Jump to content

Shakti Stones

carl
 Share

Recommended Posts

The Shakti Electromagnetic Stabilizer

The SHAKTI Electromagnetic Stabilizer (aka "the Stone") has three internal trap circuits (Microwave, RF and Electric Field) to absorb the broadest spectrum of EMI. Placement on automotive CPUs has measurably increased engine horsepower. It also improves resolution for virtually all-major components in high definition audio/video systems. Music reproduction is clearer, with more liquidity,Shaktiwhite.jpg (5507 bytes) dynamics and focus. The improved inter-transient silence allows the listener to hear ambient cue information essential for accurate perception of stage depth, width and unwavering imaging. High quality video systems will benefit from SHAKTI devices near power supplies, projection guns and laser disc/DVD players. Reduced color noise and improved convergence alignment are some of the improvements that can occur. In automotive applications, where space allows, the unit should be securely taped and/or cable tied to the top of the CPU.

6.5" L x 5.25" W x 1.5" H

Shaktiwhite.jpg

http://www.shakti-innovations.com/audiovideo.htm

Vorig jaar kwam Robx met een paar soortgelijke HF-killers met onduidelijk inhoud, en die hingen we bij de luidsprekers. Er gebeurde het eerste half uur niks. Maar toen werd het geluid voller, melodieuzer, kortom veel mooier.

Haalde je ze weg, verdween het effect snel.

Robx ging ermee weg, mij met een vraagteken achterlatend. Lang heb ik geaarzeld om ze te kopen, maar uiteindelijk heb ik ervan afgezien. Te duur, en waarschijnlijk overbodig. Ik ben nu 'wat' verder met mijn set, en heb geen spijt van die beslissing. Een link heb ik helaas niet meer. Echt prima voor als je geld teveel hebt.

Maar Robx weet er meer van.

M :ph34r: rc

Als er het eerste half uur niks gebeurde, dan zou ik mijn twijfels bij de werking ervan hebben. Electromagnetische straling blijft niet nog een half uurtje hangen of na-ijlen. En mocht er toch " iets" gebeuren, dan is het effect minimaal, zo te lezen. Minimaal ten opzichte van verschillen tussen luidsprekers, pick-up elementen, luidsprekerstandaards (je speakers eens stevig neerzetten), plaatsing van de luidsprekers in de ruimte. Dit laatste is trouwens gratis en daar kan geen voodoo kabeltje of andere hocuspocus tegenop.

ja natuurlijk moet je er aan twijfelen. maar het is exact juist wat Marc beschreef. en het effect is niet minimaal, Marc zegt ook terecht 'veel mooier'. Als je niet te ver woont van Delft wil ik ze wel eens meenemen.

deze onzin zit ook in CD speler, tuner en voorversterker.

het is : http://www.audio-magic.com/Prod-ExcaliburII.html

en : http://www.positive-feedback.com/Issue34/noise.htm

groet

Waarmee Carl? Wat is het, waar gaat het over?

Een nieuw topic, en dan éééééén regeltje erover. Goh.

Naar mate ik ouder wordt, wordt ik korter van stof kennelijk. De vraag richtte zich eigenlijk tot de mensen die er ervaring mee hebben. Dit om te voorkomen dat we het uiteindelijk over de stand van de maan of iets dergelijks hebben. :D

Toch wel veel reacties in dit korte tijdsbestek. Was de vraag toch interessant of hebben we niets anders te doen met dit weer? Ik kom erop terug. Moet nu over mijn feestje gaan discussieren: de bowl, het buffet , de drank hebben we al (ik werd korter van stof zoals ik al zei) .

Als er het eerste half uur niks gebeurde, dan zou ik mijn twijfels bij de werking ervan hebben. Electromagnetische straling blijft niet nog een half uurtje hangen of na-ijlen. En mocht er toch " iets" gebeuren, dan is het effect minimaal, zo te lezen. Minimaal ten opzichte van verschillen tussen luidsprekers, pick-up elementen, luidsprekerstandaards (je speakers eens stevig neerzetten), plaatsing van de luidsprekers in de ruimte. Dit laatste is trouwens gratis en daar kan geen voodoo kabeltje of andere hocuspocus tegenop.

Nee, beste Treshold, zoals Robx ook al aangeeft, het effect was er heel duidelijk en overtuigend. Dus wellicht doet het niks met electromagnetische straling, en is dat slechts het aannemelijke etiket dat erop wordt geplakt. Het lijkt vergelijkbaar - maar dan omgekeerd - met mijn ervaring dat de muziek werd gekild door het toepassen van een ferrietmantel om de stroomkabel van mijn Olive. Die hoort HF-straling tegen te gaan, en deed dat wellicht vanaf het begin, maar de muziek werd een koppie kleiner gemaakt na wat uurtjes spelen.

Leuk dat je begint over het 'eens stevig neerzetten van je speakers'. Je weet wellicht dat die van mij op eierdopjes staan, en dat me dat prima bevalt op de houten zoldervloer. Verder zit mijn hele set vol met wat jij vast als voodoo of hocus pocus betitelt. (Jouw set vast ook, zonder dat je er erg in hebt.)

Ik heb een klein flesje voodoo, en met een druppie op een wattenstaafje heb ik de printplaat onder de harde schijf, en de contactpunten van de harde schijf behandeld.

Nu geniet ik van een extended laag, een extended hoog, een z

marc, we gaan weer eens proberen of de audiomagic-dingetjes inderdaad inmiddels overbodig zijn. wanna bet .... :D

ik geloof in het opstapelen van effectieve dingen. ieder afzonderlijk blijft toevoegen.

maar dit is allemaal off topic dus einde.

groet

ps ... verklaring? ik denk dat ik enig idee heb, maar dat boeit me volstrekt niet omdat het zo hoorbaar is.

Druppeltje, wattenstaafje, hoe waar ?

Jij komt hier te weinig Carl, anders zou je het wel weten.

En als je komt luisteren, leg ik het je wel uit. Dan krijg je een Olive te horen zoals die hoort te klinken.

groetjes

@Wol: ja hoor, mag het niet? Samen met een Noise Reliever doet het eh... niks vrees ik.

Robbie ,ik wil tzt wel eens komen luisteren maar eerst bij Marc luisteren.

Marc en Robbie die antriebruten heb ik allemaal gehoord het enigste wat financieel intresant is noise absorber want die heb ik ,ik dacht 1990 of ,92 veel van verkocht,zoals wollie al de nieuwe afscherming constructie van de interlinks 1988 in A en T gepubliceerde , en op de hifi show in 1993 demonstreerde wollie ook met ronde kogels onder de versterkers ,cd en platen spelers.

Ik vind wel dat je wel moet aaantonen gehoormatig ,ondanks het moment niet kan zicht baar maken maar wel kan uitleggen om het verschil te laten horen , en het belangrijkste geen horror prijzenen daar hebben bedrijven een handje aan. :mad2:

met vriendelijke groet wiel

marc, we gaan weer eens proberen of de audiomagic-dingetjes inderdaad inmiddels overbodig zijn. wanna bet .... :D

ik geloof in het opstapelen van effectieve dingen. ieder afzonderlijk blijft toevoegen.

maar dit is allemaal off topic dus einde.

groet

ps ... verklaring? ik denk dat ik enig idee heb, maar dat boeit me volstrekt niet omdat het zo hoorbaar is.

Zolang het shakes is het niet off-topic hoor. En het lijkt me vet cool om het nog eens mee te maken.

Marc en Robbie die antriebruten heb ik allemaal gehoord het enigste wat financieel intresant is noise absorber

Een linkje zou mooi zijn.

Marc en Robbie die antriebruten heb ik allemaal gehoord het enigste wat financieel intresant is noise absorber

Een linkje zou mooi zijn.

Dat vind ik ook. Het is kennelijk geen ferrietmantel.