Jump to content

Luister Vergelijk Tussen Een Sony Ta Fe 370 Versus Marantz Ref Serie

viceadmiraal61
 Share

Recommended Posts

Ik begrijp eigenlijk niet wat 'ze' op het Hififorum willen bereiken.

Langzamerhand weet iedereen dat op de manier vergelijken zoals ze daar voorschrijven geen verschillen gehoord zullen worden. Zelfs niet tussen twee enorm verschillende luidsprekers.

Ik heb meerdere keren meegedaan met dergelijke testen. Er is geen touw aan vast te knopen. Ik luister daarom wel op mijn manier en kies de spullen die me bevallen. Ik heb niemand nodig, om te bewijzen dat die hetzelfde klinken als spulen van de helft van de prijs of het dubbele van de prijs.

Het lijkt daar wel, of er een straf op dure spullen staat. Bovendien is daar nog een heksenjacht aan de gang, elke opmerking betreffende kabels, stroomvoorziening, enz. wordt meteen de grond in getrapt.

Vreemde ontwikkeling....

:(:huh::confused:

Antwoord daarop: De audio branche naar de verdommenis, en iedereen aan een low-budget audioset voor het leven helpen.

En jij denkt serieus dat een paar mensen op een forum zo veel macht hebben? :lol:

Antwoord daarop: De audio branche naar de verdommenis, en iedereen aan een low-budget audioset voor het leven helpen.

En jij denkt serieus dat een paar mensen op een forum zo veel macht hebben? :lol:

Het draagt in ieder geval bij.....

Maar het geeft ook de ongeintereseerdheid in een goede geluidsweergave van veel mensen aan. Het is niet meer: Hoe kan ik een zo mooi mogelijk geluid in m'n huiskamer krijgen. Maar meer: wat vind ik nog acceptabel.

Ik heb zojuist even naar het Prinsengrachtconcert gekeken. Luisteren kun je dat amper noemen. Het was n.l. via de miniluidsprekertjes in een dure TV van Ca 1,5 m diagonaal. Ik werd er helemaal kriebelig van.. dat mensen dit acceptabel vinden... :confused:

Ik begrijp het echt niet meer... Of zoals Wim Sonneveld het vroeger al zei.. Ach men.. ik ben feel te auwd foor die troep..

:)

:lol: :lol: :D:)

Maarre, ik heb even dat blauwe forum bezocht en zag daar bekenden als Carl en Chansig, Arden en Pjotr27, maar dat is vast niet 'onze' Pjotr. Enfin, zijsprong.

Ik hoed me wel om daar lid van te worden. Er zijn/waren al 51 pagina's over een of andere dure luidspreker, maar ik zou vice-admiraal toch willen verzoeken om een linkje, zodat een mens niet al zijn tijd eraan verdoet.

M :ph34r: rc

Het draagt in ieder geval bij.....

Denk je dat echt? Misschien bij die paar vogels die daar op het forum zitten, maar om nou te zeggen dat ze de hele audiobranche naar de verdommenis willen helpen. Dat is wat te veel eer voor het hififorum hoor... Hoeveel audio/muziekliefhebbers komen daar nou helemaal? Zeker wereldwijd gezien...

Maar het geeft ook de ongeintereseerdheid in een goede geluidsweergave van veel mensen aan. Het is niet meer: Hoe kan ik een zo mooi mogelijk geluid in m'n huiskamer krijgen. Maar meer: wat vind ik nog acceptabel.

Of hoe kan ik zorgen dat ik onnodige uitgaven voorkom... Het is maar hoe je er tegenaan kijkt...

Ik heb zojuist even naar het Prinsengrachtconcert gekeken. Luisteren kun je dat amper noemen. Het was n.l. via de miniluidsprekertjes in een dure TV van Ca 1,5 m diagonaal. Ik werd er helemaal kriebelig van.. dat mensen dit acceptabel vinden... :confused:

Voor muziek vind ik tv-speakertjes ook niet acceptabel. En voor film ook niet. Dan schakel ik het geluid altijd via mijn versterker. Maar voor sommige (of velen waarschijnlijk) zal het wel acceptabel zijn. Net zoals het voor velen acceptabel is om op een aftandse fiets te rijden. Of in een standaard Hyundai Matrix. Of om fotootjes te maken met een mobieltje... Niet iedereen kan/hoeft geinteresseerd te zijn in een goed geluid, Hans...

Ik begrijp het echt niet meer... Of zoals Wim Sonneveld het vroeger al zei.. Ach men.. ik ben feel te auwd foor die troep..

Nee, je bent niet te oud voor die troep. Je hebt andere interesses en andere prioriteiten... Gelukkig maar. Als iedereen dezelfde interesses zou hebben, zou het erg saai worden, niet waar?

:lol: :lol: :D:)

Maarre, ik heb even dat blauwe forum bezocht en zag daar bekenden als Carl en Chansig, Arden en Pjotr27, maar dat is vast niet 'onze' Pjotr. Enfin, zijsprong.

Ik hoed me wel om daar lid van te worden. Er zijn/waren al 51 pagina's over een of andere dure luidspreker, maar ik zou vice-admiraal toch willen verzoeken om een linkje, zodat een mens niet al zijn tijd eraan verdoet.

M :ph34r: rc

Dit forum zegt precies hetzelfde als BG goed is goed genoeg.

De meeste mensen die tegen deze vorm van vergelijking zijn hebben er dus nog nooit een meegemaakt of zijn ongelofelijk op hun snuit gegaan en konden vervolgens met de smaad niets anders als roepen dat de opzet niet deugt.

Zelf ooit meer dan een groot believer heb het de kleine Sony tegen een ASR emitter horen opnemen en op meer dan adequaat volume met op de gebruikte B&W 801 een erg goede geluidskwaliteit.

Zal zelf nooit de gewraakte Sony willen bezitten maar helaas moest ik mijn rotsvaste overtuiging over grote verschillen tussen bijv versterkers en cd spelers wel bijstellen.

Voor mij is het nooit genoeg,dat de verschillen tussen comerciele apparatuur klein zijn kan ik mij goed voorstelen,

de mens wil alleen mooie kastjes met intressante namen en dure prijzen en vol met electronica,want bij de hiy-end gaat het per kilo,s :D

Ik vraag mij weleens af hoe hun een prijs calculatie op los laten <_<

Ik daar onderstaande posting geplaatst, waar ik tot op hebben nog geen reactie heb

(maar dat kan nog)

Je kunt op een forum een (ongeschreven) wet hanteren, dat als A beweert dat versterker X beter klinkt dan versterker Y, A meteen tot verantwoording wordt geroepen en het verdere verloop van de discussie een sfeer van competitie krijgt.

Het wordt dan net een voetbaldwedstrijd waarbij in de hitte van de strijd, onsportief gedrag wordt getoond !

Hierbij kan je de kritische vraag stellen, waarom moet A bewijzen, dat ie gelijk heeft !

Willen een aantal forumleden die menen dat er geen hoorbare verschillen zijn tussen kabels, versterkers, dit soms steeds weer bevestigd zien?

Moet deze

Er is toch niemand, die in dit soort onzin trapt?

Vorig jaar hadden we ene "blindetest"

http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=13323&st=0

Kan dit topic gedelete worden?

Dank u.

Jack

Tubejack

waarom dit topic deleten, komt er eindelijk eens wat leven in de brouwerij :lol:

geinje, ik snap je standpunt, discussies m.b.t. "blindetesten" leiden alleen maar

met "moddergooierij" op allerlei hififorums

Dus maar door blijven gaan met "blinde testen" is volgens mij niet de oplossing

Daarintegen blijf ik nog steeds geinterresseerd in de vraag, waarom vele "verschillen"

horen (dit wil ik NIET allemaal afdoen als suggestie) en dit niet conform een geijkte/objectieve methode boven water is te krijgen.

Nu meen ik zelf ook wel verschillen te kunnen horen tussen versterkers en CD-spelers

(niet tussen kabels) maar veelal worden deze verschillen teveel "uitvergroot" op het papier toevertrouwd, zowel door hobbyisten als de hifipers !

(en deze laatste is ook niet altijd objectief)

Van mij mogen mensen verschillen blijven horen, belangrijkste is, dat men ook bewust moet zijn van het feit, dat van de ene kant het menselijke gehoor zeer gevoelig is maar ook zeer onbetrouwbaar kan zijn (er zijn dagen, dat je set grandioos klinkt en dagen gewoon "ruk" klinkt)

Nu moet ik zeggen, dat ik vorige week bij de hifi-winkel in Beek naar binnen liep een een geluid voorgeschoteld kreeg, welke werkelijk subliem klonk :rolleyes: en de indruk wekte naar een set te luisteren die wel wat mag kosten.

Edoch wat ik hoorde wat een all-in-one midi-set van Marantz met hierop monitoren van Marquant Short aangesloten. Het geheel kon de deur uit voor nog geen 1.000 euro nieuw.

• Members

Ach, ik heb nu dus weer een keer laten verleiden om er aan mee te werken, vanaf posting 1 was duidelijk wie ik ben en wat ik doe, er wordt direct nergens op een normale manier meer op gereageerd en alles wordt afgedaan als teveel commerciele belangen. Als je daarna vraagt welke rechtgeaarde audiofiel met een dergelijk kastje naar de lokale uitbater gaat om daar een eventuele potentiele nieuwe versterker in de winkel te gaan vergelijken via zo'n schakelkastje en een instap Sony wordt er gevraagd of je wel wetenschappelijk aan kan tonen of je weet waarover je praat. Ik vind het (en dat mag gelukig nog net wel) de grootst mogelijke onzin. Dat je daarna compleet afgeserveerd wordt (met de diverse pogingen om je naam door het slijk te halen), het zij zo. Ik blijf mijn ding doen zoals ik het doe, en ben daar gelukkig mee. Wie daar de meeste commerciele belangen heeft is denk ik zo onderhand wel duidelijk, ook dat moderaters daar gewoon aan meewerken. Maakt voor de rest ook niet uit, ik heb ze mijn medewerking toegezegd, ik trek me nooit terug, ook niet voor zoiets. Gezien het feit dat daar simpelweg niet op wordt gereageerd zal het er ook wel niet van komen, het zij zo...

Audio is gewoon maatwerk,dat moet je thuis uitproberen en nergens anders,we weten dat we voor 95 procent de zelfde kant op gaan zowel analitisch of muziekaal,maar hebben allemaal 100 procent de zelfde oren !!! :D

Als we dat hadden, was het heeeeel dun gezaaid met audio forums :)

Arden,

Ik heb zo,n idee, dat in real-life de mensen veel aardiger zijn maar als mannen

eenmaal in de auto of achter hun computer zitten, zijn het wilde beesten :unsure:

m.b.t. de discussie waarom de Blumenhofers zoveel geld moeten kosten, kwam bij

ook over, alsof de handel ter verantwoording werd geroepen,

hierop heb ik als volgt aldaar gereageerd Blumenhofers

Niettemin hebben de Blumenhofers ondertussen wel mijn aandacht getrokken,

en wil deze weleens horen (mits afstand en tijd het toelaten).

Waar kan ik deze luisteren Arden en wanneer.

Ik begrijp 'm nu. Arden heeft voorgesteld dat de Blumenhofers goed presteren bij goedkope en dure versterkers, mits goed ontworpen. En nu is blijkbaar een discussie met deze test als resultaat uitgekomen. Is dat inherent aan hoogrendement luidsprekers of heeft het meer van doen met het merk, vraag ik me nu af. Maar nu loop ik op de test vooruit.

Nieuwe referentie bij STS Digital: de Blumenhofer Genuin FS 1

Quote Han:Jacco beweert dat je met de Blumenhofers geen verschil zult horen tussen een Sony en een andere goed ontworpen versterker, al kost die een half miljoen. En daarmee bedoelt Jacco dat als die dure versterker wel anders klinkt, dan is hij niet goed ontworpen en zal hij vervormen of anderszins afwijkingen laten horen en uiteraard hoor je dan wel verschillen. En die verschillen zullen heel erg goed meetbaar zijn, maar als de Sony 0.5% vervorming heeft en de andere versterker 10% vervorming, dan ga je dat horen. De vraag rijst dan: welke is de betere versterker?

http://www.hififorum.nl/index.php?topic=22514.735

Guest tubejack

:blink:

waarom dit topic deleten, komt er eindelijk eens wat leven in de brouwerij :lol:

Sorry ik vind het zonde van de moeite en energie.

Iets goed vergelijken kan m.i. alleen maar in je eigen rustige omgeving zonder enige druk of invloed van anderen.

Set's die zo "lekker klonken" in de winkel kunnen op de wat langere duur met een beetje pech veranderen

in een "hoofdpijn set"

Groet,

Jack

• Members

[...]

Sorry ik vind het zonde van de moeite en energie.

[...]

Ben ik wel met je eens hoor Jack, komt waarschijnlijk dezelfde hetze van. Je weet echter maar nooit, misschien ontstaat er iets constructiefs...

Maar goed, het laatste wat ik er nog over kwijt wil, op het Hififorum hebben ze een apart onderdeel waarbij staat aangegeven: ''Nieuws uit Hifi land. Hier kan de markt informatie plaatsen over nieuwe of nuttige producten''. Duidelijk dus een draadje waar je iets kunt vertellen over een product. Dat vervolgens Jan en Alleman hierover valt, terwijl dat onderdeel speciaal hiervoor in het leven is geroepen, k

Aanstaande donderdag geeft Kanzy trouwens ook weer een demo voor audiovereniging Midden Nederland, die zullen ze ook weer gebruiken. Bij Fritz staat het echter goed opgesteld en getuned, daar zul je waarschijnlijk een betere indruk krijgen als wanneer de set een uur van te voren wordt opgebouwd in een nog totaal onbekende ruimte die ineens vol zit met mensen. De ruimte van Fritz is ook meer vergelijbaar met gemiddelde een woonkamer.

Leuk ik heb daar nu al zin in. :D

Ben jij daar ook bij Arden?

Groetjes George

Het is zo opvallend dat mensen met een low-end installatie altijd schoppen tegen mensen met een high-end installatie.

Ik begrijp die houding niet,te meer daar ik zelf met low-end kringloop audio ben begonnen...

En vol ontzag keek en luisterde naar vrienden,die high-end hadden.

Jaloers..nimmer...Wel de wil om wanneer ik meer geld zou hebben,ook een high-end zo kopen.

Ooit high-end boys horen zeggen (dure kabels werkt niet zakkevullerij ect ect...komt allemaal van de low-end boys..

Jammer het verpest de sfeer in de audio wereld...

Beste admiraal

Het is toch wel enigszins kort door de bocht om alle mensen met een aldi set het verwijt te maken dat er bovenmatig jaloers gereageerd wordt naar mensen met een bovenmodale set.

Kun jij misschien aangeven wat in jouw optiek voldoet aan high-end en wat niet.

Heeft dit met de geluidskwaliteit te maken of met het gespendeerde bedrag?

Guest tubejack

Het is absoluut een misvatting, dat je veel geld moet hebben voor een fatsoenlijk geluid.

Het is wel zo dat je op een gegeven ogenblik een paar honderd procent meer moet

investeren voor zeg 5% hogere resolutie.

Mensen die "schoppen" vind ik gewoon dom.... snappen het niet.

Jack

Edited by tubejack