Tubejack Posted 7 oktober 2014 Report Share Posted 7 oktober 2014 * Zo'n vijftig jaar geleden, alweer. Kun jij 't je voorstellen? Eh nee, Spido. Mijn 1e ervaringen met audio dateren uit begin 70e jaren. "Slechts" 40 jaar terug. Een deel, speelt nog gewoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 8 oktober 2014 Report Share Posted 8 oktober 2014 Eh nee, Spido. Mijn 1e ervaringen met audio dateren uit begin 70e jaren. "Slechts" 40 jaar terug. Een deel, speelt nog gewoon Je oren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 oktober 2014 Report Share Posted 8 oktober 2014 Je oren? Mijn hele lijf Maar ik doelde eigenlijk op de SX-5560 en vele andere vintage apparatuur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 oktober 2014 Report Share Posted 14 oktober 2014 Wie wil er nog een tuner? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=145541.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 oktober 2014 Report Share Posted 14 oktober 2014 Wie wil er nog een beogram http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142458.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 oktober 2014 Report Share Posted 14 oktober 2014 Wi wil er nog een linn arm http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=145973.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 oktober 2014 Report Share Posted 14 oktober 2014 Hee duck, daar is de verkoopsectie voor, jongen. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 oktober 2014 Report Share Posted 14 oktober 2014 Ik verkoop zlef niets maar ik krijg provisie. Nee, gewoon een paar leuke betaalbare vintage zaken voor de liefhebber. Ik kan me zo voorstellen dat er hier wel leden zijn die wel interesse hebben in sommige van deze zaken. M, die arm is waarschijnlijk geen vintage, sry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 oktober 2014 Report Share Posted 18 oktober 2014 Deze Pioneer SX-750 staat in de woonkamer. Het versterker gedeelte vind ik het mooiste van deze SX-750. Subjectief is het geluid erg goed. De tuner is zéér gevoelig en het hek gaat van de dam als ik hem aansluit op onze buitenantenne. De selectiviteit om 2 zenders uitklaar te houden die vlak naast elkaar uitzenden is helaas niet zo goed als bij de grotere modellen. Phono trap is goed, niet uitzonderlijk, maar goed genoeg om zorgeloos platen te draaien. Ik heb ook mijn squeezbox aangesloten, dan hoor je wat de versterker kan Verder ruimschoots genoeg vermogen etc ook voor grotere kamers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 oktober 2014 Report Share Posted 18 oktober 2014 Is er iemand, die een handleiding heeft van een Philips CD-650? De service manual kan ik zo downloaden, echter de handleiding is nergens te vinden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 27 oktober 2014 Report Share Posted 27 oktober 2014 De Pioneer die zo slecht was begint te spelen. Tuner is gerepareerd en ontvangt weer uitstekend. Hij staat te spelen in mijn werkplaats, maar ik ben er niet echt trots op. Er is nog van alles mis met dit zwaargewicht. Naast het eerder genoemde is ook de linker eindtrap niet goed af te regelen. Ik weet nog niet wat ik mee aan moet.... Een andere SX-1250 is weer gerepareerd, die speelt aardig. Het voordeel van dit soort receivers is dat je "beresterk" wordt. Helemaal als je op één ochtend met 2 van die dingen loopt te sjouwen. 2 trappen op en af. De vorige keer werd ik een beetje naar van het gewicht. Nu ging het probleemloos , daarna een SX-850 en G-7000 in de woonkamer zetten en een SX-750 weer naar boven, was zelfs makkelijk. Die wegen hooguit maar 20kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 oktober 2014 Report Share Posted 27 oktober 2014 Trapliftje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 oktober 2014 Report Share Posted 29 oktober 2014 Vandaag binnengekomen uit Litouwen Deze dubbele Nichicon' s Er zitten er nu 2 in de Sansui G-7000 dus samen 4x 15.000 uF, Ze meten zelfs 16.000 uF. De originele waren 2x 12.000 uF en zijn niet meer te krijgen. Ze waren flink in capaciteit gezakt en nog maar iets van 6000uF. Dat merk je met name bij pieken in de muziek. B.v. de grote Japanse gong, is dan nog maar een gongetje en het vervormd iets. Nu is het weer een volbloed versterker. Ongelofelijk wat een snelheid heeft deze DC gekoppelde versterker en wat een klappen kunnen er uit de luidsptrekers komen Maar ook subtiel en zijdezacht als een goede buizen versterker. Alleen de tuner, is nog niet naar mijn zin. Voor de doehetzelfvers.... Het is niet verstandig om zomaar méér capaciteit in een versterker te stoppen, de trafo en gelijkrichter moet dat ook allemaal aankunnen. Ander brand e.e.a. gegarandeerd door. Gelukkig is er enige marge van +/- 30% bij normale elco' s. Dus dit kan net.... Groet van, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 30 oktober 2014 Report Share Posted 30 oktober 2014 In de jaren zestig van de vorige eeuw* viel Spido's mond wijd open van de styling van de Pioneer buizenversterkers. Bijvoorbeeld: de SM-83 geïntegreerde versterker (1967). Je kon gewoon zién dat-ie goed was! * Zo'n vijftig jaar geleden, alweer. Kun jij 't je voorstellen? Kon je dat zien aan al die filters en toonregelingen? Dat heeft een goeie versterker toch allemaal niet nodig mijn waarde Spido. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 oktober 2014 Report Share Posted 31 oktober 2014 Beste TL200, Nee, die versterkers hadden dat ook niet voor zichzèlf nodig. Maar wèl om de soms heel verschillende opnamen en geluidsbronnen te corrigeren. (In die tijd waren er nog veel niet-gestandaardiseerde plaatopname-correctiecurves. En mensen wisselden bandopnames uit van recorders met niet helemaal correct ingestelde (azimut) opname- en weergavekoppen. Bijvoorbeeld.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 31 oktober 2014 Report Share Posted 31 oktober 2014 Beste TL200 Nee, die versterkers hadden dat ook niet voor zichzèlf nodig. Maar wèl om de soms heel verschillende opnamen en geluidsbronnen te corrigeren. (In die tijd waren er nog veel niet-gestandaardiseerde plaatopname-correctiecurves. En mensen wisselden bandopnames uit van recorders met niet helemaal correct ingestelde (azimut) opname- en weergavekoppen. Bijvoorbeeld.) Ik neem aan dat je TL200 bedoelt waar je Vintage schrijt, geeft niet, ik vind je antwoord heel plausibel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 oktober 2014 Report Share Posted 31 oktober 2014 Beste TL200, Excuses! Ik heb 't gecorrigeerd in #1215. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 1 november 2014 Report Share Posted 1 november 2014 En ik in #1216. Wat kan edit-en toch leuk zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 november 2014 Report Share Posted 1 november 2014 Vintage schrijt ,nog maar een keer dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 november 2014 Report Share Posted 1 november 2014 Vintage schrijt ,nog maar een keer dan Wat is er Marc? Kom je me helpen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 november 2014 Report Share Posted 1 november 2014 Hee, dat lijkt me leuk, kan ik nog wat van leren. Maar heb jij misschien zo'n loeizware receiver op je teen gehad, dat je zo huilt? In sjouwen heb ik overigens niet zo'n zin hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 november 2014 Report Share Posted 1 november 2014 Bijna .... Dat sjouwen kan ik zelf wel Nee ik bedoel meer mijn teksten op mijn website redigeren. Dat had je al een keer aangeboden. Mijn ega heeft er toch niet zoveel tijd voor en zoals je weet ben ik helaas dyslectisch ... Deze G-7000 staat nu in de woonkamer te spelen. Het is een "beest" van een ding in positieve zin. Weeg niet zwaar, minder dan 20kg Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 november 2014 Report Share Posted 1 november 2014 Da's goed. PM volgt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wim Vink Posted 3 november 2014 Report Share Posted 3 november 2014 Voor de liefhebbers van SONY vintage: http://www.hifi.nl/artikel/6477/Luisterbezoek-Wim-Vink-Only-Sony.html vintage groet, Wim Vink Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 november 2014 Author Report Share Posted 4 november 2014 Mooie spullen mijnheer Vink.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts