Ruud Posted 26 augustus 2011 Report Share Posted 26 augustus 2011 Het zal mij ook niet verbazen dat de Sony het laag meer onder controle hield, nog steeds een beetje "vettig" maar velen vinden dat mooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 26 augustus 2011 Members Report Share Posted 26 augustus 2011 Het zal mij ook niet verbazen dat de Sony het laag meer onder controle hield, nog steeds een beetje "vettig" maar velen vinden dat mooi Dan zal het je ongetwijfeld verbazen dat dat niet het geval was... O, die uitnodiging staat nog steeds he! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 26 augustus 2011 Report Share Posted 26 augustus 2011 Goodtube ,onzin ,je hoort de uitgangs trafo, dat maak die imitatie 3d en met tegenkoppeling kan je ook een mooi plaatje krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 augustus 2011 Report Share Posted 26 augustus 2011 De Sony wist ook een aardig plaatje neer te zetten maar kwam ten opzichte van de Kanzy toch wel wat tekort. Met name in het 3D gedeelte kwam deze toch wel ernstig te kort. Dat is dan ook precies het domein waar een buizenversterker de transistorversterker de baas is, en blijft. Per definitie. Want dit heeft allemaal te maken met de hoeveelheid tegenkoppeling. Is niet helemaal waar. De mooiste afbeelding hoorde ik bij Fritz en daar weden geen buizen gebruikt in de set. Nu heb ik even niet bijdehand waar Fritz mee speelt maar het is in ieder geval de KI lijn van Marantz. Alles kan gewoon mooi klinken als het maar goed uitgevoerd wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viceadmiraal61 Posted 26 augustus 2011 Author Report Share Posted 26 augustus 2011 Ja.. het was een vollebak ,bij de AVMN...Dat kwam ook door wat extra gasten die ik had uitgenodigd.Een voor het vergelijk te doen Sony versus Kanzy,maar ook om deze mensen kennis te laten maken met deze Audio Club.Zo te lezen hebben zij het goed naar de zin gehad. De sony.....Moest het toch flink afleggen tegen de KanzyMet name op de bekende parameters van de betere hifi..high-end. De sony klonk plat,gaf wenig emotie op stemmen en solo instrumenten te klein diepte en hoogte beeld,een wat grover geluid overal. Nu zal deze versterker in zijn doelgroep best leuk mee kunnen komen,maar naar ik verwacht het ook zal afleggen tegen een Marantz Cambridge Audio ect. In dezelfde prijs classe .Sony is gewoon niet zo bezig ,althans in deze prijs classe om tot een hoger niveau te komen. Voor het goede doel....Arden weet hier veel van bied ik 100,- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 26 augustus 2011 Members Report Share Posted 26 augustus 2011 [...]Voor het goede doel....Arden weet hier veel van bied ik 100,- Helaas, hij zit al op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 26 augustus 2011 Members Report Share Posted 26 augustus 2011 [...] Helaas geen mooie foto van de set bij Fritz op het net kunnen vinden. [...] Heb je hier wat aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 26 augustus 2011 Report Share Posted 26 augustus 2011 Yep die zocht ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 augustus 2011 Report Share Posted 26 augustus 2011 Arden, Dat is een mooi initiatief. Gelukkig kun je ook z Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 augustus 2011 Report Share Posted 26 augustus 2011 :lol: Maarre, ik heb even dat blauwe forum bezocht en zag daar bekenden als Carl en Chansig, Arden en Pjotr27, maar dat is vast niet 'onze' Pjotr. Enfin, zijsprong. Ik hoed me wel om daar lid van te worden. Er zijn/waren al 51 pagina's over een of andere dure luidspreker, maar ik zou vice-admiraal toch willen verzoeken om een linkje, zodat een mens niet al zijn tijd eraan verdoet. M rc Op het hifi forum zitten een aantal uitstekende technici waar je veel van kan leren. Ik vind het prettige mensen maar te resoluut bij het ontkennen van vaak minieme verschillen. Ze zijn ook te afhoudend bij zaken die ze niet kunnen verklaren (er is wel veel onzin op de markt). Ik laat me ook nooit verleiden tot het meedoen aan hun vergelijkingsmethodiek waar ik niet in geloof. Overigens geef ik altijd mijn mening en dat wordt wel gedoogd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 26 augustus 2011 Report Share Posted 26 augustus 2011 Viceadmiraal61,leerling hi-end freak, meen je nou dat Blumenhofer de speaker moet zijn die alleen top is, het is gewoon een marketing speaker zoals andere goede speakers Voor de Beurs Van Arden is het geweldig en dat mag,maar hadden we op dit topic niet over het verschil van installatie,en dan komt het merk Blumenhofer binnen wandelen, is dit geen vorm van sluik ruik reclame ,ik hoop dat de jongens van KF in opstand komen. Zou het werkelijk alleen maar marketing zijn wol???????? Ik denk dat er een hele berg werk in zit, en dus tijd, en ja, tijd is nu eenmaal geld. Er zal in die tijd ook gegeten moeten worden, en de huur of hypotheek, en andere rekeningen betaald moeten worden. Als ik alle tijd die ik in de Morel monitoren had gestoken a €30,- per uur (wat ik bij een baas ook kan verdienen) moet rekenen kan ik absoluut niet uit komen voor de prijs die de originele Morel Supremes kosten. Ga ik alle uren rekenen (tegen die zelfde uurprijs) die ik in de SDS Tube DAC gestoken had, had ik beter een DCS of Goldmund kunnen kopen. Ga ik de uren rekenen die ik nu al bezig ben met een stel 15" woofers + 1" compressiedrivers achter Fostex H320 hoorns (ik ontwikkel de hoorns dus nieteens, enkel de wooferkast + filter, en de hoogte + hoek van plaatsing van de al bestaande hoorn), kom ik echt niet weg met een prijs van €35.000,-, en kan ze daarvoor al helemaal niet voor in de winkel zetten. Een echt goede hoornspeaker maken lijkt heel eenvoudig, omdat er in het verleden al zoveel ontwerpen geweest zijn, die er qua uiterlijk héél in de verte iets op lijken, als je een heel levendige fantasie hebt, maar voor geen meter klonken, vooral door ernstig flexende kasten, slechte filters, en al helemaal niet op elkaar afgestemde units, maar is dat zeker niet. Ook de Blumenhofer's zijn niet ideaal, en ook ik hoor nog het één en ander wat er te verbeteren valt, maar voor het bedrag waar ze voor verkocht worden zou IK ze niet zo goed kunnen maken en in de handel aan kunnen bieden. Wie dat wel kan wil ik bij deze uitnodigen dat dan ook te doen, en dat dan ook aan te tonen. In zulke kleine oplagen, waar je over praat bij dit soort exclusieve spullen (mede doordat slechts een klein persentage/promilage van de bevolking zoiets kan betalen) vind ik het nog heel knap dat je zulke speakers voor zo'n prijs in de handel weet te zetten. Nogmaals: Wie dat beter kan moet dat dan ook maar eens gaan doen, in plaats van alleen maar schreeuwen op een forum, en dan ook maar eens met jaarcijfers gaan aantonen dat hij het volhoud. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 27 augustus 2011 Report Share Posted 27 augustus 2011 Moet nog maar zien dat Blumenhofer over 10 jaar nog bestaat en inzicht of de speakerbouw een leuke bijverdienste voor de man is heb ik niet. Uit economische belangen zijn er een miljoen redenen te bedenken waarom een blind vergelijk vermeden moet worden. Heb jij zelf niet eens cd-spelers blind vergeleken Miracle? Link to comment Share on other sites More sharing options...
viceadmiraal61 Posted 27 augustus 2011 Author Report Share Posted 27 augustus 2011 Those are words of wisdom...Let it be..Let it be..En zo is het De beste stuurlui staan aan de wal. . We hebben een voorstel om het hele gedoe van versterkers vergelijk te stoppen.Door een laatste test. Achter een gordijn(vitrage)schakelen tussen de een en de ander,in het bijzijn van alle deelnemers aan deze diskus...Ik organiseer een zaal een set (vrij op gesteld)En laat de gasten maar komen. opgeven via info@sts-digital.nl..ik ben benieuwd naar de opkomst... Let op ,in werkelijkheid zijn het allemaal liefe jongens(dus wees niet bang om je forumgenoten te ontmoeten.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 27 augustus 2011 Report Share Posted 27 augustus 2011 Beste Fritz Natuurlijk is er geen zinnig mens dat zijn nieuwe aankoop blind gaat vergelijken en ik zelf heb ook een reden om nog steeds mijn volledig gereviseerde en goed afgeregelde Luxman L10 die ik na een zomer hard werken in 1979 van mijn zuurverdiende geld heb gekocht te gebruiken i.p.v een Sony van een paar honderd euro. Als er voor mij een mogelijkheid is zou ik graag het vergelijk bijwonen al ben ik niet zo benieuwt naar de uitkomst. Tussendoor zijn er veel sets langsgekomen maar de Lux is altijd gebleven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 augustus 2011 Report Share Posted 27 augustus 2011 Citaat van de site van Armand van Ommeren. Armand zat vroeger ook op de lijn van alle versterkers klinken hetzelfde. "De 50E en de 303 waren de eerste Quad eindversterkers met transistoren. De voorganger, de beroemde Quad II buizen eindversterker, is zowel qua vermogen als in klank de mindere van de 303. Voor hen die het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 27 augustus 2011 Report Share Posted 27 augustus 2011 Hottentot,behoor je tot Luxman sekte of heb je nooit een goede versterker gehoord Carl, ik heb 2 jaar geleden Van Ommeren anders horen praten hij zweert bij de 303 Miracle ,het is gewoon een marketing truuk,kijk eens in welke opname studio,staan,zo is Verberge en Ketelaar ook begonnen en dat mag,ik vind dit visie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 27 augustus 2011 Report Share Posted 27 augustus 2011 Ach wollie er is veel de revue gepasseerd maar uiteindelijk waren er weinig blijvers bij. De L10 is overigens nog steeds een zwaar onderschatte versterker met een punch waar veel grote bakken het benauwt van krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 27 augustus 2011 Members Report Share Posted 27 augustus 2011 Wol jongen, je hebt het helemaal door... Ze kosten eigenlijk maar een knaak, de rest is marketing. Gelukkig doet hij dat al ruim 30 jaar zo, kan er ook al 30 jaar van leven, dus zal het nog wel een tijdje zo doorgaan. De grootste afzetmarkt is nog steeds Duitsland, als er dus iets naar misdaad zou stinken, was dat daar al lang uitgekomen. Toon eens wat initiatief, stap in je tuut en ga een keer bij Fritz luisteren, Ruud zit daar binnenkort ook, ons aller Mirakel verwacht ik daar eigenlijk ook nog wel een keer. Maken we er iets gezelligs van. Vind je het dan nog niks, dan kun je dat hier naar eigen ondervinding plaatsen. Dat mag namelijk ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 27 augustus 2011 Report Share Posted 27 augustus 2011 Arden,Wol heeft ze al gehoord op de aa in Krefeld Arden ,ik denk dat jij het niet door hebt,ik vindt het een goeie zet dat die bij sts staat. Maar heden wordt het merk meer zichtbaar als vroeger en dat bedoel ik. En voor deze speaker is er gewoon een bepaalde doelgroep. Zo hebt je mensen die een voorliefde hebben voor PP,B en W, Magies en ga zo maar door. Och ja ik ben noch een goed merk vergeten en wel ,Audionote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 27 augustus 2011 Report Share Posted 27 augustus 2011 Hottentot,behoor je tot Luxman sekte of heb je nooit een goede versterker gehoord Carl, ik heb 2 jaar geleden Van Ommeren anders horen praten hij zweert bij de 303 Laatst kocht ik een setje Quad ESL-57 bij iemand die ze voor de demo aanstuurde met een 34/303 combinatie, het was om te janken zo slecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 27 augustus 2011 Report Share Posted 27 augustus 2011 Heb de esl-57s gehad en aangestuurd met de L10 was dit een erg goede combi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 27 augustus 2011 Report Share Posted 27 augustus 2011 Ik heb de esl57 met de Quad II aangestuurd en ik heb een 303 en ook een 405 erop geprobeerd maar ik vond de Quad II met grote voorsprong het mooiste . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 27 augustus 2011 Report Share Posted 27 augustus 2011 Thuis klonk de 57 schitterend met de UcD door Sander(KT88)gebouwd ook met een Sansui 7700(als eindversterker gebruikt)klonk het erg goed, puntje: een tikje minder controle in het laag dan de UcD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 28 augustus 2011 Report Share Posted 28 augustus 2011 Arden ,ik denk dat jij het niet door hebt,ik vindt het een goeie zet dat die bij sts staat. Maar heden wordt het merk meer zichtbaar als vroeger en dat bedoel ik. Dat lijkt me toch goed, om een speaker eens zichtbaar te maken, want zichtbaar zijn de grote jongens zeker! Of mogen speakers niet boven het maaiveld uitsteken van je , Wol, want dat riekt naar marketing? Marketing is niet slecht. Je promoot een product voor een bepaalde doelgroep. Reclame en beursen of demo's horen er nu eenmaal bij of het voor de winkelier is of de consument. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 28 augustus 2011 Report Share Posted 28 augustus 2011 Ivan ,ik heb niks tegen marketing ,het gaat over dom geklets, versterker vergelijken op het hifi forum over het verschil ja of nee.en dan komt bloemetje speaker langs voor maar liefst 35000,00 euro,s voor promotie dat rijmt toch niet Ps. voor de jongens is dat meer eeen middagje uit op de audio creche ,ik vind het belangrijkst als er veel geld voor stichting wordt opgehaald Toen Android met zijn speaker kwam, viel half Hear over hem, wordt pp of hot bloemetje speaker gepromoot dan hoor je niks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts