VANZOMERENG Posted 21 augustus 2011 Report Share Posted 21 augustus 2011 Het is zo opvallend dat mensen met een low-end installatie altijd schoppen tegen mensen met een high-end installatie. Beste admiraal, lees je eigen posting in het blauwe forum eens goed na. "de pot verwijt de ketel....etc.." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 augustus 2011 Report Share Posted 21 augustus 2011 Het is absoluut een misvatting, dat je veel geld moet hebben voor een fatsoenlijk geluid.Het is wel zo dat je op een gegeven ogenblik een paar honderd procent meer moet investeren voor zeg 5% hogere resolutie. Dat is met alles in de techniek zo. Denk maar aan (straatlegale) racewagens en -motoren of race- en triathlonfietsen. Maar die zijn dan ook gebouwd voor topsporters die een topprestatie moeten leveren waarbij elke seconde, elk grammetje en elke milimeter telt. Of je daar als normale sterveling wat van merkt (t.o.v. goedkopere alternatieven) is natuurlijk maar zeer de vraag... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 augustus 2011 Report Share Posted 21 augustus 2011 Het is absoluut een misvatting, dat je veel geld moet hebben voor een fatsoenlijk geluid.Het is wel zo dat je op een gegeven ogenblik een paar honderd procent meer moet investeren voor zeg 5% hogere resolutie. Dat is met alles in de techniek zo. Denk maar aan (straatlegale) racewagens en -motoren of race- en triathlonfietsen. Maar die zijn dan ook gebouwd voor topsporters die een topprestatie moeten leveren waarbij elke seconde, elk grammetje en elke milimeter telt. Of je daar als normale sterveling wat van merkt (t.o.v. goedkopere alternatieven) is natuurlijk maar zeer de vraag... Henrie, je bent echt een troll, niet? Van de tigduizenden postings van jouw hand zijn er volgens mij nog niet 1% audiogerelateerd, auto's is meer jouw ding, ga is op een autoforum lopen zieken over dingen die daar niets met auto's te maken hebben, kijken hoelang je daar gedoogd wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viceadmiraal61 Posted 21 augustus 2011 Author Report Share Posted 21 augustus 2011 een koekje van eigen aldi bloemcake Link to comment Share on other sites More sharing options...
viceadmiraal61 Posted 21 augustus 2011 Author Report Share Posted 21 augustus 2011 VANZOMERENG..dat klopt.Maar had meer te maken met het feit dat de grote voorman,hififreak baas van hififorum met zo,n low but..get set draaid ,maar de know-how uitstraald van een super luxe high-end set..en alles boven zijn setje te duur enz vindt ,plus het feit dat deze voorman twee petten op heeft..als je begrijpt wat ik bedoel..En het begon met het afbranden van mijn nieuwe Blumenhofers...toen bakte ik een koekje van eigen aldi bloemcake Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 21 augustus 2011 Report Share Posted 21 augustus 2011 Beste admiraal Doe eerst eens je best om uit te zoeken waar de voorman werkelijk mee draait. klik Link to comment Share on other sites More sharing options...
viceadmiraal61 Posted 21 augustus 2011 Author Report Share Posted 21 augustus 2011 Mijn waarde Hottentot,wordt moeilijk.ben door de hififreak audiouitsmijter verbannen naar het eiland elba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 21 augustus 2011 Report Share Posted 21 augustus 2011 Beste admiraal In mijn vorige mailtje staat klik,als je daar met de linkermuisknop op klikt kom je meer te weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 21 augustus 2011 Report Share Posted 21 augustus 2011 Dit klopt niet. A. De waarde is misschien tweedehands 70 euro. En dan heeft hij goed afgedongen! B. De echte waarde als je dit nieuw kocht is toch wel even anders. Maar goed dit soort producten worden niet meer gemaakt in die prijsklasse door de grote fabrikanten, behalve door Marantz, Denon en NAD. Verder zijn het mooie kwaliteitsproducten goed gematched en dat is nu net de truc. Leuk, de versterker wordt online genoemd als een goede prijs/kwaliteit verhouding. De meegebrachte set bestond uit:Sony versterker type TA-FE370 Sony cd-speler type CDP-XE270 Yamaha luidsprekers type NS-E400 Target luidsprekerstands Bekabeling: Stekkerblokje voor huis- tuin- en keukengebruik, interlink type dropveter en luidsprekerkabel van koper zonder naam en dus faamloos. Setprijs € 70,00 http://www.hififreak.nl/hififreak_op_bezoek_bij_rut_en_neemt%20zijn%20eigen%20budgetset%20mee!.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 augustus 2011 Report Share Posted 21 augustus 2011 Het is absoluut een misvatting, dat je veel geld moet hebben voor een fatsoenlijk geluid.Het is wel zo dat je op een gegeven ogenblik een paar honderd procent meer moet investeren voor zeg 5% hogere resolutie. Dat is met alles in de techniek zo. Denk maar aan (straatlegale) racewagens en -motoren of race- en triathlonfietsen. Maar die zijn dan ook gebouwd voor topsporters die een topprestatie moeten leveren waarbij elke seconde, elk grammetje en elke milimeter telt. Of je daar als normale sterveling wat van merkt (t.o.v. goedkopere alternatieven) is natuurlijk maar zeer de vraag... Henrie, je bent echt een troll, niet? Van de tigduizenden postings van jouw hand zijn er volgens mij nog niet 1% audiogerelateerd, auto's is meer jouw ding, ga is op een autoforum lopen zieken over dingen die daar niets met auto's te maken hebben, kijken hoelang je daar gedoogd wordt. Ik maakte slechts een vergelijking Ruud. Namelijk dat het niet alleen bij audio zo is dat je op een gegeven moment voor een klein beetje verbetering heel veel kosten moet maken. Je moet niet overal wat achter zoeken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 21 augustus 2011 Report Share Posted 21 augustus 2011 Het is absoluut een misvatting, dat je veel geld moet hebben voor een fatsoenlijk geluid.Het is wel zo dat je op een gegeven ogenblik een paar honderd procent meer moet investeren voor zeg 5% hogere resolutie. Dat is met alles in de techniek zo. Denk maar aan (straatlegale) racewagens en -motoren of race- en triathlonfietsen. Maar die zijn dan ook gebouwd voor topsporters die een topprestatie moeten leveren waarbij elke seconde, elk grammetje en elke milimeter telt. Of je daar als normale sterveling wat van merkt (t.o.v. goedkopere alternatieven) is natuurlijk maar zeer de vraag... Beste Henrie, Je geeft hier een mooi voorbeeld. Er is verschil in prestaties en gevoeligheden bij verschillende mensen. Dat geldt natuurlijk niet alleen voor autoracen of fietsen, maar dat kan ook voor luisteren gelden. Je gehoor is -tot op zekere hoogte- ook trainbaar. Als je veel luistert, verschillende sets, live muziek, enz. ga je een zekere luisterkwaliteit ontwikkelen. Als je dat niveau bereikt, ga je tekortkomingen horen en als je je daar aan stoort en er geld en/of er inspanning (zelfbouw/modificatie) voor over hebt, ga je er aan werken. Sommige mensen hebben het luisterniveau niet en anderen willen of kunnen niet aan verbetering werken. Ik vind dat noch zij, noch de betere luisteraars de andere groep mag veroordelen. Ieder zijn meug toch?? Dus wat jij kennelijk heel gewoon vindt bij fietsen, moet je bij audio ook maar eens gaan accepteren. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 21 augustus 2011 Report Share Posted 21 augustus 2011 Aanstaande donderdag geeft Kanzy trouwens ook weer een demo voor audiovereniging Midden Nederland, die zullen ze ook weer gebruiken. Bij Fritz staat het echter goed opgesteld en getuned, daar zul je waarschijnlijk een betere indruk krijgen als wanneer de set een uur van te voren wordt opgebouwd in een nog totaal onbekende ruimte die ineens vol zit met mensen. De ruimte van Fritz is ook meer vergelijbaar met gemiddelde een woonkamer. Leuk ik heb daar nu al zin in. Ben jij daar ook bij Arden? Groetjes George Hallo, Leuk! Ik kom -zoals bijna altijd- ook. Overigens heb ik de Kanzy en de Blumenhofer al gehoord bij Eastwest Audio. Alleen zaten ze toen niet aan elkaar gekoppeld. De Kanzy stuurde een paar speakers van Tony Gee aan. Dat viel mij tegen; een beetje sloom. De Blumenhofers werden aangestuurd door een set Italiaans design (ben de naam ff kwijt). Dat was weer een beetje te prominent, maar de opstelling was niet ideaal in een erker met veel glas. Ik ben benieuwd. Tot donderdag. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 augustus 2011 Report Share Posted 21 augustus 2011 Dus wat jij kennelijk heel gewoon vindt bij fietsen, moet je bij audio ook maar eens gaan accepteren. Oh, maar mijn racefiets (en binnenkort wellicht ook mountainbike) is net zo 'budget' als mijn audiospullen hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
viceadmiraal61 Posted 21 augustus 2011 Author Report Share Posted 21 augustus 2011 Beste admiraal In mijn vorige mailtje staat klik,als je daar met de linkermuisknop op klikt kom je meer te weten. Was het niet beter geweest om dit te vermelden,door het groter operhoofd? was mijn achting vele malen hoger geweest.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 21 augustus 2011 Report Share Posted 21 augustus 2011 Dus wat jij kennelijk heel gewoon vindt bij fietsen, moet je bij audio ook maar eens gaan accepteren. Oh, maar mijn racefiets (en binnenkort wellicht ook mountainbike) is net zo 'budget' als mijn audiospullen hoor Hallo, Ik had het niet over jouw fiets(en). Ik had het over jouw voorbeeld. Groet, Leobus P.s. Je bent vast wel ergens zo goed in dat je boven modaal onderscheid kunt maken. Bedenk dat dan maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 augustus 2011 Report Share Posted 21 augustus 2011 Het is zo opvallend dat mensen met een low-end installatie altijd schoppen tegen mensen met een high-end installatie. Ik begrijp die houding niet,te meer daar ik zelf met low-end kringloop audio ben begonnen... En vol ontzag keek en luisterde naar vrienden,die high-end hadden. Jaloers..nimmer...Wel de wil om wanneer ik meer geld zou hebben,ook een high-end zo kopen. Ooit high-end boys horen zeggen (dure kabels werkt niet zakkevullerij ect ect...komt allemaal van de low-end boys.. Jammer het verpest de sfeer in de audio wereld... Is dat jaloersheid...?? ik denk het niet. Het is meer dat Hollandse idee van "doe maar gewoon". Overigens moeten de "high-end boys" voorzichtiger zijn. Er worden echt wel "low-end boys", "high-end boys". Generaliseren is niet nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 augustus 2011 Report Share Posted 21 augustus 2011 Generaliseren is niet nodig. Admiraliseren is niet nodig Overigens kom ik graag eens luisteren bij Fritz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saul Marantz Posted 21 augustus 2011 Report Share Posted 21 augustus 2011 Beste admiraal In mijn vorige mailtje staat klik,als je daar met de linkermuisknop op klikt kom je meer te weten. Was het niet beter geweest om dit te vermelden,door het groter operhoofd? was mijn achting vele malen hoger geweest.. Even duidelijkheid scheppen: Citaat van: Hififreak op 8 augustus 2011, 22:31:27 Citaat van: viceadmiraal61 op 8 augustus 2011, 22:19:29 Geachte hifi freak..Ik ben nu zo benieuwd waar je zelf nu mee luisterd?.. http://www.hififreak.nl/huidige_samenstelling_van_mijn_set.htm staat altijd demo-klaar. Daarnaast creëer ik regelmatig een budgetset om de gaande en komende man te laten zien dat je voor een zeer beperkt budget een aardig geluidje in huis kunt halen. Een goed voorbeeld is de set die genoemd wordt in mijn handtekening. Met de juiste muziek een lust voor het oor. Breedbanders kunnen immers hele mooie dingen doen. Zelfs als ze maar 12,00 Euro per stuk kosten. Ik hoop dat ik hiermee antwoord gegeven heb op de vragen die leefden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 22 augustus 2011 Report Share Posted 22 augustus 2011 Viceadmiraal61,leerling hi-end freak, meen je nou dat Blumenhofer de speaker moet zijn die alleen top is, het is gewoon een marketing speaker zoals andere goede speakers Voor de Beurs Van Arden is het geweldig en dat mag,maar hadden we op dit topic niet over het verschil van installatie,en dan komt het merk Blumenhofer binnen wandelen, is dit geen vorm van sluik ruik reclame ,ik hoop dat de jongens van KF in opstand komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 augustus 2011 Report Share Posted 22 augustus 2011 Nee hoor, wij (ik) gunnen een ander ook wat.... stel je voor dat iedereen PP 's zou kopen. Dan was het exclusieve er wel van af .... Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 22 augustus 2011 Report Share Posted 22 augustus 2011 Viceadmiraal61,leerling hi-end freak, meen je nou dat Blumenhofer de speaker moet zijn die alleen top is, het is gewoon een marketing speaker zoals andere goede speakers Voor de Beurs Van Arden is het geweldig en dat mag,maar hadden we op dit topic niet over het verschil van installatie,en dan komt het merk Blumenhofer binnen wandelen, is dit geen vorm van sluik ruik reclame ,ik hoop dat de jongens van KF in opstand komen. In opstand, nee joh. Die rottige luidsprekers van ons wil toch niemand hebben!! Als hier Blumenhofers stonden was ik ook wel blij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 augustus 2011 Report Share Posted 23 augustus 2011 Nee hoor, wij (ik) gunnen een ander ook wat.... stel je voor dat iedereen PP 's zou kopen. Dan was het exclusieve er wel van af .... (...) "Exclusief"? Dat is toch altijd d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 23 augustus 2011 Report Share Posted 23 augustus 2011 Worden de discipelen door de meester weer op de vingers getikt !!!!!! Spido welcome back Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 augustus 2011 Report Share Posted 26 augustus 2011 (edited) Gisteravond op de AVMN werd de avond verzorgd door Music2 waar bij ook het vergelijk is gedaan met de beruchte zoniet versterker. Dan meteen maar even het antwoord geven op de vraag is er een verschil waargenomen? Ja dat is er zeker. Of dit er dubbel blind ook uit te halen is weet ik niet. De Sony wist ook een aardig plaatje neer te zetten maar kwam ten opzichte van de Kanzy toch wel wat tekort. Met name in het 3D gedeelte kwam deze toch wel ernstig te kort. De gebruikte set bestond uit de Blumenhofer FS1 Luidsprekers beschikbaar gesteld door Fritz de With. De versterking was dus de Kanzy Kaam 1000 De gebruikte bron was de LOIT Passeri cd speler. Bekabeling was van van de hul Type weet ik ff niet meer. Deze set wist een aangenaam geluid neer te zetten maar door dat de ruimte niet echt mee werkte en ik niet in helemaal in het midden zat kon de set niet goed laten horen waar deze toe instaat was. Dit werd alleen maar duidelijker na dat de speakers terug werden geplaatst bij Fritz. Door dat de kolossen een gewicht van 80 Kg op de schaal weten te brengen heb ik aangeboden om deze ook te helpen uit laden waarna natuurlijk ook nog even geluisterd moest worden (zo een kans laat ik niet aan mij voorbij gaan.) Nog met de Marantz koud werd hier toch wel een heel precies plaatje neer gezet. Dit was toch wel even andere koek als op de AVMN avond. Er werd met de zelfde CD's geluisterd die voornamelijk van de hand van Frstz zelf waren. Hierbij viel op dat de ruimte waar wij met de AVMN normaal spelen vooral het sub laag weg slurpt. Bij Frtz thuis was dit er wel en hoe. Bij het slaan op de drums waren goed de vellen te horen, het materiaal van de stoken waarmee geslagen werd en ook het mee resoneren van de rand om het vel heen werd zo natuurgetrouw neer gezet dat alles precies aanwijsbaar was. Stemmen stonden goed aanwijsbaar op de plaats en in de diepte was ook alles compleet. Ik heb gister dus weer een nieuwe referentie opgedaan en er is weer duidelijk geworden hoe ver je nog met een gewone cd kan gaan. Mocht je dit zelf eens willen horen? Fritz nodigt iedereen die dit eens wil mee maken uit om dit zelf eens te ervaren. Nog bedankt voor de gasvrijheid en de moeite die Music2, Kanzy en Fritz genomen hebben om dit moois te kunnen laten horen. Groetjes George Edit Foto van de set van Fritz toegevoegd. Edited 26 augustus 2011 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 26 augustus 2011 Report Share Posted 26 augustus 2011 De Sony wist ook een aardig plaatje neer te zetten maar kwam ten opzichte van de Kanzy toch wel wat tekort. Met name in het 3D gedeelte kwam deze toch wel ernstig te kort. Dat is dan ook precies het domein waar een buizenversterker de transistorversterker de baas is, en blijft. Per definitie. Want dit heeft allemaal te maken met de hoeveelheid tegenkoppeling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts