mumsoft Posted 20 juli 2012 Report Share Posted 20 juli 2012 Of wel! Hij is namelijk lang niet de enige die dat vindt. O, jij ook? Ik niet. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 juli 2012 Report Share Posted 20 juli 2012 Vandaag deze Sony ST-5130 in de woonkamer gezet uit 1975. Toen was ik 17 en een dergelijke tuner van 1585gulden onbereikbaar. Het was het topmodel van Sony met maar liefst 8! keramische filters. De ontvangst is ook vergeleken met de nieuwste modellen nog steeds extreem goed. Ik heb hem aangesloten op mijn 3 elements FM buiten antenne en de hele FM band zit vol met zenders, zelfs die ik met andere top tuners niet of nauwelijks kan ontvangen. http://www.thevintag...ny-ST-5130.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 21 juli 2012 Report Share Posted 21 juli 2012 O, jij ook? Ik niet. Ik heb tegen Sander gezegd dat ik zijn midden en hoog bij een eerdere luistersituatie mooier (verfijnder) vond. Aangezien ik nauwelijks interesse in apparatuur heb zie ik bijna nooit wat er speelt. Bij die gelegenheid vertelde Sander dat hij zijn versterker had vervangen voor een Klasse-D geval. Dat hoor je blijkbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 juli 2012 Report Share Posted 21 juli 2012 [zwaar off-topic zo langzamerhand] Aha. Wel ik was er drie jaar geleden (wat vliegt de tijd), en een referentie naar hoe het eerder klonk had ik niet. Ik was danig onder de indruk, niet helemaal verwonderlijk als je toen mijn hifi-setje had kunnen beluisteren. Dus het zou best kunnen dat klasse D het aflegt op die vlakken, in het algemeen. Maar daarover zal wel niet het laatste woord gesproken zijn, en Sander kennende is hij zeer wel in staat er iets moois mee te doen. [/zwaar off-topic zo langzamerhand] M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 21 juli 2012 Report Share Posted 21 juli 2012 Marc,sluit maar eens een Ucd aan bij jou.in het laag ga je op vooruit maar het midhoog ga je naderhand en ergeren. Bij KT klonk het vrij goed op de maggie,s en op de show van Guido klonk het ook niet slecht,maar als je het vergelijk, voor mid hoog ben je met een gewone fet of buis beter af. Ik heb thuis Tripath ,B&O en Hypex en wat zelfbouw class d waarvan ik de B&O persoonlijk het mooiste in laag vindt,Tripath voor hoog rendement en Hypex is voor mij de alrounder. mvg wiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 juli 2012 Report Share Posted 21 juli 2012 Sorry Wiel, maar ik heb geen UcD in huis, en mijn vorige versterker is met mijn neefje mee. Ik blijf lekker bij de LFD, de vintage van de toekomst. LFD staat voor mij voor Lekker Fijn Ding . Voor de maker is het geloof ik Least Fussy Distortion. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 21 juli 2012 Report Share Posted 21 juli 2012 Marc,ik denk dat ik verkeerd vertelt je moet naast de LFD een Ucd amplie aansluiten en dan vergelijken, maar in het mid hoog verliest die het van de LFD. Ik mist de lucht bij een Ucd t.o.v. mosfet of buizen amplie Een Tripath van 12 euro,s moet je gewoon als reserve versterker hebben voor als je versterker in reparatie is Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 juli 2012 Report Share Posted 21 juli 2012 Da's een toptip. Had ik aan mijn neefje 12 Euro moeten vragen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 juli 2012 Report Share Posted 23 juli 2012 (...) Ik mist de lucht bij een Ucd t.o.v. mosfet of buizen amplie Uitje d'r bij? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 juli 2012 Report Share Posted 23 juli 2012 Lucht, Spido, geen luchtje Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 juli 2012 Author Report Share Posted 23 juli 2012 Een Tripath van 12 euro,s moet je gewoon als reserve versterker hebben voor als je versterker in reparatie is Mijn versterkers zijn nog nooit kapot geweest... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 juli 2012 Report Share Posted 23 juli 2012 Ja, maar jij wisselt met de seizoenen M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 augustus 2012 Report Share Posted 8 augustus 2012 Vintage is populair Ben nu aan het sleutelen aan een Pioneer SX-450. De kleinste uit de reeks SX-450 t/m SX-1250 met maar liefst 2x 15watt Volgens de eigenaar "ongelofelijk goed" en veel meer power dan je zou verwachten Het verbaasd me niets Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 10 augustus 2012 Report Share Posted 10 augustus 2012 Dit is ook vintage een Luxman L-525, betere versterkers zijn er niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 augustus 2012 Report Share Posted 10 augustus 2012 (edited) Jawel hoor. De mijne en een gehakte Luxman. En wat zijn betere versterkers? Welke aspecten tellen dan hoe zwaar mee? - looks - wappers - bedieningsgemak - aantal aansluitingen - speakergemak - kunnen ze veel soorten speakers aan - lineariteit - muzikaliteit (hm, niet meetbaar) - energieverbruik - afmetingen - gewicht - WAF - etc. M rc Edited 12 augustus 2012 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 augustus 2012 Report Share Posted 12 augustus 2012 Vintage is populair Ben nu aan het sleutelen aan een Pioneer SX-450. De kleinste uit de reeks SX-450 t/m SX-1250 met maar liefst 2x 15watt Volgens de eigenaar "ongelofelijk goed" en veel meer power dan je zou verwachten Het verbaasd me niets Heb zoiets ook nog in de kelder liggen, maar dan een vorige versie (nog met blauwe schaal). Behalve wat kraakjes in de potmeters en een defect lampje, doet ie het nog wel. Heb er alleen zelf geen plaats meer voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 augustus 2012 Report Share Posted 12 augustus 2012 Dat komt nog wel, als je zelf vintage bent. Zuinig op zijn dus. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 augustus 2012 Report Share Posted 12 augustus 2012 Heb zoiets ook nog in de kelder liggen, maar dan een vorige versie (nog met blauwe schaal). Behalve wat kraakjes in de potmeters en een defect lampje, doet ie het nog wel. Heb er alleen zelf geen plaats meer voor. Welk type? Heb ook een exemplaar van de serie daarvoor de SX-828 dat was toen een topmodel. Super mooi gebouwd, veel staal/afscherming nog wat mooier dan veel van de latere blauwe en meeste zilvere serie. Maar moet net als alle andere Pioneers, een grote beurt tot compleet gerestaureerd worden. @Marc Muziekaliteit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 augustus 2012 Report Share Posted 12 augustus 2012 Uit mn hoofd een sx-434 zoiets http://www.oaktreevintage.com/web_photos/Stereo_Receivers/Pioneer_SX-434_Stereo_Receiver_CBS_web.jpg Vintage ben ik al (met 53 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 augustus 2012 Report Share Posted 12 augustus 2012 Plaatjes plaatsen doe je zo: Hee, Jack, hoe oud is vintage ook alweer? Ik ben zelf nog een spring-in-'t-veld met mijn 59 M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 augustus 2012 Report Share Posted 12 augustus 2012 Hee, Jack, hoe oud is vintage ook alweer? Weet jij het ? Op een gegeven ogeblik, was die benaming er Wat leeftijd en energie hier niets te klagen @Duck Of op MP zetten, of niet vochtig wegzetten. Netjes in een doos met een paar zakjes cilicia hagel (heet dat zo?) affijn dat spul wat in witte zakjes bij schoenen etc zit. Of laten opknappen en mee gaan spelen. http://www.vintageau...rd/nlsx434.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 augustus 2012 Report Share Posted 12 augustus 2012 Ha ha, of weggeven.Van mij mag je hem hebben, ik doe er toch echt niets meer mee (in mn vorige huis heeft ie nog een tijd in de slaapkamer gespeeld). Kun je wellicht (na een service beurt) nog iemand anders blij mee maken (en ik win weer wat ruimte in mn overvolle fietsenbox). Als t maar niet net zo gaat als mt mn oude IMF Super compact speakers, die had ik ook weggeven (nu ja geruild voor een flesje wijn) en de vintage verzamelaar liet ze snachts op de achtebank van zijn auto liggen (in Rotterdam). Gejat dus... PS Ik werk op Sloterdijk, niet zo ver van Zaanstad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 augustus 2012 Report Share Posted 12 augustus 2012 PM Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 augustus 2012 Report Share Posted 12 augustus 2012 ik vind zo'n oude Luxman enorm mooi. smullen. en er kwam muziek uit. heb een iets eenvoudiger Luxman gehoord destijds met mijn destijds favoriete LP 'Heavenly Body' van The Chi Lites. Op Philips 22ah495 luidsprekers met de woofers 12200w8 er in. good times. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 augustus 2012 Report Share Posted 13 augustus 2012 Heb ook nog een ouwe Luxman staan http://www.iavscanada.com/1112%20InventoryPics/1112-5734/Innovative%20Audio%20Luxman%20700X_f_l.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts