kappa7 Posted 3 augustus 2011 Report Share Posted 3 augustus 2011 Ha Wol, Leuk dat het zo een indruk heeft achter gelaten. Het is ook een hele mooie arm wat wel heel veel uit de plaat weet te peuteren. Wel element gebruik jij nu dan? Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 3 augustus 2011 Report Share Posted 3 augustus 2011 Hallo George,hetzelfde element als jou ,is dat niet toeval compleet op internet gekocht Wollie is dollie gelukkig of happy mag je ook zeggen ,ik had kenmerken in je arm gehoord dat heb ik nog nooit uit mijn pluto of dynavector gehaald dus jagen op zo,n arm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 3 augustus 2011 Report Share Posted 3 augustus 2011 Hallo George,hetzelfde element als jou ,is dat niet toeval compleet op internet gekocht Wollie is dollie gelukkig of happy mag je ook zeggen ,ik had kenmerken in je arm gehoord dat heb ik nog nooit uit mijn pluto of dynavector gehaald dus jagen op zo,n arm Je hebt hem zelf al dus dat jagen is voor anderen bedoelt? Hoeft echt niet hoor, hier gewoon te koop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 3 augustus 2011 Report Share Posted 3 augustus 2011 Wollie wat voor een luchtpomp heb jij erop aangesloten. En George welke luchtpomp heb jij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 augustus 2011 Report Share Posted 3 augustus 2011 Wollie wat voor een luchtpomp heb jij erop aangesloten. En George welke luchtpomp heb jij? Ik zag bij George geen luchtpomp. Maar misschien keek ik niet goed. M rc (die best tevreden is met zijn ouwe Dual) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 4 augustus 2011 Report Share Posted 4 augustus 2011 Wollie wat voor een luchtpomp heb jij erop aangesloten. En George welke luchtpomp heb jij? Ik gebruik deze pomp maar vind het een lawaaierig ding. ik zit er nu aan te denken om deze te nemen. kan je mooi terug regelen en maakt volgens mij dan een stuk minder herrie. @ Marc mijn pomp staat in het halletje voor de luister ruimte diep weg gestopt m zo min mogelijk herrie te maken. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 augustus 2011 Report Share Posted 4 augustus 2011 Ruud, ik heb een Sera 550 R plus pomp, Ik had al alle matriaal voor de terminator plus een blauwe kleur van pomp ook ,maar voor jij zo iets klaar hebt duurd het een eeuwigheid dus wollie jagen op internet naar zo,n kant en klare terminator arm . Marc, met een Dual gaat het ook goed, de aftastasting van die arm is zeer goed daar is die ook voor bekend . Tip doe een trolle snot op de arm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 4 augustus 2011 Report Share Posted 4 augustus 2011 Kappa ,die van jou heb ik ook bij de bouwset die pomp,ik zit wel weer aan te denken om een compleet nieuwe arm te bouwen ,want ik weet nou de opbouw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 augustus 2011 Report Share Posted 4 augustus 2011 Ruud, ik heb een Sera 550 R plus pomp, Ik had al alle matriaal voor de terminator plus een blauwe kleur van pomp ook ,maar voor jij zo iets klaar hebt duurd het een eeuwigheid dus wollie jagen op internet naar zo,n kant en klare terminator arm . Marc, met een Dual gaat het ook goed, de aftastasting van die arm is zeer goed daar is die ook voor bekend . Tip doe een trolle snot op de arm http://www.trans-fi.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 augustus 2011 Report Share Posted 21 augustus 2011 Afgelopen Zondag is Mark ook wezen luisteren en zou toen een set vd Hul Skyline Hybrid kabels mee nemen. Helaas was hij die vergeten maar had deze alsnog toe gestuurd. Top service natuurlijk en bedankt voor het uitlenen van je kabel. Gister lagen deze in de bus en vanmorgen na eerst even na mijn eigen kabels te hebben geluisterd de kabels van Marc er tussen gehangen. Deze zitten er nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 21 augustus 2011 Report Share Posted 21 augustus 2011 Ik heb nu een tijd naar mijn set geluisterd en bewust geen modificaties aan het geheel gedaan. De vd Hul Skyline Hybrid zit er nog steeds tussen en nu heb ik het gevoel dat het allemaal een beetje tot rust is gekomen. Daarmee wil ik aangeven dat eerst het gevoel had at er het enigszins dof was dat is nu verdwenen en is het meer als een geheel gaan klinken dat nog wel een beetje die lift heeft in het hoog maar wel aangenaam is om naar te luisteren. Wat bedoel je met rust gekomen, gewenning van je eigen oortjes nu hoor ik zelf (tot op heden) geen verschil in kabels maar sluit niks uit Klinkt de Skyline Hybrid nu doffer t.o.v. conventionele kabel door het koolstof ? Bedoel je met doffer klinken minder db,s in het hoog (aflopende freq.karakteristiek) of (wellicht door het koolstof) zitten er wat minder scherpe kantjes in het hoog waardoor het lijkt of het doffer klinkt Vind mijn eigen set ook ietjes te vel/scherp maar wil geen wisselingen meer in speakers, versterkers, cd-spelers. Is de "Skyline Hybrid" mijn redding Mijn verstand zegt, dat je dit soort perikelen niet kunt corrigeren met kabels maar van de andere kant voel ik de onrust, om toch wat met die kabel te experimentenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 augustus 2011 Report Share Posted 21 augustus 2011 Probeer eerst die tussen de cd-speler Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 21 augustus 2011 Report Share Posted 21 augustus 2011 Probeer eerst die tussen de cd-speler ik snap je reactie en zal ook hier eens wat mee rommelen, echter ben nog wel geinteresseerd in de diverse vragen in mijn vorig posting Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 augustus 2011 Report Share Posted 21 augustus 2011 Ik gebruik ook VDH Skyline Hybride, prima kabel het geluid wordt m.i. meer transparanter. Maar wil je de scherpe kantjes van b.v. een CD-speler afhalen, begin dan bij de bron. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 21 augustus 2011 Report Share Posted 21 augustus 2011 Wat bedoel je met rust gekomen, gewenning van je eigen oortjes Nu hoor ik zelf (tot op heden) geen verschil in kabels maar sluit niks uit Klinkt de Skyline Hybrid nu doffer t.o.v. conventionele kabel door het koolstof ? Ik had het idee dat de ruis die bij veel opnames aanwezig is minder was geworden en daarmee ook voor mijn gevoel ook de hoge tonnen. Dat laatste lijkt nu niet het geval maar de afname van de ruis wel. Het leek dus in de eerste instantie doffer te worden maar na wat meer luisteren constateer ik dat er nog wel degelijk een oploop is in het hoog en dat het muziek signaal niet verder wordt aangetast. Je zou dus kunnen stellen dat het de scherpe kantjes van de muziek af haalt Bedoel je met doffer klinken minder db,s in het hoog (aflopende freq.karakteristiek) of (wellicht door het koolstof) zitten er wat minder scherpe kantjes in het hoog waardoor het lijkt of het doffer klinkt Vind mijn eigen set ook ietjes te vel/scherp maar wil geen wisselingen meer in speakers, versterkers, cd-spelers. Is de "Skyline Hybrid" mijn redding Mijn verstand zegt, dat je dit soort perikelen niet kunt corrigeren met kabels maar van de andere kant voel ik de onrust, om toch wat met die kabel te experimentenen. Eerder was ik ook behoorlijk sceptisch over de verschillen in speaker kabels. Ik gebruikte zelf een dikke hybride koperkabel met zilver VD Hul M.C.D. 352 en had het idee dat deze gewoon goed zijn werk deed. Een goede geleiding meer hoeft een kabel niet te doen. Door de kabel van Marc te proberen is er voor mij een wereld open gegaan. Tis niet dat je met kabels de hele set anders kunt laten klinken maar je kunt wel kleine correcties toepassen op punten waar je graag wat anders zou willen horen. Dat dit met interlinks te bereiken was wist ik al maar dat je ook met speakerkabel het een en ander kan doen is mij nu ook duidelijk. @ Tubejack, Jou interlink wil ik graag ook nog eens proberen. Heb je nog een spare liggen die ik eens mag testen? Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 augustus 2011 Report Share Posted 21 augustus 2011 Tuurlijk George, Stuur maar een PM met je adres dan gaan ze morgen op de bus. Groetjes, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 22 augustus 2011 Report Share Posted 22 augustus 2011 Tuurlijk George, Stuur maar een PM met je adres dan gaan ze morgen op de bus. Groetjes, Jack Ik kom ze eerdaags bij je ophalen ik moet toch bij jou in de buurt zijn van de week. Via BP zal ik verder de afspraak maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 23 augustus 2011 Report Share Posted 23 augustus 2011 Soudsmith The Voice ,is dat niet een omgekat B en O element in een hout omhulzel,we gaan weer lekker terug in de tijd . In de jaren ,80 wilde er niemand vanaf weten, prijs rond de 400 gulden en nu is de wereld gek of ben ik geen audiofiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 23 augustus 2011 Report Share Posted 23 augustus 2011 Kappa,een Thorens is geen Garrard 401 en ook anders om ,hoor de verschillen Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 augustus 2011 Report Share Posted 23 augustus 2011 Kappa,een Thorens is geen Garrard 401 en ook anders om ,hoor de verschillen Klopt maar ik heb het element ook al in andere combinaties gehoord en ook die waren zeer overtuigend. Daarnaast weet ik niet of de Thorens nog heel lang zal blijven maar daar zal ik zijnerzijds wel op terug komen. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 augustus 2011 Report Share Posted 23 augustus 2011 Soudsmith The Voice ,is dat niet een omgekat B en O element in een hout omhulzel,we gaan weer lekker terug in de tijd . In de jaren ,80 wilde er niemand vanaf weten, prijs rond de 400 gulden en nu is de wereld gek of ben ik geen audiofiel De Soundsmith's zijn er in vele modellen en prijsklasses, maar in welke prijsklasse "The Voice" zich bevindt ten opzichte van die elementen uit de jaren 80 zou ik niet weten. En ja, terug in de tijd...Quad ESL63, Garrard 401, Sansui AU-7700...kan het nog gekker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts