Albert Maassen Posted 30 augustus 2011 Report Share Posted 30 augustus 2011 Hoi, Ik overweeg deze subwoofer te combineren met de B&W Matrix 803 series 2. Via mijn voorversterker kan ik de lagere frequenties direkt naar de sub sturen zodat de eindtrap alleen het hoog en midden verzorgd. Is van deze verandering een substantiele verbetering te verwachten of niet. Bij voorbaaat dank voor reakties Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 augustus 2011 Report Share Posted 30 augustus 2011 Is van deze verandering een substantiele verbetering te verwachten of niet. Een subwoofer is natuurlijk uitgevonden om de zaak te verbeteren, maar of dat altijd zo is? je hebt een stevige LS en ik vraag me af of die Quacke nu echt laag daaraan toevoegt. Daarnaast zou je ook kunnen kiezen voor een LS die wat lager gaat. Persoonlijk zou ik zo'n ding nooit kopen zonder hem eerst in je set te hebben uitgeprobeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 31 augustus 2011 Report Share Posted 31 augustus 2011 De 803's hebben al aardig wat laag, ik denk niet dat een Rel Quake daar nog iets kan verbeteren en/of toevoegen. Sterker nog, ik ben bang dat het een "rommeltje" gaat worden door overlappende frequenties en fase-verschillen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 31 augustus 2011 Report Share Posted 31 augustus 2011 Als het laag van de 803's niet krachtig genoeg wordt ervaren dan adviseer ik de oplossing te zoeken in een andere versterker. Eentje die wèl genoeg stroom levert. Een Vincent klasse A bijvoorbeeld. Hier de reden: http://www.stereophile.com/solidpoweramps/655/index.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 1 september 2011 Report Share Posted 1 september 2011 Ik overweeg deze subwoofer te combineren met de B&W Matrix 803 series 2. Via mijn voorversterker kan ik de lagere frequenties direkt naar de sub sturen zodat de eindtrap alleen het hoog en midden verzorgd. Is van deze verandering een substantiele verbetering te verwachten of niet. Bij voorbaaat dank voor reakties Op zich is het gebruik van een sub in je set geen probleem, met een slimme plaatsing kan het laag duidelijk verbeterd worden (nog twee subs er bij en het kan nog beter) Je zou de Quake kunnen inzetten voor de laagste octaaf, vroeg filteren dus < 40Hz. Een substantiele verbetering zal het m.i. niet geven omdat de Quacke een relatief klein woofertje heeft dat in dat bereik erg veel werk moet verzetten. De kans is dan groot dat je voornamelijk vervorming aan het toevoegen bent, de 803 namelijk is geen kleintje in het laag. Persoonlijk zou ik dan naar iets met minstens een 15" driver kijken en misschien wel twee. Als je een Quake kunt lenen, gewoon eens proberen. Als je meer UHMPF in het laag/midlaag wilt, niet aan beginnen, subs zijn voor een dieper laag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 1 september 2011 Report Share Posted 1 september 2011 Sub is niet nodig. Wordt je op de lange duur niet blij van. Het probleem hier is de Quad 405. Die heeft geen ballen. Zie ook mijn posting hierboven en een oude discussie op hear (google) over deze Quad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 1 september 2011 Report Share Posted 1 september 2011 Sub is niet nodig. Wordt je op de lange duur niet blij van. Het probleem hier is de Quad 405. Die heeft geen ballen. Zie ook mijn posting hierboven en een oude discussie op hear (google) over deze Quad. Beetje vreemde reaktie Goodtube, volgens mij bepaal jij niet voor anderen of iets wel of niet nodig is, laat staan of iemand er wel of niet vrolijk van wordt, laat hem dat aub zelf bepalen. Bovendien kan ik op geen enkele wijze uit de post van de OP halen dat hij een 405 gebruikt. Heb ook die oude discussie maar eens gezocht, tsja, dat was in januari en ergens vorig jaar, misschien heeft de man inmiddels wel een vierkante meter Krell staan. Als ik het allemaal nog uit elkaar kan houden staat er inmiddels ook een andere B&W dan in de eerste posting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 1 september 2011 Report Share Posted 1 september 2011 Sub is niet nodig. Wordt je op de lange duur niet blij van. Het probleem hier is de Quad 405. Die heeft geen ballen. Zie ook mijn posting hierboven en een oude discussie op hear (google) over deze Quad. Beetje vreemde reaktie Goodtube, volgens mij bepaal jij niet voor anderen of iets wel of niet nodig is, laat staan of iemand er wel of niet vrolijk van wordt, laat hem dat aub zelf bepalen. Bovendien kan ik op geen enkele wijze uit de post van de OP halen dat hij een 405 gebruikt. Heb ook die oude discussie maar eens gezocht, tsja, dat was in januari en ergens vorig jaar, misschien heeft de man inmiddels wel een vierkante meter Krell staan. Als ik het allemaal nog uit elkaar kan houden staat er inmiddels ook een andere B&W dan in de eerste posting. Beste Seed7, Volgens mij zou het beter zijn dat Albert zelf even reageert in plaats van dat wijzend vingertje van jou. Ik ben er redelijk van overtuigd dat het probleem in de versterking zit. Punt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 september 2011 Report Share Posted 2 september 2011 Je kunt ook even naar de rest van de set vragen. Albert waar speel je mee? Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 2 september 2011 Report Share Posted 2 september 2011 Je kunt ook even naar de rest van de set vragen. Albert waar speel je mee? Laat maar Jack, het ligt altijd aan de versterker en nooit aan de luidspreker of de ruimte, ik had gewoon weer eens helemaal niets moeten zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 september 2011 Report Share Posted 2 september 2011 Ja, maar het kan ook nog aan de bron liggen! Wat ik nu voor laag uit mijn spiekers haal heb ik nooit voor mogelijk gehouden, en dat na een beetje illegaal prutsen aan de bron. Ik denk dat Paulebabbie gewoon gelijk heeft. En Goodtube ook. NB: De TS heeft wel een stuk of drie keer gezegd dat-ie met de Quad 405 speelt, dan mag je veronderstellen dat het nog zo is. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 september 2011 Report Share Posted 2 september 2011 Je kunt ook even naar de rest van de set vragen. Albert waar speel je mee? Laat maar Jack, het ligt altijd aan de versterker en nooit aan de luidspreker of de ruimte, ik had gewoon weer eens helemaal niets moeten zeggen. Juist wel het kan inderdaad aan de afstand tot de speakers liggen of de ruimte. Misschien als Albert zijn bank 1 meter naar voren haalt of de boxen dat het probleem opgelost is... Ook kan het de versterker zijn en dan kan het ook nog een krachtpatser zijn, maar die gewoon een superstrak laag veroorzaakt zoals mijn Array.... Wat misschien uitgelegd wordt als "weinig" Kortom zonder meer info blijft het gissen.... toch? Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 2 september 2011 Report Share Posted 2 september 2011 [...] maar die gewoon een superstrak laag veroorzaakt zoals mijn Array.... Wat misschien uitgelegd wordt als "weinig" ... maar Jack, die Array kon zogenaamd toch niet eens een watt/puppy aansturen ... zie je nou wel dat het altijd aan de versterker ligt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 september 2011 Report Share Posted 2 september 2011 Jammer dat de topic starter in coma ligt of hij is op een "Rel" uit Lijkt me een mooie speaker die B&W Matrix 803 series 2 http://www.larsennet...Matrix803s2.pdf Volgens de spec's niet moeilijk aan te sturen met 90dB 1 meter en met 3,7ohm minimaal niet echt een "amp-killer" En met 2x 16,5" zou je toch aardig wat laag moeten kunnen produceren... lijkt me? Ik heb ook dergelijke woofers en kan "schokgolven" produceren als het moet... B&W geeft een keurige en eerlijke 35hz bij -3dB, lijkt me uitstekend Jack P.s. Array moet je een beetje liefde en aandacht geven, dan kan hij veel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts