Jump to content

Pioneer Direct Drive Pl 510

stefk
 Share

Recommended Posts

@ Spido :je had het over extra versterking als we met een mc element van start zouden gaan.

Heb reeds een basic phono versterkertje aangekocht (want mijn huidige versterking had geen phono aan boord) onder de vorm van de MF v-lps.

En die heeft een MC input aan boord (keuze tss mc en mm).

Of heb ik het verkeerd begrepen en doelde je op iets anders? (...)

Hallo Problemchild,

Die opmerking over extra voorversterking bij gebruik van een low-output MC-element was algemeen bedoeld.

Jij hebt dus al zo'n MC-voorversterker, begrijp ik. En je zou dus inderdaad zonder èxtra kosten een low-output MC-element kunnen kopen voor deze draaitafel.

Maar goede low-output MC-elementen zijn verschrikkelijk duur... vergeleken met de (ook best goede!) MI of MD elementen die jou hier werden aangeraden.

Overigens begrijp ik dat je voor je huidige element een nieuwe naald zou moeten kopen.

Dat maakt het nòg aantrekkelijker, denk ik, om meteen maar een nieuw element te kopen van hogere kwaliteit... inclusief een nieuwe naald.

Gisteren langs de shop gepasseerd .

Het werd echt duidelijk dat dat element /naaldje dat er nu op staat écht wel aan vervanging toe is.

Hij raadde me een instap grado black elemenetje aan.

Dat werd dan ook gemonteerd en correct ingesteld.

Dat grado elementje kan later (indien gewenst ) voorzien worden van een betere naald (red,gold).

Er werd mij een inspeeltijd van ongeveer een 40 uur ter info meegegeven.

Voor 50 euro kunnen we hiermee niet gefopt zijn,en ik heb ineens een degelijke uitleg gekregen (en gezien) hoe we dat allemaal afregelen.

belangrijkste is dat we onze elpees nu op een verantwoorde manier kunnen gaan weergeven.

En dat is wat we nu aan't doen zijn : )

Iedereen bedankt voor de input alhier,we nemen de verkregen info zeker met ons mee mochten we ooit willen een upgrade doen.

GREETZ&THANKX

Dan zou ik toch voor de Grado Gold gaan. Kost dan wel 70,- € meer, maar je zult zeker niet teleurgesteld raken. Het is die 70.- € die je meer uitgeeft t.o.v. van de 50,- € meer dan het driedubbele waard !!!

En je bent gelijk voor jaren klaar. Onlangs heeft een familielid ook deze upgrade gedaan van een Grado Black naar een Grado Gold en hij heeft zichzelf een groot plezier ermee gegeven, zo zei hij verleden week tegen mij.

Dan zou ik toch voor de Grado Gold gaan.

Een 'green' met 'longhorn' modificatie, dan hoef je geen 'gold' meer, maar niets iets dat je een vinylinstapper aanraad. Mi heeft het probleemkind een verstandige keus gedaan en als hij over een jaar nog platen luisterd komt de volgende stap wel.

Tja.... kan natuurlijk ook, Seed7.

Als je naar een jaar erachter komt dat je weer toe bent aan een upgrade moet je wel 120,- euro ophoesten. In mijn gedachtegang had je je dan gelijk 50,- bespaart.

Maar ja, dat is mijn gedachtegang, hé.

Als het probleemkindje maar ermee blij is en geniet van zijn draaitafel en zijn plaatjes draait en plezier ermee heeft.

Beste Problemchild,

Alle raadgevers hier willen je graag een nòg beter element aanpraten, of een nòg betere uitvoering van het door jou gekozen element... maar ik denk dat je met jouw keuze een heel goede prijs/kwaliteit-verhouding hebt bereikt.

Heel veel plezier gewenst met plaatjesdraaien!

Ik denk dat ik niet teveel hoge toppen moet gaan scheren alvorens nog maar een boompje geplant te hebben.

Waarmee ik wil zeggen dat ik graag groei in deze voor mij nieuwe beleving.

Ergens zit ik voor mezelf ook een beetje vast als het op elpees aankomt.

Ik ben nl ook aan het streamen geslagen,waarmee een lp aankoop me problemen geeft om te digitaliseren.(en ik heb geen zin om mijn lpees te gaan digitaliseren)

Als de elpee bv geleverd wordt met een lossless(!) download,dan zou dat me wel aanzetten om albums op vinyl aan te schaffen.

Dus ik weet niet in hoeverre de huidig aangeschafte collectie nog uitgebreid gaat worden...hangt een beetje van bovenstaande af.

Ook weet ik niet of de huidige "loudness war" te omzeilen valt door hetzelfde album op elpee aan te kopen?

Of hoe het zit met recente elpees...zijn die kwalitatief in orde?

Ik zit dus met een hoop vragen daarrond...

Mijn muziekkeuze zit vooral richting rock,singer song,alternatief,blues,funk...weinig tot geen klassiek ,en een beetje jazz.

Het is voor mij dus een én én verhaal...waarbij de elpee voor mij een zeer mooie weergave heeft.

Ik heb het voor mezelf (met mijn bescheiden set) niet over "beter" maar over anders...Ik ben daar niet zo fanatiek in.

GREETZ&MIJMERINGEN