spido Posted 10 januari 2016 Report Share Posted 10 januari 2016 After all is said and done there is really only ONE... (N.B. spoelweerstand: 1,5Ω) Het ging hier toch over vintage? Toch niet over LED lampjes e.d.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 januari 2016 Report Share Posted 10 januari 2016 Vermoedelijk spoort vintage niet zo lekker met die nieuwerwetse verlichting. Mijn vintage-in-wording set heeft er geen last van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 januari 2016 Report Share Posted 10 januari 2016 Vintage led lampen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 10 januari 2016 Report Share Posted 10 januari 2016 Cool, @Henrie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 januari 2016 Author Report Share Posted 10 januari 2016 (edited) Vintage led lampen Vandaag toevallig naar het Philipsmuseum geweest en uitgebreide uitleg betreffende kooldraadlampen gekregen, maar ook led lampen n andere soorten van verlichtingsbronnen. Dat puntje zat er trouwensop om de lamp vacuum te trekken. Dit was n.l. een buisje wat na het vacuumtrekken werd dichtgesmolten. Het mooist vond ik echter de vintage Philipsspullen die er te zien waren. Mooie radio's, maar ook pickupjes en allerlei huishoudelijke apparaten. Ik vond de omvang wel wat tegenvallen. Edited 10 januari 2016 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 10 januari 2016 Report Share Posted 10 januari 2016 Het mooist vond ik echter de vintage Philipsspullen die er te zien waren. Mooie radio's, maar ook pickupjes en allerlei huishoudelijke apparaten. Ik vond de omvang wel wat tegenvallen. Daar wil ik ook graag heen. Leuk, Hans! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 10 januari 2016 Report Share Posted 10 januari 2016 Vandaag toevallig naar het Philipsmuseum geweest Ben je hier ook geweest? Stichting tot Behoud van Historische Philips Producten Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 januari 2016 Author Report Share Posted 11 januari 2016 Ben je hier ook geweest? Stichting tot Behoud van Historische Philips Producten Nee, daar niet. Dat is maar drie middagen door de week open. Maar dat gaat nog wel gebeuren. Daar zijn meer producten te zien dan in het Philips museum. De ruimte in de stad is beperkt, bovendien wordt in het oude fabriekje de geschiedenis van Philips ook belicht. De nadruk ligt daar ook op verlichting. De andere apparaten worden nogal onderbelicht ( ). Maar ook is de informatie betreffende de geschiedenis beperkt. Zo staat er een grote plattegrond van Eindhoven waar lang niet alle bedrijven op staan. En wanneer je iets aanklikt (b.v. de Philips Bedrijfsschool waar ik in 1966 op kwam) duurt het filmpje maar enkele seconden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 11 januari 2016 Report Share Posted 11 januari 2016 Nee, daar niet. Dat is maar drie middagen door de week open. Maar dat gaat nog wel gebeuren. Daar zijn meer producten te zien dan in het Philips museum. De ruimte in de stad is beperkt, bovendien wordt in het oude fabriekje de geschiedenis van Philips ook belicht. De nadruk ligt daar ook op verlichting. De andere apparaten worden nogal onderbelicht ( ). Maar ook is de informatie betreffende de geschiedenis beperkt. Zo staat er een grote plattegrond van Eindhoven waar lang niet alle bedrijven op staan. En wanneer je iets aanklikt (b.v. de Philips Bedrijfsschool waar ik in 1966 op kwam) duurt het filmpje maar enkele seconden. Wat leuk heb jij je opleiding genoten bij Philips! Interessant, Hans, vertel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 januari 2016 Report Share Posted 11 januari 2016 https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Philips_Bedrijfsschool Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 januari 2016 Author Report Share Posted 12 januari 2016 Wat leuk heb jij je opleiding genoten bij Philips! Interessant, Hans, vertel! Omdat ik dyslectisch ben (lang leve de spellingchecker) ging ik na de lagere school naar de LTS. Vandaar naar de Philips Bedrijfsschool als fijnplaatbankwerker. Met 22 jaar heb ik de parttime MTS pas gedaan, daarna kwam er een beetje schot in. De Philips bedrijfsschool was voor die tijd een grote school, veel groter dan de HTS die er naast stond. Het was een soort van algemene technische opleiding, maar dan wel met een Philips kantje eraan. Later is die opleiding van pas gekomen omdat ik voor Philips diverse machines ontworpen heb. Machines voor o.a. de Xenon lamp, hoogspanningstrafo's voor TV's en TL armaturen. Maar dat is geschiedenis, Philips bestaat in Nederland nog nauwelijks, de productie is overgebracht naar goedkope loonlanden of verkocht. Wat wél een leuke anekdote is, dat ik helemaal in het beginstadium van ASML ben gevraagd daar te komen werken. Er was toen een clubje van ongeveer 10 mensen bezig ASML op te starten. De eerste Waferstepper (simpel ding met liniearmotoren) heb ik nog op papier gezet. Had ik dat gedaan, dan was ik een van de 20 "pioniers" geweest. Deze hebben later ieder aandelen met een waarde van fl 5.000.000,- gekregen. En die zijn echt heel veel meer waard geworden. Maar dan was ik toch echt ongelukkig geworden, mijn hart ligt n.l. niet bij het fijnmechanische, eerder bij constructieve machine. Maar ook dat, geschiedenis, sinds april vorig jaar ben ik met pensioen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 januari 2016 Report Share Posted 12 januari 2016 (...) lang leve de spellingchecker (...) Vreselijk juist, die spellingchecker c.q. automatische tekstcorrector! Ik moet mijn stukjes altijd weer teruglezen, om te zien wat er nu weer is verfouterd. Schrijf maar eens "laagohmig", bijvoorbeeld. De "corrector" maakt er altijd "laagvormig" van. Die "corrector" is pas ècht dyslectisch! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 januari 2016 Author Report Share Posted 12 januari 2016 Vreselijk juist, die spellingchecker c.q. automatische tekstcorrector! Ik moet mijn stukjes altijd weer teruglezen, om te zien wat er nu weer is verfouterd. Schrijf maar eens "laagohmig", bijvoorbeeld. De "corrector" maakt er altijd "laagvormig" van. Die "corrector" is pas ècht dyslectisch! Apple zeker ? Bij Windows weinig last. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 januari 2016 Report Share Posted 12 januari 2016 Ja, Apple IMac 27". Maar het probleem doet zich alleen voor op dit forum. ('t Maakt misschien niet eens veel uit: ze snappen hier tòch nooit wat ik schrijf...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 januari 2016 Author Report Share Posted 12 januari 2016 Ja, Apple IMac 27". Maar het probleem doet zich alleen voor op dit forum. ('t Maakt misschien niet eens veel uit: ze snappen hier tòch nooit wat ik schrijf...) Kun je die automatische correctie niet uit zetten? Windows stelt ook van alles voor, maar dan kun je ook nog kiezen wat je zelf getypt hebt. Bovendien kun je dat dat ook nog uitzetten. In dit forum zie ik trouwens alleen rode golflijntjes wanneer Windows denkt dat er wat verkeerd geschreven is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 12 januari 2016 Report Share Posted 12 januari 2016 Ja dat kan Systeemvoordeuren ==> Toetsenbord ===> Tekst ===> Vinkje weghallen bij: "Corrigeer spelling automatisch" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 12 januari 2016 Report Share Posted 12 januari 2016 Omdat ik dyslectisch ben (lang leve de spellingchecker) ging ik na de lagere school naar de LTS. Vandaar naar de Philips Bedrijfsschool als fijnplaatbankwerker. Met 22 jaar heb ik de parttime MTS pas gedaan, daarna kwam er een beetje schot in. De Philips bedrijfsschool was voor die tijd een grote school, veel groter dan de HTS die er naast stond. Het was een soort van algemene technische opleiding, maar dan wel met een Philips kantje eraan. Later is die opleiding van pas gekomen omdat ik voor Philips diverse machines ontworpen heb. Machines voor o.a. de Xenon lamp, hoogspanningstrafo's voor TV's en TL armaturen. Maar dat is geschiedenis. Wat een mooi verhaal! Ja, ik lees nu veel over de Philips geschiedenis, dus het is reuze interessant je verhaal te lezen. Moeilijk te beseffen hoe groot en belangrijk het concern voor Nederland en Brabant natuurlijk was. Mijn boek leest overigens erg fijn weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 12 januari 2016 Report Share Posted 12 januari 2016 Nu is Hans zèlf vintage! Met een uitroepteken, niet met een vraagteken. Topictitel laten aanpassen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 januari 2016 Report Share Posted 13 januari 2016 Ja dat kan Systeemvoordeuren ==> Toetsenbord ===> Tekst ===> Vinkje weghallen bij: "Corrigeer spelling automatisch" Bedankt! (Heb jij een cursus gehad of zo?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 13 januari 2016 Report Share Posted 13 januari 2016 Nee hoor gewoon zelf uitzoeken. Aardig besturing systeem dat MacOSX, lekker gebruikersvriendelijk Het zit vol met (soms geheime ) dingetjes. Inmiddels kan ik er bijna net zoveel mee als onder Linux. Maar on topic: Ik ben heerlijk aan het prutsen, aan Leak versterkers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 januari 2016 Report Share Posted 15 januari 2016 Deze Sony ST-5000F staat nu te spelen. Super mooi gemaakt echt high-end vintage uit de begin jaren 70 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 15 januari 2016 Report Share Posted 15 januari 2016 Dat is idd een mooie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 januari 2016 Report Share Posted 22 januari 2016 (edited) Leuke site voor de vintage liefhebber http://www.preservationsound.com/ Ha, mijn oude jongensdroom (nooit gerealliseerd) Edited 22 januari 2016 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 januari 2016 Report Share Posted 22 januari 2016 @Jack: inderdaad mooi gedaan die Sony. alles netjes in zijn eigen blikje. zo hoort het als je audio en HF in één kast hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 26 januari 2016 Report Share Posted 26 januari 2016 Advertentie voor University Speakers, 1963. (Ondermeer Wharfedale en Tannoy hadden ook zulke stijlvolle luidsprekerbehuizingen.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts