Jump to content

X-Fi En Av-Nu

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

We zijn gisteren alleen naar de X-fi geweest. Hieronder wat indrukken, ze zeggen eigenlijk niks, maar zijn mijn indruk van de show en de geluidskwaliteit op het moment dat wij er waren.

We zijn beneden begonnen in de doorgang, waar gezelligheid troef was. Veel bekenden.

Daarna de ruimte van Number 4 met Avant Garde en Briston. Deze set overdreef in het mid hoog en klonk erg direct. Niks voor mij.

De volgende was Triple M met Pink Faun. Ik had hier na de demo van vorig jaar een hoge verwachting van. Helaas werd dat nieveau niet gehaald. Een aardig klinken set, meer niet.

Dan naar de eerste verdieping.

Gerbrant hield zich alleen bezig met het prijzen van zijn product, muziek hebben we daar niet gehoord.

Hanze hifi... tja wat klonk dit beroerd. In mijn herrinnering klonken de jaren 60 sets toch beter. Het klonk hol, scherp en zonder laag. Misschien ben ik op het verkeerde moment daar geweest, want dit zou toch echt beter moeten kunnen klinken.

In de ruimte van Rik Stoet was het al niet veel beter.

Dan naar Hear Everything, met Guru. Eindelijk muziek... wat presteren die kleine kastjes toch geweldig goed, geen high end, maar echt wel boven gemiddeld.

47 labs in de achterste kamer (131) klonk prima, mooi open, dynamisch, krachtig en met wat weinig laag. De monitorset op 47 labs in kamer 131 viel mij wat tegen. Het zag er allemaal wel prachtig uit.

Easy Audio en Dynamic Solutions demonstreerde met de Master 3. Mooi, maar niet zo bijzonder als eerder Master demo's.

De tweede verdieping:

Arts Exellence met Wilson Benesch en AR, Erg mooi, niks overheerst, alleen muziek.

Highender, met een extreem dure set... waar geen muziek uit kwam.

Beta Audio, met Manley en Ref 3A. Erg mooi, gewoon muziek.

Studionoot, aardig klinkend, maar wel wat weinig laag.

TAD, dit was voor mij het hoogtepunt van de show. Dit lijkt in alles op de set van Audionec die ik in Munchen hoorde en de beste is die ik ooit hoorde. Helaas was de kamer niet geschikt voor het laag. Dit ging daardoor veel te hard. Maar verder... eenzaam hoge klasse.

Latham klonk dit jaar ook prima. Een mooie demo met o.a. een kabeltjes vergelijk en nou eens geen gitaar gepingel.

Y/N audio was er niet en de kamer werd gebruikt door Sense of Music. Ik denk dat dit een last minut oplossing was, want bijzonder goed klinken deed het er niet.

De derde:

STS had een Marantssetje aan staan. In mijn oren kun je het zo beter thuis laten.

Musical Affairs. Eindelijk die triplex kasten eens gehoord, Het viel me eigenlijk nog geeneens tegen. Tenminste niet in het gebied waar ik de ellende verwachtte, in het laag midden. Maar wel in het hogere middengebied. Het leek wel of dit af en toe op willekeurige moment als een idioot begon te schetteren.

In de kamer van Romeijn kwam ik Vanzomereng tegen. Hij wist me te vertellen dat hier een gehakte set stond te spelen. Het was mij echt niet opgevallen. Het klonk in mijn oren niet beter dan wat de hier opgestelde apparatuur zou moeten kunnen. De uidsprekers kunnen volgens mij op betere electronica wél veel beter.

Ed Doggen van Daluso was niet tevreden met het geluid. Ik hier ook niet. Het klonk als in een lege kamer. Volgens Ed moesten die knopen nog enige tijd "opladen"... ik heb het niet afgewacht.

East West.. niks bijzonders.

Bach.. daar heb je weer zoiets. Het geluid lijkt veel op dat van de Guru's. Errug goed voor zo'n klein kastje.

Speakerland, Een paar kleine monitoren speelden heel behoorlijk,

Kingrex, toen we hier waren was het er stil...

Dan weer naar beneden (en weer langs Onno waar ik de nieuwe Puresound site heb gezien) en weer naar boven.

Op de 20 ste stond Marco met de bekende apparatuur, maar met een draaitafel mét de arm van George (hear bekend als Kappa 7). Hij gaat deze in een carbon uitvoering verder uit ontwikkelen. Helaas was het prototype een beetje krom getrokken tijdens het fabrikageproces. Maar de aluminiumversie speelde ook erg mooi. De Blumenhofers stonden hier op Octave te spelen. Weer erg mooi (met voelbaar trillende vloer).

In een andere ruimte stond een Audionote te spelen. Die gestoorde Engelsman was er kennelijk ook, Het ging mij in ieder geval veel te hard om daar naar binnen te gaan.

Op de 21 ste verdieping stond Sonority met natuurlijk Adam en BMC. Dit klonk zeker niet onverdienstelijk, maar stond af en toe wat hard.

Als laatste de MBL apparatuur. Wat klonk die door een luisteraar meegebrachte muziek beroerd. Norah Jones van een andere luisteraar liet veel beter horen wat de set kon. En dat was heel wat.

En dan is het plotseling 17:45 uur.... Echt een dagvullend programma zo'n X-fi. Weer veel bekenden tegen gekomen. Voor mij stond deze show gelijk aan de VAD. In ieder geval dezelfde sfeer. De AV-NU mensen zijn misschien blij dat ze daar vanaf zijn, maar ik ben er blij mee.

Hulde aan de organisatie.

:) :)

Ook geweest AV-nu ben ik even geweest. matig

X-fi, leuke mensen ontmoet. hier en daar geluisterd

goed vond ik Master al kon je wel merken dat Rick Paap de set niet geplaatst had, die was in het buitenland

ook goed vond ik ook Guru. de rest was helaas erg matig

wel moet ik gezien de slechte ruimtes iedereen bedanken die meegedaan hebben zonder deze mensen

was er geen X-fi

lekker wat plaatjes gekocht.

Nog ff over IX-FI m.b.t. Audionote. Ik heb ook zeer genoten (en dit is niet de 1e keer) van de AudioNote set.

Ondanks dat bij mij af en toe het gevoel bekruipt naar My-Fi te luisteren, wordt je wel meteen in de muziek getrokken en klinkt het zeer plastisch.

Nu heb ik altijd wel over de Audionote-sets, muziek gehoord, zoals kleine Jazz-bezettingen, Blues, Songwriters etc... en vraag ik mezelf weleens af hoe de set standhoud bij klassiek en andersoortig muziek.

Eindelijk iemand die luisteren kan.

ik mis hier een hele zooi emoticons

O, wacht die werken natuurlijk niet.

Marc

Ik deel de mening van Hans wat betreft die Wilson Benesch en Bach LS. Die Wilsons zouden zelfs in aanmerking komen voor mijn eigen set. Kort daarop die Reference 3 a gehoord en zoals veel andere LS/sets op de Xi-fi voor mij te scherp. MBL vond ik zeker niet goed, Toen ik tegen mijn buurman zei dat het geluid aan de LS kleefde luisterde hij even en zei dat ik gelijk had.Die Suzie Wong set vond ik opvallend en ruimtelijk deed het in ieder geval iets wat ik nergens anders heb gehoord. Ik weet het aan de gesloten LS systeem. Bij 47 lab moeten ze eerst maar eens leren demonstreren, veel en veel te hard. Voor de rest hoeven al die computers voor mij niet als bron.Ik vond het toch wel leuk en ook veel met Marco (Arden), George (Kappa),Leo (Leobus) en Onno (Audiofreak) gesproken. Op de Blumenhofers ga ik in een ander kader in, zeer mooie arm van George.

Ja Marc, vorig jaar griep ik heb toen niets gezien en nu maar 1 dag gezien van de audioshow, zonder alles te hebben mogen meemaken. Had er graag nog 1 dag aangeplakt. Eerst maar eens beter worden, zoals je zegt. En volgend jaar hopelijk 2 dagen meemaken.

Hallo

Gisteren ook naar de X Fi geweest. De AV Nu had ik na vorig jaar al afgeschreven.

Wat mij opviel is dat we de "loudness war" aan het inruilen zijn voor een "detail war". Op veel plaatsen veel detail, maar helaas ook scherpte. Te veel hoog en mid-hoog. Violen en piano's die als raspen klonken. Ook meen ik een tendens te zien richting studio monitor geluid. "Als je alles maar kunt horen is het goed". Mooi niet dus, resultaat is dan scherpte en knallende bassen, maar geen muziek.

Gelukkig ook wel uitzonderingen op de regel: Clio bijvoorbeeld; wel gedetailleerd, maar niet te scherp. Bach mini's klonken ook niet scherp. En de set bij Triple M; mooie balans tussen detail en rust. (ik denk de combinatie van de smaken van twee ontwerpers)

Ook de Manley met de ref 3a klonk goed. De Wilson Benesh set klonk ook niet scherp, maar daar miste ik wat aan levendigheid.

Verder natuurlijk leuk bijgekletst met wat bekenden. Al met al een leuke dag.

Groet,

Leobus

Die Suzie Wong set vond ik opvallend en ruimtelijk deed het in ieder geval iets wat ik nergens anders heb gehoord. Ik weet het aan de gesloten LS systeem.

Ik weet dat het ergens anders aan te wijten danken is. Bij mij is het nog veel ruimtelijker en ik heb twee open poorten in de speakers.

Wel knap dat je dit gehoord hebt, had het van jou niet verwacht.

M :ph34r: rc

Hallo

Gisteren ook naar de X Fi geweest. De AV Nu had ik na vorig jaar al afgeschreven.

Wat mij opviel is dat we de "loudness war" aan het inruilen zijn voor een "detail war". Op veel plaatsen veel detail, maar helaas ook scherpte. Te veel hoog en mid-hoog. Violen en piano's die als raspen klonken. Ook meen ik een tendens te zien richting studio monitor geluid. "Als je alles maar kunt horen is het goed". Mooi niet dus, resultaat is dan scherpte en knallende bassen, maar geen muziek.

Gelukkig ook wel uitzonderingen op de regel: Clio bijvoorbeeld; wel gedetailleerd, maar niet te scherp. Bach mini's klonken ook niet scherp. En de set bij Triple M; mooie balans tussen detail en rust. (ik denk de combinatie van de smaken van twee ontwerpers)

Ook de Manley met de ref 3a klonk goed. De Wilson Benesh set klonk ook niet scherp, maar daar miste ik wat aan levendigheid.

Verder natuurlijk leuk bijgekletst met wat bekenden. Al met al een leuke dag.

Groet,

Leobus

Ik ben van mening dat dit scherpe de opstap is naar beter, Wél het open en verfijnde hoog, maar zonder die rafelige randen aan vrouwestemmen en violen. Want het typische is, dat je dit niet hoort op b.v. gitaarmuziek en veel minder op piano. Ik ben er hier helemaal van af.. (mits het niet op de CD of LP staat natuulijk).

TAD speelde met een huiskamervariant van een studiomonitor. Tja... en dat vond ik dan weer het beste geluid van de show. Schoon, open en natuurlijk. Helaas te veel laag, maar dat lag hier aan de te kleine kamer voor deze speakers.

:)

Ik weet dat het ergens anders aan te wijten danken is. Bij mij is het nog veel ruimtelijker en ik heb twee open poorten in de speakers.

Ik heb deze set ook gehoord en vond deze zeker niet beter dan wat de set normaliter zou moeten kunnen. Zo'n Sony 50ES is n.l. een heel mooie speler. En de versterking heb ik niet gezien, maar kennelijk was dit een zelfbouw apparaat. Het klonk in mijn oren minstens zo scherp als sommige van de andere sets. Tonaal deugde er ook niet veel van. Jouw set doet het inderdaad veel beter.

Overigens had Daluso met de Harmonix (vodoo-)spullen in de kamer er naast ook duidelijk problemen.

Het was ook maar een prototype, die speaker. ik vond het ook niet mooi in de violen, de plaatsing was niet duidelijk, maar het geluid trok me wel veel meer dan wat ik elders op de show hoorde (veel overgeslagen, dat wel).

En Carl heeft er iets van erkend.

Toen ik er was waren links en rechts verwisseld :unsure:

• Members

Scherpte. Geen last van.

Gewoon muziek in huize GT

En dan nu die set neerzetten in een voor jou totaal onbekende ruimte met de mededeling dat er morgen een paar duizend man je set komt beoordelen...

Zou hij dan nog zo goed klinken? :wacko:

Nee hoor, geintje...

Maar dat is dus wel de realiteit waar wij mee te maken hebben. Vrijdagavond om half 7 een kamer in mogen waarbij je weet dat de volgende ochtend alles weer geacclimatiseerd en goed spelend moet zijn. Kan gerust voor de nodige frustraties zorgen, wees niet bang. Dat je het dus nooit voor allen naar de zin kan maken, dat zal iedereen begrijpen. Wij hebben in ieder geval een geweldige show gehad, jammer dat mijn knie het had begeven, maar dat soort dingen gebeuren ook.

De demo's met de Aeris arm van jullie-weten-wel-wie gingen ook perfect, zo zie je maar weer waar modern huisvlijt allemaal wel niet tot kan leiden, de belangstelling is echt enorm groot!

O, en voor wat het verhaal X-fi en AV-nu en locaties aangaat, we zijn voor volgend jaar met de meest fantastische locatie ooit bezig, dit horen jullie ter zijner tijd wel. Het zal echter wel weer in het zuiden zijn. Iets wat de meesten wel zullen begrijpen, voor degenen die dat niet doen, het is een show van distributeurs. De klandizie zit dus in de BeNeLux. Utrecht lijkt dus lekker centraal, dat is het dus niet. Belgen haken al snel af als het om Utrecht gaat, om over de Luxemburgers maar helemaal niet te spreken...

Ik vond het bij NH qua locatie helemaal niet zo slecht. Ok, de gangen waren wat smal, maar het ging wel.

Vergeet niet, dat de High End in Frankfurt vroeger ook een hotelshow was. De kamers waren daar nóg veel kleiner, omdat er ook nog een badkamer af ging).

Kwa akoestiek kon het ook veel slechter. In de kleine kamers hoorde je de buren bovendien vrijwel niet, en dat is toch wel eens anders geweest.

O, en voor wat het verhaal X-fi en AV-nu en locaties aangaat, we zijn voor volgend jaar met de meest fantastische locatie ooit bezig, dit horen jullie ter zijner tijd wel. Het zal echter wel weer in het zuiden zijn. Iets wat de meesten wel zullen begrijpen, voor degenen die dat niet doen, het is een show van distributeurs. De klandizie zit dus in de BeNeLux. Utrecht lijkt dus lekker centraal, dat is het dus niet. Belgen haken al snel af als het om Utrecht gaat, om over de Luxemburgers maar helemaal niet te spreken...

Laat ik eens raden?

Het Mecc in Maastricht? :P:D:o;)

En waarom dacht je dat Marc? Ik heb ondertussen veel gehoord en laat me eigenlijk niet vlug afleiden. Trouwens ook een aardige set.

En waarom dacht je dat Marc? Ik heb ondertussen veel gehoord en laat me eigenlijk niet vlug afleiden. Trouwens ook een aardige set.

Ik heb van die vooroordelen Carl, en soms kloppen die niet. Het is bij gehakt nu eenmaal zo dat niet iedereen er hetzelfde in hoort, of het überhaupt maar hoort of opmerkt.

P.S. Je bent nog altijd welkom om het bij mij ook eens te beluisteren. Kunnen we eindelijk eens kennismaken.

Edited by mumsoft

Ook naar Av-nu en X-fi geweest.

Grootste ergernis, was en is de klote muziek die er gedraaid wordt. Tjeemig, wat een crap! Alleen maar het zogenaamde audiofiele geneuzel. Een van de redenen om misschien volgend jaar eens over te slaan. Verder vind/vond ik het ergerlijk dat er een aantal stands waaronder Tannoy nou helemaal niets aan presentatie deden. Die grote zaal onder is ook niks, staat daar vivid audio, mark levinson en wilson te niksen..... Tja MBL, veel geld weinig.....

Jammer gemiste kansen.

Goed was:

In tegenstelling tot wat ik er normaal van vind... Kef, beide sets mooi. Vooral de blade klonk erg goed, leuke gast er bij en de demo is compleet. Daar kunnen anderen wat van leren.

Suzy wong of zo klonk ook goed, gewoon netjes, geen poespas.

En gelukkig waren er ook genoeg stands die wel mooi werk leverden.

We zien volgend jaar wel weer....

Groet,

Andre

Ik heb van die vooroordelen Carl, en soms kloppen die niet. Het is bij gehakt nu eenmaal zo dat niet iedereen er hetzelfde in hoort, of het überhaupt maar hoort of opmerkt.

P.S. Je bent nog altijd welkom om het bij mij ook eens te beluisteren. Kunnen we eindelijk eens kennismaken.

Ik wist natuurlijk niet dat het gebaseerd was op van der Heiden en dat was natuurlijk wel het leuke van de opzet. Ik heb niet zoveel vooroordelen op audio gebied "the proof in the pudding is in the eating" zeggen ze. Woonde jij niet erg ver weg in Amsterdam of zoiets.

Ik wist natuurlijk niet dat het gebaseerd was op van der Heiden en dat was natuurlijk wel het leuke van de opzet. Ik heb niet zoveel vooroordelen op audio gebied "the proof in the pudding is in the eating" zeggen ze. Woonde jij niet erg ver weg in Amsterdam of zoiets.

Leiden, scheelt 40 km. Ook Wol is het gelukt...

Dan kom ik ook een keer naar, was het niet Arnhem?

M :) rc

Ook naar Av-nu en X-fi geweest.

.

.

Goed was:

.Daar kunnen anderen wat van leren.

En gelukkig waren er ook genoeg stands die wel mooi werk leverden.

We zien volgend jaar wel weer....

Groet,

Andre

:D :biggrin: :D :biggrin: :D :biggrin: :D :biggrin: :D :biggrin: :D :biggrin: :D :biggrin: :D :biggrin: :o;)

Welke stands dan?

Verder vind/vond ik het ergerlijk dat er een aantal stands waaronder Tannoy nou helemaal niets aan presentatie deden.

Ja, dat is HNNY ten voeten uit. Die geloven dat alleen dealers goed kunnen demonstreren en gooien er dan letterlijk met de pet naar. Nodig dan een dealer uit...

Nou Arden, dan wil ik wel graag op tijd een hint, dan kan ik namelijk nog een hotel huren in de stad. ;) Wat een gedoe, waarom niet terug naar Velthoven? :P