Sodejuu Posted 11 oktober 2011 Report Share Posted 11 oktober 2011 Die site is niet bepaald actueel. De Kenwood KD-990 is bijv al ruim een maand geleden van eigenaar gewisseld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 oktober 2011 Author Report Share Posted 12 oktober 2011 Die site is niet bepaald actueel. De Kenwood KD-990 is bijv al ruim een maand geleden van eigenaar gewisseld Is dat dan niet aan de verkoper om de advertentie er af te halen..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 oktober 2011 Report Share Posted 12 oktober 2011 Dat klopt, maar als je zo'n service aanbiedt, zul je er zelf toch ook enig werk van moeten maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 oktober 2011 Report Share Posted 21 oktober 2011 Mijn laatste vintage aanwinst een Sony PS-6750 past mooi bij mijn TA-4650 en ST-5950 SD Er komt een nieuwe Nagaoka JT-322 in verder een Sony SQ-200 quadrafonische versterker. Vroeger kon ik dit spul bijna niet betalen.... http://www.thevintageknob.org/sony-PS-6750.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 oktober 2011 Author Report Share Posted 21 oktober 2011 Mooi ding Jack... gefeliciteerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 oktober 2011 Report Share Posted 21 oktober 2011 Dank je Hans, Kan bijna niet wachten totdat die oudste het huis uit is. Dan heb ik 2 ruimtes waar ik kan luisteren en lekker kan zitten en nog 2 andere een beetje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 oktober 2011 Report Share Posted 21 oktober 2011 Er zijn wel leuke vintage dingen maar wat mij leuk lijkt is nog steeds niet te betalen, zeldzaam of niet meer te repareren. Dingen zoals een Denon DP80/100, Micro Seiki RX1500-5000, EMT 938. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 oktober 2011 Report Share Posted 21 oktober 2011 (edited) Mooi Mordante, Gelukkig heb ik niet zo'n dure smaak, dat kon al nooit en kan nu helemaal niet meer. En dat hele dure. Is dat nu echt heel veel beter... Geloof er niks van. Nee doe mij maar die Sony, met een leuk Nagaoka JT-322 elementje kost samen 200€ + 144.50 = zeg 350€ Hij mag het opnemen tegen een Thorens TD-2001 en Lyra Delos die samen > 5x zo duur in aanschaf was. Is vast niet 5x beter.... hooguit een beetje verwacht ik. Kreeg net nog een leuk bericht : Goedenacht Jack, En hij wordt de komende tijd nog mooier ! Het duurt namelijk om en nabij de 70 speeluren voordat een element geheel is ingespeeld ! Prettig weekeinde en veel luisterplezier. AMAA Mooie tijden breken aan Wie weet staat er straks een Thorens te koop. Edited 21 oktober 2011 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 oktober 2011 Report Share Posted 22 oktober 2011 Vandaag naar de show van de Analog Audio Association In Krefeld geweest. Het leuke van de show is dat ook verenigingsleden hun set of onderdelen daarvan showen. Op een bepaald moment luisterde ik daar naar een Rek O Kut draaitafel met mono element, een hele mooie oude Mcintosh buizen voor en eind op Techniscs Luidsprekers. Het was een dual concentric type CRX 70 (Spido zal ze wel kennen vermoed ik). Per saldo was het misschien wel het mooist wat ik gehoord heb. In ieder geval niet dat opgepepte van veel andere LS. Klinkt even leuk maar dan al vlug vermoeiend. Overigens zijn die Duitsers wel super technisch. Die sterling draaitafels waren wel schoonheden hoor. Maar zoals de Engelsen "the proof is in the pudding "PS Audiopaul zal overigens wel verslag doen van Krefeld. Ik sprak hem en Sodeju nog even. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 22 oktober 2011 Report Share Posted 22 oktober 2011 Techniscs Luidsprekers. Het was een dual concentric type CRX 70 SB-RX70? Helaas vrijwel niet aan te komen Errug mooie speaker, gaan niet voor weinig, staat een overgespoten paartje op marktplaats Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 22 oktober 2011 Report Share Posted 22 oktober 2011 Tja, McIntosh, mono en een paar goede speakers, dan laaf je je alleen nog aan de muziek... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 oktober 2011 Report Share Posted 22 oktober 2011 De Sony draaitafel is vandaag gebracht. Er zit een Excel ES70S element in. Beetje afgesteld en gelijk spelen na jarenlang stilstand. Klinkt opmerkelijk goed. Het element is lekker levendig en mooi in balans. Totaal niet scherp of zo. Verschil is er wel met mijn Lyra Delos en dat zijn details en de afbakening van tonen. Beetje lastig om te vertellen hoe iets klinkt, maar de Delos heeft veel meer structuur. Toch klinkt deze combi zéér plezierig, wat er uitkomt is gaaf. Voor hetzelfde element zijn zelfs shibata naalden te krijgen, dat zegt tocht iets over de kwaliteit. Het wachten is op de JT-322 ook vintage Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 oktober 2011 Report Share Posted 22 oktober 2011 SB-RX70 - inderdaad Seed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 oktober 2011 Report Share Posted 22 oktober 2011 Nou Carl waar wacht je op Voor mensen die naar de show van de Analog Audio Association In Krefeld gaan moet imho 750€ geen obstakel zijn. Zet je , je oude luidsprekers te koop en hou je met een beetje geluk geld over. Het is zo simpel soms .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 oktober 2011 Report Share Posted 23 oktober 2011 De Sony draaitafel is vandaag gebracht. Er zit een Excel ES70S element in. Beetje afgesteld en gelijk spelen na jarenlang stilstand. Klinkt opmerkelijk goed. Het element is lekker levendig en mooi in balans. Totaal niet scherp of zo. Verschil is er wel met mijn Lyra Delos en dat zijn details en de afbakening van tonen. Beetje lastig om te vertellen hoe iets klinkt, maar de Delos heeft veel meer structuur. Toch klinkt deze combi zéér plezierig, wat er uitkomt is gaaf. Voor hetzelfde element zijn zelfs shibata naalden te krijgen, dat zegt tocht iets over de kwaliteit. Het wachten is op de JT-322 ook vintage Groet, Jack Hallo Tubejack, Dit Excel-element lijkt zo goed te zijn als: - enerzijds: de naaldeenheid die in het element zit, en - anderzijds: de arm waar het element (met naaldunit) in zit. Dat geldt ook voor andere elementen met body's die diverse naaldunits accepteren, zoals Ortofon OM (10/20/30/40), Stanton 680/681/881 (AL/EL/EE/EEE/MP-4) en ADC (VLM/XLM/ZLM). Kortom: wil je echt weten hoe goed die Excel is, probeer dan die Shibata naaldeenheid er eens in. Die maakt er een ES70x4 van. Lees wat "fantasia" er over schrijft: (...) Excel ES-70S 8/10 This cartridge is upgradable to the X4 the es70x4 is the same body!!!! with a bonded Shibata, the bonded Shibata makes this cartridge even better. a real gem!!!! these styli are avaliable review by fantasia (...) Excel ES-70EX 4 WELL, my alter ego above,(its me fantasia is my username) has really up graded this cartridge!!!!! With the Bonded Shibata stylus this body the same as the es70XX. Really Takes off, the cart is a gem a great detail extractor, but quite low on noise with worn and second hand records. Important these days, as a lot of classic stuff is not produced as Lps anymore. This cartridge, with its x4 Shibata stylus was intended for the defunct cd-4 and sq matrix quad format, works great for high quality stereo playback too!!!!! The cartridge seems to work very well with my Rega rb-300, which suggests medium compliance. The Excel es70x4 is really just the es70XX with a different stylus these x4 stylii are still avaliable. This little cartridge is easily able to compare with cartridges worth well over $100US;( i had the opportunity to compare it to the LP Gear Deft-2, which is a Hyper Elliptical tipped Sumo Oyster, the es70x4 bettered it) the elliptical version,ES70ex is a .2x.8mil,(the model under it) the es70ex which another VE member owns and says is quite good, this the es70x4 betters it by much lower noise. A good little cart worth getting they were quite popular once and the stylus does make it, they also, really take off, in performance when given a high quality re tip et al Garrot, Expert Paratrace ect. It has,an open, lush, etched, sound quality which is very surprising given its humble origins. It produces sound that you would not think possible for such a cartridge. review by fantasia (...) http://www.vinylengi...ge=260&rows=340 Zie hiervoor bijv.: http://www.pickupnaa...-EX-4_Rood_2388 Je lijkt er overigens van uit te gaan, dat de Nagaoka beter presteert dan de Excel. Zo ja, waarop baseer jij die veronderstelling? Op de prijs, wellicht? Voor deze Nagaoko zijn overigens ook Shibata ("quadro tip") naaldeenheden te koop, om het onderste uit de kan te halen: m.n. van de merken Eurogram en Tonar. http://www.pickupnaa...JT-322_Wit_3173 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 oktober 2011 Report Share Posted 23 oktober 2011 (edited) Beste Spido, We hebben precies dezelfde websites gevonden. Ik deel je mening dan ook. t.w. - enerzijds: de naaldeenheid die in het element zit, en - anderzijds: de arm waar het element (met naaldunit) in zit. De carbon arm van deze Sony lijkt me een juweeltje, is mogelijk nog beter dan de TP-90 arm van mijn Thorens TD-2001. Zelfs met dat eenvoudige naaldje dat er nu in zit. Is de plaatruis en andere bijgeluiden opmerkelijk gering. En ook de lift van deze draaitafel is in ieder geval stukken beter. Verder straalt de hele draaitafel een ongekende degelijkheid uit. Ik heb voor de Nagaoka JT-322 gekozen vanwege ervaringen uit mijn quadrofonisch verleden. Dit element heeft een een zogenaamde "naked" shibata naald met een te verwachte levensduur van 2000uur. Kost normaal iets van 300€ en was nu wel heel voordelig met 144€ en 50cents Een nieuwe naald voor dit element is met 100€ bijna zo duur als een ES70x4 naald Een nieuwe ES70x4 naald had wellicht ook een goede keus geweest. Maar nu weet ik zeker, dat ik ook quadrofonische platen goed kan afspelen. Het benodigde noodzakelijke frequentie bereik van het element daarvoor, is uit mijn hoofd iets van 45.000 hertz. Ik heb al een Sony SQ decoder geregeld en een JVC CD-4 modulator komt vast ook wel. Echt vintage Vriendelijke groet, Jack Edited 23 oktober 2011 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 23 oktober 2011 Report Share Posted 23 oktober 2011 [...] Kan bijna niet wachten totdat die oudste het huis uit is. [...] Laat ze dit maar niet lezen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 23 oktober 2011 Report Share Posted 23 oktober 2011 Tja, McIntosh, mono en een paar goede speakers, dan laaf je je alleen nog aan de muziek... Sorry maar ik heb 1 keer een set McIntosh mono's gehoord. Waren als ik mij niet vergis 1000W monoblokken. Maar het geluid viel mij zeer tegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 23 oktober 2011 Report Share Posted 23 oktober 2011 Dat kan natuurlijk.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 oktober 2011 Report Share Posted 23 oktober 2011 Nou Carl waar wacht je op Voor mensen die naar de show van de Analog Audio Association In Krefeld gaan moet imho 750€ geen obstakel zijn. Zet je , je oude luidsprekers te koop en hou je met een beetje geluk geld over. Het is zo simpel soms .... Hai Jack, naar Krefeld gaan is niet duur hoor. 90 km voor mij is pakweg 7 / 8 liter en dat valt bij de huidige prijzen wel mee. En als ik nieuwe LS koop, komen er eerst wel een paar over de vloer hoor. Wat ik bedoelde is dat een oude LS die toch wat heeft geleden door de tijd prima klonk en minder overdreven/opgepept dan veel anderen waar mee gedemonstreerd werd. Vandaag nog naar de xi fi geweest en ook hier de indruk dat 70 % van de LS te scherp klinkt. Die dual concentric zal overigens de komende tijd wat meer aandacht vergen van mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 23 oktober 2011 Report Share Posted 23 oktober 2011 Nou Carl waar wacht je op Voor mensen die naar de show van de Analog Audio Association In Krefeld gaan moet imho 750€ geen obstakel zijn. Zet je , je oude luidsprekers te koop en hou je met een beetje geluk geld over. Het is zo simpel soms .... Hai Jack, naar Krefeld gaan is niet duur hoor. 90 km voor mij is pakweg 7 / 8 liter en dat valt bij de huidige prijzen wel mee. En als ik nieuwe LS koop, komen er eerst wel een paar over de vloer hoor. Wat ik bedoelde is dat een oude LS die toch wat heeft geleden door de tijd prima klonk en minder overdreven/opgepept dan veel anderen waar mee gedemonstreerd werd. Vandaag nog naar de xi fi geweest en ook hier de indruk dat 70 % van de LS te scherp klinkt. Die dual concentric zal overigens de komende tijd wat meer aandacht vergen van mij. Grappig hoe iedereen anders luisterd. Dat scherpe heb ik eigenlijk nergens gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 oktober 2011 Report Share Posted 23 oktober 2011 Nou Carl waar wacht je op Voor mensen die naar de show van de Analog Audio Association In Krefeld gaan moet imho 750€ geen obstakel zijn. Zet je , je oude luidsprekers te koop en hou je met een beetje geluk geld over. Het is zo simpel soms .... Hai Jack, naar Krefeld gaan is niet duur hoor. 90 km voor mij is pakweg 7 / 8 liter en dat valt bij de huidige prijzen wel mee. En als ik nieuwe LS koop, komen er eerst wel een paar over de vloer hoor. Wat ik bedoelde is dat een oude LS die toch wat heeft geleden door de tijd prima klonk en minder overdreven/opgepept dan veel anderen waar mee gedemonstreerd werd. Vandaag nog naar de xi fi geweest en ook hier de indruk dat 70 % van de LS te scherp klinkt. Die dual concentric zal overigens de komende tijd wat meer aandacht vergen van mij. Dat "scherpe" zit dat niet gewoon in de versterking? of in het medium? Transistor versterkers en cd-spelers hoeven helemaal niet scherp te klinken. Wat Krefeld betreft daar staat imho toch veel kostbare high-end apparatuur. Het lijkt me als je daar heen gaat, dat je ook zoiets kunt aanschaffen? Ik ga ook niet naar de Mercedes dealer om naar glimmende auto's te kijken die ik toch niet kan kopen. Geeft alleen maar onrust. Maar even on-topic, ik heb vandaag eens uitgebreid platen gedraaid op die Sony het Excel elementje eens onder de microscope bekeken. Er zit een gewone ronde naald op, maar is wel als nieuw. Vergeleken met de naald van mijn Lyra Delos lijkt het wel een spijker zo groot. Toch heb ik met die Sony opmerkelijk weinig bijgeluiden, duidelijk minder dan met de Thorens. Kan iemand dat uitleggen? Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 oktober 2011 Report Share Posted 23 oktober 2011 Die zakt niet zo diep in de groef? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 23 oktober 2011 Report Share Posted 23 oktober 2011 Jack ,meen jij dat die zeer prijzige draaitafel,s cq versterkers iets bijzonders is op de AAA in Krefeld :biggrin: ,ik geloof het toch niet he :biggrin: zo iets kopen alleen apparaten gekken :biggrin: Jack,de Exel beschermt de groef en de andere frees de groef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 oktober 2011 Report Share Posted 23 oktober 2011 Die zakt niet zo diep in de groef? Ik had en heb altijd het idee dat die hele fijne naaldtjes veel dieper in de groef kunnen aftasten. Daar waar het vinyl nog "maagdelijk" is en nimmer beroerd dus nog brandschoon zijn. Ik gok op de arm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts