Jump to content

Kt88 Of El34

Buell
 Share

Recommended Posts

Een leuk initiatief om een een luisterdag te organiseren! Daar heb ik zeker interesse in. Ik kan eventueel mijn Tung-Sol 6550 buizen meenemen.

Ja ik kan natuurlijk ook wel mijn ul40 met kt66 meenemen maar of dat de bedoeling is... :o

Omgeving Arnhem is voor mij veel aantrekkelijker dan de Randstad ;)

Hallo,

Ik speel met de gedachte om een luisteravond of middag te houden voor een aantal van jullie, met name voor hen die het leuk vinden om mijn ervaring met EL34 eens live te horen.

Ik woon in de buurt van Arnhem, laat het maar eens horen, bij wat animo zal ik eens kijken of het te realiseren is, b.v op een zondagmiddag.

Gr Fred

Een leuk initiatief om een een luisterdag te organiseren! Daar heb ik zeker interesse in. Ik kan eventueel mijn Tung-Sol 6550 buizen meenemen.

Ja ik kan natuurlijk ook wel mijn ul40 met kt66 meenemen maar of dat de bedoeling is... :o

Hallo,

Ik wil het beperkt houden, mijn opstelling is niet zomaar even aan te passen.

Ik wil jullie de EL34 laten horen, tov de KT88 en daar wil ik het graag bij laten.

Eigen muziek op cd meenemen lijkt me wel een leuk initiatief.

Hierbij wat voorstellen voor een zondagmiddag start 14:00 uur.

25 sept

09 okt23 okt (let op is ook de AV NU in Utrecht)

30 okt

Als jullie; Mumsoft, Goodtube en Dexter (max aantal wil ik op 5 personen houden..kamertje 4x4 ;) )een zelfde dag kunnen prikken, zou dat leuk zijn.

Laat maar horen welke dagen je kunt, ik zal dan snel een datum definitief maken

Eventuele andere belangstellende passen zich daar dan op aan.

Via Pb zal ik jullie dan laten weten waar je moet zijn.

Gr Fred

Dag Fred,

Ik kan alleen 9 oktober met geen mogelijkheid.

Ik hoop wel dat je op fietsafstand woont van het dichtstbijzijnde station.

Gr,

M :ph34r: rc

Ik woon op 3a4 km van het dichtsbijzijnde station, vandaar is het 1 lange weg en 2x afslaan naar mijn adres, makkie :D

Als je eens afzakt richting Gent, heel graag hoor (die KT66) :);)

Als je eens afzakt richting Gent, heel graag hoor (die KT66) :);)

Ik zit nu in Zeebrugge, maar zonder KT66

PM niet gezien ;) ?

Na a.s. weekend zit ik hier ook nog maandagavond en dinsdagavond....

Tuurlijk heb ik deze gelezen :) en ik heb via mail geantwoord, heb nog een leesboodschap van je gelezen

Zonder KT66 ook meer dan van harte hoor

Ik snor het nog eens op

Luistermiddag,

Het wordt dus 25 sept of 30 okt, opladen via verlengsnoer is geen probleem.

Ik zal de datum na het weekend defintief maken.

Goed!

Als de planning niet wordt gewijzigd heb ik het weekend van 25 sept de beschikking over een leuke E-car ... en dat is voor mij een nieuwe ervaring. Een paar langere afstandsritjes zijn dan wel interessant. Tussentijds opladen...dat wel.

Ik heb die auto alleen in dat weekend...

@Stefk zie PM

Als de planning niet wordt gewijzigd heb ik het weekend van 25 sept de beschikking over een leuke E-car ... en dat is voor mij een nieuwe ervaring. Een paar langere afstandsritjes zijn dan wel interessant. Tussentijds opladen...dat wel.

Leuk maar je loopt nu al tegen de beperkingen van een dergelijke auto aan als er geen laadpunt is dan is het maar weer zien hoe je aan stroom gaat komen om weer naar huis te kunnen rijden.

Misschien een compacte generator mee nemen?? :P

Welke auto mag je proberen?

Leuk maar je loopt nu al tegen de beperkingen van een dergelijke auto aan als er geen laadpunt is dan is het maar weer zien hoe je aan stroom gaat komen om weer naar huis te kunnen rijden.

Misschien een compacte generator mee nemen?? :P

Welke auto mag je proberen?

http://en.wikipedia.org/wiki/Mini_E B)

Luistermiddag,

Het wordt dus 25 sept of 30 okt, opladen via verlengsnoer is geen probleem.

Ik zal de datum na het weekend defintief maken.

Voor tot nu toe alleen Mumsoft en Goodtube, ik wil het definitief op 25 sept houden, aanvang 14:00

Ik zal het adres via Pb sturen.

Fred

Eh......

Ik had me via een pb tje ook aangemeld. Tenzij er veel mensen van ver willen komen. Ik kan altijd wel een keer langs komen. Ik vind het wel leuk de anderen ook eens te ontmoeten.

Ik denk dat ik het al wel weet te vinden

Groet,

Leobus

Eh......

Ik had me via een pb tje ook aangemeld. Tenzij er veel mensen van ver willen komen. Ik kan altijd wel een keer langs komen. Ik vind het wel leuk de anderen ook eens te ontmoeten.

Ik denk dat ik het al wel weet te vinden

Groet,

Leobus

Hoi Leo,

Leuk dat je ook komt, je bent altijd welkom,....maar uhh...geen pb van je ontvangen :confused: anders had ik je er natuurlijk bij vermeld!!

Hopelijk gaat dat met de rest wel goed, ik heb de berichten net de deur uit gedaan.

tot zondag

[offtopic]

Het plan is om zondag met de Mini-E naar Buell te komen.

Ik rijd sinds begin van de avond in deze volledig elektrische auto en het is een ongelovelijke kermisattractie. Je moet je inhouden om in de stad niet te willen showen met power. 200 PK ofzoiets. Een vreselijk koppel. Volgens mij is 0-100 gevoelsmatig een seconde of 5. Maar dan zonder het geluid dat je erbij verwacht. Het geluid is meer vliegmachine achtig....

204 PK en 220 NM koppel vanaf 0 toeren. Dat trekt wel.

Ervaren ? Kom dan naar Buell :P :P :P :P

Het wordt zondag wel een puzzel om wat laadpalen te bezoeken -en dan hopen dat ze niet bezet zijn en ook functioneren- maar als de accu vol zit is het gewoon een feestje om met zo'n auto te mogen rijden. Maar je moet niet stranden met een lege accu :o

Maandag lever ik hem weer in.

[/offtopic]

[offtopic]

Ik rijd sinds begin van de avond in deze volledig elektrische auto en het is een ongelovelijke kermisattractie. Je moet je inhouden om in de stad niet te willen showen met power. 200 PK ofzoiets. Een vreselijk koppel. Volgens mij is 0-100 gevoelsmatig een seconde of 5. Maar dan zonder het geluid dat je erbij verwacht. Het geluid is meer vliegmachine achtig....

Het wordt zondag wel een puzzel om wat laadpalen te bezoeken -en dan hopen dat ze niet bezet zijn en ook functioneren- maar als de accu vol zit is het gewoon een feestje om met zo'n auto te mogen rijden. Maar je moet niet stranden met een lege accu :o

[/offtopic]

Mini geen Lotus Elise???

[offtopic]

[/offtopic]

PK..?? staat dat niet voor paardekrachten...?? en het is een elektrische auto uit 2011.

150 kW is overigens ook wel heel veel... Dat zijn kloeke elektromotoren, dus ik denk dat die er niet in zitten..

:)

Mini geen Lotus Elise???

Eigenlijk een BMW Mini-E

Het vermogen is inderdaad 150 kW. PK's zegt de meeste mensen iets meer.

Ik moet onderweg een paar keer 'tanken' want wil ook niet met een nagenoeg lege accu bij Buell arriveren want op 230V duurt het laden 8 uur. Een paar uur laden en vervolgens naar een 'snellere' laadpaal rijden is altijd een optie maar ik ben ook afhankelijk van de laadpalen en die kunnen of bezet zijn of defect of gewoon functioneren. Kortom je kunt daar je route niet helemaal op vastpinnen.

Hallo,

De EL34 buizen zijn binnen, direct de KT88 eruit en de EL34 van EH erin, uurtje laten opwarmen( ja, ik weet het veel te snel ;) )

en......

laat maar, ik heb de deur dicht gedaan, de muziek laten draaien en ben andere dingen gaan doen.

eerste gedachte, wat dun, iel, en een plaatsing..pffff, zonde van het geld :( .

De volgende dag, tegen de avond(de boel heeft de hele nacht en dag doorgespeeld) begon

ik toch zoiets te krijgen van... niet verkeerd! die stemmen, die gitaar, de bekkens.

Verdomt het midden lijkt sprankelender...het zal toch niet???

Hallo,

Vandaag bij Fred wezen luisteren. Voor mij bijna een thuiswedstrijd; we wonen maar 3 km van elkaar vandaan.

Vandaar dat de set van Fred voor mij niet helemaal nieuw is. Wel heeft hij nieuwe speakerkabels en dus andere buizen.

Eerst onder het genot van een bakkie heerlijk op de veranda gezeten, want het was hier prachtig weer. Bovendien stond Goodtube nog ergens aan een laadpaal de accu' s van zijn mini op te laden. Toen Goodtube er was, begonnen we met te luisteren naar de El34 buizen. Dat klonk best wel aardig, alhoewel ik toch wat scherpte bespeurde. Nou moet ik erkennen dat ik dat wel vaker heb en anderen zich dan afvragen of ik wel goed bij mijn oren ben. Fred demonstreerde met een CD waarop hij een aantal muziekstukjes had gecopieerd. Even dacht ik dat de scherpte daardoor kon komen.

Een orginele CD was echter even goed of slecht. Wat we wel vonden was dat de set mooi plaatste en zeker ook in de diepte mooi plaatste.

Na een aantal nummers de set maar even uitgezet om de buizen af te laten koelen en ze te wisselen voor de KT 88 buizen. Terug naar de veranda dus.

Na een kleine 20 minuten terug naar binnen en de KT 88 beluisteren. Wat mij meteen opviel was de verdwenen scherpte en meer detailrijkdom. Eigenlijk een veel verfijnder totaal. Na een kwartiertje begon ik echter wat te missen. Het was allemaal een beetje tam. Wanneer begint het feestje nou een keer, dacht ik. Dat gebeurde niet; het bleef verfijnd, maar ook wel wat tam. Wat mij betreft zou Fred EL 88 buizen moeten hebben. Een beetje van beiden dus. Fred en Goodtube waren meer voor de EL 34. Misschien niet ideaal, maar toch wel meer te beleven denk ik nu ook. Dat klinkt een beetje negatief, maar dat is het niet. Met de set van Fred zit je toch op hoog niveau naar muziek te luisteren, maar we waren op zoek naar de verschillen.

Ca 6 uur weer naar huis. Leuke middag gehad en leuk weer eens een hearder te ontmoeten. Ik ben benieuwd hoe lang Goodtube over de terugreis heeft gedaan met zijn bezoekjes aan laadpalen.

Groet,

Leobus