afrekenen, de rest terugbrengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 juli 2011 Report Share Posted 25 juli 2011 Eventjes naar de dealer en een paar kabeltjes een week lenen. De beste afrekenen, de rest terugbrengen. Ik verwacht niet, dat de veel winkels daar toe geneigd zijn RBH. Veel mensen hebben geen weet, hoe ze met kabel om moeten gaan. Logisch OFC of zilver is nogal gevoelig voor scherpe knikken, de structuur help je daar mee om zeep. En de kabel kan in één klap (lees scherpe knik) waardeloos zijn. Dus nooit opgevouwen in je broekzak stoppen.... Of 2e hands kopen... je weet niet hoe er mee omgegaan is... Marcel als het nu al goed klinkt met een standaard kabeltje en het is géén dropveter dan zou ik het lekker zo laten. Zelf speel ik met goedkope OFC kabels met carbon afscherming die zorgen voor een natuurlijk en wat warm geluid. Van den Hul maakt die kabels ook, dus als je zoiets zoekt, voldoet wellicht een betaalbaar "instap model" al heel goed. Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 juli 2011 Report Share Posted 25 juli 2011 Ik zou gewoon naar de Mediamarkt of BCC o.i.d. gaan en daar een degelijke Oehlbach halen. Zoiets als dit bijvoorbeeld: Die is er (letterlijk) in allerlei soorten en maten. Voor een paar tientjes ben je wel klaar, en heb je een prima kabel. Hier vind je de overige series, mocht je liever een andere willen hebben. De goedkoopste Oehlbach zou ik wel links laten liggen, want die heeft niet zo geweldige pluggen... Waardeloze kabels... iedereen ziet toch dat die rechtse plug veel te klein is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 25 juli 2011 Report Share Posted 25 juli 2011 Ik ga hierin volledig met henrie mee , ik zou zeggen gewoon koper profigold , ik heb 6 meter tussen de vv en de eind trap en het koste 37 euro . De verslaggevers die hier zijn geweest vonden het allemaal top zoals op de site te lezen is . Dus ik zou durven zeggen na al die jaren en vele sets later . Dure kabels is voor dummies gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 25 juli 2011 Report Share Posted 25 juli 2011 Marcel, niemand kan jou de beste kabel aan prijzen,jij zult zelf moeten achterkomen wat voor jou het beste klinkt,ik zou zeggen ga naar een PA winkel daar kun je verschillende soorten losse OFC kabel kopen voor een prikkie en soldeer gewoon de chinch stekker eraan en probeer het uit dan val je niet op je bek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 juli 2011 Report Share Posted 25 juli 2011 Kun je doen, maar dan moet je wel kunnen solderen en of daar tijd en zin in hebben om te experimenteren.... Kan je solderen Marcel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 juli 2011 Report Share Posted 25 juli 2011 Waardeloze kabels... iedereen ziet toch dat die rechtse plug veel te klein is... Hehe... Dat ziet er inderdaad een beetje vreemd uit. Komt door de dieptewerking Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kunemund Posted 26 juli 2011 Author Report Share Posted 26 juli 2011 Aan een ieder: THNX 4 the Input. Kheb voldoende info Topic kan gesloten worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts