Jump to content

Vintage - 1...?

WanFie
 Share

Recommended Posts

De reden dat ik Hepta noem is omdat zij ook de stereo houten omlijsting hebben gemaakt van de kleine Musical Fidelity reeks daar stond Cris mee op de ASSA 2013 en 2014 dacht ik. Grappige kleine hifi apparatuur van de Britten. MF is een beetje afgestapt van de grote versterker modellen.

Zie: https://sites.google.com/site/vinylivan/audioshow-studio-alkmaar-az-stadion/audioshow-2014

Edited by Ivan10

Leuk verhaal (echt waar, geen slap verkoop verhaaltje) Afgelopen zondag kwam een klant een fraaie Rotel tuner ophalen.  

Ook even een demo met de Mac mini opstelling in combinatie met de Leak Stereo 30+  

De man was "in shock"  zo mooi vond hij het.  

Hij opperde het volgende: "Jack waarom ga je niet op een beurs staan? iedereen wil dit hebben"

Ik: "Het nadeel van vintage is, dat je geen aantallen kunt maken"  Verder wil ik het niet,  omdat ik het dan niet meer kan behappen"

Daarom geef ik gratis en voor niks, de kennis weg. Hoe je het zelf kunt doen.  http://www.tubejack.nl/doe-het-zelf-leak-stereo-30-en-stereo-70/

Erg leuk om te doen,  succes 100% gegarandeerd. ;)  

P.s. hij vond ook de luidsprekers erg goed.   Daar maak ik me soms zorgen over.

Het mooi zijn als Klaas zijn kennis door kan geven aan een jonge opvolger van een jaar of 20.    

Edited by Tubejack

Wow 6000 euro (of zoiets) voor een 30  jaar oude Sony draaitafel

http://www.ebay.co.uk/itm/SONY-PS-X9-DIRECT-DRIVE-BROADCAST-HI-END-HIFI-VINYL-RECORD-TURNTABLE-PSX9-110V-/321893984934?hash=item4af2606aa6:g:jzgAAOSwA4dWHzpT

Wel een hele goede overigens

Edited by Duck-Twacy

Kan je zien hoe snobistisch ons wereldje is. Voor een 301, 401, maar ook een Lenco betaal je een kapitaal, maar dit meesterwerk krijg je bij wijze van spreken voor niks. Ik geloof dat verhaal van Jack over de 1019 grotendeels wel.en hij had de Lyra er nog niet op!

Edited by carl

Ik weet ook niet hoe het komt Wol.  Kennelijk hebben veel mensen heimwee naar de seven teens.  Toen was de wereld nog lekker overzichtelijk,  tenminste  die van mij wel.

Nu zijn grote groepen van de bevolking  "ongelukkig"  door al het multimedia geweld  en 24x7 online.   Laat hen weer lekker onbezorgd plaatjes draaien.  

Er is véél vraag naar Wol.  "De Dual man"  hier een paar straten verderop verkoopt en onderhoud pick-ups voor schappelijke prijsjes.  Zijn klantjes zijn mensen die het vinyl weer

herontdekt hebben en waarvan de meeste "gewoon plaatjes willen draaien"  

Maar ook hij merkt: "waar vraag is, de prijs stijgt."  Dat is een heel oude economische wet.

Ik stel het volgende voor: "laat iedereen hier eens zijn draaitafel van de hand doen"  Laten we het woord draaitafel of platen vermijden  :ph34r: 

Misschien spat die zeepbel dan  :D

P.s. Carl ik demonstreerde met mijn Mac mini  :o    ;)

Edited by Tubejack

Ik vind die prijzen die Wiel noemt wel erg laag (of de tijd gaat wat sneller dan hij denkt). Mijn Thorens 160 heeft me aan het eind van het gulden tijdperk 50 gulden gekost en de Denon 160 kreeg ik nagenoeg ongebruikt met een TD 115. Snel overgezet! Ik zal de naald eens laten controleren en desnoods zet ik er een nieuwe tip op. Dat is hij zeker waard.

Edited by carl

Nu we het toch over een Thorens hebben. Als ik hem op 33 toeren zet stoort dat op mijn LS. Hoe voorkom je dit?

Dat heb ik wel eens met platen waar ik niet van hou :D

Maar wat bedoel je? Alleen met aan/uit zetten of constant?

Edited by Pjotr

Eva_Cassidy_-_Live_at_Blues_Alley.jpg

In het kader van herontdekking van oudjes/vertrouwdjes via de gerenoveerde Leak Stereo 70:

"Live at Blues Alley" van Eva Cassidy (1996).

Het was allemaal weer geweldig! Zowel muzikaal als wat de registratie betreft. 

"Nieuwe details" gehoord: in kleine tingeltjes en tangeltjes, maar ook in slam & wham!

Toch vroeg ik me op een bepaald ogenblik af: "Dat had zo'n meissie toch niet nódig?"

Ik bedoel: die nagalm op haar stem. Alléén op haar stem.

Geen echo, hoor: dàt gelukkig nu ook weer niet.

Maar wel een wat overdreven uitsterftijd.

Was me via al die andere versterkers niet opgevallen.

Die opgekalefaterde Leak is toch wel erg precies, hoor.

Van dat héle precieze, weet je wel?

Edited by spido

Eva_Cassidy_-_Live_at_Blues_Alley.jpg

In het kader van herontdekking van oudjes/vertrouwdjes via de gerenoveerde Leak Stereo 70:

"Live at Blues Alley" van Eva Cassidy (1996).

Het was allemaal weer geweldig! Zowel muzikaal als wat de registratie betreft. 

"Nieuwe details" gehoord: in kleine tingeltjes en tangeltjes, maar ook in slam & wham!

Toch vroeg ik me op een bepaald ogenblik af: "Dat had zo'n meissie toch niet nódig?"

Ik bedoel: die nagalm op haar stem. Alléén op haar stem.

Geen echo, hoor: dàt gelukkig nu ook weer niet.

Maar wel een wat overdreven uitsterftijd.

Was me via al die andere versterkers niet opgevallen.

Die opgekalefaterde Leak is toch wel erg precies, hoor.

Van dat héle precieze, weet je wel?

Werkelijk een fantastisch album van een helaas veel te vroeg overleden mens/zangeres.

Wist als geen ander de emotoneel geladen liedjes over te brengen.

Als ik een 2e set had, was die nu 22:30 ook weggeweest  :wacko: Dat is het nadeel van vintage.....

Gelukkig komt er weer nieuw  :) Leuk om het merk Leak  op de kaart te zetten (als is het maar een klein kaartje  ;) )

[.....]

Beste Jack,

Je hebt mijn interesse gewekt met jouw LEAK 30 en FM stereofetic tuner. Ik begrijp dat je uiteindelijk een liefhebber zoekt die het van jouw overneemt.

Ik zou graag weer bij jouw thuis op de bank plaats om er over te praten en de set te komen bewonderen.

[......]

Ik had vandaag iemand van 26 over de vloer (scheelt maar 31 jaar)  Had leuke elektronische muziek mee van "Commix"  Call To mind.
Hij ging uit zijn dak toen ik dit draaide. :D

Kraftwerk_Tour_De_France_Soundtracks_alb

Leuk he, als "oudje"  (2x de woordwaarde)  kom je nog heel aardig mee  :)
Muziek verbind.

Neemt die ook bloeddoping mee of pillen, klink het geluid wat meer indrukwekkender ?

Mvg wol

Wol een bakje koffie of een Spa' tje rood is voldoende  :)

Eva zong er al over...   

Heaven, I'm in heaven

and my heart beats so that I can hardly speak

And I seem to find the happiness I seek

When we're out together dancing cheek to cheek 

[....]

Edited by Tubejack

Leakylookylike is dat geen bla bla verhaal [....]

De mensen die ik hier over de vloer krijg, vinden het mooi Wol.  Er zijn veel meer mooie versterkers.  

Om een beetje in hetzelfde genre te blijven. Een gereviseerde  Sansui AU-555A lijkt me ook mooi. :)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...