Buell Posted 9 augustus 2011 Report Share Posted 9 augustus 2011 Hallo, Ik ben benieuwd of jullie ervaringen hebben met KT88 en/of EL34 buizen. Welke heeft je voorkeur en waarom. Ik overweeg EL34 buizen te proberen i.v.m hun geroemde midden en hoog, maar heb er wel 8 nodig, dus ook wel weer zonde als het niet werkt. Ik speel nu met KT88 van Genalex type Gold-Lion, kunnen EL34 of equivalenten hier tegenop of is het bijvoorbaat al een verloren missie? Alvast dank voor jullie commentaar, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Welke versterker hebben we het over? Dit kan niet altijd ongestraft (andersom trouwens ook niet!). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 10 augustus 2011 Author Report Share Posted 10 augustus 2011 Welke versterker hebben we het over? Dit kan niet altijd ongestraft (andersom trouwens ook niet!). Hallo KT88, Ik heb het over de Prologue7 van PrimaLuna, door het AutoBias board kan ik hiermee ongestraft, KT88, EL34, 6L6GC, 6550, KT90, 7581A of KT66/77 gebruiken. De voorbuisjes zijn NOS Philips miniwatt Ecc82 en Ei Ecc83. Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Welke versterker hebben we het over? Dit kan niet altijd ongestraft (andersom trouwens ook niet!). Hallo KT88, Ik heb het over de Prologue7 van PrimaLuna, door het AutoBias board kan ik hiermee ongestraft, KT88, EL34, 6L6GC, 6550, KT90, 7581A of KT66/77 gebruiken. De voorbuisjes zijn NOS Philips miniwatt Ecc82 en Ei Ecc83. Fred Lijkt haast mijn combinatie Ik heb in mn dialogue one de standaard EL34 en de nieuwe Mullard EL34 vervangen dr Genalex KT77 ... heb ook de miniwatt ECC82 Wat mis je of hoop je te bekomen want ik dacht dat zo'n Genalex KT88 echt wel heel mooi is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Ik denk ook dat je zo'n beetje de mooiste KT88 die momenteel geproduceerd wordt in je versterker hebt. Als je het geluid wat te vet vindt dan zou je iets anders kunnen proberen maar volgens mij heb je hiermee hele fijne buizen. Deze buizen staan ook op de KAAM-1000, een versterker van 53 mille. (waarbij 2 setjes buizen geleverd worden, de KT88 en de EL34....zegt wel iets over deze 2 typen) Zelf ben ik wel nieuwsgierig naar de Gold Lion KT66 maar goed ik ga niet telkens buizen kopen om een andere set dan maar weer af te schrijven. Uit proberen is leuk maar gaat wel in de papieren lopen, en zeker als je er 8 stuks nodig hebt! Als je wilt tunen dan kan geeft de manier waarop de buis geschakeld is een grotere verandering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Anders moet je eens mailen naar Triple M, zij hebben behoorlijk wat ervaring met buizen EN Genalex Ja wat heb ik liggen tobben of ik nu de KT66 of 77 ging proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Ik heb geen verstand van buizen... en dat gaat waarschijnlijk zo blijven... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 EL34 vind ik niet zo geweldig, beetje diffuus geluid, slappe bas in mijn amp. Een KT88 kan net in mijn versterker, maar is op het randje = is in alles beter. Mooi compromis heb ik gevonden in de 6550 dat is net als de KT88 een power beam en heeft een schermrooster minder. Die verdenk ik ook als veroorzaker .... Succes, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Ik heb geen verstand van buizen... en dat gaat waarschijnlijk zo blijven... Gelukkig is het geen familie trekje Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 6550 dat is net als de KT88 een power beam en heeft een schermrooster minder. Die verdenk ik ook als veroorzaker .... Succes, Jack Veroorzaker van wat juist Jack? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 (edited) 6550 dat is net als de KT88 een power beam en heeft een schermrooster minder. Die verdenk ik ook als veroorzaker .... Succes, Jack Veroorzaker van wat juist Jack? Diffuus geluid Stef. Het is net of dat 3e schermrooster "in de weg zit, zeg maar" Een EL34 is een Penthode . Het woord penthode betekend 5 dus naast de anode en kathode zijn er 3 schermroosters. Een KT88 of 6550 heeft er maar 2 maakt samen met anode en kathode 4 = tetrode en vanwege de constructie noemen ze het ook wel "power beam" Over het hoe en waarom, is erg veel geschreven op het WWW, dus al je meer wilt weten kijk daar even. Jack P.s. in jouw amp zou ik de volgende keer eens een KT66 proberen. Edited 10 augustus 2011 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 10 augustus 2011 Author Report Share Posted 10 augustus 2011 [ Lijkt haast mijn combinatie Ik heb in mn dialogue one de standaard EL34 en de nieuwe Mullard EL34 vervangen dr Genalex KT77 ... heb ook de miniwatt ECC82 Wat mis je of hoop je te bekomen want ik dacht dat zo'n Genalex KT88 echt wel heel mooi is? Klinkt misschien gek, ik mis eigenlijk niets, ben tevreden, maar zoek toch ook altijd wel naar verbeteringen. Verder moet ik er rekening mee houden dat de buizen binnenkort vervangen moeten worden, ze ziten er nu 2 1/2 jaar in. Zoals het er nu uit ziet ga ik weer voor de Goldlion,s (E.A.T vind ik echt veel te duur)maar was benieuwd naar ervaringen van anderen met b.v de EL34, ik heb nog nooit EL34 gehoort in mijn combi, denk erover om ze ook aan te schaffen samen met de KT88, gewoon om te proberen, alleen is dit misschien niet aan te raden omdat de KT88 goldlion volgens sommige toch niet te overtreffen zijn. daarom ervaringen gevraagd. fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Het klopt KT88 is niet te overtreffen, de persoon dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 10 augustus 2011 Author Report Share Posted 10 augustus 2011 EL34 vind ik niet zo geweldig, beetje diffuus geluid, slappe bas in mijn amp. Een KT88 kan net in mijn versterker, maar is op het randje = is in alles beter. Mooi compromis heb ik gevonden in de 6550 dat is net als de KT88 een power beam en heeft een schermrooster minder. Die verdenk ik ook als veroorzaker .... Succes, Jack Hallo jack, Over welk merk 6550 ben je tevreden, ik lees wel goede resenties over SED. Heb je de Genalex KT88 vergeleken met de 6550? bedankt, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Hoi Fred, Als je pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Hoi Fred, Nee die vind ik te duur, ik koop altijd Svetlana nieuwe productie en speel daar 2,5 jaar mee. Ik heb van dit merk meerdere sets 6550 en een set KT88, ook hun EL34 heb ik gehad en die zijn ook goed. Momenteel heb ik een reserve setje 4stuks EL34 van EH liggen prijs/technisch is dit merk erg goed. Geld praktisch voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 10 augustus 2011 Author Report Share Posted 10 augustus 2011 Hoi Fred, Nee die vind ik te duur, ik koop altijd Svetlana nieuwe productie en speel daar 2,5 jaar mee. Ik heb van dit merk meerdere sets 6550 en een set KT88, ook hun EL34 heb ik gehad en die zijn ook goed. Momenteel heb ik een reserve setje 4stuks EL34 van EH liggen prijs/technisch is dit merk erg goed. Geld praktisch voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Just an idea Fred Heb je in een winkel geen mogelijkheid om naar de Proloque 7 met EL 34 te luisteren en te vergelijken met jouw amp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buell Posted 10 augustus 2011 Author Report Share Posted 10 augustus 2011 Hoi Stefk, Oh ja, vergelijken in en winkel zal wel lukken, maar ik vind het altijd lastig. De set is nooit gelijk, (ik heb ook de buizen in mijn voorversterker aangepast)om het nog maar niet te hebben over de akoestiek en bekabeling. Maar misschien heb je wel gelijk en moet ik dat maar eens doen, "'De hifi winkel"' in beek heeft deze mogelijkheid wel, denk ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Bedankt Jack, Wellicht dat ik mijn geluk ook eens ga beproeven met de 6550, beetje proberen is ook een deel van de hobby, toch.. Zéker Fred daarom heb ik een aantal buisjes liggen.... Ook omdat ik natuurlijk niet zonder muziek wil zitten. Maar om eens een totaal ander geluid te proberen die EL34 van EH kocht ik voor 15€ per stuk en 60€ voor een gematched quad. Kan je zelfs met 8 buizen de kop niet kosten.... die 6550 zit m.i. ongeveer tussen een KT88 en EL34 in. Een haartje minder details maar super stabiel in mijn amp en power meer dan zat. Maar wat Goodtube in het begin ergens zegt klopt, de instelling van de buis b.v. triode of ultralineair maakt waarschijnlijk een veel groter verschil. Als je nu gelukkig bent met je KT88 zou ik die eens in triode zetten als dat kan. Groetjes, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Mooie versterker trouwens Fred http://www.stereophile.com/content/primaluna-dialogue-seven-power-amplifier-page-2 Ook wel wat voor Hans van Liempd {......} Which mode did I most enjoy? As much as the ultralinear mode earned my respect Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Mooie versterker trouwens Fred http://www.stereophile.com/content/primaluna-dialogue-seven-power-amplifier-page-2 Ook wel wat voor Hans van Liempd {......} Which mode did I most enjoy? As much as the ultralinear mode earned my respect Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Buell, Wanneer de Primaluna met KT88 de sterren van de hemel speelt, zal die niet m Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Mooie versterker trouwens Fred http://www.stereophile.com/content/primaluna-dialogue-seven-power-amplifier-page-2 Ook wel wat voor Hans van Liempd {......} Which mode did I most enjoy? As much as the ultralinear mode earned my respect Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Off-topic Nee hoor, waarom? Ik ben er zeer tevreden over. Maar ik heb door het huis heen, m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts