Jump to content

Vintage - 1...?

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Rosedale_Side_Front.jpg

Wharfedale "Rosedale": voor mensen met stijl!

83ef92d9-256f-4e29-bdd0-48f4551a0e88.jpg

Tannoy maakte ook stijlvolle luistermeubelen. ("Prestige Gold Reference", bijv.)

En ook het Japanse Sansui maakte iets fraais van de frontjes:

7fd00960d2e6b47f6300d54763383b07.jpg

Edited by spido

tt_ortofon_trafo_300.jpg

Ortofon STM 72 Transformer for Ortofon SL-15 series, MC-10 and 20 - Frequency response 20 - 50.000 Hz., cartridge impedance 2 Ohms, and load impedance 10 - 15 kOhm.

http://www.soundfountain.com/amb/ttcartridge.html

http://www.hifimuseum.de/ortofon-stm-72.html

1973.

"Who could ask for anything more?"

(uit: "I Got Rhythm", George & Ira Gershwin.)

• 3 weeks later...

Het valt op dat zelfs op dat zware ding achterin, een TP arm zit. Ik heb er op dat type in werkelijkheid, nog nooit een op zien zitten.

Ze konden vast geen Ortofon AS212 arm te pakken krijgen...

(Overigens zijn de beste TP-armen - met magnetische anti-skating - veel beter dan menigeen denkt te weten.)

Mooi mwah maar het schijnt een goed ding te zijn.

Ik heb de c4 gehad dat was een prima vv.

Naast design, gebruikers gemak,  kijk ik ook op een heel andere manier naar dingen.  Technisch vind ik het een snoepje. Ik heb er al even aan gemeten  :o

Ken je dat gevoel nog, als klein kind bij Jamin  ;)  Nou zo' n gevoel  :)

Ken je dat gevoel nog, als klein kind bij Jamin

Ja vooral de waterijsjes en de "ijsblokklen met 2 wafeltjes". Versterkers heb ik daar nooit genuttigd :lol:

B.t.w. zit dat ding "op zijn kop" in de kast?

Edited by Pjotr

Pjotr, on 18 Feb 2016 - 7:47 PM, said:

B.t.w. zit dat ding "op zijn kop" in de kast?

Yep, dat deed Yamaha toen. De C4 zit ook ondersteboven in de behuizing. Voordeel is dat als een elco gaat lekken de zooi niet over de print drijft ;)

Edited by Sodejuu

Naast design, gebruikers gemak,  kijk ik ook op een heel andere manier naar dingen.  Technisch vind ik het een snoepje. Ik heb er al even aan gemeten  :o

Ken je dat gevoel nog, als klein kind bij Jamin  ;)  Nou zo' n gevoel  :)

Ik ken het al is dat heel lang geleden :)

Mooie voorversterker Jack, MC heeft iets weg van Treshold,md ingang van Le audiophile, en de uitgang is voor mij nieuw , nooit zo, n schakeling gezien in een voorversterker, mooi ding.

En hij doet het niet onder voor een highend versterker, er is niks aan gespaard, dat kunnen veel Higend fabrikanten nog wat van leren.

Mvg wol

Ben heel mooie onderdelen aan het verzamelen Wol, hij heeft wat TLC nodig.  Daarna gaat hij een weekje in het rek en mag hij zijn kunsten vertonen.  Ik ben vooral benieuwd wat hij met Vinyl doet.  

Ik verwacht inderdaad dat dit niet onderdoet voor modern spul.  Uiteindelijk gaat hij weer naar zijn  baas.  :( Maar alleen al om aan zoiets te mogen sleutelen is geweldig  :)

Edited by Tubejack

Dit is ook vintage Tandberg 3031A tuner.  Een grote kast die voor 2/3 leeg is.  Maar wat er inzit is van uitstekende kwaliteit.

839421-rare-tandberg-3031a-tuner.jpg

De klacht was dat, hij "scherp" klonk.  E.e.a. is zo mooi genaakt dat je met wat geduld en feeling  perfect kunt afregelen. 

De tuner voldoet goed.

Ik hoor meer detail en het geluid is erg helder.ook zeer weinig ruis.
Daarnaast komt de ene na de andere zender goed binnen.
Ook het luisteren naar de zenders is beter, daar de scherpte van het geluid geheel verdwenen is.
Kortom het voldoet erg goed en ik ben blij met het resultaat.

Jack ik kom er niet wijs uit zijn op de middelste print plaat vier spoelen.

Ik had me vergist de mc is een op amp terwijl de x ongeveer een Treshold is - discrete opgebouwd-.

Mvg wol

Ha Wol ik heb het schema nog niet 100% uitgeplozen, zag ook een opamp maar die kan ook als servo dienen.  Komt vast goed.

• 2 months later...

Het was de C2a en het opknappen van het ding was véél meer werk dan verwacht.  Op een gegeven ogenblik dacht ik dat hij klaar was totdat ik een platenspeler met een MC aan sloot.  Die MC trap stond toch te knetteren  :( Transistorrot.  Moest hij weer helemaal uit elkaar vooral die knopjes mooi rechtzetten is een klusje  :wacko:

yamahac2ahalverwege-768x576.jpg

• 4 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...