Jump to content

Kt88 Of El34

Buell
 Share

Recommended Posts

Mooi verslag Leobus. Niets aan toe te voegen.

De ervaringen met de Mini:

Vertrokken uit Drenthe om 10 uur met volle accu. Tussentijds opladen in Hoogeveen, en vervolgens via N348 richting Arnhem. In Doesburg, in de buurt van huize Duell nog even een paar kilometers bijladen want het was kiele kiele of ik de voordeur zou halen.

Aankomst Buell 14.45 uur. Accu had nog zo'n 15 km reserve.

Aan de 230V gelegd met een laadstroom van 12A.

Toen de luistersessie. Conclusie zie commentaar Buell en Leobus.

Na wat gezellige babbels met Buell en een lekkere kop soep zo laat mogelijk vertrokken zodat de accu toch zoveel mogelijk was bijgeladen. Het was toen 20.00 uur en de MINI kon weer 80 km rijden.

In Duiven aan de "snellaadpaal" (400v, 50A) geladen tot 95% capaciteit. Het was toen 23.00.

Ik ben toen via de N348 en met aangepaste snelheid (lees ongeveer 70 km/u) naar Hoogeveen gereden, aankomst 01:00 uur.

Weer aan de lader tot 03:00 uur. Wat gedommeld in de auto.

Om 03:45 uur was ik thuis. Een geweldige ervaring rijker. Eigenlijk 2.

Mooie set, Buell!

Guest tubejack

Geweldig verhaal GoodTube, waarschijnlijk heeft die bewuste Mini heeft hier ook op de inrit gestaan.

Maar ik heb niets, van de buurman gehoord dat ie ergens "gestand" was.

Wel dat hij de hele nacht in het stopcontact moest.... voor woon-werk verkeer.

En wat weinig ruimte achterin he :o Voor de rest wel een kek karretje :)

Mocht je EL34 willen proberen. Wil ik wel even een setje via tante Post opsturen hoor.

Dat gaat mogelijk sneller :ph34r:

Groetjes,

Jack

Geweldig verhaal, dit! :D

Doe mij ook zo'n vervoermiddel waar ik strak elke minuut moet plannen en waarmee ik nog langer dan met het OV onderweg ben.

Ik zal nooit meer klagen over het brandstofverbruik van mijn pimp-o-ride. :D

Ach ja ieder z'n meuk KT! Als ik je vertel dat er binnenkort 10.000 laadpalen in NL staan en de KW's vooralsnog geen cent kosten, en de verwachting is dat er in Duitsland alleen al vóór 2020 (en dat is al over 8 jaar) 2 miljoen EV's rondrijden....en er al accu's gemaakt kunnen worden die in 5-10 minuten tot 80% geladen kunnen worden met superladers (die een hoop pegels kosten maar zichzelf makkelijk zullen terugverdienen want dit wordt BUSINESS) en de Nissan Leaf de Auto van het Jaar 2011 is.....de toekomst is begonnen hoor. ;)

Er komt een moment dat je je laatste conventionele auto aanschaft en er komt een moment dat niemand die dingen meer hebben wil dus dat je enorm gaat afschrijven...tja...dan blijf ik nu nog zo lang mogelijk in m'n Honda rijden en wordt m'n volgende een EV.

Voor reisafstanden binnen 0,5 * actieradius is de EV vandaag al heel geschikt. Wat is er nou mooier dan gratis of tegen geringe kosten opladen voor je eigen deur. Geen bijtelling en geen belasting betalen. De EV blijft voor de bijtelling op 0%.

Maarre Goodtube .... hoe bevielen de EL34-ers in triode nou in jouw eigen versterkers?

Dat het bij Buell een success is had ik al begrepen en is eens temeer een bevestiging van het feit dat het resultaat erg afhangt van het type versterker waar de buizen in worden geplaatst.

Dat weet ik dus niet. Ga ik wel proberen!

Hangt zeker af van de prestaties van de set en minder van de versterker denk ik.

Bij Buell viel op dat de diepte er echt was en daarmee de reproductie erg representatief was. Dat was met de EL34. Die betrok me er echt bij. De KT88 deed me niets. Ja meer laag enzo maar allemaal wat vlakker.

Ik was snel uitgeluisterd en had zoiets van "gauw terugplaatsen die EL34".

De set van Buell vond ik overigens heel goed presteren. Het klopte voor mij allemaal wel. Juist of zelfs met de sub. Dat stoorde me nergens, zoals het hoort als je met een sub speelt.

Geweldig verhaal GoodTube, waarschijnlijk heeft die bewuste Mini heeft hier ook op de inrit gestaan.

Maar ik heb niets, van de buurman gehoord dat ie ergens "gestand" was.

Wel dat hij de hele nacht in het stopcontact moest.... voor woon-werk verkeer.

En wat weinig ruimte achterin he :o Voor de rest wel een kek karretje :)

Mocht je EL34 willen proberen. Wil ik wel even een setje via tante Post opsturen hoor.

Dat gaat mogelijk sneller :ph34r:

Groetjes,

Jack

Avontuurlijk weekend was het en daar houd ik wel van. Mijn werkgever heeft 4 van deze MINI-E's in NL rijden. Wellicht zijn dat de 4 enige exemplaren in NL.

Ben met de KT66 erg in m'n sas maar ja natuurlijk moet ik weten hoe de EL34 hier klinkt.

Wil je er van af, Jack ? B)

Wat zal eventueel het verschil nog zijn tussen EL34 en de EL34B voor hifi?

EH is dan goed en niet duur maar wat te zeggen van Tung-Sol of JJ's...

Guest tubejack

Avontuurlijk weekend was het en daar houd ik wel van. Mijn werkgever heeft 4 van deze MINI-E's in NL rijden. Wellicht zijn dat de 4 enige exemplaren in NL.

Ben met de KT66 erg in m'n sas maar ja natuurlijk moet ik weten hoe de EL34 hier klinkt.

Wil je er van af, Jack ? B)

Wat zal eventueel het verschil nog zijn tussen EL34 en de EL34B voor hifi?

EH is dan goed en niet duur maar wat te zeggen van Tung-Sol of JJ's...

Nee hoor ik hoef er niet van af maar ze liggen nu maar te liggen en mij maakt het niet uit

als ze een paar weken gaan logeren.

Waar ik héél goede ervaringen met heb gehad zijn JJ EL34L met de L dus... die pasten perfect samen met JJ E88CC

in Le Miracle versterker (ooit een commercieel ontwerp van MvV) Die versterker is speciaal voor EL34 gemaakt en

klonk verschrikkelijk goed met die buis.

Een van mijn eigen UL-40S2 versterkers heb ik ooit gekocht met Svetlana EL34 laatste type in triode vond ik wat te soft

en te luchtig. Die EH heb ik alleen in echte supertriode gehad en ik vind het een aardige buis maar ook niet spectaculair.

Misschien nog even te nieuw.... zou kunnen.

In mijn 1e UL-40S2 heb ik heel lang met JJ KT-88 in triode gespeeld en dat ging in die amp zonder problemen.

ul40-s2.jpg

Vriendelijke groet,

Jack

Wat mij betreft zou Fred EL 88 buizen moeten hebben. Een beetje van beiden dus. Fred en Goodtube waren meer voor de EL 34. Misschien niet ideaal, maar toch wel meer te beleven denk ik nu ook.

Misschien heet die niet bestaande EL 88 gewoon KT66 ;)

Ik denk op voorhand eigenlijk dat het verschil in beleving wordt bepaald door de bouw van de buis. Pentode versus tetrode.

Hoe staat het nu Buell? De KT's er nog in of de EL's weer teruggeplaatst?

Wat mij betreft zou Fred EL 88 buizen moeten hebben. Een beetje van beiden dus. Fred en Goodtube waren meer voor de EL 34. Misschien niet ideaal, maar toch wel meer te beleven denk ik nu ook.

Misschien heet die niet bestaande EL 88 gewoon KT66 ;)

Ik denk op voorhand eigenlijk dat het verschil in beleving wordt bepaald door de bouw van de buis. Pentode versus tetrode.

Hoe staat het nu Buell? De KT's er nog in of de EL's weer teruggeplaatst?

Hallo Goodtube,

Na nog een paar dagen met de KT88 heb ik vanochtend de EL34's teruggeplaatst, dit is de setting die blijft ( for the time being :D )

Dus voor mij is de winnaar EL34, toch verrassend, ik had dit op voorhand niet gedacht.( er is zoveel goeds geschreven op het net over de GoldLions dat je al bijna bevoordeeld bent)

Er liggen nu dus 8 stuks Genalex GoldLion in de doos als spare en de 8 Electro Harmonix EL34 staan fier te gloeien in mijn eindbakken.

Voorzichtige conclusie, ( alles op gehoor en gevoel, niet op de technische inhoud)

Soms is er geen waarheid wat betreft beter; KT88, 6550, KT66, KT77 of EL34 voor mij is het experiment wederom een bevestiging van het feit dat het om de gehele set gaat en dat het verdomt lastig is om losse delen te kwalificeren, of je nu praat over buizen, interlinks of netsnoeren het staat en valt bij je gehele setsamenstelling en niet te vergeten de akoestiek (en uiteraard je smaak).

Kortom je kan volgens mij alleen in je eigen set en luisterruimte bepalen of iets je bevalt of niet.

Alle resensies ten spijt, ik zet de Genalex Goldlions op de reservebank :P .

Hopelijk blijft mijn Hiefie virus even op de ruststand, want het risico om ook andere EL34's te willen proberen ligt hiermee wel op de loer.

Fred