fmjwillems Posted 18 oktober 2011 Report Share Posted 18 oktober 2011 Krefeld, am Samstag, kijken of er ook nog mooie hifi vriendinnetjes zijn :lol: Dan zal ik maar niet komen want dan maak je toch geen kans. :D :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 oktober 2011 Report Share Posted 18 oktober 2011 Frenske ,natuurlijk moet je komen ,delen we toch de buit Marc ,wollie gaat voor de gezelligheid ,zoals het bij jou hoort kun je in Krefeld wel schudden Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 oktober 2011 Report Share Posted 18 oktober 2011 Frenske ,natuurlijk moet je komen ,delen we toch de buit Marc ,wollie gaat voor de gezelligheid ,zoals het bij jou hoort kun je in Krefeld wel schudden Krefeld is mij te ver hoor. Denk wel dat ik me op de X-Fi laat zien, dat vond ik vorig jaar (in R'dam toen) ook best leuk en gezellig. groetjes M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 oktober 2011 Report Share Posted 18 oktober 2011 Van die AV verwacht ik eigenlijk weinig en ga daar ook niet naar toe. Ik wil audiogerelateerde en niet videogerelateerde sets zien. Voor mij is TV echt bijzaak waar ik weinig voor over heb. Al maanden kijken we naar de ouderwetse klienbeeld van mijn dochter. Tegen de tijd dat ze weer in NL terug is kopen we iets nieuws maar zeker niet duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 oktober 2011 Report Share Posted 21 oktober 2011 Audiopaul en ik zijn morgen dus ook in Krefeld. Het is van hieruit maar een kattensprong van 65km. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 oktober 2011 Author Report Share Posted 21 oktober 2011 Van die AV verwacht ik eigenlijk weinig en ga daar ook niet naar toe. Ik wil audiogerelateerde en niet videogerelateerde sets zien. Voor mij is TV echt bijzaak waar ik weinig voor over heb. Al maanden kijken we naar de ouderwetse klienbeeld van mijn dochter. Tegen de tijd dat ze weer in NL terug is kopen we iets nieuws maar zeker niet duur. DE AV-NU.. tja... ik weet ook nog niet of ik daar kom. Morgen beginnen we in ieder geval op de X-fi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 oktober 2011 Author Report Share Posted 21 oktober 2011 De plattegrond van de X-Fi staat nu ook online... http://x-fi-audioshow.nl/show-info Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 21 oktober 2011 Report Share Posted 21 oktober 2011 Ik ga morgenmiddag ook naar de X-Fi. Ben heel benieuwd na de goeie reacties vorig jaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 oktober 2011 Report Share Posted 21 oktober 2011 Ik heb besloten niet te gaan. Ik bouw deze hobby af. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 22 oktober 2011 Report Share Posted 22 oktober 2011 Marc,eindelijk ben je groot en verstandig geworden Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 22 oktober 2011 Report Share Posted 22 oktober 2011 Ik heb besloten niet te gaan. Ik bouw deze hobby af. M rc Heb ik allang gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 oktober 2011 Report Share Posted 22 oktober 2011 Marc,eindelijk ben je groot en verstandig geworden Jah, en dat na vier jaar audifiele pubertijd. Wie doet me dat na! Maar het zit nog. In kamer 328: Romeijn audio En het is altijd leuk de heren van Hanze hifi een handje te schudden. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 22 oktober 2011 Report Share Posted 22 oktober 2011 En dat was het zeker... Ik denk niet dat me morgen de AV-NU ook nog gaat lukken. Dus er komt vast alleen een verslag van X-FI. Ik denk dat ik Mordante voor de lift heb gezien. Weet niet zeker, tenzij ik de naam verkeerd heb. Voor de rest leuke primeurs bij Music2! Ik zal de foto's van vandaag eerst maar eens uitzoeken en bewerken. Morgen gaan we de rest van de verdiepingen af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 22 oktober 2011 Report Share Posted 22 oktober 2011 Heb nergens echt goed kunnen luisteren, want ik wou overal wel even kijken. De volgende sets vond ik wel goed klinken. Reference 3A met Manley versterking. Dynamic Solution (Master 3 luidsprekers) DSS monitor speaker met Octave versterking Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 22 oktober 2011 Report Share Posted 22 oktober 2011 Algemene indruk van de X-fi was goed, de reis waard. Het niveau was relatief hoog en meerdere sets sprongen er uit. In ieder geval genoeg draaitafels en buizenversterkers voor een prettig gevulde dag. De ontvangst was zeer welkom, inclusief een welkomstdrankje. Een demo bij Latham: CD versus LP. Altijd weer aardig om te horen. MBL: één van de top-sets van de show. Wel 150k€ meenemen. Het grote Guru-systeem klonk goed via het CEC-loopwerk, maar zodra de laptop er bij werd gehaald was het meteen een stuk minder. Opmerkelijk. 47 labs met Konus Audio Essence klonk overtuigend voor een klein systeem met enkele units. Niet onbetaalbaar bovendien. Leuke demo bij HAT met oude spullen en een nieuw hoogrendement speakersysteem. Grappig dat dit niveau met 10 watt te realiseren is. Een zeer bijzondere set was bij musical-affairs te beluisteren. Aangestuurd met opmerkelijke grote zelfbouw(!) voor- en eindversterkers met dikke buizen en Crescendo speakers. Dynamic Solutions was er ook met Master 3 en Marsh versterking. Een aardige demo, maar is dit jaar een keer niet de beste set van de show. Pink Faun was stevig vertegenwoordigd en speelde met een set met opmerkelijk ruimtelijk geluid. Een nieuw Nederlands speakermerk Suzy Wong (?) met een eerste kennismaking. Manley met 20watt eindbakken in push-pull schakeling met Reference monitoren (92db) had ook een goede demo. Octave versterking gehoord in verschillende sets. Opmerkelijk was de aanwezigheid van laptops, soms bovenop de set! Een trend van dit jaar: grote hoogrenderend luidsprekersystemen met laagvermogen buizenversterkers. De X-fi is dit jaar gegroeid tot het niveau van de voormalige VAD-shows. Wellicht volgend jaar een andere locatie, bijvoorbeeld in een voormalig klooster ergens in de bossen met een tuin om af te kunnen ronden met een bokaal Belgisch bier? ’t Is maar een suggestie… Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 22 oktober 2011 Report Share Posted 22 oktober 2011 Kleine correctie: "Labtops" moet zijn "Laptops". Computertjes om op schoot te nemen, dus. (Eng.: "lap".) Niet voor het laboratorium. (Eng.: "lab".) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 oktober 2011 Report Share Posted 23 oktober 2011 Ik ga vandaag. Zal zeker ook Latham aandoen, want dat verschil tussen LP en CD is zó boeiend! Maar vermoedelijk ben ik veel op kamer 328 te vinden, als ik daar tenminste nog in kom. groetjes M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 23 oktober 2011 Report Share Posted 23 oktober 2011 Naar zowel de XI-FI en AV-NU geweest, mijn indrukken tot nu tot: - nog teveel Diana Krall en ander gepingel-muziek gehoord - kwaliteit in de breedte vrij goed Grote uitspringers in positieve zien, luidsprekers de KEF Blade en de TAD CR1 Dit klonk gewoon fenomenaal goed en spectaculair maar dit mag dan ook wel voor dit geld (TAD is de luxe-poot van Pioneer?) http://tad-labs.com/en/consumer/cr1/ De Kef klonk zeer ruimtelijk (zeer goede image) en de TAD liet je zeer diep in de opname kijken en was retesnel, had de drive van een PA-installatie maar dan met alle fijnzinnigheden die bij een High-End luidspreker horen. Ook de gepresenteerde nieuwe R-serie van KEF, bieden zeer veel value/kwalitiet for money Tegenvallend de MBL-installatie, zeker gezien de kolossale hardware+dito prijskaartje, hoorde je dit er niet af Gewoon goed maar ook niet meer als dat (kreeg er geen warme gevoelens bij) Wilson Benesch, Adam speakers, Monitor Audio-GX-serie. Over de duurdere prijsklasses gesproken De grote Blumenhofers speakers hadden als nadeel dat ik eerder de KEF Blades en TAD CR1 heb gehoord en dan vallen de Blumenhofers helaas gewoon tegen. Zoals gewoonlijk klonk het bij NAIM weer zeer goed. Fijne betaalbare speakers die Naim Ovatars Naarmate ik steeds meer Dynaudio speakers heb gehoord, krijg ik steeds meer sympathie voor dit merk (vooroordeel: had bij mij "onterecht" altijd een wat saaie, stoffige image en zagen er niet mooi uit) Edoch ze klinken vol, makkelijk, nimmer scherp, hebben een vloeiende speelkarakter en ook de kleinere speakers hebben voldoende laagfundament. Gewoon een zeer aangename soepele weergave. Typisch een speaker die op langere termijn en ook bij langere luistersessies nimmer gaat vervelen. Ook de gepresenteerde Dynaudio Focus 220, klonk grootster dan zijn afmetingen en prijs deed vermoeden. Verder valt me op, dat met name de wat kleinere speakers en ook gewoon speakers in de prijsklasse van 2.500 tot 5.000 euro p/paar de laatste jaren kwalitatief een enorme sprong hebben gemaakt en "high-Endig" klinken. Over het algemeen word ik (zowel absoluut en ook met de prijs in aanmerking genomen) vaker aangenaam verrast door middenklasse-sets dan de boven- en upperklasse-sets. Dan de Suzy-Wong luidsprekers (voor insiders, gewoon een demo om de reacties v/e gehakte set te peilen) Als argeloze toeschouwer, moet het je hier opvallen, dat de getoonde luidsprekers met een gewone "malle pietje-installatie" wordt aangestuurd en alles gewoon "dropveter-bekabeld" is. Ook hier klonk het gewoon goed, aangenaam en het maakte niet uit waar je zat en of iemand voor de luidsprekers ging staan maar om nu te spreken over een spectaculaire uitzonderlijke goede weergave, zoals menig "gehakt-adept" vaak beweerd, vind ik teveel van het goede. Kortom leuke en leerzame dag gehad Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 23 oktober 2011 Report Share Posted 23 oktober 2011 Nog ff over IX-FI m.b.t. Audionote. Ik heb ook zeer genoten (en dit is niet de 1e keer) van de AudioNote set. Ondanks dat bij mij af en toe het gevoel bekruipt naar My-Fi te luisteren, wordt je wel meteen in de muziek getrokken en klinkt het zeer plastisch. Nu heb ik altijd wel over de Audionote-sets, muziek gehoord, zoals kleine Jazz-bezettingen, Blues, Songwriters etc... en vraag ik mezelf weleens af hoe de set standhoud bij klassiek en andersoortig muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 23 oktober 2011 Report Share Posted 23 oktober 2011 Who is Suzi Wong !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 23 oktober 2011 Report Share Posted 23 oktober 2011 Was zowel by Dynaudio als TAD 2 keer voor een gesloten deur. Jammer dat ik deze heb gemist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 23 oktober 2011 Report Share Posted 23 oktober 2011 Ik ben niet lekker geworden vannacht, dus er komt een heel verslag van de halve X-FI. Ik heb namelijk de 2e en 3e verdieping gemist. Dat zou ik vandaag doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 23 oktober 2011 Report Share Posted 23 oktober 2011 Typisch een speaker die op langere termijn en ook bij langere luistersessies nimmer gaat vervelen. Kijk, dat soort speakers bevallen mij nou ook zo goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 oktober 2011 Report Share Posted 23 oktober 2011 Jammer Ivan, een beetje niet lekker worden in zo'n weekend, hoe haal je het in je hoofd. En het is zulk mooi weer! Volgende keer beter. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 23 oktober 2011 Report Share Posted 23 oktober 2011 Nog ff over IX-FI m.b.t. Audionote. Ik heb ook zeer genoten (en dit is niet de 1e keer) van de AudioNote set. Ondanks dat bij mij af en toe het gevoel bekruipt naar My-Fi te luisteren, wordt je wel meteen in de muziek getrokken en klinkt het zeer plastisch. Nu heb ik altijd wel over de Audionote-sets, muziek gehoord, zoals kleine Jazz-bezettingen, Blues, Songwriters etc... en vraag ik mezelf weleens af hoe de set standhoud bij klassiek en andersoortig muziek. Eindelijk iemand die luisteren kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts