Jump to content

Luister Vergelijk Tussen Een Sony Ta Fe 370 Versus Marantz Ref Serie

viceadmiraal61
 Share

Recommended Posts

Ik heb dat ook wel een beetje met Siltech. Geven kapitalen uit voor reclame. Ik wil mijn geld voor een goed produkt betalen niet voor de reclamejongens. Hoeveel procent van de prijs is dat dan? Ik wil mijn geld voor een goed produkt betalen en niet voor de reclamejongens.

• Members

Wol jongen, het was een draadje speciaal in het leven geroepen voor de audiohandel om nieuwe producten te melden. Het ging dus over de Blumenhofers en waar zij voor worden gebruikt bij STS Digital...

Dat het ontaardde in en welles/nietes discussie over dat alle versterkers hetzelfde klinken, tja, zo werkt het heden ten dage nu eenmaal op de fora. Het is niet anders. Is ook meteen de reden waarom de handel weinig gebruik maakt van dergelijke draadjes, iedereen kan daar ongestraft zijn ongezouten mening geven (lees: afbranden). Als er in dergelijke -speciaal daarvoor in het leven geroepen- topics wat strenger zou worden gemodereerd zou er waarschijnlijk veel meer nieuws te vinden zijn. Heeft dus niets met spam te maken.

Het kan trouwens ook de andere kant op, op het HT forum is er in een draadje die wel over een versterkervergelijk ging een soort show-of ontstaan tussen 3 masterings studio's, dit geeft een zeer mooi inzicht in het hoe en wat bij opnames en het masteringsproces. Heeft zelfs een eigen vervolg gekregen over wonderbaarlijke muziek. Wie dat leuk vind om te lezen: KLIKKERDEKLIK

Guest tubejack

Beetje of-topic....

Carl...

Maar hoe weet je dan wat goed is? zonder "reclame" ?

Proberen? kabels? Veel mensen hebben geen benul hoe ze daarmee om moeten gaan...

Ik verwacht niet dat er veel verkopers zijn die dit zomaar uitlenen.

Ik bedenk me net dat jij misschien zoiets wilt als een "huismerk"

M.a.w. goede kwaliteit voor een redelijke prijs..... zeg maar zoals

een pot pindakaas van Appie Heijn :confused:

Edited by tubejack

Het is zinloos versterkers te vergelijken zonder de geluidsbronnen en de luidsprekers dynamisch te specificeren.

Aanpassing, vermogen (versterkingsfactor), vervorming, ruisverhouding en demping: ze zijn allemaal van groot belang.

Soms (afhankelijk van de bronnen - afsluitweerstand, signaalspanning - en de complexiteit (reactiviteit, impedantie, gevoeligheid/rendement) van de luidspreker kan één factor doorslaggevend zijn. Alleen door smart en strijd verworven wijsheid (d.i. kennis, verworven intuïtie) kan hierbij de juiste weg wijzen.

Het is toch aapjes kijken <_< op het andere form met versterkers ,wel of geen verschil in klank.

Wie zegt dat het een goede combinatie is, Sony amplie met Adam speakers,die door de huis leverancier importeur geleverd wordt op het andere form.

Die dit organiseert, heeft die ballen verstand van audio !! :D

PS.ik denk wel van organisatie maar van audio ....... <_<

Heeft zelfs een eigen vervolg gekregen over wonderbaarlijke muziek. Wie dat leuk vind om te lezen: KLIKKERDEKLIK

Bedankt voor de link, dat was fijn om te lezen, Arden.

Dus nu staat Mercury met Living Presence op mijn wensenlijstje, al kon ik niet zo gauw vinden waar dat te scoren is (niet lang gezocht overigens).

M :ph34r: rc

Het is zinloos versterkers te vergelijken zonder de geluidsbronnen en de luidsprekers dynamisch te specificeren.

Aanpassing, vermogen (versterkingsfactor), vervorming, ruisverhouding en demping: ze zijn allemaal van groot belang.

Soms (afhankelijk van de bronnen - afsluitweerstand, signaalspanning - en de complexiteit - reactiviteit, impedantie - van de luidspreker kan

Even off topic.

Sander fijn je weer te zien. Ben er niet zo veel meer hear, maar open dit topic en zie aan het einde je reactie. Doet me deugd.

Thanks, Kelly! :D

Ik heb nu geen hart meer maar dat merken jullie toch niet op zo'n forum. B)

Beste KT88,

Hartelijk welkom, terug in ons midden!

Ja, "gewoon gaan luisteren"... Naar wàt, dan?

De twee apparaten waar het hier om gaat, zouden elkaar beide vermoedelijk kunnen verslaan - afhankelijk van de randapparatuur.

Sommige combinaties zijn nu eenmaal geschikter, en dus beter, dan andere.

(Zo herinner ik mij hoe destijds de B&W 801 bij krachtpatser-(transistor)versterkers met een hoge demping veel beter presteerde dan bij lichte (buizen)versterkers met een geringe demping. Dat stempelde die lichte (buizen)versterkers nog niet tot slèchte versterkers, want in combinatie met minder "moeilijke" luidsprekers speelden die de sterretjes van de hemel!)

Guest tubejack

Wat een "klef gedoe zeg ... getver :blink:))))))

Mogelijk hebben die "ongelovige audiofielen*" goede weergevers gekocht .... dan kun je gewoon met èlke versterker spelen. Sony, Marantz,Rotel, EL34, EL84 of 300B etc. is geen probleem.

*Volgens mij zijn ze gewoon slimmer B)

Jack

Tja ... je kunt ook gewoon een goede versterker bouwen/kopen, dan ben je ook niet beperkt in je speakerkeuze.

't Is maar net hoe je ertegenover staat.

PS Spido bedankt voor het warme welkom! B)

Guest tubejack

't Is maar net hoe je ertegenover staat.

Als je dit "vergelijk" mag geloven

Vergelijk Tussen Een Sony Ta Fe 370 Versus Marantz Ref Serie

is een versterker al gauw goed genoeg :rolleyes:

Echt goede boxen, zijn zeldzaam ........<_<

Zelf zou ik als ik een heel nieuwe installatie zou kopen éérst weergevers zoeken die ik mooi vind en daarna

een bijpassende versterker. Nooit andersom dan je beperk je, jezelf wel heel erg.

Je loopt dan wel het risico dat je impedantie onvriendelijke en naar stroom hongerende weergever heb gekozen en

een bakbeest van een versterker nodig hebt. Zolang je, je dat maar beseft en niet verder wil experimenteren

is er niets aan de hand. Prima.

Wil je na een paar jaar eens overstappen naar buizen, dan kun je dat wel vergeten :(

Vandaar mijn tip, neem boxen die je gemakkelijk met èlke versterker kun aansturen :)

Natuurlijk kun je ook ander boxen kopen maar goede zijn zeldzaam.... dus waarom niet

in één keer goed ;)

Jack

P.s. dat "kleffe gedoe slaat niet op jouw KT88 fijn dat je er weer bent, maar dat

Spido en Wol het met elkaar eens zijn... onmogelijk :blink:

Edited by tubejack

Echt goede boxen, zijn zeldzaam ........<_<

Dat kan best waar zijn hoor .... dan misschien toch maar eens vellen proberen ipv. boxen? :D

Zelf zou ik als ik een heel nieuwe installatie zou kopen

Het is zo opvallend dat mensen met een low-end installatie altijd schoppen tegen mensen met een high-end installatie.

Ik begrijp die houding niet,te meer daar ik zelf met low-end kringloop audio ben begonnen...

En vol ontzag keek en luisterde naar vrienden,die high-end hadden.

Jaloers..nimmer...Wel de wil om wanneer ik meer geld zou hebben,ook een high-end zo kopen.

Ooit high-end boys horen zeggen (dure kabels werkt niet zakkevullerij ect ect...komt allemaal van de low-end boys..

Jammer het verpest de sfeer in de audio wereld...

Was de high-end audio wereld maar een wereld van jaloezie. Op het moment vind ik het vooral een wereld van afgunst.... B)

Iedere high-end boy is als het goed is ooit begonnen met low-end. Net zoals dat iedere prof ooit een amateur was. Zelfs in de voetbal ;)

Begint dit toch nog een interessant topic te worden....

Overigens ben ik van mening dat vooral de grote luidspreker -dus met grote woofers- al een best aardig geluid levert met low-end spullenboel.

Slechte luidsprekers hebben daarentegen zeer goede elektronica nodig om nog wat aardigs te laten horen.

- Jemig da's effe tillen. Leuk om Arden in actie te zien! :)

- Van der Hul? Van den Hul hoop ik. Of is het een neppert?!

- Kijk zijn die kisten toch nog ergens handig voor :lol:

- Waarom staat het Sony apparaat verticaal? Bang voor negatieve instraling?

- Het is toch ook een buizen versus transistor knock out.

- Een lekker audiofiel publiekje.... Contact maken op eigen risico...

- Dat heeft Cor weer goed gedaan, dit filmpje.

- Had liever de track van Fields of Gold gehoord, maar goed ik was niet bij het vergelijk.

- Had er geen transistorversterker van 50,000 tegen aan gegooid kunnen worden? :P

- Leuk vergelijk. B)

Leuk filmpje.

Ben alleen benieuwd wat de leden ervan vonden en of men verschil had gehoord tussen de versterkers.

Ik was er helaas niet bij deze keer als lid van de AVMN, vanwege dat ik op vakantie was. Vandaar mijn vraag.

Gisteren ben ik wel even gaan luisteren bij Fritz.

Wat overigens erg leuk was.

Leuk om Fritz eens in zijn eigen domein te mogen ontmoeten.

De luistersessie was amusant, vanwege de vele verhalen en gesprekken en meningen.

Maar ook wel wat rommelig verliep tijdens het luisteren. Niet heel erg, maar het vraagt wat extra concentratie van mijn kant.

Hoewel ik geen liefhebber ben van hoornluidsprekers, omdat het in mijn oren vaak te scherp klinkt, ben ik op het einde van de luistersessie positiever geworden.

Wat mede kwam doordat Fritz ze 2 dB had teruggezet. Hierdoor klonk het vloeiender en was het meer een geheel tussen hoog, midden en laag.

Ik hoorde ook meer verfijning en samenhang tussen de instrumenten.

Mijn opmerking over inspelen van de luidspreker en hoelang ze moeten inspelen (aantal uur) werd door een ander Hearforumlid plagerig over gedaan.

Overigens niet erg, want ik ken dit lid en zijn plagerijtjes.

Wat leuk was om te zien hoe Fritz met de positieve en negatieve kritiek om ging van onze kant. Fritz gunde ons ook nog een stukje muziek van een laatste (proef)mastering.

Fritz bedankt voor de ontvangst en de koffie en je inkijkje.

Ruud bedankt voor het meerijden.

@ Sander, Wat zag je er goed uit en goed om je weer heel even te zien.

Leuk filmpje.

Ben alleen benieuwd wat de leden ervan vonden en of men verschil had gehoord tussen de versterkers.

Ik was er helaas niet bij deze keer als lid van de AVMN, vanwege dat ik op vakantie was. Vandaar mijn vraag.

Zie hier mijn verslag.

Verder was het grote verschil voor mij dat (ook ik heb het niet heel erg op hoorn speakers) deze niet als hoorn speakers klonken met de Kanzy.

Met de sony was dat in your face geluid er wel.

De kanzy gaf een wat aangenamer geluid dus.

Groetjes George

Jack,wat is er mis mee, het antwoord van Spido klopt wie een bus of heb jij een totaal andere mening :)

Je kunt mee eens of oneens zijn, meningen moet je respecteren en je kunt er nog wat van leren. :)

Guest tubejack

Jack,wat is er mis mee, het antwoord van Spido klopt wie een bus of heb jij een totaal andere mening :)

Het ging niet om het antwoord, maar het opmerkelijke feit dat jij het een keer met hem eens bent.

Je kunt mee eens of oneens zijn, meningen moet je respecteren en je kunt er nog wat van leren. :)

Leermomentje Wol .... respect is iets dat je moet verdienen.... <_<

Misschien is het goed te bedenken dat de éne waarheid de àndere waarheid niet hoeft uit te sluiten.

En we moeten kwantiteit niet verwarren met kwaliteit.

Wie luidsprekers gebruikt met een hoog rendement, en liefst ook met een gelijkmatige impedantiekarakteristiek, hoeft niet bijzonder hoge eisen aan de kwantiteit (het maximale vervormingsvrije vermogen) van de versterker te stellen. En de elektrische demping ("dempingsfactor") hoeft ook niet erg groot te zijn.

Wie daarentegen luidsprekers gebruikt met een laag rendement, en eventueel ook met een grillige impedantiekarakteristiek, moet wèl hoge eisen aan de kwantiteit van de versterker stellen. Ook is de elektrische demping dan van eminent belang.

De kwaliteit van de versterking is een heel ander verhaal (vrijheid van vervorming, ruis e.d.). Aan die aspecten moet men altijd de hoogste eisen stellen: zowel bij krachtpatsers als bij lichte versterkers, en onafhankelijk van de toe te passen luidsprekers.

Dat de versterker heel veel kwantiteit èn heel veel kwaliteit moet kunnen leveren, is dus niet in alle gevallen nodig.

(Maar als het wèl zo is, geeft dat toch een wat rustiger gevoel... :rolleyes: )