Jump to content

Vintage - 1...?

WanFie
 Share

Recommended Posts

Mooie set! Prachtige set! En als je toch laag wilt hebben, kan er een historische Janis woofer bij.

Ik heb ook wel over die Janis gelezen als het summun maar is dat nog actueel dan Spido (mits in speksteen uitgevoerd)

Mooie set! Prachtige set! En als je toch laag wilt hebben, kan er een historische Janis woofer bij.

Ik heb ook wel over die Janis gelezen als het summun maar is dat nog actueel dan Spido (mits in speksteen uitgevoerd)

Beste Carl,

In plaats van de Janis (op het plaatje links onder op de pagina, achter de Mark Levinson speaker: twee Quad ESL's met een rij Decca ribbons ertussen - nog steeds een natte droom van veel vliesspiekervrienden) werd ook wel een Hartley ("sub")wooferkast gebruikt.

4.jpg

Open opstellen, of anders met een stapel matrassen er achter: dan klinkt dat best aardig.

Actueel? Nee, ik denk dat je ze alleen nog maar bij verzamelaars / bewaarders zult vinden.

Maar dit alles zal Sodejuu toch niet interesseren, denk ik. <_<

Guest tubejack

Dus DICHTERBIJ het orgineel, is over de top..??

:huh:

Mijn vorige antwoord was een beetje flauw Hans :rolleyes:

"Hoeveel" dichterbij? Weinig toch.... sommige versterkers zullen iets beter geworden zijn.

Maar wat scheelt het in de totale keten? Volgens mij weinig.

Ik vraag me zelfs wel af of je het in een A/B test kunt horen, als je makkelijk aanstuurbare

luidsprekers gebruikt.

Want ook met buizen klinken die van mij niet eens veel anders.

Het laag is wat minder goed, het midden en hoog wat mooier....

Maar het is uiteindelijk de speaker die het moet doen.

En zeg nu zelf dit wil je toch niet eens in je kamer hebben? :wacko:

mbl-amp-and-speaker-2.jpg

Het was al moeilijk om deze binnen te hijsen :unsure:

pp.jpg

Maar ik zie soms apparaten dat ik denk "over de top" wat heeft het nog met de originele opname te maken.

Ik vind het geen vooruitgang en zeker niet dichter bij het origineel.

Maar misschien ben ik wel raar....

Gelukkig zien m

Guest tubejack

Jack, voor Hans bestaat er maar 1 versterkermerk...Array :D

Merkvast noemen we zo iemand :) Ik vind het leuk om af en toe wat anders neer te zetten.

Ik heb nu naast die Pioneer TX-9500 en een zeldzame Pioneer F-99X op een raamantenne aangesloten.

Moest even opnieuw afgeregeld worden en de tip-toetsen gerepareerd.

Ziet er zo "gewoon" uit = fantastisch goed.

F-99X.jpg

Ik wil nog wel eens zo'n versterker proberen een Sony TA-5650 die kan denk ik wat makkelijker omgaan met lagere LS impedanties.

ta-5650.JPG

Mooie vormgeving he B) Daar kan Array niet aan tippen ......

ta-5650.JPG

Tja... wanneer je weet dat de naam Array, het logo en de eerste kasten door mij zijn ontworpen, voel ik me nou diep gegriefd. <_<

Ik denk daar dus heel anders over.... ;)

:)

Hans,

Zeg eens eerlijk. Het is toch prachtig als je zo'n set hebt staan

denon-dp-59_29971.jpg

Denon DP-59L

b_1284815490.jpg

Denon DCD-3500RG

denonpra2000z-1.jpg

Denon PRA-2000Z

denonpoa3000z-1.jpg

Denon POA-3000Z

En dat met zulke speakers:

Audio2009001.jpg

Magnepan SMGa

Sinds gisteren staat hij dus hier compleet ;)

Prachtig gewoon.

Tja .... waarom verkoopt Bose zoveel?

Waarom is het altijd stervensdruk bij MacDonalds?

Zeg het maar Spido. :D

Beste KT88,

Tweedehands MacDonald's BigMacs?

Vintage Bose AcoustiMass?

Wel bij de les blijven, KT88. Ik schreef ondermeer:

(...) Hoe zou het toch komen dat sommige dingen tweedehands méér opbrengen dan hun nieuwprijs? (...)

Guest tubejack

ta-5650.JPG

Tja... wanneer je weet dat de naam Array, het logo en de eerste kasten door mij zijn ontworpen, voel ik me nou diep gegriefd. <_<

Ik denk daar dus heel anders over.... ;)

:)

Ik heb hem weer eens aangesloten en nu met van den Hul Skyline Hybrid en een mooie zelfgemaakte carbon interlink.

met Neutrik Pro stekkers.... precies goed deze combi.

Het klinkt magisch mooi, beetje eng zelfs zo'n hoge resolutie .... de boxen lossen totaal op...

Dit heeft het hoog en midden wat ik zo mooi vind van buizen en het strakkere laag van vintage transistoren versterkers

die niet zo'n extreme dempingsfactor hebben. Met recht: "My Sony B)"

M

Oei! :confused: ik heb niets met vintage om zelf te gebruiken voor het afspelen van muziek. Wat moet ik ermee als mijn moderne apparaten het goed doen.

Ik kijk af en toe ook naar vintage zaken maar dan NAD, Quad, Revox. Gewoon om van het uiterlijk te genieten, en te kijken welke knopjes zij gebruikten op jacht naar het meest originele merk. Zo kon ik op de versterker van Quad zien dat er een knop radio op zit wat veel logischer is dan de benaming Tuner. Ik luister naar de radio en ik luister niet naar een tuner. :D

Nog beter dan het front van een hifi apparaat vindt ik de achterkant vele malen interessanter. Is een aansluiting voor mij abacadabra dan raak ik gefascineerd.

Jack, niet te hard schreeuwen over de v-fet,hoeveel 88 B,s zijn niet defect :mad2::D

Jack,over tuners gesproken,streaming is het toverwoord,voor mij is Tuner FM verleden tijd.

Wollie houd nog de Quad 2 en de Philips zelfbouw buizen tuner voor de kids, en de rest van de tuners gaan met de tijd eruit, ook het 13 of 14 element FM antenne ,ook het zware geval moet het ongelden <_<

Na vanmiddag en begin van de avond heerlijk hangend op de bank naar de Vfet geluisterd te hebben.

Heb ik toch de Optonica SM-3000 in het rek geschoven.

Een redelijk zware jongen, high-end uit 1975 met een update uit 2011.

Hij klinkt ietsje helderder als de Sony, maar beslist niet scherp. Het laag is wat strakker waardoor hoog/midden/laag wat mooier in verhouding is met mijn luidsprekers. Deze "reus" is gemaakt voor 4Ω boxen en geeft ook bij 2Ω nog geen krimpdat is iets dat de Sony niet kan.

Ook naar deze versterker kun je urenlang luisteren, zonder dat je afvraagt of je misschien iets mist en waar het geluid uitkomt

Dat "ontstaat" ergens. Het enige wat je wilt is een volgende CD in de la stoppen.

Technisch zit het zéér goed en service vriendelijk in elkaar, nog ietsje beter als de Sony.

Maar die heeft als voordeel dat die wat moderner van binnen is.

Als je goede boxen hebt, kan deze versterker héél gemakkelijk meekomen met nieuw en duur spul en zal menigeen nog doen verbazen.

Alleen al de knopjes vind ik erg mooi :) Zo mooi maken ze het niet meer..... (ok bijna niet)

sm3000.jpg

Beste Tubejack,

Omdat Spido de zaken graag "in verband" wil zien (hij kwam destijds zelfs op als dienstplichtig militair bij de Geneeskundige Troepen!), surfte hij ondermeer naar http://www.hififorum.nl/index.php?topic=15988.0 .

Wat leuk, dat KT88 een storing bij een Optonica SM-3000 wist te verhelpen - op afstand - door bewerking met Contactspray en een zuigpapiertje aan te raden.

Spido weet dat jij Contactspray niet zo ziet zitten.

Maar Spido weet óók dat Contactspray soms een Waarachtig Wondermiddel is: het Trollensnot van hen die wèl weten wat zij doen.

En Spido vindt het leuk dat KT88 (getuige antwoord #26) dat kennelijk óók weet. :)

(...) Als je goede boxen hebt, kan deze versterker héél gemakkelijk meekomen met nieuw en duur spul en zal menigeen nog doen verbazen. (...)

"Als je goede boxen hebt..." vallen héél veel versterkers reuze mee! :lol:

http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/platenspelers-en-pick-ups/1000924295-emt-element-tsd15-met-thorens-td124.html

(...) Beide klassiekers de Ortofon SPU GM-E classic in Ortofon 212 arm en EMT TSD 15 met elkaar te vergelijken! (...)

79562_thumb_df91307ec2e8f6925fc3d8c05726c03b.jpg

Heaven... I'm in Heaven... And My Heart Beats So That I Can Hardly Speak...

http://www.youtube.com/watch?v=0yyhOtPAXK4

Guest tubejack

Valt niet tegen Hans, maar kunnen die merken en boxen wel met een buizen of vintage versterker aangestuurd worden?

Edited by tubejack

Na vanmiddag en begin van de avond heerlijk hangend op de bank naar de Vfet geluisterd te hebben.

Heb ik toch de Optonica SM-3000 in het rek geschoven.

Een redelijk zware jongen, high-end uit 1975 met een update uit 2011.

(...)

Ook naar deze versterker kun je urenlang luisteren, zonder dat je afvraagt of je misschien iets mist en waar het geluid uitkomt

Dat "ontstaat" ergens. Het enige wat je wilt is een volgende CD in de la stoppen.

(...)

sm3000.jpg

Beste Tubejack,

E

Valt niet tegen Hans, maar kunnen die merken en boxen wel met een buizen of vintage versterker aangestuurd worden?

Jack,

Kijk even op de site van de AVMN. In het bijzonder op de jubileumavond.

Daar zie je van alles, maar ook een combinatie van een Xanadu speaker met een Alfi (Bert Fruitema) buizenversterker.

Ik was daarbij en kan je melden dat dat fantastisch klonk; zelfs in die relatief grote zaal

We hebben trouwens wel vaker Xanadu/Fruitema combinaties gehoord en dat was altijd wel goed.

Het kan dus wel!!!

Groet,

Leobus

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...