Jump to content

Vintage - 1...?

WanFie
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Kijk, zulke leuke verhalen wil ik ook graag hier lezen Jack! ;)

Post 846 is prima leesbaar, de andere twee niet echt. :wacko:

Heb ze  voor de beheerder van de website laten staan.  Ben blij dat ik de originele tekst heb kunnen bewaren

en met een ander editor de html code heb kunnen verwijderen.   :)  Firefox is net geupgrade naar versie 24 zelfde probleem.

Ik heb een foutje in de Leak Stereo 70 gevonden.  Die is ooit,  weinig liefdevol gerepareerd.

De originele stuurtransistors 2N2102 en 2N4036 zijn vervangen door BD244 en BD243C.  Verder zijn een paar nieuwe 2N3055 in geplakt.  Af en toe heb, ik wat gekraak, ik vermoed  dat de BD244 net even te licht is qua  Vcbo en Vceo. Was het een BD244C geweest dan zou het m.i. wel goed gaan. 

Het liefst heb ik ook de originele stuurtransistors. Farnell  kan ze leveren (zeggen ze) over een maand of 2 :unsure:

Guest tubejack

Pas je op voor Chinese namaak dan?

Tot nu toe nooit last van gehad al bestel ik onderdelen in HongKong.

Tip:  Gewoon wat meer $ geven en je krijgt goed spul  ;) 

Maar de bewuste torretjes komen uit Duitsland en zijn van het merk Philips

Beter is er niet :)

2N2102 en 2N4036 zijn vervangen door BD244 en BD243C.met de eerste twee klink die muzikaler en met de derde en vierde klinkt die analitischer het is gewoon wat wil je.

mvg wol

Merkwaardige redenering ....... ik zou er altijd naar streven om zo'n apparaat zo origineel mogelijk te houden.

Als je de originele transistoren echt nergens meer kunt krijgen, dan wordt het wat anders.

Guest tubejack

Merkwaardige redenering ....... ik zou er altijd naar streven om zo'n apparaat zo origineel mogelijk te houden.

Als je de originele transistoren echt nergens meer kunt krijgen, dan wordt het wat anders.

Gelukkig kan dat soms wel :) straks zijn alle onderdeeltjes op die in de voeding en de uitgangs elcos na origineel.

Daar heb ik hele mooie 105C Vishays  die ook nog eens een maatje steviger zijn qua voeding spanning.

Ik wil graag dat het nog vele deccennia meegaat ^_^

Wie weet geef ik nog eens een demo op een Hear dag t.o.v.  elke andere high-end versterker :rolleyes:

Ga je mogelijk verliezen ik zet een fles wijn in ....

KT,een halfgeleider of buis of opamp vreet je op.

mvg wol

Sambal bij? :D

Ik heb net even in het dikke Jaeger boek gekeken, die 2N torren zijn TO5-jes, die ga je dus niet vervangen door TO220 exemplaren met totaal andere specs.

Gudo Tent die schreef vroeger goede verhalen over in de A en T over opamp ,halfgeleider en buis.

mvg wol

Ps ik ben vanavond naar de chinees geweest ,deze keer niet :D :biggrin: :D

Guest tubejack

Ergste stof verwijderd en een nieuwe zekering geplaatst.

Linker kanaal eindtrap defect. 

Moet een nieuw setje 2N3055 transistoren in, dan speelt hij vast weer.

Daarna wordt hij gerestaureerd :) 

Zet hem maar op een analitische speaker dan ga jij toch anders praten

mvg wol

Beste Wol,

Bedoel je "analytisch"?

En bedoel je daarmee eigenlijk "scherp", "hees", "leeg", "kaal", "slisserig"...

Wat men "high-end geluid" noemt, kortom?

Jacks luidsprekers zijn veel analytischer dan je wellicht zou denken, wanneer je ze hoort.

Want dat ze analytisch zijn, valt niet eens op.

Als luidsprekers "analytisch" klinken, is er iets héél erg mis, Wol!

Spido,we hadden over de BD in een versterker en nog iets Spido  een allu speaker en glasfaser en bextrene speaker hebben  drie totaale verschillende klankeigenschappen met alle voordelen en nadelen waar praat jij over.

Iedereen meent dat die de beste speaker heeft ,volg mij ben jij maar een keer naar een concert geweest en heb je  op een plaats gezeten.

mvg wol

Hm, die kleurcombinatie... Armboard ook zwart vind ik mooier. Maar petje af voor jouw handigheid.

Dank u.

Ik heb er ook een zwart armboard bij,maar dat is voor de lange sme arm.

Guest tubejack

Vandaag de originele transistors en koelsterretjes binnen.

Zo was de stuurprint van de Leak stereo 70  Het werkt wel, maar verder heeft het weinig liefde en aandacht gehad :(

stuur70voor.jpg

En zo is hij met mooie gematchte originele 2102 en 4036  transistoren en originele Vishay elco's (voorheen Philips) 

Regelt ook een stuk beter af. :)

stuur70na.jpg

Het staat lekker te spelen, in mijn werkruimte en wordt bij normaal volume niet meer heet.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...