Tubejack Posted 11 december 2015 Report Share Posted 11 december 2015 Ik denk: "naar mate je set meer high-end is" je méér kunt horen. Ook troep ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 december 2015 Report Share Posted 11 december 2015 Ik zei toch al, snertsetje. Maar hoe high-ender, hoe meer je mag verwachten dat de voeding vlekkeloos werkt in deze vervuilende tijd. Misschien dat ze daar 40 jaar geleden nog niet zo'n erg in hadden? Als je bij Robx de wifi uitzet is dat heel goed te merken. Als ik dat hier doe, niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 december 2015 Report Share Posted 11 december 2015 (edited) Met die set was m.i. weinig mis Marc, met het lichtnet in het centrum van Zwolle wel. Maar we dwalen af, je kunt hier uren van mening over wisselen...... en het dan nog niet eens over eens zijn. Ik vermoed dat de breedbandigheid van moderne trafo's mede debet zijn, die laten gewoon ook de harmonischen boven de 50 hertz door. Zoals Henrie al duidelijk uitgelegd heeft. Ontopic in sommige vintage versterkers heb je daar niet zo'n last van. En dat vroeger alles beter was is ook onzin..... Edited 11 december 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 december 2015 Report Share Posted 11 december 2015 Dank je Henie voor je heldere uitleg, ik had wel enig idee, maar bij zoveel troep eigenlijk niet stilgestaan. Dus allemaal weer aan de al oude gloeilamp Een van mijn leeraren Menno van der Veen heeft daar een aardige oplossing voor. Een trafo met een heel smalle bandbreedte zodat alleen 50hertz wordt doorgelaten en de rest van de harmonische onderdrukt. Want denk je daar van? Hier is de website http://www.toruspower.com Met zo'n trafo houd je (misschien) wel harmonische spanningen buiten je apparatuur, maar de apparatuur zelf zorgt nog steeds voor harmonische stromen. Tenzij zo'n apparaat daar ook weer wat aan doet, want het is natuurlijk niet allemaal kommer en kwel. Je kunt, met actieve filters bijvoorbeeld, best goed iets doen aan harmonischen. Voor thuis lijkt me dat overigens allemaal zwaar overdreven... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 december 2015 Report Share Posted 13 december 2015 ST-35 de "baby Dynaco" Leuk en lekker muziekaal http://www.tubejack.nl/dynaco-st-35/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 20 december 2015 Report Share Posted 20 december 2015 De overtollige gaten van de l75 met een alu plaatje van 0.5 mm dik afgedekt en daarna plint en dt zwart gespoten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 december 2015 Author Report Share Posted 20 december 2015 Ziet er prachtig uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 20 december 2015 Report Share Posted 20 december 2015 Dank je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 20 december 2015 Report Share Posted 20 december 2015 Indrukwekkend! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 20 december 2015 Report Share Posted 20 december 2015 Dank u. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 december 2015 Report Share Posted 20 december 2015 Die tegels heb ik ook in de badkamer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 20 december 2015 Report Share Posted 20 december 2015 Heb je dat console zelf gemaakt Groovy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 december 2015 Report Share Posted 28 december 2015 (edited) ST-35 de "baby Dynaco" Leuk en lekker muziekaal http://www.tubejack.nl/dynaco-st-35/ Suggestie voor modificatie: Houdt het blauw van de straat... http://www.tubeaudiolab.com/id133.html Edited 28 december 2015 by spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 december 2015 Author Report Share Posted 29 december 2015 Suggestie voor modificatie: Houdt het blauw van de straat... http://www.tubeaudiolab.com/id133.html Buizenvoeten op de print... dat wordt toch heet en scheurt na verloop van tijd.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 december 2015 Report Share Posted 29 december 2015 (edited) Buizenvoeten op de print... dat wordt toch heet en scheurt na verloop van tijd.? Het wordt inderdaad wel heet tot zo' n 200C Maar ik heb er eerlijk gezegd nooit last van gehad. Eventueel solderen met soldeer met een hoger smeltpunt en een vleugje zilver (430C) Dat doe ik bij transistor eindtrappen, soms ook . Edited 29 december 2015 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 januari 2016 Report Share Posted 2 januari 2016 (edited) Yesterday's Best is Tomorrow's Vintage. (Vintage means: why do they not make good things like these anymore?) Edited 2 januari 2016 by spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 januari 2016 Report Share Posted 2 januari 2016 Je kunt het wel degelijk horen. Ooit een proef gedaan met een man of 25. Het zal daarbij verschil maken in hoeverre het net bij jou thuis vervuild is. Ach, een hele marktplaats vol mensen in Rouen zag ooit (het was in de gelovige middeleeuwen) een reine maagd (m/v/?) in de lucht opstijgen en wegdrijven. Waarom ook niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 2 januari 2016 Report Share Posted 2 januari 2016 Ach, een hele marktplaats vol mensen in Rouen zag ooit (het was in de gelovige middeleeuwen) een reine maagd (m/v/?) in de lucht opstijgen en wegdrijven. Waarom ook niet? Gewoon geen ringkern trafo in de voeding gebruiken Spido (die zijn veel te breedbandig) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 januari 2016 Report Share Posted 9 januari 2016 After all is said and done there is really only ONE... (N.B. spoelweerstand: 1,5Ω) Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 januari 2016 Report Share Posted 9 januari 2016 ik had de verhandelingen over LED- en spaarlampen hier gemist. Dank voor je bijdragen Henrie. Ik probeer het in mijn stapeltje appartement tegen te houden. Mijn zoon hing 2 jaar terug zijn kamer vol met led-strip. leuk allerlei kleuren en zo. was mooi einde muziek. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 januari 2016 Report Share Posted 9 januari 2016 ik had de verhandelingen over LED- en spaarlampen hier gemist. Dank voor je bijdragen Henrie. Ik probeer het in mijn stapeltje appartement tegen te houden. Mijn zoon hing 2 jaar terug zijn kamer vol met led-strip. leuk allerlei kleuren en zo. was mooi einde muziek. groet Jij kan in jouw huis natuurlijk tegenhouden wat je wilt, maar als je buren massaal aan de LED-lampen gaat, is het effect hetzelfde natuurlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 9 januari 2016 Report Share Posted 9 januari 2016 Heb je dat console zelf gemaakt Groovy ? Ow sorry Jack helemaal gemist Nee enkele jaren geleden al laten maken tbv een Thorens maar de plint aangepast voor de Lenco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 januari 2016 Report Share Posted 9 januari 2016 Henrie, natuurlijk. Het gaat er eerst om dat de vereniging van eigenaren er niet toe besluit vele honderden lampen in een rij gelijke gebouwen te vervangen door LED. Lukt me aardig tot nog toe, en als het toch die kant op gaat vraag ik jou wie ons van deugdelijk advies kan voorzien. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 januari 2016 Report Share Posted 10 januari 2016 Moet je eens bij de Universiteit Twente gaan vragen. Bij de nieuwbouw van een aantal gebouwen hebben ze ook allemaal LED-lampen gebruikt. Uiteindelijk bleek de trafo zwaar overbelast te worden. Hoe ze het precies hebben opgelost weet ik niet, maar volgens mij hebben ze de trafo uitgewisseld met een zwaarder type... Zo'n vaart zal het in een flatgebouw niet lopen overigens. In mijn flat hebben ze ook alle lampen in het trappenhuis en bij de ingang door LED-lampen vervangen. Dat zijn er maar een paar eigenlijk, dus daar merk je eigenlijk niks van... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 10 januari 2016 Report Share Posted 10 januari 2016 We zouden een lampen thread moeten beginnen. In onze wijk zijn enkele straten met led lampen verlicht. Het zijn net wat fellere lichtbronnen uit een klein armatuur, dat eniszins gedraaid lijkt en daardoor 1 lange kant naast de paal verlicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts